Gå til innhold

Spørsmål om sædprøve.

Gjest anonym

Anbefalte innlegg

Gjest Anonymous

Jeg og mannen har forsøkt å få barne en stund nå, og fordi mannen har endel ufrivillig barnløshet i sin amilie fikk han henvisning til sædprøve.

Vi har nå fått resultatene, og kvaliteten var visst god, men han hadde noe nedsatt bevegelighet.

Legen hans (som bare mottok prøveresultatene) sa at han ikke visste mye om dette, men beskjeden fra laboratoriet var at vi hadde ok sjans til å klare å blir gravide på egen hånd, så sant det ikke er noe galt med meg.

Siden legen ikke visste så mye om sædkvalitet; er det noen her som vet om det er noe man kan gjøre for å øke bevegeligheten?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest apriljente:

Hei, vi har også samme "problem". Har foret min kjære med vitaminpiller (bl.a. sink) en stund (anbefalt av kostholdsterapeaut), og skal ta en ny prøve om ikke så lenge. Ellers har jeg hørt at akupunktur kan hjelpe. Det skal også være bra å trene, spise sunn mat osv.

Lykke til

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi har hatt samme problem (men håper det har bedret seg etter antibiotikakur), men gynekologen min har prøvd å berolige meg med at det er forsket en del på dette med sædkvalitet, og at det visstnok er funnet at sædkvaliteten ikke har så stor betydning som man før har trodd, og at mange lykkes uansett (For vår del har ikke prøvingen gitt resultater foreløbig da, til tros for intens timing, så jeg er litt usikker på om legen sier dette for å berolige meg, eller om det virkelig er sant.. :roll: ). Det som kanskje er verdt å tenke på, er at man sørger for å "spare opp" litt i dagene før EL slik at man ikke har sex for ofte akkurat i dagene før.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei. På "vår" prøvesvar sto det at han hadde en infeksjon "der nede" (ikke kjønnssykdom altså...ble først litt nervøs, jeg, men fikk da oppklart det :wink: ), og at en antibiotikakur kan hjelpe mot denne. Han ble deretter anbefalt å ta en ny prøve etter kuren for å se om det var infeksjonen som var årsak til dårlig bevegelighet blant svømmerne. Vi har ikke fått de nye svarene enda, men min gynekolog sa at det godt kan være at resultatene bedrer seg pga antibiotikaen. Har hørt om et par andre som har slitt en stund og hvor en antibiotikakur hos mannen har løst problemet, så jeg håper...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Takk for svar Cinzia!

På min manns prøve stod det at han ikke hadde noen tegn på infeksjoner, så da er det nok ikke aktuelt for oss.

Lykke til til dere!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lykke til til dere også!! Har lest et eller annet sted at sædkvaliteten kan variere gjennom livet, så det kan jo være det bedrer seg hos dere også!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...