AnonymBruker Skrevet 6. november 2015 #21 Skrevet 6. november 2015 Hvis det er vondt for jenta å gi fra seg katten så kansje prøv å vask oftere? Spesielt utsatt er ting i stoff. Støvsug sofaen jevnlig, vask gardiner jevnlig, bank tepper oftere. Skyll moppen før den går ned i bøtta igjen. Allergiforbundet anbefalte plastgardiner og skinnsofa for allergikere med dyr. Min allergiske stesønn klarer seg helt fint hos meg, vi har særbo, men jeg vasker hele huset en gang hver mnd. Støvsuger sofa, vasker gardiner, flytter alle møbler bort for å få med alt som gjemmer seg. Tak og vegger tar jeg minimum en gang i året. Min stesønn reagerer nesten aldri hos meg, men hos mange andre. Så jeg vet det hjelper. Klær gardiner pledd og lignende tromler jeg for å fjerne alle hår, katten har fast plass på teppene sine, legger han seg på andre steder legger jeg "katteteppe" der også, slik at jeg kan fjerne teppene når stesønn kommer på besøk. Alt for å beholde alle familiemedlemmer! Jeg vasker veldig ofte. Valgte dere å prøve katt til tross for allergier? (Jeg koker... Men velger å være konstruktiv her)Vi har hyperallegiker i hus. Dette kan jeg noe om.Barnet kan i verste fall havne i koma, vil utvikle kronisk astma og generelt dårlig allmennstlstand dersom kroppen skal provoseres daglig.Katten må ut I DAG og i tillegg må dere vaske hele huset grundig, rense tekstiler. Gjerne vaske alt dere kan av sofaputer etc.Allergi hos barn kan utvikle seg steerkt over natten. Nysing i dag kan bety pustebesvær i morgen og koma i overimorgen. Dette haster. Vennligst ta kontakt med lege asap. Når man har barn som gråter hver kveld fordi hun har så lyst på en katt/hund så gir noen etter til slutt. Og vi var enige om å prøve.. Det har gått bra til nå... Men, jo.. katten må dessverre ut.. Anonymkode: e33f2...9de 1
AnonymBruker Skrevet 6. november 2015 #22 Skrevet 6. november 2015 Har det gått bra i 4 år, så ville jeg funnet ut om det var andre ting først.. men det høres ut som at DU vil ha katten ut så da passer det bra å bruke stedatteren.. Anonymkode: 9f8de...a4a 6
skruf Skrevet 6. november 2015 #23 Skrevet 6. november 2015 Om en unge som er allergisk og gråter aldri så mye over ønsket om en katt eller en hund så kan man som foreldre ikke gi etter! Det er jo nettopp det som er en av ansvarsoppgavene til foreldrene, å handle ut ifra det beste for barna. De vet jo i mange tilfeller ikke sitt eget beste. Man gir jo ikke peanutter til en unge med alvorlig nøtteallergi heller, uansett hvor mye ungen bræler og har lyst på peanutter. 9
Rotemor Skrevet 6. november 2015 #24 Skrevet 6. november 2015 (endret) Jeg vasker veldig ofte. Når man har barn som gråter hver kveld fordi hun har så lyst på en katt/hund så gir noen etter til slutt. Og vi var enige om å prøve.. Det har gått bra til nå... Men, jo.. katten må dessverre ut..Anonymkode: e33f2...9deNei. At barn får gråte seg til ting som ikke er bra for de forklarer ingenting. Det gjør bare vondt verre. Endret 6. november 2015 av Rotemor 5
AnonymBruker Skrevet 6. november 2015 #25 Skrevet 6. november 2015 Jeg skjønner ikke vitsen med å dementere alvoret.Det var bare en sak om ei jente som ble kvitt allergien pga kos med dyr. Men det er vel ikke lov å si noe om, aller helst skal barna være så allergiske som mulig... virker det som. Anonymkode: cf43f...85b 2
Rotemor Skrevet 6. november 2015 #26 Skrevet 6. november 2015 Det var bare en sak om ei jente som ble kvitt allergien pga kos med dyr. Men det er vel ikke lov å si noe om, aller helst skal barna være så allergiske som mulig... virker det som.Anonymkode: cf43f...85bSpot on...... 2
Rotemor Skrevet 6. november 2015 #27 Skrevet 6. november 2015 Det var bare en sak om ei jente som ble kvitt allergien pga kos med dyr. Men det er vel ikke lov å si noe om, aller helst skal barna være så allergiske som mulig... virker det som.Anonymkode: cf43f...85bDu mener sikkert til tross for... Enten det eller så vet du ingenting om allergi. 4
MapleSirup Skrevet 6. november 2015 #28 Skrevet 6. november 2015 Det var bare en sak om ei jente som ble kvitt allergien pga kos med dyr. Men det er vel ikke lov å si noe om, aller helst skal barna være så allergiske som mulig... virker det som.Anonymkode: cf43f...85bHvis du er så barnslig at du må furte, så la vær å delta!Rotemor deler sin historie og viser dermed alvoret av situasjonen TS sitt stebarn er i.Man blir ikke kvitte allergier av å kose med dyr! Man kan vokse det av seg fordi kroppen endres. Men mye viktigere:Man kan dø av det. 2
AnonymBruker Skrevet 7. november 2015 #29 Skrevet 7. november 2015 Virker som om du vil bli kvitt katten TS. Katter er levende vesen, og når dere skaffet dere katt var det et ansvar for de neste 12-20 årene.Hvordan er det med renholdet? Bruker dere mye midler? Hvor ofte tørrmoppes og støvsuges det? Det er mange andre tiltak du skal prøve før du er bøddel. Anonymkode: dae2d...28c
MapleSirup Skrevet 7. november 2015 #30 Skrevet 7. november 2015 Virker som om du vil bli kvitt katten TS. Katter er levende vesen, og når dere skaffet dere katt var det et ansvar for de neste 12-20 årene.Hvordan er det med renholdet? Bruker dere mye midler? Hvor ofte tørrmoppes og støvsuges det? Det er mange andre tiltak du skal prøve før du er bøddel.Anonymkode: dae2d...28cBarnets helse er viktigere enn katten.Les deg opp! 1
AnonymBruker Skrevet 7. november 2015 #31 Skrevet 7. november 2015 Mitt barn var hos sin tante som gjorde det samme. Plutselig en natt måtte han på legevakten. Dette var selvfølgelig før vi visste om allergien. Den kom over natten!Ordene "min stesønn reagerer NESTEN aldri hos meg" er en innrømmelse av at dere leker med helsen hans, dessverre. Jeg skriver det ikke for å være ubehagelig, men for at du skal forstå alvoret av hva dere tar sjansen på her.Det samme skjedde med meg i voksen alder. Svigerforeldrene mine hadde katt, og katten var aldri i den delen av huset vi sov i. Jeg holdt meg unna katten, og de rengjorde ekstra godt før vi kom på besøk, og dette gikk bra lenge. Helt til en natt jeg fikk akutt allergisjokk, og turen gikk på nødblinken til legevakta. Det tok nesten ti år etter dette at jeg i det hele tatt kunne oppholde meg i hus hvor de hadde katt mer enn maks et par timer, selv på sterke medisiner. Anonymkode: 00e1e...3dc 3
AnonymBruker Skrevet 7. november 2015 #32 Skrevet 7. november 2015 Barnets helse er viktigere enn katten.Les deg opp! Totalt uansvarlig av TS å skaffe seg en katt når barnet er allergisk. Ikke ok å holde på sånn med levende vesner. Anonymkode: dae2d...28c
MapleSirup Skrevet 7. november 2015 #33 Skrevet 7. november 2015 Totalt uansvarlig av TS å skaffe seg en katt når barnet er allergisk. Ikke ok å holde på sånn med levende vesner.Anonymkode: dae2d...28cJa, helt enig i det. Men nå er det gjort og katten må nok ut! 2
Kontormus Skrevet 7. november 2015 #34 Skrevet 7. november 2015 Jada, katten må ut. Men hvor??? Sette den på trappa? 2
Rotemor Skrevet 7. november 2015 #35 Skrevet 7. november 2015 Jada, katten må ut. Men hvor??? Sette den på trappa?Godt spørsmål....Med unntak av Finn og FOD så vet jeg ikke hvor man kvitter seg med katter man ikke burde skaffet seg... 1
Kontormus Skrevet 7. november 2015 #36 Skrevet 7. november 2015 Godt spørsmål....Med unntak av Finn og FOD så vet jeg ikke hvor man kvitter seg med katter man ikke burde skaffet seg...Hjelpeorganisasjonene er sprengt på grunn av folks uansvarlighet og respektløshet for dyr. De klarer bare hjelpe en brøkdel av de som trenger det. Klarer en å skaffe voksne katter nye gode hjem via Finn, har en flaks. En kan bli eitrende forbanna når kjæledyrene må bøte med livet for at eierne ikke er tilstrekkelig etterettelig.Helt på trynet å "prøve" å ha katt hvis det ikke finnes noe sted å returnere den. 4
Rotemor Skrevet 7. november 2015 #37 Skrevet 7. november 2015 Hjelpeorganisasjonene er sprengt på grunn av folks uansvarlighet og respektløshet for dyr. De klarer bare hjelpe en brøkdel av de som trenger det. Klarer en å skaffe voksne katter nye gode hjem via Finn, har en flaks. En kan bli eitrende forbanna når kjæledyrene må bøte med livet for at eierne ikke er tilstrekkelig etterettelig.Helt på trynet å "prøve" å ha katt hvis det ikke finnes noe sted å returnere den. Ja, jeg tror det er bred enighet om det 1
AnonymBruker Skrevet 7. november 2015 #38 Skrevet 7. november 2015 Nå blir jeg sikkert slaktet, men om dere ikke får omplassert katten til et fornuftig hjem så avliv den. Katter lever i nuet og har ingen drøm eller forespeiling om et langt liv som oss mennesker, og det er bedre om de blir avlivet mens de har det bra. Og for all del, jentas helse før katten! Da drar dere heller en hvit løgn om at den har reist på ferie:)) Anonymkode: 37298...878 1
Rotemor Skrevet 7. november 2015 #39 Skrevet 7. november 2015 Nå blir jeg sikkert slaktet, men om dere ikke får omplassert katten til et fornuftig hjem så avliv den. Katter lever i nuet og har ingen drøm eller forespeiling om et langt liv som oss mennesker, og det er bedre om de blir avlivet mens de har det bra. Og for all del, jentas helse før katten! Da drar dere heller en hvit løgn om at den har reist på ferie:))Anonymkode: 37298...878Jeg må jo si meg enig. Det er jo valget mellom noen onder her uansett. 1
Kontormus Skrevet 7. november 2015 #40 Skrevet 7. november 2015 Ja, jeg ser fram til å høre om hvor TS har tenkt at katten skal nå... 2
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå