Gå til innhold

Venninne var ufin ang. min døde mor.


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Har faktisk snakket med henne, sa bare at jeg ikke hadde lyst å snakke om at min mor var død eller negative minner rundt det. Hun sa "eeh javel". Så sånn var det. Men det var visst drama i gjengen nå fordi hun hadde snakket stygt om den nye leiligheten til vår felles venninne det var litt krangling der. Kanskje hun ikke har de filterne de andre har.

Og ja, jeg er hårsår fordi det er et sårt tema og mange forjævelige minner rundt det. Men syntes fortsatt at det var en ufin greie å ta opp midt i en samtale, er da fullt klar over at hun er død. Jeg var der jo, jeg så alt. Er som å si til ei som ikke kan ha barn midt under en samtale om noe trivielt "er du ikke lei deg for du ikke kan få barn når du ser på alle de andre som får barn?". Sier ikke det seg selv da? Hva er vitsen med å prate om sånne dritt ting? Skjønner ikke hvorfor det er så viktig å prate om sånt faenskap, er ikke alle som vil det. Så jeg står fortsatt på mitt om at det var en dum ting å ta opp, selvom dere er uenige. Der går min egne personlige grense.

Og noen av disse svarene var jo helt på trynet. "Kom deg over det?". Jeez.

- TS

Anonymkode: b7fc4...269

Venninnen din var ubetenksom.  Ikke fordi kommentaren var ufin, for det var den ikke i seg selv, men fordi hun, etter så mange år som din venninne, burde visst at du ikke var komfortabel med å snakke om dette.

Når det er sagt, synes jeg du har veldig liten toleranse for feilsteg, og du virker veldig uforsonlig. 
Alle reagerer ulikt, noen vil snakke om det vanskelige, selv om du ikke vil det. Det som er riktig for deg, er ikke riktig for alle andre.
De fleste ville sagt at "dette vil jeg ikke snakke om", satt det på tabbekvoten, og gått videre. 

Skal jeg fortelle deg hva min venninne sa til meg, samme dag som min far døde?  Hun sa: "Nå fikk jeg en fantastisk følelse inni meg, for nå fikk jeg noe annet å tenke på enn meg selv!".

Gjett om det gjorde vondt!
Men jeg forsto at hun formulerte seg feil, satte det på tabbekvoten hennes, og gikk videre.

Og det mener jeg du burde gjort også.  Vi kan alle gjøre feil.  Du har sikkert gjort mange feil opp igjennom livet du også.  Hvis du ikke kan tilgi henne denne ene feilen, vil jeg tro at det ligger noe mer bak enn en ubetenksom kommentar.

 

Anonymkode: 5978b...946

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

SPROYT!  Fy f hvor tett I hodet og hvor svart maa hjerte vaare om man ikke forstaar venninnen er like empatisk som en stein/ dummer seg loddrett ut!. Tror du ikke TS vet moren ikke vil vaare der?!   " problemet ligger his TS"?! JA !moren er dod og det gjor vondt. Skal man gi f I din kalde JAAVLIGE verden.  Kom med kniv og kutt opp Saar folk har " problemet er Jo ikke ditt, du bare konstanterer fakta".  Foraktelig!.

Anonymkode: ed256...a31

Har du tatt for mye sitron idag? 

Det er faktisk ganske vanlig å snakke om døde personer, og moren til ts døde som sagt ikke igår. Vil tro at det er bedre å hedre morens minne ved å snakke om henne enn å tie henne ihjel - som at hun aldri har eksistert.

Denne venninnen sa sikkert som hun gjorde fordi at det er normalt å snakke om døde, og hun mente nok ikke noe vondt med det. Jeg mener fortsatt at ts skylder omgivelsene å informere dem om at hun ikke vil snakke om sin døde mor for å unngå at flere i hennes øyne tramper rett i baret og står i fare for å bli kutta ut av grunner de ikke skjønner. 

Anonymkode: 6b579...11b

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis denne venninna slenger fra seg støtt og stadig og det et for det meste negativt så får man enten ta en skikkelig prat med henne om at hun enten tar seg i sammen eller så kutter du,ts og og de andre henne ut. Folk som aldri har noe positivt å si forpester miljø. Men hvis det skulle vært en annen som er en veldig snill person og ikke liker å slenge fra seg, men med et uhell skulle klare å si noe du finner støtende (noe alle klarer å gjøre en gang i blant) så håper jeg du viser toleranse overfor den personen. For det er dessverre fort gjort å si noe en annen ikke liker fordi vi tar det så forskjellig. 

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...