Gå til innhold

Chandra har blitt mamma <3

Chandra

Anbefalte innlegg

Hvorfor går dagene så fort? :ohmy: Vel det tyder i det minste på at man ikke kjeder seg. 

Har vært litt uvel og småkvalm etter at jeg spiste egg og bacon til frokost i stad. Det er 3. gangen det skjer etter egg og bacon av en eller annen grunn.

Lagde en vanvittig god og enkel middag i stad. Link: http://trinesmatblogg.no/2016/01/08/baconsurret-kylling-med-eple-og-balsamicosaus/

Droppet sausen siden jeg ikke hadde ingrediensene. Skal absolutt lages igjen! 

I dag gikk hele familien (mann, kone, baby og hund) søndagstur i byen. ;) Rakk også en liten yogaøkt som ikke ble noe lengre enn i går, men litt er bedre enn ingenting. 

Resten av kvelden skal tilbringes på sofaen med baby og netflix (call the midwife! :rodmer:). Er skikkelig trøtt og fremdeles litt uggen. Mannen er på trening og siden vi har vært sammen og hatt det kjempekoselig hele helgen unner jeg han det virkelig. Virker som om vi har funnet en rutine på ting og tang nå. :) Skal bli godt med noen timer alene på sofaen nå egentlig. Call the midwife er liksom ikke en serie mannen gidder å se på. ;)

Har ikke vasket noe klær i helgen men det får vente til i morgen. Deilig å ha helgefølelse selv om man ikke jobber!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Så deilig med yogaøkter :) Helt enig i at små økter er bedre enn ingenting. Føler meg flink bare jeg finner fram matta jeg :tongue:

Jeg har fremdeles ikke sett Call The Midwife! Alle her inne er forelska, nå må jeg ta meg sammen :opplyser:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, Weebs skrev:

Så deilig med yogaøkter :) Helt enig i at små økter er bedre enn ingenting. Føler meg flink bare jeg finner fram matta jeg :tongue:

Jeg har fremdeles ikke sett Call The Midwife! Alle her inne er forelska, nå må jeg ta meg sammen :opplyser:

Forrige post: signering hang seg opp @maja87

Yoga er digg. :) Håper på en økt i dag også. Du får spare serien til permisjonen. :) 

Nå ligger jeg og mini sammen i senga og jeg tenker at vi bør stå opp. Hun sov vel 4-5 timer i strekk i natt men igjen gjorde ikke jeg det. Må legge meg tidligere! Etter det første strekket våkner hun oftere så det er egentlig viktig at jeg får sove når hun sover lenge. 

Mannen ble også kvalm i går men vi er i form igjen i dag. Jaja. :) Kanslje vi spiste noe rart? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

19 minutter siden, Grastusta skrev:

@Weebs: Call the Midwife var helt perfekt å se de første ukene av permisjonen, mens jeg ventet på babyen. :) 

Enig, selv om jeg ikke oppdaget serien før etter at J var født. Men perfekt ammeserie også! Ligger på siden i sofaen og ammer med serien på. RIktig så behagelig! Nå er jeg på siste sesong da. :(

-------------

VI kom oss opp til slutt og nå ligger mini i vippestolen og jeg har kaffe, brødskive med serranoskinke og gresk yoghurt. Fra og med i dag SKAL jeg i seng klokken 11 på kvelden altså! Vi har blitt riktig så late. ;)

Helsesøsteren ringte nettopp og vi har fått endret timene til 6 ukerskontroll denne uken. Nå har vi time til lege og helsesøster torsdag klokken 10 istedenfor lege onsdag og helsesøster torsdag. Greit å få alt på samme dag. Planene for denne uka er besøk i morgen kveld, biff og vin med mannen på onsdag (vi skal feire at mini er 6 uker og jeg skal pumpe meg og ta et liiite glass vin), helsestasjon torsdag også har jeg invitert et vennepar hit på lørdag så da må det kokkeleres vegetarmat! :ohmy:

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Grastusta

Men det finnes en sesong som ikke er på Netflix ennå, gjør det ikke? Jeg satt og gråt da jeg så siste episode - da var H bare et par dager, og hormonella syntes det var sååå triiist at det ikke var flere episoder :P 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Grastusta skrev:

Men det finnes en sesong som ikke er på Netflix ennå, gjør det ikke? Jeg satt og gråt da jeg så siste episode - da var H bare et par dager, og hormonella syntes det var sååå triiist at det ikke var flere episoder :P 

Å, det hadde vært fantastisk! Er 4 sesonger på netflix. Det må jeg sjekke nå! :)

Burde heller satt på en vask men... Her ligger baby og hund strødd sovende i sofaen. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Begynte også på Call the midwife i dag mens pumpa gikk ☺ Innbilte meg egentlig at det var noe alla Fødeavdelingen,så gleden ble stor da jeg skjønte at det var en faktisk serie 😃 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

14 timer siden, maja87 skrev:

Begynte også på Call the midwife i dag mens pumpa gikk ☺ Innbilte meg egentlig at det var noe alla Fødeavdelingen,så gleden ble stor da jeg skjønte at det var en faktisk serie 😃 

10 timer siden, Weebs skrev:

Godt tips å se den når permisjon starter! Da kan jeg vente med god samvittighet :) 

Skikkelig godserie rett og slett. Dere er heldige som har mye igjen! :)

---------------

I går kveld var mini veldig sur og gråt absolutt hele kvelden. Ingen ting hjalp. Men da hun først sovnet fikk både hun og jeg over 4 timer søvn så det var allikevel helt greit. Nå har jeg dusjet, brettet tøy og har kaffe og brødskiver med brunost. Mini vil ikke helt at jeg skal sitte å spise da og nå skriker hun igjen. ;) Jaja, vippestolen ble løsningen! Liker ikke å bruke vippestol så mye, men har babybjørnen på nederste hakk og da blir det nesten liggende stilling. :) Satser på at hun ikke tar skade av det!

I går ble det en ny liten yogaøkt og en tur med vogn og hund på grusveien i skogen. Kan ikke si at den turen ble noe hyggelig for det krydde av hjortelus! De ødelegger virkelig idyllen på høsten altså. Syntes det blir mer og mer for hvert år. :( Det er med andre ord bare å glede seg til frostnettene kommer men her er det 23 grader ute nå så det er vel en stund til. 

I morgen er mini 6 uker og det er så sykt å tenke på! Nå har hun vokst ut av sitt første plagg også som er en pysj i str. 50. Nå bruker vi en god blanding av 50, 56 og noe 62. Det er helt sykt store størrelsesforskjeller fra butikk til butikk. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har ikke hørt om den serien engang, jeg..Passer den bare for folk med barn eller som er gravide, eller kan jeg ha glede av den også, tro? Tv'n døde i går, så blir vel en del netflix på pc fremover (pleier å koble den til tv'n, men i går slutta alle HDMI-inngangene å virke, som visstnok har en tendens til å skje med denne typen tv etter en fem års tid). 

Hjortelus er ekkelt! Det fantes ikke i Oslo før inntil relativt nylig, og jeg er helt sjokka over hvor ubehagelige de er! *grøss*

Så flink du er med yoga! Du er jo sånn skikkelig yogadame, og det syns jeg er så kult, for jeg klarer ikke å engasjere meg i det selv, og da er det så stilig med alle som får til sånne utrolige ting. Jeg bare holder på å tryne og blir sur og kjeder meg! :P 

Liker den innstilingen du har til at du vil J skal lære seg om flere sider av verden enn den rent fysiske og det man kan bevise. Du er og kommer til å fortsette å være en kjempeflink mamma! 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den Monday, September 12, 2016 at 12.16, Chandra skrev:

Enig, selv om jeg ikke oppdaget serien før etter at J var født. Men perfekt ammeserie også! Ligger på siden i sofaen og ammer med serien på. RIktig så behagelig! Nå er jeg på siste sesong da. :(

-------------

VI kom oss opp til slutt og nå ligger mini i vippestolen og jeg har kaffe, brødskive med serranoskinke og gresk yoghurt. Fra og med i dag SKAL jeg i seng klokken 11 på kvelden altså! Vi har blitt riktig så late. ;)

Helsesøsteren ringte nettopp og vi har fått endret timene til 6 ukerskontroll denne uken. Nå har vi time til lege og helsesøster torsdag klokken 10 istedenfor lege onsdag og helsesøster torsdag. Greit å få alt på samme dag. Planene for denne uka er besøk i morgen kveld, biff og vin med mannen på onsdag (vi skal feire at mini er 6 uker og jeg skal pumpe meg og ta et liiite glass vin), helsestasjon torsdag også har jeg invitert et vennepar hit på lørdag så da må det kokkeleres vegetarmat! :ohmy:

Så bra at pizzaen falt i smak! Tror du jeg savnet den når jeg var gravid eller!?!? 

Men du, angående vin, er det 6 uker siden termindato? Ikke for å ødelegge gleden i tilfelle du fødte før, husker ikke det jeg :p, men det må ikke drikkes før 6 uker etter termin :jepp: 

Har du tips til yogavidoer på eks YouTube som passer til litt skranglete bekken??? :nigo: 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

11 timer siden, Rainbow skrev:

Har ikke hørt om den serien engang, jeg..Passer den bare for folk med barn eller som er gravide, eller kan jeg ha glede av den også, tro? Tv'n døde i går, så blir vel en del netflix på pc fremover (pleier å koble den til tv'n, men i går slutta alle HDMI-inngangene å virke, som visstnok har en tendens til å skje med denne typen tv etter en fem års tid). 

Hjortelus er ekkelt! Det fantes ikke i Oslo før inntil relativt nylig, og jeg er helt sjokka over hvor ubehagelige de er! *grøss*

Så flink du er med yoga! Du er jo sånn skikkelig yogadame, og det syns jeg er så kult, for jeg klarer ikke å engasjere meg i det selv, og da er det så stilig med alle som får til sånne utrolige ting. Jeg bare holder på å tryne og blir sur og kjeder meg! :P 

Liker den innstilingen du har til at du vil J skal lære seg om flere sider av verden enn den rent fysiske og det man kan bevise. Du er og kommer til å fortsette å være en kjempeflink mamma! 

Jeg syntes det er en veldig koselig serie som også viser livet på 50-tallet, så det spørs vel litt om du liker slike type serier. Handlingen er jo mye rundt barn og fødsel da, så litt usikker på om du hadde likt den. Har du noen netflix tips? Hva slags serier liker du? 

Tror første gang jeg møtte en hjortelus var i 2012, og etter det har det bare tatt helt av her syntes jeg. :( Er det verst her på østlandet mon tro? Husker jeg hadde håret fullt en gang. De overlevde til og med dusj og vasking av hår, ekkelt! 

Jeg pleier å si at jeg er verdens stiveste yogadame, for jeg er ikke hun myke akrobatiske som mange forbinder med yoga altså (desverre)! :P Men det er jo kult, og jeg er forkjemper for at yoga passer for alle og spesielt de som er stive. :P Det har i alle fall hjulpet kroppen min mye! Men jeg må absolutt jobbe med den tålmodigheten da for jeg er en veldig utålmodig person. 

9 timer siden, LilleMy1989 skrev:

Så bra at pizzaen falt i smak! Tror du jeg savnet den når jeg var gravid eller!?!? 

Men du, angående vin, er det 6 uker siden termindato? Ikke for å ødelegge gleden i tilfelle du fødte før, husker ikke det jeg :p, men det må ikke drikkes før 6 uker etter termin :jepp: 

Har du tips til yogavidoer på eks YouTube som passer til litt skranglete bekken??? :nigo: 

Jeg fødte ganske nøyaktig på termin (fødte på menstermin som var en dag fra terminen). :) Så da er det heldigvis innafor! Men nå som dagen er i morgen så føler jeg nesten at jeg klarer meg uten vin da. Men et lite glass til biffen skal jeg ha! Jeg elsker jo egentlig rødvin!

Jeg har dessverre ingen gode tips til yogavideoer. Jeg er ikke glad i å trene til video på pc så det har liksom aldri blitt noe av. Men her kom det opp noen alternativer som kanskje kan passe etter fødsel? Tror jeg må gi de en sjanse i morgen! Kan si i fra om jeg får testet noen. :) 

https://www.youtube.com/results?search_query=yoga+after+birth

-----------

Nå må jeg legge meg, men i kjent stil må jeg jo logge dagen. ;)

Husker egentlig ikke hva jeg har gjort på dagtid. Egentlig bare sløvet og ammet og skiftet bleier tror jeg. Fikk besøk i firetiden og etter det byttet jeg og mannen roller slik at han lagde middag og jeg klippet gress! Det var godt å komme seg ut litt og med sittegressklipper er det jo ganske behagelig også. Gresset gror jo som ugress siden det er regn og sol om hverandre.

Hunden fikk bare en halvtimes tur langs veien i dag. Jeg orket ikke å gå opp i hjortelusskogen. Får gå en lengre tur i morgen. Ja, også har det blitt to korte yogaøkter og jeg kan skrive under på at jeg har en lang vei å gå. :P

God natt. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

God dag!

Kom meg opp klokken 10 i dag også og er fornøyd med det. Sovnet litt sent i går siden mini var veldig sulten og litt sur før hun sovnet. Men vi fikk over 4 timer før nattammingen så jeg er strålende fornøyd. :hoppe:

Har funnet en grei morgenrutine der jeg står opp før mini og ordner meg (det vil si tar på joggebukse, vasker meg og fletter håret :P ), setter på kaffe og gjør klar frokost, ordner en klesvask/bretter tøy og så tar jeg morgenstellet på mini. SÅ er det amming og så kan jeg endelig spise frokost og sitte på KG. :)

I dag er det onsdag og onsdag har vist blitt husvaskedag. Jeg vil ikke! :fnise: Men i kveld blir det jo kosekveld med biff og et glass vin til så det hadde jo vært koselig med nyvasket hus og masse stearinslys i stua. Dessuten har vi" masse" planer resten av uka så det er vel bare å komme i gang etterpå... Hunden bør også få en lang tur en eller annen gang når mannen kommer fra jobb!

I dag er mini 6 uker! :rodmer: 

Nå må jeg finne meg en ny netflix serie! Tips?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

For en grei rutine. Det er alltid godt når ting kommer i orden på den måten :) 
6 uker! Føler det er en slags milepæl? Er det da barselperioden er over kanskje? 

Du har kanskje sett det, men vi digger i hvert fall Narcos. Fungerer dessverre ikke som strikkeserie, må jo lese teksten :fnise: 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
2 timer siden, Weebs skrev:

For en grei rutine. Det er alltid godt når ting kommer i orden på den måten :) 
6 uker! Føler det er en slags milepæl? Er det da barselperioden er over kanskje? 

Du har kanskje sett det, men vi digger i hvert fall Narcos. Fungerer dessverre ikke som strikkeserie, må jo lese teksten :fnise: 

Ja jeg tror i alle fall det. :P Lurer på om det er det de kaller det fjerde trimester som er over nå? Det skal i alle fall feires! De sier vel at de 6 første ukene er de "værste", men jeg syntes nå de har vært veldig koselige jeg da. Men nå kan jeg drikke litt vin og starte å trene og mini er mer våken og tilstede. Det er i alle fall det jeg velger å feire. :) Ikke minst at man jeg føler at jeg mestrer hverdagen, det er en god følelse!

------------

Mini sover i vogna på verandaen og jeg har støvsugd hele huset, vasket superkjapt over badet, tatt sengetøy av sengene og vasket gulvet på kjøkken og i gang. Nå gjenstår bare å brette lit tøy og tørke støv før jeg sier meg fornøyd. :) En liten yogaøkt rakk vi også i stad, men den ble heller ikke lang. Mini har det med å våkne når jeg gjør yoga. Satser på å få gjort noen øvelser til etterpå. 

Fant en "matfilm" på netflix jeg ikke hadde sett enda som heter "food matters" så den har stått litt på nå. Handler om mat og pilleindustrien og hvordan man heller bør fokusere på kosthold for å holde sykdom borte. Elsker slike filmer selv om man kanskje ikke er 100% enig i absolutt alt. FIlmer om Monsanto, gmo, juicing, vegetarisme, miljø - bring it on!  Jeg får alltid et spark bak til å spise sunt og rent og å gjøre det jeg tror på. Det er jo egentlig derfor jeg bor her jeg bor. Jeg vil kunne dyrke ting selv uten sprøytemidler osv... Så da ble det en tur ut i hagen i stad og jeg plukket mynte til juicen jeg skulle lage og blåbær, bjørnebær og jordbær til yoghurten. Lagde juice av epler, gulrot og mynte og gresk yoghurt med honning og bær. Nam! Lagde meg forresten juice i går også. Nå følte jeg meg flink! :laugh: Jeg elsker juicemaskinen min altså! 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Chandra skrev:

Ja jeg tror i alle fall det. :P Lurer på om det er det de kaller det fjerde trimester som er over nå? Det skal i alle fall feires! De sier vel at de 6 første ukene er de "værste", men jeg syntes nå de har vært veldig koselige jeg da. Men nå kan jeg drikke litt vin og starte å trene og mini er mer våken og tilstede. Det er i alle fall det jeg velger å feire. :) Ikke minst at man jeg føler at jeg mestrer hverdagen, det er en god følelse!

------------

Mini sover i vogna på verandaen og jeg har støvsugd hele huset, vasket superkjapt over badet, tatt sengetøy av sengene og vasket gulvet på kjøkken og i gang. Nå gjenstår bare å brette lit tøy og tørke støv før jeg sier meg fornøyd. :) En liten yogaøkt rakk vi også i stad, men den ble heller ikke lang. Mini har det med å våkne når jeg gjør yoga. Satser på å få gjort noen øvelser til etterpå. 

Fant en "matfilm" på netflix jeg ikke hadde sett enda som heter "food matters" så den har stått litt på nå. Handler om mat og pilleindustrien og hvordan man heller bør fokusere på kosthold for å holde sykdom borte. Elsker slike filmer selv om man kanskje ikke er 100% enig i absolutt alt. FIlmer om Monsanto, gmo, juicing, vegetarisme, miljø - bring it on!  Jeg får alltid et spark bak til å spise sunt og rent og å gjøre det jeg tror på. Det er jo egentlig derfor jeg bor her jeg bor. Jeg vil kunne dyrke ting selv uten sprøytemidler osv... Så da ble det en tur ut i hagen i stad og jeg plukket mynte til juicen jeg skulle lage og blåbær, bjørnebær og jordbær til yoghurten. Lagde juice av epler, gulrot og mynte og gresk yoghurt med honning og bær. Nam! Lagde meg forresten juice i går også. Nå følte jeg meg flink! :laugh: Jeg elsker juicemaskinen min altså! 

Sagt det før, sier det igjen: makan til gjennomføringsevne på deg! Gratulerer med 6-uker 😃

I dag har jeg.. la oss se: satt på oppvaskmaskin, gitt hunden mat og tatt ut hundemøkk fra hundegården og trillet 45 minutter... Jeg sto opp kl 6 🙊 Bebien krever en del byssing og underhold på dagtid til mitt forsvar altså 😉

Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 timer siden, maja87 skrev:

Sagt det før, sier det igjen: makan til gjennomføringsevne på deg! Gratulerer med 6-uker 😃

I dag har jeg.. la oss se: satt på oppvaskmaskin, gitt hunden mat og tatt ut hundemøkk fra hundegården og trillet 45 minutter... Jeg sto opp kl 6 🙊 Bebien krever en del byssing og underhold på dagtid til mitt forsvar altså 😉

Utrolig hva man får gjort når ungen bestemmer seg for å sove i 3 timer. :rodmer: 

Jeg er rent imponert over at du klarer å stå opp klokken 6 da! Jeg har baby som sover på dagen og er mer våken på kvelden  så da får man jo virkelig gjort noe. Du er med andre ord unnskyldt. ;)

--------

Jeg har drukket rødvin og spist blodig biff! Fantastisk godt! Nå har mini drukket opp pumpemelka så jeg sitter litt på nåler og venter til jeg kan amme igjen. Kjente brått at det var tøft å ikke kunne slenge ut puppen når det passer. Savner å amme allerede! :fnise: Men det glasset med vin var godt altså! Nå er mini i 2. etasje med mann og hund og jeg sitter i stua med katten. :P Før det tok jeg med hunden i skogen i en time og vi ble igjen bombardert av hjortelus. Usj og fysj altså! Fikk 2 stk ut av håret etter dusjen og håper  det ikke er flere som har bosatt seg der... 

I morgen har vi seksukerskontroll på helsestasjonen. :) Gleder meg!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hjortelus, usj! 

Høres koselig ut med kontroll. 6 uker allerede, tiden flyr! Hva er det som skal gjøres på den kontrollen da? Veies og måles og sjekke at alt er som det skal regner jeg med :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...