AnonymBruker Skrevet 9. november 2015 #1 Skrevet 9. november 2015 Jeg har et barn fra et tidligere forhold og vi har nå en 50/50 ordning. barnet har et søsken som går i samme barnehage, altså mor har barn med en annen. Jeg leverer barnet i barnehagen ganske tidlig pga jobben, mor leverer søsken senere og går da inn på avdelingen til barnet vårt og skifter på barnet, tar med seg vått tøy hjem og forsyner seg i skiftekurven. Klær for flere tusen kroner forsvinner i løpet av et år, det minker i klesskapet til barnet. Fint og solid tøy som jeg vil at mitt barn skal ha i barnehagen tar hun med seg hjem til hjemmebruk. Jeg betaler flere tusen i barnebidrag selv om vi har 50/50 fordi hun nekter å skrive en kontrakt, jeg syns nå at noe av de pengene kan gå til klær til barnet, men det er ikke noe mor prioriterer. Allerede denne måneden er klær for 800 kr borte. Min samboer og jeg har et til barn som skal forsørges og vi har dårlig råd for tiden, derfor er dette ekstra frustrerende.Hva gjør jeg i en slik situasjon? Anonymkode: 94d3f...bc7 1
AnonymBruker Skrevet 9. november 2015 #2 Skrevet 9. november 2015 Hva sier mor når du spør om dette da? Jeg regner med at du har snakket med henne om det. Anonymkode: 01605...1d2 1
AnonymBruker Skrevet 9. november 2015 #3 Skrevet 9. november 2015 Hva sier mor når du spør om dette da? Jeg regner med at du har snakket med henne om det.Anonymkode: 01605...1d2Hun sier at det har sikkert blitt borte i barnehagen, barnet sier selv at mor er innom og skifter på han og henter klær. Helt fra vi ble skilt har hun forsynt seg med klær. Hun sier hun ikke har sett klærne men så glemmer hun seg bort å sender barnet hit med det, men da er merkelappene med navn klipt bort... Anonymkode: 94d3f...bc7 1
Gjest Linneah2013 Skrevet 9. november 2015 #4 Skrevet 9. november 2015 Jeg har et barn fra et tidligere forhold og vi har nå en 50/50 ordning. barnet har et søsken som går i samme barnehage, altså mor har barn med en annen. Jeg leverer barnet i barnehagen ganske tidlig pga jobben, mor leverer søsken senere og går da inn på avdelingen til barnet vårt og skifter på barnet, tar med seg vått tøy hjem og forsyner seg i skiftekurven. Klær for flere tusen kroner forsvinner i løpet av et år, det minker i klesskapet til barnet. Fint og solid tøy som jeg vil at mitt barn skal ha i barnehagen tar hun med seg hjem til hjemmebruk. Jeg betaler flere tusen i barnebidrag selv om vi har 50/50 fordi hun nekter å skrive en kontrakt, jeg syns nå at noe av de pengene kan gå til klær til barnet, men det er ikke noe mor prioriterer. Allerede denne måneden er klær for 800 kr borte. Min samboer og jeg har et til barn som skal forsørges og vi har dårlig råd for tiden, derfor er dette ekstra frustrerende.Hva gjør jeg i en slik situasjon?Anonymkode: 94d3f...bc7Jeg hadde tatt det opp med barnehagen, kanskje du kan få en annen plass til klærne som eksen din ikke vet om. Frekk dame det der du.
AnonymBruker Skrevet 9. november 2015 #5 Skrevet 9. november 2015 Hun sier at det har sikkert blitt borte i barnehagen, barnet sier selv at mor er innom og skifter på han og henter klær. Helt fra vi ble skilt har hun forsynt seg med klær. Hun sier hun ikke har sett klærne men så glemmer hun seg bort å sender barnet hit med det, men da er merkelappene med navn klipt bort...Anonymkode: 94d3f...bc7Foreslå at dere fyller opp kleskurven annenhver uke hvis det har noe å si. Den uken du har barnet, fyller du opp skiftet, og den uken mor har barnet så fyller hun det opp. Anonymkode: 01605...1d2 2
AnonymBruker Skrevet 9. november 2015 #6 Skrevet 9. november 2015 Jeg hadde tatt det opp med barnehagen, kanskje du kan få en annen plass til klærne som eksen din ikke vet om. Frekk dame det der du.Det var en god ide! Tror du barnehagen vil godta det? noen ide på hvordan man kan løse det med at hun kler av barnet klær i barnehagen for å ta det med seg hjem? Ja, hun er litt frekk, ikke alltid lett å ha en god tone når det er sånn. Må mange ganger telle til 10.. Anonymkode: 94d3f...bc7 1
AnonymBruker Skrevet 9. november 2015 #7 Skrevet 9. november 2015 Foreslå at dere fyller opp kleskurven annenhver uke hvis det har noe å si. Den uken du har barnet, fyller du opp skiftet, og den uken mor har barnet så fyller hun det opp. Anonymkode: 01605...1d2Det har vi prøvd, da bytter hun bare ut tøy med noe som er slitt og hullete...fryktelig frustrerende, Jeg ser de andre barna går i superundertøy som er slitesterkt og ordentlig kvalitet, men det blir bare borte når jeg sender han i barnehagen med det, det koster 400-600 kr for et sett så det blir ganske dyrt. Anonymkode: 94d3f...bc7
AnonymBruker Skrevet 9. november 2015 #8 Skrevet 9. november 2015 Det har vi prøvd, da bytter hun bare ut tøy med noe som er slitt og hullete...fryktelig frustrerende, Jeg ser de andre barna går i superundertøy som er slitesterkt og ordentlig kvalitet, men det blir bare borte når jeg sender han i barnehagen med det, det koster 400-600 kr for et sett så det blir ganske dyrt.Anonymkode: 94d3f...bc7Men du ER sikker på at det er hun som tar det, eller? Var en tråd her for ikke lenge siden hvor ei dame hadde stjelt klær fra barnet til TS... (ikke relatert til din sak, just saying). Anonymkode: 01605...1d2 1
MapleSirup Skrevet 9. november 2015 #9 Skrevet 9. november 2015 Du må ta konsekvensen av det.Det er å slutte med de dyre klærne i bhg. Du har ikke så mye valg ettersom samarbeid om andre ting er så mye, mye, mye, mye, mye viktigere enn klær.Livet er vanskelig nok for alle involverte om man ikke skal fokusere på småting. 3
AnonymBruker Skrevet 9. november 2015 #10 Skrevet 9. november 2015 Men du ER sikker på at det er hun som tar det, eller? Var en tråd her for ikke lenge siden hvor ei dame hadde stjelt klær fra barnet til TS... (ikke relatert til din sak, just saying).Ja, den tråden leste jeg også. Når vi kommer hjem fra barnehagen og mangler noe spør jeg ofte barnet om han vet hvor det har blitt av. Da sier barnet ofte at mamma skiftet på meg i barnehagen, mamma tok med klær for å vaske dem osv. hvis du leser lenger opp her så har dette skjedd helt siden vi skilte lag. Barnet har gått i fire forskjellige barnehager. Tviler på at det er foreldre som stjeler i alle de fire barnehagene..klær som mor sier hun ikke har sett dukker gjerne opp en stund etterpå med bortklipte navnelapper. Spesielt på de dagene det skjer noe som hindrer hun i å hente barnet i barnehagen, da henger plutselig de klærne jeg etterlyste på plassen til barnet. Jeg er jo aldri innom barnehagen utenom når han er hos meg.Anonymkode: 01605...1d2 Anonymkode: 94d3f...bc7
AnonymBruker Skrevet 9. november 2015 #11 Skrevet 9. november 2015 Du må ta konsekvensen av det.Det er å slutte med de dyre klærne i bhg. Du har ikke så mye valg ettersom samarbeid om andre ting er så mye, mye, mye, mye, mye viktigere enn klær.Livet er vanskelig nok for alle involverte om man ikke skal fokusere på småting.Altså jeg vil virkelig at mitt barn skal gå i varme gode klær i barnehagen! Ulltøy med hull i, jakker med ødelagte glidleåser!Sko som er laget av plast har ikke noe i en barnehage å gjøre! Nå er barnet snart skolebarn i tillegg og det er en stor risiko for at barnet blir mobbet. Vi har rett og slett ikke råd til å kjøpe dobbelt sett med klær og sko! Noe må vel mor klare å kjøpe selv, i tillegg til barnebidraget har hun jobb og samboer. Du må jo skjønne at dette blir frustrerende!?!? Anonymkode: 94d3f...bc7 2
AnonymBruker Skrevet 9. november 2015 #12 Skrevet 9. november 2015 Du må ta konsekvensen av det.Det er å slutte med de dyre klærne i bhg. Du har ikke så mye valg ettersom samarbeid om andre ting er så mye, mye, mye, mye, mye viktigere enn klær.Livet er vanskelig nok for alle involverte om man ikke skal fokusere på småting.DETTE,Enkelt, konfliktfritt. Holder fokus! Anonymkode: 6a532...f5e 2
AnonymBruker Skrevet 10. november 2015 #13 Skrevet 10. november 2015 Altså jeg vil virkelig at mitt barn skal gå i varme gode klær i barnehagen! Ulltøy med hull i, jakker med ødelagte glidleåser!Sko som er laget av plast har ikke noe i en barnehage å gjøre! Nå er barnet snart skolebarn i tillegg og det er en stor risiko for at barnet blir mobbet. Vi har rett og slett ikke råd til å kjøpe dobbelt sett med klær og sko! Noe må vel mor klare å kjøpe selv, i tillegg til barnebidraget har hun jobb og samboer. Du må jo skjønne at dette blir frustrerende!?!? Samarbeid om andre ting er heller ikke så fryktelig bra, det skal gå etter hennes pipe. Det er sånn det er.Anonymkode: 94d3f...bc7 Anonymkode: 94d3f...bc7
MapleSirup Skrevet 10. november 2015 #14 Skrevet 10. november 2015 Altså jeg vil virkelig at mitt barn skal gå i varme gode klær i barnehagen! Ulltøy med hull i, jakker med ødelagte glidleåser!Sko som er laget av plast har ikke noe i en barnehage å gjøre! Nå er barnet snart skolebarn i tillegg og det er en stor risiko for at barnet blir mobbet. Vi har rett og slett ikke råd til å kjøpe dobbelt sett med klær og sko! Noe må vel mor klare å kjøpe selv, i tillegg til barnebidraget har hun jobb og samboer. Du må jo skjønne at dette blir frustrerende!?!? Anonymkode: 94d3f...bc7Frustrerende, ja.!!Hvilken løsninger foreslår du selv da?Det er samarbeid mellom foreldre for barnets beste som er i fokus. Det innebærer svelging av kameler.Så hvis det finnes andre l Ø s n i n g e r så er jo det fint. Klaging, irritasjoner løser ingenting.(Du overdriver selvsagt kvaliteten på de andre klærne.)
AnonymBruker Skrevet 10. november 2015 #15 Skrevet 10. november 2015 Frustrerende, ja.!!Hvilken løsninger foreslår du selv da?Det er samarbeid mellom foreldre for barnets beste som er i fokus. Det innebærer svelging av kameler.Så hvis det finnes andre l Ø s n i n g e r så er jo det fint. Klaging, irritasjoner løser ingenting.(Du overdriver selvsagt kvaliteten på de andre klærne.)Tro du meg jeg har svelget mange kameler! Jeg vil jo gjerne få til et godt samarbeid, har anbefalt familievernkontoret flere ganger men det vil ikke mor. Er ikke dette et forum der man kan be om råd og få ut frustrasjoner? Jeg har prøvd å samarbeide så godt det går men det er absolutt ikke gjensidig. Barnets beste er å ha ordentlig med tøy, barnets beste er å ikke bytte barnehage flere ganger, barnets beste er å få medesiner med en gang barnet trenger det, barnets beste er at barnet får være i et av hjemmene når barne er syk, barnets beste er at vi som foreldre har en god tone med samarbeid, men det er faktisk ikke lett når mor ikke vil rikke på seg. Det er det staeste menneske jeg kjenner. Kvaliteten på klærne er ikke en overdrivelse, hullete ulltøy, jakke med glidelåser som ikke funker, sokker der stortåa stikker ut på begge sokkene, sko laget av plast..Hvordan vet du at dette er en overdrivelse? det er en grunn til at jeg tar det opp! Anonymkode: 94d3f...bc7 5
AnonymBruker Skrevet 10. november 2015 #16 Skrevet 10. november 2015 Altså jeg vil virkelig at mitt barn skal gå i varme gode klær i barnehagen! Ulltøy med hull i, jakker med ødelagte glidleåser!Sko som er laget av plast har ikke noe i en barnehage å gjøre! Nå er barnet snart skolebarn i tillegg og det er en stor risiko for at barnet blir mobbet. Vi har rett og slett ikke råd til å kjøpe dobbelt sett med klær og sko! Noe må vel mor klare å kjøpe selv, i tillegg til barnebidraget har hun jobb og samboer. Du må jo skjønne at dette blir frustrerende!?!? Anonymkode: 94d3f...bc7Hvorfor syr du ikke bare igjen hullene og fikser glidelåsene? Tror du gjør lurt i å ikke lage en stor sak ut av slike småting. Anonymkode: 88608...b5b 3
MapleSirup Skrevet 10. november 2015 #17 Skrevet 10. november 2015 Se der, ja. Litt ansvarliggjøring og realitetsorientering så dobles ammunisjonen.Merkelig i grunn at ikke medisiner var problemet ditt fremfor klær?Det var nettopp det jeg vill ha frem. Du M Å løse slikt etter beste evne. Og sortere viktig/ikke viktig nok.Vi må alle det når vi er skilt... 1
MapleSirup Skrevet 10. november 2015 #18 Skrevet 10. november 2015 Du har med ditt siste innlegg tapt klesdebatten. Nå viser du et større bilde. Bilde handler også om deg...Du har helt sikkert rett i at mor gjør mye feil etc. Nettopp derfor prøver jeg å være pragmatisk til "klær"Du blir jo provosert. Det skjønner jeg; men jeg mener det godt likevel. 1
AnonymBruker Skrevet 10. november 2015 #19 Skrevet 10. november 2015 Se der, ja. Litt ansvarliggjøring og realitetsorientering så dobles ammunisjonen.Merkelig i grunn at ikke medisiner var problemet ditt fremfor klær?Det var nettopp det jeg vill ha frem. Du M Å løse slikt etter beste evne. Og sortere viktig/ikke viktig nok.Vi må alle det når vi er skilt...skriver fra telefon nå, derfor en annen AB-bruker. Det med medisiner har jeg for lengst gitt opp og tar selv ansvar for det. Det er klær jeg har mest fokus på nå fordi jeg er redd mitt barn kan bli mobbet. Det er jo rundt den alderen det starter. Søsteren min jobber i barnehage og forteller meg at hun ofte ser barn som blir mobbet pga klær og utstyr. Det er dessverre et slikt landet vårt har blitt. Jeg er bare så fryktelig lei meg for at samarbeidet ikke går begge veier...Og jeg har heller ikke god råd..jeg vil barnet mitt sitt beste og bekymrer meg mye over dette med mobbing. Anonymkode: 94d3f...bc7 2
AnonymBruker Skrevet 10. november 2015 #20 Skrevet 10. november 2015 Hvorfor syr du ikke bare igjen hullene og fikser glidelåsene? Tror du gjør lurt i å ikke lage en stor sak ut av slike småting. Anonymkode: 88608...b5bfor det første så kan jeg ikke sy og for det andre så har disse klærne gått i arv flere ganger og har da levd sitt liv. Da er det på tide å bytte det ut. Anonymkode: 94d3f...bc7 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå