AnonymBruker Skrevet 8. november 2015 #21 Skrevet 8. november 2015 Jeg ville ha tatt abort. Hadde blitt for vanskelig å tenke at barnets far var en drittsekk som voldtok meg. Anonymkode: 8d2c6...81a
AnonymBruker Skrevet 11. november 2015 #22 Skrevet 11. november 2015 Jeg vill ha båret fram barnet, av den enkle grunn at barnet er uskyldig og at alle barn som kommer til verden er en gave til menneskeheten, uansett unnfangelsesmåte. Og hva med moren? Greit nok at barn skal stå i sentrum, men av og til må man få lov til å tenke på seg selv. Hva om barnet ligner på faren, og du må se han som voldtok deg hver eneste dag? Hva når det blir så gammelt at det spør etter faren? Hva hvis du kjenner voldtektsmannen, og han ser du er gravid? Han får sikkert foreldrerett, det hadde vært Norge i et nøtteskall. Det er helt ok at barn som kommer til verden er en gave, men et foster som forsvinner innen 12 uker er i mine øyne ikke ''et barn som har komt til verden''. Hva om moren er student/i en ellers vanskelig situasjon? Hva med store svangerskapsplager og de syke smertene etter en fødsel når man i utgangspunktet ikke ville bli gravid? Hva med fødselen, og masse fremmede folk som skal ''oppi der'' og grave og se? Ingen fikk i det hele tatt ta på meg 9 mnd etter voldtekten.Nei, all creds til dere som sier dere har gjort det. Dere er vanvittig tøffe og sterke damer!! For meg hadde det ikke vært alternativ å beholde en gang. Anonymkode: aeab0...27a
Gjest 123Sol Skrevet 11. november 2015 #23 Skrevet 11. november 2015 (endret) Beholde barnet du fikk med en voldtektsmann? Nei, herregud. Syns det er på kanten til groteskt..og stakkars barn.. Endret 11. november 2015 av 123Sol
AnonymBruker Skrevet 11. november 2015 #24 Skrevet 11. november 2015 Jeg hadde ALDRI beholdt et barn etter en slik voldtekt. Jeg hadde tatt abort. Hadde jeg befunnet meg i en situasjon hvor jeg ikke fikk aborten hadde jeg nok gjort det på egen hånd... Med den risikoen det innebærer. Mitt verste mareritt hadde vært å være ufrivillig inkubator. Forstår ikke at noen frivillig velger det likevel. Det er imponerende, men uansett hvor uskyldig noen er så har INGEN en rett på kroppen min. Jeg hadde aldri klart det. Anonymkode: 17228...e8a 1
AnonymBruker Skrevet 11. november 2015 #25 Skrevet 11. november 2015 Ei god venninne av meg er gravid etter en overfallsvoldtekt. Hva viller du gjort? Abort? Bære frem barnet? Adoptere det vekk? Det hører med til historien at gjerningsmannen ikke er tatt, men også at venninna mi er lesbisk,og har samboer / kjæreste.Det kommer litt an på. Hadde feks gjerningsmannen vært neger eller av ikke-europeisk opprinnelse så hadde jeg ikke nølt å ta abort. Anonymkode: 176e2...13d
Epleskall Skrevet 11. november 2015 #26 Skrevet 11. november 2015 Ei god venninne av meg er gravid etter en overfallsvoldtekt. Hva viller du gjort? Abort? Bære frem barnet? Adoptere det vekk? Det hører med til historien at gjerningsmannen ikke er tatt, men også at venninna mi er lesbisk,og har samboer / kjæreste.Så trist for venninnen din. Jeg kjenner til noen saker der dette har skjedd, og også et tilfelle der mor bar fram barnet. Det har ikke vært lett. Jeg ville selv ha valgt abort. Men noe helt annet; hvorfor er det en vesentlig del av historien at venninnen er lesbisk?
AnonymBruker Skrevet 11. november 2015 #27 Skrevet 11. november 2015 Så trist for venninnen din. Jeg kjenner til noen saker der dette har skjedd, og også et tilfelle der mor bar fram barnet. Det har ikke vært lett. Jeg ville selv ha valgt abort. Men noe helt annet; hvorfor er det en vesentlig del av historien at venninnen er lesbisk?jeg er ikke ts, men kanskje det har en sammenheng med at det kan bli en vanskelig prosess og få barn senere? Altså, må man ikke til danmark for å bli gravid kunstig uten mann? Ikke skyt meg nå, dette er virkelig ikke min spesialitet. Kanskje ts tenkte på et vis at nå er hun allerede gravid, og siden det kan bli komplisert senere eller noe sånt? :) Anonymkode: aeab0...27a
Epleskall Skrevet 11. november 2015 #28 Skrevet 11. november 2015 jeg er ikke ts, men kanskje det har en sammenheng med at det kan bli en vanskelig prosess og få barn senere? Altså, må man ikke til danmark for å bli gravid kunstig uten mann? Ikke skyt meg nå, dette er virkelig ikke min spesialitet. Kanskje ts tenkte på et vis at nå er hun allerede gravid, og siden det kan bli komplisert senere eller noe sånt? Anonymkode: aeab0...27aDet kan godt hende TS tenkte noe sånt ja. Hm. I så fall: Jeg tror ikke at det at jeg var lesbisk (eller infertil for den del) hadde påvirket mine vurderinger mtp å beholde barnet eller ei. Å bli gravid som følge av en voldtekt er så milevis unna å velge å lage et barn ut av kjærlighet sammen med min partner vha prøverør. Ikke helt enkelt å sette seg inn i, men jeg er ganske sikker på at jeg hadde tatt abort. For en enorm belastning. Helt tragisk hva enkelte opplever. Til info, så kan lesbiske par også få hjelp til å bli gravide i Norge, heldigvis:)
AnonymBruker Skrevet 11. november 2015 #29 Skrevet 11. november 2015 Det kan godt hende TS tenkte noe sånt ja. Hm. I så fall: Jeg tror ikke at det at jeg var lesbisk (eller infertil for den del) hadde påvirket mine vurderinger mtp å beholde barnet eller ei. Å bli gravid som følge av en voldtekt er så milevis unna å velge å lage et barn ut av kjærlighet sammen med min partner vha prøverør. Ikke helt enkelt å sette seg inn i, men jeg er ganske sikker på at jeg hadde tatt abort. For en enorm belastning. Helt tragisk hva enkelte opplever. Til info, så kan lesbiske par også få hjelp til å bli gravide i Norge, heldigvis:)ja samme her! jeg hadde heller gjort det litt vanskelig jeg og! Takk for oppklaring! :-) trodde ikke vi hadde kommet så langt i norge, men det er jo kjempeflott! Anonymkode: aeab0...27a
AnonymBruker Skrevet 11. november 2015 #30 Skrevet 11. november 2015 Jeg ville nok ha beholdt. Jeg er imponert over dere som har gjort det, dere er tøffe. Anonymkode: 50ccd...d01
Gjest Belle âme Skrevet 11. november 2015 #31 Skrevet 11. november 2015 Dåkke som hadde beholdt, kva hadde dåkke sagt til ungen om dei spør?Neeeei, du skjønner der at faren din ikkje er særlig...Populær i samfunnet...Han er ein slem fyr.Eller at dåkke ikkje veit?
AnonymBruker Skrevet 11. november 2015 #32 Skrevet 11. november 2015 Dåkke som hadde beholdt, kva hadde dåkke sagt til ungen om dei spør?Neeeei, du skjønner der at faren din ikkje er særlig...Populær i samfunnet...Han er ein slem fyr.Eller at dåkke ikkje veit? Jeg ble sittende og tenke på denne problemstillingen for enn tid tilbake av en eller annen grunn, og jeg kom frem til at jeg sannsynligvis ville ha sagt til ungen at den var en storkeunge dersom jeg hadde vært nødt til å forholde meg til dette problemet. Anonymkode: 50ccd...d01
AnonymBruker Skrevet 11. november 2015 #33 Skrevet 11. november 2015 Jeg ble heldigvis ikke gravid da jeg ble voldtatt, men om jeg ble gravid ville jeg tatt abort. Barn har vel også rett til å tilbringe tid med far, og jeg vil verken et eventuelt barn eller meg selv så vondt. Anonymkode: e72d0...61f
Gjest Belle âme Skrevet 11. november 2015 #34 Skrevet 11. november 2015 Storkeunge, som at det kom med storken? Ungen er jo meir enn 3 år gammal resten av livet. Flesteparten over 6 år veit kordan barn er lagd(i alle fall visste vi det ganske godt) og det vil jo lure på kor faren er 😞
AnonymBruker Skrevet 11. november 2015 #35 Skrevet 11. november 2015 Storkeunge, som at det kom med storken? Ungen er jo meir enn 3 år gammal resten av livet. Flesteparten over 6 år veit kordan barn er lagd(i alle fall visste vi det ganske godt) og det vil jo lure på kor faren er 😞Neida, storkeklinikken i Danmark. Anonymkode: 50ccd...d01
AnonymBruker Skrevet 11. november 2015 #36 Skrevet 11. november 2015 - Jeg ville tatt abort- Gravid kan hun lett bli om hun har lyst senere, selv om hun er lesbisk- Det er selvfølgelig mulig å bli gravid etter voldtekt: Angrepillen har ikke fungert, lege har glemt å gi henne angrepille, hun har ikke vært hos lege i det hele tatt. Det er fullt mulig å anmelde selv om man ikke har vært hos lege for bevissikring. Det er mange som ender opp med å dra hjem og skrubbe seg både innvendig og utvendig i flere dager for å så senere anmelde. Anonymkode: 89f49...faf
AnonymBruker Skrevet 11. november 2015 #37 Skrevet 11. november 2015 Jeg ble sittende og tenke på denne problemstillingen for enn tid tilbake av en eller annen grunn, og jeg kom frem til at jeg sannsynligvis ville ha sagt til ungen at den var en storkeunge dersom jeg hadde vært nødt til å forholde meg til dette problemet.Anonymkode: 50ccd...d01Hva skule du da gjort den dagen ungen ba om å få donornummeret sitt fordi han/hun ville prøve å finne donorsøsken? Anonymkode: ea4d9...d79
Gjest Belle âme Skrevet 11. november 2015 #38 Skrevet 11. november 2015 Neida, storkeklinikken i Danmark. Anonymkode: 50ccd...d01Åja😂
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå