Gå til innhold

Bør jeg være redd? Asylmottak

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Det finnes mye lovlig selvforsvar. At man sier "pepperspray" og ikke selvforsvarsspray er fordi det ordet er så innarbeidet. På samme måte sier man "Mandariner" når man snakker om Klementiner. http://www.bodyguard.no/

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Ingen av oss kan vite det, men beskrivelse av gjerningsmenn er ganske greit når det kommer til dette. Du beskrev det sånn at dette er noe som skjer overalt og blant alle mulige mennesker, derfor jeg lurer på om du faktisk har noen eksempler på at etnisk norske har gjort noe sånt.

Nei, jeg kan ikke gi deg eksempler, for i flotte Norge er det ikke alt som får plass i media, kun det som selger. Og siden vi har så mange mennesker gjennomsyret av fremmedfrykt og så trangsynte som du får dem så selger "kvinne brutalt voldtatt av innvandrer fra midtøsten" masse aviser. Jeg benekter ikke statistikken her, jeg mener bare det er helt høl i huet å bli livredd hele folkegrupper fordi det skjer overfallsvoldtekter i store byer. Sannsynligheten er faktisk større for at TS blir voldtatt av en hun kjenner fra før enn av en beboer på asylmottak. 

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei, jeg kan ikke gi deg eksempler, for i flotte Norge er det ikke alt som får plass i media, kun det som selger. Og siden vi har så mange mennesker gjennomsyret av fremmedfrykt og så trangsynte som du får dem så selger "kvinne brutalt voldtatt av innvandrer fra midtøsten" masse aviser. Jeg benekter ikke statistikken her, jeg mener bare det er helt høl i huet å bli livredd hele folkegrupper fordi det skjer overfallsvoldtekter i store byer. Sannsynligheten er faktisk større for at TS blir voldtatt av en hun kjenner fra før enn av en beboer på asylmottak. 

Nei, sannsynligheten er ikke større for det. Det er uansvarlig å forsøke å lure folk til å tro at menn med bakgrunn fra de mest kvinnefiendtlige kulturene i verden ikke er ekstremt overrepresentert i voldtektssaker. I landene hvor disse mennene kommer fra nektes kvinner å gå ut av huset uten mannlig følge. De VET hva slags kvinnesyn som råder blant mennene. 

Anonymkode: 89d2e...9d0

• Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei, sannsynligheten er ikke større for det. Det er uansvarlig å forsøke å lure folk til å tro at menn med bakgrunn fra de mest kvinnefiendtlige kulturene i verden ikke er ekstremt overrepresentert i voldtektssaker. I landene hvor disse mennene kommer fra nektes kvinner å gå ut av huset uten mannlig følge. De VET hva slags kvinnesyn som råder blant mennene. 

De fleste voldtektene skjer i hjemmene, og samboermannen utgjør som regel en langt større risiko enn flyktningene. Frykten bør derfor være størst på hjemmebane.

Anonymkode: 8c904...09d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

De fleste voldtektene skjer i hjemmene, og samboermannen utgjør som regel en langt større risiko enn flyktningene. Frykten bør derfor være størst på hjemmebane.

Anonymkode: 8c904...09d

Det blir som å påstå at de fleste drapene av nordmenn skjer i Norge så man trenger ikke være bekymret for å dra til ghettoen i Detroit. 

Ja, du får gå rundt å være redd for samboeren din du da. 

• Liker 10
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Klassisk eksempel på "dette sier media om en mindre andel, sånn er ALLE". Det gidder jeg ikke svare mer på :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Klassisk eksempel på "dette sier media om en mindre andel, sånn er ALLE". Det gidder jeg ikke svare mer på :)

Klassisk eksempel på at man ikke har argumenter og må lyve og påstå at jeg har sagt at det gjelder alle. 

Når media går ut med at det er dødelige giftstoffer i en mindre andel av glass med barnemat, så fortsetter man ikke som før og later som det ikke er noe problem fordi det ikke gjelder alle glass med barnemat. 

• Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kall det fremmedfrykt, men det er lov å være fornuftig og tenke over konsekvenser for hva vi foretar oss. Å kjøre i fylla øker mulighetene for at man havner i ulykke, og derfor de fleste av oss å la være å gjøre det. Alle som kjører i fylla havner ikke i ei ulykke, men det øker sjansene betraktelig. Om du blir overfallsvoldtatt i Norge, så er det vanvittig høy sannsynlighet for at gjerningsmannen er en utlending.

Det er helt normalt å prøve å unngå å havne i en slik situasjon. Akkurat som man unngår å sette seg inn i bilen til et fremmed menneske.

At de fleste voldtekter skjer med noen man kjenner skulle bare mangle. Om det var motsatt ville vi hatt helt enorme problemer her til lands.

• Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Klassisk eksempel på at man ikke har argumenter og må lyve og påstå at jeg har sagt at det gjelder alle. 

Når media går ut med at det er dødelige giftstoffer i en mindre andel av glass med barnemat, så fortsetter man ikke som før og later som det ikke er noe problem fordi det ikke gjelder alle glass med barnemat. 

Lyve? Hvor mener du jeg har gjort det? Jeg synes det er bedritent at media fyrer opp under de mange trangsynte og rasistiske utsagnene som kommer frem om dagen. Det er nesten alltid de kjipe historiene som får spalteplass og dette bidrar til økt fremmedfrykt og tanken om at "alle muslimer er voldtektsmenn". Det er ingen løgn.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg ville nok ha kjøpt meg noe for sikkerhets skyld.

Anonymkode: 424a6...4ba

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Pepperspray er ulovlig, men du kan kjøpe overfallsspray og alarm på for eksempel clas ohlson. Du kan også vurdere å sykle.

Men nei, jeg synes ikke du burde være redd. Hør i alle fall ikke på de trangsynte resistene som skriver her som mener alle mannlige innvandrere er voldtektsmenn. Selvfølgelig er de ikke det!

Do not tempt me, woman! :sengekos:

Anonymkode: 92880...22c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kall det fremmedfrykt, men det er lov å være fornuftig og tenke over konsekvenser for hva vi foretar oss. Å kjøre i fylla øker mulighetene for at man havner i ulykke, og derfor de fleste av oss å la være å gjøre det. Alle som kjører i fylla havner ikke i ei ulykke, men det øker sjansene betraktelig. Om du blir overfallsvoldtatt i Norge, så er det vanvittig høy sannsynlighet for at gjerningsmannen er en utlending.

Det er helt normalt å prøve å unngå å havne i en slik situasjon. Akkurat som man unngår å sette seg inn i bilen til et fremmed menneske.

At de fleste voldtekter skjer med noen man kjenner skulle bare mangle. Om det var motsatt ville vi hatt helt enorme problemer her til lands.

Klart man ønsker å unngå situasjoner der man kan bli utsatt for vold av alle typer, men det betyr ikke at man trenger å krisemaksimere til de grader. Man kan jo ikke slutte å leve fordi det skjer noe som kan oppfattes som skremmende i nærmiljøet. Hvis nabohuset mitt brenner ned, skal jeg flytte inn på brannstasjonen bare i tilfelle?

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Ja....du bør være veldig veldig redd og ta dine forholdsregler...før du går ut alene på kvelden!
Jeg holdt selv på å bli angrepet alene på kveldstur av en diger mørkhudet mann...kunne ligne en afrikaner på 1.90 høyde minst.kraftig,skinhead/skallete og så skikkelig fiendtlig og uvennlig/truende  ut i adferden  mot meg...grunnen til at han ikke turte å fullføre overfallet...han hadde tenkt å gjøre...var at hunden min...skremte han!!!Men han løp etter meg i en rasende fart...til tross for at han MÅTTE SE at jeg gikk med en stor hund i bånd...Han spratt ut av en bil som stod parkert uten lys...på et buss -stopp..Idet jeg skulle gå forbi bilen..spratt bildøra opp i full fart ..og han løp mot meg men bråstoppet av hunden min! Han stod lenge å vurderte hunden min...så rygget han..uten å si et ord...og gikk tilbake til bilen..jeg er 100% sikker på-at han hadde intensjoner om å overfalle meg....Kl var 24.00 om natta-og han sremte meg skikkelig med sin fiendtlige oppførsel og kropps språk...veldigTRUENDE oppfattet jeg-situasjonen.Der jeg stod alene i mørket..
             Selvforsvars-tips:Ha med deg en sputeflaske med ren ublandet salmiakk -dette er sterke saker,som lukter intenst så personen kan få åndenød..og det vil svi veldig i øyne og hud...om du spruter dette i ansiktet på en "overfallsmann".Han vil garantert miste både puste og reiningen påpikken-i det han får salmiakk i ansiktet...det er jævlig sterke kjemikalier.Ypprligtil selvforsvar!!!!
Du kan også bære med deg et lite brannsluknigsapparat-og spyle dette i ansiktet på en sm du er sikker på-vil overfalle deg!!!
Dette gir også både puste og syns-problemer.Nok...til at du kan klare-å løpe i sikkerhet og unna sexualforbryteren.Tenk selvforsvar og vær alltid forberedt å en slik situasjon.HVA vil du beskytte deg med????
Gå aldri alene...selv med en stor hund-kan du riikere angreps-forsøk!!!! Dette er kriminelle jævler av verste sort...det skal mye til-for å skremme dem!!!! Så alle dere som må gå alene på kveldstid-vær såsnill å hør på meg......det er vedig risikabelt og farlig.Å gå alene.....Jeg hater slike kriminelle jævler...kommer til å gjøre max motstand..om jeg noen gang-bir tvingt til det!!!Ikke fan om jeg legge meg ned-forå bli voldtatt og misshandlet uten KAMP!!!!!Unne ikke min verste fiende....å opplee et slikt overfall...

• Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Klart man ønsker å unngå situasjoner der man kan bli utsatt for vold av alle typer, men det betyr ikke at man trenger å krisemaksimere til de grader. Man kan jo ikke slutte å leve fordi det skjer noe som kan oppfattes som skremmende i nærmiljøet. Hvis nabohuset mitt brenner ned, skal jeg flytte inn på brannstasjonen bare i tilfelle?

Det er all grunn til å krisemasksimere.  Holdningen blant mange afrikanske muslimer er at norske kvinner ber om det.  Dvs. at vi fortjener å bli voldtatt i deres øyne!       

• Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Man skal selvfølgelig ikke gå rundt og være redd hele tiden, men man bør treffe noen forholdsregler og være bevisst de økte farene. De fleste på asylmottakene er sikkert ikke farlige, men her er det mange fra, etter vårt syn, kvinnefiendtlige kulturer og mange traumatiserte mennesker. Det er klart at det er noe man bør være bevisst på.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Man skal selvfølgelig ikke gå rundt og være redd hele tiden, men man bør treffe noen forholdsregler og være bevisst de økte farene. De fleste på asylmottakene er sikkert ikke farlige, men her er det mange fra, etter vårt syn, kvinnefiendtlige kulturer og mange traumatiserte mennesker. Det er klart at det er noe man bør være bevisst på.

DEN...som ikke er redd overfall,kommer til å bli neste offer... : ) Sikkert et lett bytte også...i og med at de som ikke er redd...de er heller ikke forberdt på at overfall kan skje...også på høylys dag...

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Do not tempt me, woman! :sengekos:

Anonymkode: 92880...22c

Do not tempt me man....
Jeg driter i hva som er lovlig når det gjelder selvforsvar.-Siden voldtektsmenn driter i at det er ulovlig å overfalle og voldta folk.En som ikke respekterer loven selv-er i realiteten fritt vilt....En gjerningsmann må forstå at han risikerer  bli stygt skadet selv,kanskje ubrukelig resten av livet....om han overfaller feil kvinne : )

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

DEN...som ikke er redd overfall,kommer til å bli neste offer... : ) Sikkert et lett bytte også...i og med at de som ikke er redd...de er heller ikke forberdt på at overfall kan skje...også på høylys dag...

Man kan være forberedt og ha en rasjonell beredskap uten å gå rundt og være redd. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Do not tempt me man....Jeg driter i hva som er lovlig når det gjelder selvforsvar.-Siden voldtektsmenn driter i at det er ulovlig å overfalle og voldta folk.En som ikke respekterer loven selv-er i realiteten fritt vilt....En gjerningsmann må forstå at han risikerer  bli stygt skadet selv,kanskje ubrukelig resten av livet....om han overfaller feil kvinne : )

Litt av problemet er at "feil kvinne" kan finne på å skade "feil mann". Jeg unner ikke voldtektsmenn noe godt, men om livredde mennesker bevæpner seg er faren stor for at uskyldige skades. 

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...