AnonymBruker Skrevet 8. november 2015 #81 Del Skrevet 8. november 2015 Jeg bor i et annet land enn Norge, og her er det helt utenkelig å ta av seg skoene innendørs. Her går man inn med skoene på-. Både til hverdags og til fest.Skjønner ikke problemet.Ser ganske dustete ut med flott selskapskjole - og barfot eller tøfler? Eller?Anonymkode: 21318...f7eI Norge er det uakseptabelt å gå i utesko inne. Og det er absolutt ikke det eneste sted i verden det er slik. Jeg tar finsko til selskapskjolen om jeg skal på et forsamlingslokale, hotell, restaurant osv. Skal jeg hjem til noe i pentøy, tar jeg "penullsokkene mine". Anonymkode: adcb8...dfa 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Djungelvrål Skrevet 8. november 2015 #82 Del Skrevet 8. november 2015 Husker en nyttår vi var bedt til venner, de hadde nylagt parkett og vi måtte selvfølgelig ta av finskoene. Følte meg stygg resten av kvelden. 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Hottrio Skrevet 8. november 2015 #83 Del Skrevet 8. november 2015 Tusen takk. Så hyggelig å høre You're welcome 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 8. november 2015 #84 Del Skrevet 8. november 2015 (endret) Husker en nyttår vi var bedt til venner, de hadde nylagt parkett og vi måtte selvfølgelig ta av finskoene. Følte meg stygg resten av kvelden. Ja uff.. bedre at det nye gulvet deres blir stygt og ødelagt enn at du skal føle deg stygg. Anonymkode: 49723...186 Endret 10. november 2015 av Bond 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest 123Sol Skrevet 8. november 2015 #85 Del Skrevet 8. november 2015 Jeg bor i et annet land enn Norge, og her er det helt utenkelig å ta av seg skoene innendørs. Her går man inn med skoene på-. Både til hverdags og til fest.Skjønner ikke problemet.Ser ganske dustete ut med flott selskapskjole - og barfot eller tøfler? Eller?Anonymkode: 21318...f7eSer mer dustete ut med pensko -inne- Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest 123Sol Skrevet 8. november 2015 #86 Del Skrevet 8. november 2015 Husker en nyttår vi var bedt til venner, de hadde nylagt parkett og vi måtte selvfølgelig ta av finskoene. Følte meg stygg resten av kvelden. Kanskje jobbe litt med selvtilliten hvis et par sko gjør så mye (får ikke til multisitering) Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Tigress Skrevet 9. november 2015 #87 Del Skrevet 9. november 2015 om du er hjemme hos noen hvor jævla farlig er det da å ha på seg tøfler noen timer. Du er ikke i bryllup du trenger ikke kle deg som det heller inneEg trur ikkje du heilt skjøna poenget mitt, poenget mitt er at eg ville oppfatta det som uhøfleg, ein måte å signalisere at eg ikkje bryr meg på. Og eit skonekt då er jo ein måte for deg å ikkje setje pris på at eg har gjort ein innsats for å syne at eg bryr meg, sant. Og nei, det er kan hende ikkje bryllaup, men ein stiller jo ofte opp i kjole og dress heime på middag hos folk også, eller? Men du ville heilt sikkert fortalt meg at ein måtte ha med tøflar dersom du inviterte til middag, og så kunne eg forholdt meg til det. Og så ville eg truleg dukka opp i noko som matcha tøflane. Men det synest du sikkert også er heilt innanfor, så dette løyser seg jo. Du ville vel ikkje bli fornærma om eg stilte i hyttebuksa mi når du poengterer at ein må ha med tøflar? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Tigress Skrevet 9. november 2015 #88 Del Skrevet 9. november 2015 I forhold til selskapskjole så er det jo ingen tvil om at det ser penere ut når man kan ha på seg sko som passer til, men her i Norge er vi vel vant til at sko skal av når man kommer inn så vi er vant til å se det. Eventuelt kan man ta med seg sko som ikke har blitt brukt ute og som ikke har tynne stiletthæler og som man vet ikke lager riper/merker/hakk.Anonymkode: a1d31...23eVeit du, eg har ALDRI vore i eit selskap der eg har fått melding om kva sko eg kunne ha eller ikkje å ha. Dei fleste vennane mine her heime er norske, og ingen har protestert på stiletthælane mine heller. Eg har så og seie berre pensko med stilett, og ut frå golvet mitt heime set eg heller ikkje merke i parketten med dei. Eg er litt overraska over å lese at at folk her ikkje er vante med at ein brukar pensko inne, for eg har altså aldri opplevd at folk IKKJE har hatt på seg pensko, anna enn seint på kvelden når dei høge hælane byrjar å bli litt vonde. For ordens skuld: eg snakkar sjølvsagt om pensko ein tek med seg eller har kalosjar over når ein er ute, altså. Det er vel forøvrig også eit ganske nytt scenario for meg: eg reiser jo alltid i noko anna enn penskoa mine, så eg dreg jo aldri skitne pensko inn, og det ser eg på som sjølvsagt: ein dreg ikkje skitne sko inn i stua til folk, berre reine pensko. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Tigress Skrevet 9. november 2015 #89 Del Skrevet 9. november 2015 Husker en nyttår vi var bedt til venner, de hadde nylagt parkett og vi måtte selvfølgelig ta av finskoene. Følte meg stygg resten av kvelden. Skjønar deg godt! Kva var kleskoden den kvelden, då? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 9. november 2015 #90 Del Skrevet 9. november 2015 At folk føler seg stygge fordi de ikke kan bruke sko inne er jo helt på trynet! Akkurat som jeg skal føle meg stygg fordi jeg ikke bruker solhat på stranda eller ikke har på meg smykker. Da er man jammen meg forfengelig og bruke jobbe med selvtilliten. Anonymkode: 564d3...4cc 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Puny Skrevet 9. november 2015 #91 Del Skrevet 9. november 2015 (endret) l Endret 9. november 2015 av Zereta Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Puny Skrevet 9. november 2015 #92 Del Skrevet 9. november 2015 For noen rare venner du har. Jeg har aldri opplevd at folk på høsten, våren og vinteren går inn med utesko og nekter å ta de av seg inne. Innesko er selvsagt greit, og om sommeren når det er tørt og fint, bryr det meg ikke. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Serafina. Skrevet 9. november 2015 #93 Del Skrevet 9. november 2015 Veit du, eg har ALDRI vore i eit selskap der eg har fått melding om kva sko eg kunne ha eller ikkje å ha. Dei fleste vennane mine her heime er norske, og ingen har protestert på stiletthælane mine heller. Eg har så og seie berre pensko med stilett, og ut frå golvet mitt heime set eg heller ikkje merke i parketten med dei. Eg er litt overraska over å lese at at folk her ikkje er vante med at ein brukar pensko inne, for eg har altså aldri opplevd at folk IKKJE har hatt på seg pensko, anna enn seint på kvelden når dei høge hælane byrjar å bli litt vonde. For ordens skuld: eg snakkar sjølvsagt om pensko ein tek med seg eller har kalosjar over når ein er ute, altså. Det er vel forøvrig også eit ganske nytt scenario for meg: eg reiser jo alltid i noko anna enn penskoa mine, så eg dreg jo aldri skitne pensko inn, og det ser eg på som sjølvsagt: ein dreg ikkje skitne sko inn i stua til folk, berre reine pensko. Jeg har heller aldri opplevd å få føringer på hva slags sko jeg kan ha på inne hos folk. Og det er jo helt vanlig å ha på pensko når man pynter seg. Rett og slett snodig at så mange synes pensko er en uting. Personlig synes jeg det er best å gå uten sko, men pynter jeg meg er skoene en del av antrekket. 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Puny Skrevet 9. november 2015 #94 Del Skrevet 9. november 2015 Jeg har heller aldri opplevd å få føringer på hva slags sko jeg kan ha på inne hos folk. Og det er jo helt vanlig å ha på pensko når man pynter seg. Rett og slett snodig at så mange synes pensko er en uting. Personlig synes jeg det er best å gå uten sko, men pynter jeg meg er skoene en del av antrekket. helt enig. Så lenge det er innesko så ser jeg ikke problemet... Skoene er en del av antrekket. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Djungelvrål Skrevet 10. november 2015 #95 Del Skrevet 10. november 2015 (endret) Ja uff.. bedre at det nye gulvet deres blir stygt og ødelagt enn at du skal føle deg stygg. Anonymkode: 49723...186De burde ha opplyst om det før festen så jeg kunne ha funnet et annet alternativ enn å gå barføtt og å fryse hele kvelden. Folk som ikke kan ha fint besøk trenger ikke å ha fest, ferdig snakka! Endret 10. november 2015 av Bond 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Djungelvrål Skrevet 10. november 2015 #96 Del Skrevet 10. november 2015 Skjønar deg godt! Kva var kleskoden den kvelden, då? Har aldri opplevd å få kleskode til en privat nyttårsfest, men nyttår er jo glam. Da kan man jo ta på seg det fineste antrekket man har i skapet... Man kommer ikke i tights og tunika på nyttårsfest! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Cordelia Skrevet 10. november 2015 #97 Del Skrevet 10. november 2015 Jeg foretrekker selfølgelig at folk tar de av, selv om det skal sies at jeg synder en del på det hjemme hos meg selv. Men jeg sier sjelden noe, så nøye er jeg ikke på det. Noen av besteforeldrene mine har heller ikke så lett for å bøye seg, så de får fint lov til å gå inn med. De fleste tar nå av seg, så noe stort problem er det ikke heller.Er jeg i litt finere selskap tar jeg med meg finsko, det er helt innafor med mindre det er spesielle hensyn. Hjemme hos meg hadde det ikke gått med sylspisse stiletthæler rett og slett av den enkle grunn at jeg leier og har linoleumsgulv. Parkettgulv som ikke tåler noenting må forresten være noe av den mest idiotiske oppfinnelsen jeg kan komme på, og at folk frivillig intallerer det hjemme hos seg, er for meg er mysterium. Gulv er et naturlig slitasjepunkt rett og slett.Men det er jo et kulturelt fenomen, så absolutt. Forresten glad vi i dette landet er ferdig med vegg-til vegg tepp perioden. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
HanneAa Skrevet 10. november 2015 #98 Del Skrevet 10. november 2015 Jeg bor sammen med min datter på snart 4 år, og vi tar av oss på beina i gangen. Det samme må gjestene gjøre. Sier bare "Ta av dere på beina før dere går inn". Men de som er her en del, vet jo at de må ta av seg på beina, så det går som regel automatisk. Ingen som har blitt fornærmet, ingen som har klaget og ingen som har klaget over at antrekket blir ødelagt. Uansett hvilken høytid det er. De respekterer mitt hjem og mine regler for hjemmet. Hadde de ikke gjort det, kunne de bare reist igjen.Men selv om jeg ikke er fan av sko innendørs, så har jeg noen unntak. Og de som kan få gå med sko inne er;* Elektrikere/arbeidere etc som skal fikse noe i hjemmet mitt. (De tar av seg på beina her som regel uten at jeg trenger å si noe), men det er også noen som går rett inn med skoene, eller spør på forhånd om det er greit. Og det er det jo, de skal jo tross alt inn og ut en del ganger, og da blir det knotete å skulle knyte opp og igjen skoene hele tiden også.* Har jeg handlet møbler, så går vi inn med sko. Å bære en pakke (ikke alene) på 50-80 kilo er tungt, og ønsker da ikke å tenke på skoene.* Pen sko som ikke er brukt ute, kan brukes inne om nødvendig. Men alle de som kommer på besøk her, tar av seg på beina uansett, og/eller så spør de på forhånd om det er greit om de går med pen sko inne. De respekterer et nei, men hender jeg sier ja også. Å få vekk sorte striper og hakk i gulv, er ikke alltid lett.Ekkelt med ute sko inne, men har vaskemidler, så vasker gulvet etterpå Det er alltid lurt å ha med et par ullsokker/sokker og/eller tøfler i veska.Man vet aldri når man får bruk for det, særlig om man skal på besøk hos noen man er usikker på ang forhold med sko innendørs. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
HanneAa Skrevet 10. november 2015 #99 Del Skrevet 10. november 2015 Sommeren går vi som regel barbeint, så da blir skoene liggende. Men det blir noe annet. Sommeren er som regel tørr og fin, og det blir mye løping og veksling mellom inne og ute. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 10. november 2015 #100 Del Skrevet 10. november 2015 Sommeren går vi som regel barbeint, så da blir skoene liggende. Men det blir noe annet. Sommeren er som regel tørr og fin, og det blir mye løping og veksling mellom inne og ute. Det å gå barbeint inne på besøk hos andre er jo absolutt fy-fy Anonymkode: c48bf...9fc Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå