Gå til innhold

Livet med lille K ☺

maja87

Anbefalte innlegg

Skjønner at du er spent og håper du får stagget nysgjerrigheten og at alt er bra med lille :) Ikke lenge igjen nå.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

16 minutter siden, Sjela skrev:

Skjønner at du er spent og håper du får stagget nysgjerrigheten og at alt er bra med lille :) Ikke lenge igjen nå.

Ja, kun et døgn igjen nå ☺ Håper jeg får stagget både den lille bekymringen og nysgjerrigheten 😉 

I dag ga jeg blanke i å skjule magen mest mulig. Tok på meg en vanlig t-skjorte som er vanlig ettersittende. Ei av de på jobb sa hun hadde stussa i dag da ei annen kom å gratulerte meg 😉 Magen er ikke så stor, men det er en kul på rett plass ☺ 

Har fri i hele morgen på grunn av OUL. Nærmeste sykehus er nemlig 2,5 time unna, så da går dagen. Gleder oss. Håper alt står bra til (nevnt det før haha!), og at vi kanskje tar oss tid til å handle en kommode til barnerommet og kanskje kikker litt. Er nemlig ikke så mange muligheter her vi bor, noen (få) flere der sykehuset er. Meeen, vi har ikke engang snakket om hva som trengs til den lille. Inge n av oss stresser mye med det, og han aller minst (tror jeg..). 

Mandag har jeg time hos jordmor. Det skulle visst være det et par-tre uker etter UL, men siden vi fikk så sent blir de tettere. 

Begynte nok en gang å planlegge litt ferie i går. Jeg er litt lei meg for at jeg har sommerferie så tett opp til termin, fordi det begrenser hva vi kan gjøre. Det jeg liker aller best innebærer nemlig telt, tur, fiske, sykling osvosv... Føler at det er litt riski å planlegge en lengre tur fire-dem uker før termin. Samboer og jeg har ei uke sammen før datteren hans kommer. Da skal vi på bilferie til deler av hans familie. Men, kan ikke få alt som jeg vil... har tross alt farta i skog, fjell og vidde i årevis 😉

Noen som har erfaring med hva man kan og ikke kan gjøre den siste måneden? Er i god form så håper det holder seg, og varmen trenger vi ikke bekymre oss for her i nord 😉 Hva med storbyferie? Er det noe som ikke kan anbefales? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Min venninne var knallfin i formen hele svangerskapet og jobbet hundre prosent frem til permisjon bortsett fra de to siste ukene (20 prosent sykemelding) grunnet dårlig søvn. Hun var på skogstur, hyttetur og drev med oppussing omtrent frem til hun skulle føde, så det trenger ikke begrense seg selv om man er høygravid altså :) Det eneste er at det kan være fornuftig å ikke hugge ferien i stein før dere ser hvordan formen er. Altså planlegge med et aldri så lite forbehold. 

Skal du ta ut noen uker ferie før permisjonen starter? Jeg hadde egentlig ikke tenkt til å gjøre det, men leker med tanken om å ta ut to uker ferie før permisjonen starter slik at jeg går ut fra og med 1. juli. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 timer siden, Sjela skrev:

Min venninne var knallfin i formen hele svangerskapet og jobbet hundre prosent frem til permisjon bortsett fra de to siste ukene (20 prosent sykemelding) grunnet dårlig søvn. Hun var på skogstur, hyttetur og drev med oppussing omtrent frem til hun skulle føde, så det trenger ikke begrense seg selv om man er høygravid altså :) Det eneste er at det kan være fornuftig å ikke hugge ferien i stein før dere ser hvordan formen er. Altså planlegge med et aldri så lite forbehold. 

Skal du ta ut noen uker ferie før permisjonen starter? Jeg hadde egentlig ikke tenkt til å gjøre det, men leker med tanken om å ta ut to uker ferie før permisjonen starter slik at jeg går ut fra og med 1. juli. 

Godt å høre ☺ Håper det varer sånn for meg og 😉 Planen er egentlig å ta tre uker ferie (hvis termin i morgen blir satt til 20.august går jeg ut ca 1.) samtidig med da samboer er tildelt ferie. Litt dumt å "bruke den opp" kanskje, men vi vil ha ferie sammen. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har vært i kjempefin form både i dette svangerskapet og i det forrige. Jobbet 100% frem til siste dag og kunne fint ha reist på en ferie fire-fem uker før termin.:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da har vi vært på ultralyd ☺ 2,5 time å kjøre hver vei, men det må ta til her vi bor 😉

Bebien levde (hurra!) og trovdes utmerket! Beveget mye på armer og ben, men ville ikke endre stilling. Det førte til at jeg måtte flere ganger opp og hoppe, ta knebøy, danse rundt i rommet, drikke vann og samboer måtte kjøpe sjokolade til meg i kiosken 😉 Allikevel, den ville ikke flytte på seg (har vi fått en lating? Passer dårlig...). Men jordmor fikk sjekket alt og det så ikke ut til å være noe i veien med den lille. Ble satt tilbake 2 dager (som var mer vanlig enn uvanlig sa hu). Til tross for 45 min gym for meg fikk vi ikke vite kjønn. Vi syns egentlig det er helt greit, kjenner at det egentlig bare er litt spennende jeg 😃 Den hadde bena så tett at det var umulig å si, men hun sa "jeg kan ikke se verken tissemann eller pung, jeg finner det ikke ut". Vi føler det er ei jente 😉 Og uansett, i august finner vi det jo ut uansett! 

Ble ingen bebishopping på oss, annet en kommode til bebirommet. Vi bør nok først sette oss ned og bli enig om hva 😉 Kanskje snart.. 

Ganske sliten nå, mye kjøring og kjenner jeg har bekymret meg litt mer enn jeg trengte😃

Vi vurdere forresten en liten storbytur før ferie med stedatter i sommer. Tror det er det vi lander på ☺ 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Kjente masse bevegelse i går kveld, og nå i morges. Sånn knipsing på innsiden ☺

Føler meg ganske lettet etter i går. Alle på jobb har spurt i dag hvordan det gikk, og nå føles det helt greit å dele det. Siden jeg vet alt er bra 😃

Regner meg tiden vil gå fort fremover. Mye reising både for samboer og meg fremover, besøk av stedatter og har mye på jobb. Også er det jo blitt så lyst og deilig ute, føles helt fantastisk 😊

Håper alle har en god dag! 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

19+6. Og magen har plutselig bare "veltet" ut.. Koselig, men allikevel føler jeg at jeg mest ser tjukk ut 😕

Vært på jobbreise i dag, og rakk litt bebishopping før flyet gikk hjem. Tok en opptelling nå når jeg kom hjem, og ser at jeg fremdeles er under antallet som anbefales i de ulike størrelsene 😉 Kjøper nemlig det jeg syns er koselig/søtt OG praktisk så blir i litt ulike størrelser. Fint å spre det utover også, koster jo tross alt en del selv for de små plaggene ☺ Men, da blir det billigere til (en eventuell) neste 😊

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er sikker på at magen din er fin! Jeg kjenner at jeg gleder meg veldig til å få synlig mage :) Og så koselig å bli knipsa innenfra da :rodmer:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

52 minutter siden, Weebs skrev:

Jeg er sikker på at magen din er fin! Jeg kjenner at jeg gleder meg veldig til å få synlig mage :) Og så koselig å bli knipsa innenfra da :rodmer:

Takk, jaaa, det er vel mest egen selvkritikk 😕 Ja, koselig med  sånne "her er jeg"- knips 😊

Lenke til kommentar
Del på andre sider

50% av svangerskapet er over i følge appen min, 20+1 i dag 😊 Kjent bevegelse hver dag denne uken, i går kveld enda tydeligere. Små dult, ikke bare knipsingen ☺ Veldig koselig, og det er som regel det første samboer spør om når vi våkner eller har vært litt fra hverandre 😉 Gleder meg sånn til at også han kan få kjenne det! 

Jogget igjen i går (ikke jogget i påsken), var enda litt tyngre enn sist, men gikk fint. Spnn tidsmessig brukte jeg omtrent samme tid på samme runden som før, men jeg føler at det går saktere og pulsen er en del høyere. Var også på ski med den ene hunden i går. 

Har gått opp ca 5 kilo. I morgen skal jeg til jordmor igjen,for andre kontroll der. Leser på nett at den ofte er i uke 24, men hun satt opp tile et par uker etter vanmig ul (men jeg fikk den litt sent). Samboer har ikke mulighet til å være med i morgen, men det trengs jo strengt tatt ikke. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fant dagboken din og! Så spennende å ikke vite kjønnet, jeg hadde dauet av nysgjerrighet:fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

2 timer siden, Strikkesokken skrev:

Fant dagboken din og! Så spennende å ikke vite kjønnet, jeg hadde dauet av nysgjerrighet:fnise:

Hei! Koselig ☺ Syns det er helt greit jeg! Og egentlig så tror både jeg og samboer at det da er jente (mange sier ingen tiss = jente). Men velger å tenke at vi vet faktisk ikke, og uansett spiller det ingen rolle ☺

Lenke til kommentar
Del på andre sider

14 timer siden, maja87 skrev:

Hei! Koselig ☺ Syns det er helt greit jeg! Og egentlig så tror både jeg og samboer at det da er jente (mange sier ingen tiss = jente). Men velger å tenke at vi vet faktisk ikke, og uansett spiller det ingen rolle ☺

Ja, skjønner. Det spiller jo ingen rolle, det er jo helt sant. Og man får jo vite det til slutt:)  Har et vennepar som har gått inn for å ikke vite hva de får. De har vært på flere UL etter OUL hvor legen har sagt det er lett å se hva det er, men de vet fortsatt ingenting. Om ikke jeg får vite på OUL så vurderer jeg sterkt å ta en privat for å finne ut, så nysgjerrig er jeg:fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Liten oppdatering fra denne kanten ☺

På vei: 20+5 med første barn

Kjenner liv: Ja, mer og mer romstering og dult for hver dag. Gleder meg til det kan kjennes utenpå 😊

Vekt og størrelse: Opp 5 kg, men magen er mindre enn mange sin syns jeg 😕 Måling hos jordmor visste SFmål akkurat der det skal være, og livmora er akkurat på navel. 

Kjønn: Fikk ikke vite, men sannsynligvis ei jente tenker vi da 😆

Innkjøp: Kun litt klær. Og bestilte gardiner i går 😂 Vi har en seng, ellers har vi ikke engang snakket om innkjøp.. 

Neste kontroll: 2.mai

Fysisk form: I kjempefin form. Trener og beveger meg mye, og er helt normalt trøtt. Februar var en sovemåned 😉

Humør: Overraskende normalt! Nesten mindre irritert enn vanlig ☺

Jobb: Ja, 100%. Skal ha tre uker ferie før permisjon (passer med samboer og bonusbarn) så har faktisk kun 13 uker igjen.. ☺ Gruer meg litt til permisjonstiden, redd for å bli ensom 😕 Er enormt mange med termin samme mnd her vi bor, men kjenner få av de. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Så herlig at du har det så bra som gravid :)

Kanskje det er mulighet for barselgruppe der du bor så du blir kjent med de andre? Skjønner at du gruer deg litt og at det kan bli ensomt. Sikkert kjekt å ha noen å snakke med og trille med :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

12 timer siden, Strikkesokken skrev:

Så herlig at du har det så bra som gravid :)

Kanskje det er mulighet for barselgruppe der du bor så du blir kjent med de andre? Skjønner at du gruer deg litt og at det kan bli ensomt. Sikkert kjekt å ha noen å snakke med og trille med :)

Ja, regner meg jeg treffer mange av de allerede på svangerskapskurset så da er det jo litt lettere om man møtes igjen. Og tror det er vanlig med barselgruppe også ☺

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg håper også å bli kjent med noen på fødselsforberedende kurs eller barselgruppe som er i samme situasjon som meg :) Andre nybakte mødre som man kan gå turer med på dagtid og finne på ting med. Allikevel ser jeg mer mot permisjonen enn ikke, og tenker det kommer til å bli en fin og spesiell tid :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Sjela skrev:

Jeg håper også å bli kjent med noen på fødselsforberedende kurs eller barselgruppe som er i samme situasjon som meg :) Andre nybakte mødre som man kan gå turer med på dagtid og finne på ting med. Allikevel ser jeg mer mot permisjonen enn ikke, og tenker det kommer til å bli en fin og spesiell tid :) 

Ja, du har rett i det @Sjela, blir nok en fin tid ☺ Og de færreste sier de kjeder seg i løpet av den tiden. Har heller ingen forhåpninger om å gjøre masse utenom det å være mamma, så forventningene er nol der de skal være 😉

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...