Gå til innhold

P-ring/Nuvaring og lite sexlyst. Erfaringer evt forslag til bytte?

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Hei! 

Jeg har nå brukt Nuvaringen et års tid etter å ha gått over fra Microgynon som jeg hadde brukt i 8 år. Vært veldig fornøyd med løsningen ift å slippe å tenke på å måtte ta den pille hver dag og heller hytte en gang i måneden, men etter å ha reflektert litt med samboer lurer jeg på om ringen kan ha kommet med bivirkninger. Jeg har lenge hatt svært lite/ingen sexlyst og lurer på om dette kan komme av ringen - jeg hadde ikke problem med dette på pillen og nå har det gått så langt at det begynner å gå utover forholdet til samboeren. 

Noen som har samme/lignende erfaring? 

Noen med eventuelle tips til annen prevensjon som ikke må huskes på hver dag? Har tenkt på om jeg skulle prøve helt uten hormoner for å se om dette hjelper ift at jeg har slitt med milde depresjoner i årevis men aldri tenkt at preparatene har kunnet ha noe å si her, men å være uten prevensjon er jo så klart også uaktuelt... 

Innspill? 

Anonymkode: e0e10...63b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg gikk selv på p-piller i min ungdom og gikk rett i kjelleren, depressiv, trist, nedfor, mindre sexlyst- alt dette er jo typiske bivirkninger av hormonprevensjon. For min del røk forholdet, mye pga min psyke. Da det tok slutt, kastet jeg pillene og vips- gikk det opp en åpenbaring: mitt gamle jeg med sprudlende humør og lyst på sex kom tilbake! Siden da har jeg holdt meg unna hormoner (er nå 38).

Anbefaler deg å lese om Lady-comp/Pearly. Hormonfri prevensjon! :)

Anonymkode: 8629e...051

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...