Gjest Gjesta Skrevet 29. september 2004 #1 Del Skrevet 29. september 2004 Har en liten pusejente på 10 uker. I natt kastet hun opp, og jeg har sett henne brekke seg 2 ganger i dag, uten at det har kommet opp annet enn noen dråper blank væske. I tillegg ser det ut som om hun ikke er bra i magen, for avføringen har blitt sittende litt igjen i pelsen der bak, og den har en gulaktig farge... Lurer på hva som er galt med jenta mi... :-( Hun har sovet mye i dag, men er både leken og kosete. Har ikke spist så mye, men har drukket litt vann. Hun får tørrfor beregnet på kattunger, samt at hun får smake litt våtfor en gang inni mellom. Hun har etter det jeg vet ikke fått i seg annet enn det jeg har gitt henne de siste dagene, så jeg skjønner ikke hva som kan ha utløst disse mageproblemene. Håper noen kan gi meg noen gode råd og trøstende ord! K Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
-Fisken- Skrevet 29. september 2004 #2 Del Skrevet 29. september 2004 Kattunger får i seg de rareste ting. Hun kan ha spist på en plante, funnet et eller annet som har dettet på gulvet, +++. Det er ikke farlig i det hele tatt om hun er litt dårlig i magen, det går fort over igjen. Men skjønner at du er bekymret, du skulle sett meg i går, lille valpen var kjempedårlig i magen, ville ikke spise og sov nesten hele tiden. Men i dag er hun frisk igjen Se det an litt du, i morgen er nok kattungen bra i magen sin igjen. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Lady-M Skrevet 29. september 2004 #3 Del Skrevet 29. september 2004 Er kattungen syk mer enn 3 dager, må du ta den til veterinær. Synes du skal se det an litt. Trenger ikke være noe farlig heller da. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjesta Skrevet 29. september 2004 #4 Del Skrevet 29. september 2004 Takk for trøst! Hun er jo i farta egentlig, men har veldig underlig avføring. Har ikke sett at hun har brekt seg mer, heldigvis. Liker ikke at hun ikke er som hun skal...håper dere har rett - at det kan gå over til i morra! K Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest 1111 Skrevet 29. september 2004 #5 Del Skrevet 29. september 2004 Vi har og en katt i huset som er sånn. hun har hatt lite matlyst de siste dagene, slapper av veldig mye i forhold til hva hun pleier å gjøre, og i morges hørte jeg noen rare lyder og fant henne under bordet hvor hun brakk seg fire ganger før det kom opp litt tykk, hvit væske. Krysser fingrene for at både din og min katt blir friske til i morgen! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Diva Skrevet 29. september 2004 #6 Del Skrevet 29. september 2004 :trøste: Se det an litt til, og om hun ikke viser tegn på bedring, søk veterinær. Klem fra en som vet hvordan du har det D. :D Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjesta Skrevet 30. september 2004 #7 Del Skrevet 30. september 2004 Takk for gode ord! Det virker som om hun er bedre i dag, hun har spist flere ganger allerede, og har drukket en del vann. I tillegg er hun ganske "propell", så hun er nok på bedringens vei! Har ikke sett mer til at brekker seg/kaster opp - men avføringen er ikke helt bra enda...Håper det bedrer seg i løpet av dagen. K Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
-Fisken- Skrevet 30. september 2004 #8 Del Skrevet 30. september 2004 Så bra! Det var nok bare noe hun hadde fått i seg. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
MiniMjau Skrevet 30. september 2004 #9 Del Skrevet 30. september 2004 Jeg er fostermamma for 3 kattunger på 6-7 uker nå. De er morløse. Skal ha de til de er 12 uker gamle. Egentlig så skulle de jo ha ammet og såvidt begynt å smake på kattefor, men det er jo ikke mulig når de ikke har mamma. De spiser kattefor, litt sei, geitemelk. Avføringen er merkelig. Av og til gul/grønnaktig, bløt, av og til er den brun og rennende, slim. Har vært sånn i 2 dager nå og har droppet sei og annen snacks. De har jo små ømfintlige mager, så det er ikke sikkert de er syke. Kan jo hende de bare reagerer på det som ikke er morsmelk. Skal se det ann i kveld så får jeg ringe vetrinær hvis den ikke ordner seg. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Brunhilde Skrevet 30. september 2004 #10 Del Skrevet 30. september 2004 Jeg er fostermamma for 3 kattunger på 6-7 uker nå. De er morløse. Skal ha de til de er 12 uker gamle. Egentlig så skulle de jo ha ammet og såvidt begynt å smake på kattefor, men det er jo ikke mulig når de ikke har mamma. De spiser kattefor, litt sei, geitemelk. Avføringen er merkelig. Av og til gul/grønnaktig, bløt, av og til er den brun og rennende, slim. Har vært sånn i 2 dager nå og har droppet sei og annen snacks. De har jo små ømfintlige mager, så det er ikke sikkert de er syke. Kan jo hende de bare reagerer på det som ikke er morsmelk. Skal se det ann i kveld så får jeg ringe vetrinær hvis den ikke ordner seg. Hvorfor i all verden får de ikke morsmelkerstatning for katter da? Jeg måtte en gang holde liv i to katttunger til jeg fant en amme (de var 2 dager gamle) og jeg foret dem med mme kjøpt hos dyrlegen. Ville ikke tørt å gi noe annet... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
MiniMjau Skrevet 1. oktober 2004 #11 Del Skrevet 1. oktober 2004 Kjøpte Royal Canin morsmelkerstatning igår. Dette slukte de! Så jeg fortsetter å gi de dette 2-3 ganger pr dag til boksen er tom. I tillegg så får de RC babycat og vann. og maaaaaaaaaaaasse kos. Jeg er så stolt av de! De er så flinke til å gå på do, av og til så rekker de ikke frem til do da, har skjedd 2 ganger bare...det er jo ikke så ille. Så er de så søte, og hengivne og flink til å spise. Avføringen var ok, i går, men bløtere idag, pga melken sikkert. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
jordbær Skrevet 1. oktober 2004 #12 Del Skrevet 1. oktober 2004 Et tips til alle dyreeiere, er å kjøpe seg en tube zoolac. Den inneholder snille tarmbakterier som hjelper til å rette opp balansen i mage/tarm-systemet når noe er galt. (Diaré og oppkast) Kan kjøpes reseptfritt hos vetrinær. Har hjulpet meg maaange ganger. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå