Gå til innhold

Psykomotorisk fyseoterapi..

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

noen som har vært på det? hva går det ut på? 

Anonymkode: 5b2ef...da6

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Takk for svar. Men ønsker å høre fra noen som har vært på det selv :) 

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har forsøkt det, var ikke noe for meg. Sleit litt med å finne en som ikke var superalternativ. Hadde så vondt i ryggen at det var vanskelig å gå, og da jeg på fjerde uka fremdeles satt i timene og dro meg i tærne og vi ikke kunne røre ryggen fordi den var 'skjoldet' mitt, fant jeg en vanlig fysioterapeut. Hun var glimrende.

Anonymkode: da353...27f

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette skjedde ikke meg men ei venninne av meg. 

Hun var inne på sin første time, hun ble ikke tatt i men ble spørt og gravd i om alt og følte at alle sår ble revet opp.(hadde jobbet med traumer/problemer og ferdig med det fra før) Hun stri gråt når hun gikk derfra og gråt lenge etter hun avsluttet timen sin. Dro aldri tilbake. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Mulig de jobber litt ulikt, men det kan være samtale og at man ligger på en benk og blir knadd på. Ikke tøy og bøy, men det handler mer om pust og løse opp i spenninger. Det hjelper mot stress og opplevelser som har satt seg i kroppen.

Anonymkode: 03e1f...4f9

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har forsøkt det, var ikke noe for meg. Sleit litt med å finne en som ikke var superalternativ. Hadde så vondt i ryggen at det var vanskelig å gå, og da jeg på fjerde uka fremdeles satt i timene og dro meg i tærne og vi ikke kunne røre ryggen fordi den var 'skjoldet' mitt, fant jeg en vanlig fysioterapeut. Hun var glimrende.

Anonymkode: da353...27f

Den behandleren måtte være veldig alternativ. Har aldri opplevd noe sånt eller vondter etterpå. Tvert i mot.

Anonymkode: 03e1f...4f9

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg ble henvist av min fyseoterapaut da jeg bare ble værre og værre av behandligene han ga meg. Siden jeg sliter med smerter i bekken/hofter. 

Har dårlig tro på at det kommer av traumer, da jeg har kommet meg gjennom det som har vært vanskelig. Og har overhode ikke lyst til å dra det opp igjen. 

Så håpe ikke det bare er samtaleopplegg, da blir det bare med den ene timen! 

TS

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det kommer an på om du kommer til en fysioterapeut av den gamle eller nye skole. Du bør uansett gi det litt mer enn bare en time, gi det litt flere sjanser. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har nettopp begynt på et tiukers opplegg på Coperiosenteret i Trondheim der bl.a psykomotorisk fysioterapi er en del av programmet. Så langt virker det veldig lovende. Vi lærer mye om hvordan psyken vår kan få kroppen til å f.eks tro den er i fare og ligge i konstant beredskap, og hvordan det kan gi diverse plager, og hvordan man sakte, men sikkert kan endre på dette.

Behandlerne er veldig forsiktige med oss, nettopp fordi det å løse opp spenninger kan gi ganske kraftige psykiske reaksjoner. Det er tross alt ikke bare bare å senke "forsvaret" sitt.

Utifra hva jeg leser over her så er det ikke alle behandlere som helt vet hva de driver med, så det er nok best å velge med omhu...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...