AnonymBruker Skrevet 10. november 2015 #101 Del Skrevet 10. november 2015 Siden jeg tydeligvis er sosialt tilbakestående, og ikke kjenner alle regler, hva kan man egentlig ha på beina når man er på besøk hos andre?Slik jeg har forstått det:- Ikke kan man gå barbeint. Det er uhygienisk.- Ikke kan man gå med vanlige sokker. Det er også uhygienisk dersom de har vært svette, og for sikkerhets skyld antar man at alle sokker har vært svette.- Ikke kan man gå med innesko. De lager sorte merker eller hakk.Det eneste som gjenstår da, er ullsokker og tøfler. Er dette det eneste som er akseptabelt å ha på beina når man er på besøk hos andre? Det er når jeg leser slike tråder at jeg er glad for at jeg har et hus som både tåler normal bruk, samt en omgang med vaskefilla når det er nødvendig. Anonymkode: c48bf...9fc Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
365vinter Skrevet 10. november 2015 #102 Del Skrevet 10. november 2015 Siden jeg tydeligvis er sosialt tilbakestående, og ikke kjenner alle regler, hva kan man egentlig ha på beina når man er på besøk hos andre?Slik jeg har forstått det:- Ikke kan man gå barbeint. Det er uhygienisk.- Ikke kan man gå med vanlige sokker. Det er også uhygienisk dersom de har vært svette, og for sikkerhets skyld antar man at alle sokker har vært svette.- Ikke kan man gå med innesko. De lager sorte merker eller hakk.Det eneste som gjenstår da, er ullsokker og tøfler. Er dette det eneste som er akseptabelt å ha på beina når man er på besøk hos andre? Det er når jeg leser slike tråder at jeg er glad for at jeg har et hus som både tåler normal bruk, samt en omgang med vaskefilla når det er nødvendig.Anonymkode: c48bf...9fcIkke noe vits i å overdrive sånn. TS spør vel egentlig bare om andre mener det er greit å gå med utesko inne, og det er en BETYDELIG forskjell mellom akkurat det og det å skulle gå barbeint, med sokker eller eventuelt innesko hjemme hos noen andre. Dette med å gå barbeint osv vet jeg er hentet fra andre tråder, men akkurat her er temaet et annet. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 10. november 2015 #103 Del Skrevet 10. november 2015 Ikke noe vits i å overdrive sånn. TS spør vel egentlig bare om andre mener det er greit å gå med utesko inne, og det er en BETYDELIG forskjell mellom akkurat det og det å skulle gå barbeint, med sokker eller eventuelt innesko hjemme hos noen andre. Dette med å gå barbeint osv vet jeg er hentet fra andre tråder, men akkurat her er temaet et annet. Nå var det ikke trådstarter jeg siktet til med mitt innlegg, men alle svarene trådstarter har fått om at både ute- og innesko er uakseptabelt.Jeg trakk også parallellen til barbeint-diskusjonen, fordi jeg lurer helt ærlig på hva jeg skal ha på beina når jeg besøker andre. Det er nesten slik at jeg blir redd for å gå på besøk, fordi jeg ikke kan de sosiale kodene. Anonymkode: c48bf...9fc Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
NumberSix Skrevet 10. november 2015 #104 Del Skrevet 10. november 2015 Ah, enda en viktig diskusjon som vekker diskusjonsinstinktet! Selvsagt tar man av seg utesko før man går inn hos folk! Det burde være selvsagt. Dernest tar man på seg finsko som man har med (og som ikke er brukt ute), hvis det skal være pent antrekk. Hvis verten hyggelig opplyser om at stiletthælene dine kan skade parketten, da tar du av deg disse igjen, og går inn i leiligheten uten, og har en hyggelig kveld uansett. Og til dere som er så opptatt av at skoene må være på for at antrekket deres skal være "helt": seriøst, dere er på besøk hos venner! Venner! De gir da sikkert faen i hvordan antrekket deres ser ut, de er opptatt av å ha det hyggelig og spise god mat. De eneste i den leiligheten som bryr seg om antrekkene er dere som kverulerer over finsko! 6 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 10. november 2015 #105 Del Skrevet 10. november 2015 Nå var det ikke trådstarter jeg siktet til med mitt innlegg, men alle svarene trådstarter har fått om at både ute- og innesko er uakseptabelt.Jeg trakk også parallellen til barbeint-diskusjonen, fordi jeg lurer helt ærlig på hva jeg skal ha på beina når jeg besøker andre. Det er nesten slik at jeg blir redd for å gå på besøk, fordi jeg ikke kan de sosiale kodene.Anonymkode: c48bf...9fcDet er vel ingen som har sagt man ikke kan gå barbeint eller på sokker? Her snakker vi kun om sko bruk inne. Anonymkode: 564d3...4cc Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 10. november 2015 #106 Del Skrevet 10. november 2015 Ah, enda en viktig diskusjon som vekker diskusjonsinstinktet! Selvsagt tar man av seg utesko før man går inn hos folk! Det burde være selvsagt. Dernest tar man på seg finsko som man har med (og som ikke er brukt ute), hvis det skal være pent antrekk. Hvis verten hyggelig opplyser om at stiletthælene dine kan skade parketten, da tar du av deg disse igjen, og går inn i leiligheten uten, og har en hyggelig kveld uansett. Og til dere som er så opptatt av at skoene må være på for at antrekket deres skal være "helt": seriøst, dere er på besøk hos venner! Venner! De gir da sikkert faen i hvordan antrekket deres ser ut, de er opptatt av å ha det hyggelig og spise god mat. De eneste i den leiligheten som bryr seg om antrekkene er dere som kverulerer over finsko! Signerer! Anonymkode: 564d3...4cc Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
melatonin Skrevet 10. november 2015 #107 Del Skrevet 10. november 2015 På bianco, og sikkert alle andre skobutikker får man beskyttelse til stiletthæler for å skåne gulv Har slike, og det blir ikke så hardt å gå på og det blir ikke så glatt. Hvis folk har med sko og bytter fra utesko er det greit, men vi har leieboere i kjelleren derfor så syes jeg det er veldig greit om folk tar hensyn til de og.. Ikke at vi har fest så ofte heller da så egentlgig ikke noe problem Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest bruker83924 Skrevet 10. november 2015 #108 Del Skrevet 10. november 2015 Ah, enda en viktig diskusjon som vekker diskusjonsinstinktet! Selvsagt tar man av seg utesko før man går inn hos folk! Det burde være selvsagt. Dernest tar man på seg finsko som man har med (og som ikke er brukt ute), hvis det skal være pent antrekk. Hvis verten hyggelig opplyser om at stiletthælene dine kan skade parketten, da tar du av deg disse igjen, og går inn i leiligheten uten, og har en hyggelig kveld uansett. Og til dere som er så opptatt av at skoene må være på for at antrekket deres skal være "helt": seriøst, dere er på besøk hos venner! Venner! De gir da sikkert faen i hvordan antrekket deres ser ut, de er opptatt av å ha det hyggelig og spise god mat. De eneste i den leiligheten som bryr seg om antrekkene er dere som kverulerer over finsko! Enig. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Bond Skrevet 10. november 2015 #109 Del Skrevet 10. november 2015 Tråden ryddet for personangrepBond, forumansvarlig Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Silfen Skrevet 11. november 2015 #110 Del Skrevet 11. november 2015 Hvorfor kan ikke finsko ha blitt brukt ute? Tror dere virkelig at om man plukker med seg finsko hjemmefra som ble brukt sist uke ute, putter de i en pose og tar de på, så er de en kilde til utømmelig møkk? Med mindre man har trakket i noe drit, som man gjerne ser, så er ikke akkurat SKITT problemet med finsko om de har vært brukt ute tidligere. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Berit Skrevet 11. november 2015 #111 Del Skrevet 11. november 2015 Hvorfor kan ikke finsko ha blitt brukt ute? Tror dere virkelig at om man plukker med seg finsko hjemmefra som ble brukt sist uke ute, putter de i en pose og tar de på, så er de en kilde til utømmelig møkk? Med mindre man har trakket i noe drit, som man gjerne ser, så er ikke akkurat SKITT problemet med finsko om de har vært brukt ute tidligere. Det kan de, og sikkert noen som gjør det. Men tror nok det er mange som har finsko som de bare bruker til innesko. I hvert fall har og gjør jeg det. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
daemonia Skrevet 11. november 2015 #112 Del Skrevet 11. november 2015 Nei, sko hører ikke til innendørs i private hjem. Det er bare ekkelt.... Og i et enkelt middagsselskap i et privat hjem hos venner så er det virkelig ikke noe poeng i å dra på seg gallaantrekk som krever sko for å ikke se teit ut. Det siste jeg ser på er beina til folk så hvem bryr seg? Hos oss har menn kommet med dress og tatt av seg skoa når de har kommet inn. Fordi det er normal høflighet, ikke fordi jeg har krevd det. Har aldri sett på det som rart. Det er et privat hjem, ikke et offentlig sted hvor det blir veldig unaturlig å gå rundt med sokker eller bare føtter. 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Silfen Skrevet 11. november 2015 #113 Del Skrevet 11. november 2015 Det kan de, og sikkert noen som gjør det. Men tror nok det er mange som har finsko som de bare bruker til innesko. I hvert fall har og gjør jeg det.Så du har et par finsko for innebruk, et for julebord, et for byn etc? Weird. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Serafina. Skrevet 11. november 2015 #114 Del Skrevet 11. november 2015 Så du har et par finsko for innebruk, et for julebord, et for byn etc? Weird. Tenker det samme. Man har vel ikke pensko til å bruke inne og andre til å gå med ute. Innebunadsko og utebunadsko. På tørre, fine dager sommerdager er det vel ikke unormalt å ikke ha med skoskift? 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Berit Skrevet 11. november 2015 #115 Del Skrevet 11. november 2015 (endret) Så du har et par finsko for innebruk, et for julebord, et for byn etc? Weird. Nei, jeg har et par inne sko som jeg har med meg og går med inne på f.eks julebord, besøk. På byen ute hvor jeg går inn og ut på steder har jeg noen andre sko, ja. Har et par fine utesko også. Endret 11. november 2015 av Berit 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Tigress Skrevet 11. november 2015 #116 Del Skrevet 11. november 2015 Ingenting er som KG for å få ein til å kjenne seg raus, easygoing og normal. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Berit Skrevet 11. november 2015 #117 Del Skrevet 11. november 2015 Ingenting er som KG for å få ein til å kjenne seg raus, easygoing og normal.Så bra, hvis du mente det? Hva er å være raus, easygoing i dine øyne når det gjelder dette spørsmålet? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Yellowrose Skrevet 11. november 2015 #118 Del Skrevet 11. november 2015 Jeg synes det er veldig uforskammet å gå med sko inne når du er på besøk hos noen! Da må jeg støvsuge en gang for mye. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Tigress Skrevet 11. november 2015 #119 Del Skrevet 11. november 2015 Så bra, hvis du mente det? Hva er å være raus, easygoing i dine øyne når det gjelder dette spørsmålet?Klart eg meinte det! I den grad spørsmålet i det heile er så viktig at det er eigna til å avgjere om ein er raus eller ikkje, og det synest eg ikkje, så vil eg likevel seie her at det er å tole litt av kvart. Tru litt godt om folk, setje pris på den innsatsen dei har gjort, vise litt humør, vere litt overberande. Og absolutt ikkje bruke ordet "respekt", som jo etter kvart har mista alt innhald. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
altflyter Skrevet 11. november 2015 #120 Del Skrevet 11. november 2015 Ditt hjem. Dine regler. At noen kan protestere når du kommenterer det er respektløst og ikke ok. For meg er det naturlig å ta av meg skoene i gangen eventuelt ta med innesko som IKKE er stilletthæler som kan lage hakk i gulvet. Hadde noen bedt meg ta av meg skoene hadde jeg blitt veldig flau.Sko inne er i mine øyne aldri ok. Sko inne når verten ber deg ta dem av er lavmåls og respektløst. Neste gang du er hos dem syntes jeg du skal ta på deg stilletthæler som er harde nok til å sette hakk i gulvet, og det er bare et pluss om de lager svarte striper på parketten... meget barnslig løsning, men jeg ble provosert på dine vegne 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå