Gå til innhold

Venner som går med sko inne. Bare jeg som synes det er irriterende?

LeilaS

Anbefalte innlegg

Oi, frekt! Det eneste jeg har opplevd som ligner litt er at de kommer inn på soverommet mitt (som er noen skritt innenfor døra) for å sjekke ut hele antrekket i det store speilet. Kjenner jeg grøsser litt hvis jeg nettopp har vasket gulvet, men sier ikke noe. 

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg kunne ikke brydd meg mindre. Folk får gå i det de vil. Synes det er snodig med folk som setter gulvet sitt høyere enn vennene (jfr. de som synes vennene heller kan gå hjem hvis de nekter å ta av seg skoene). Og - har folk virkelig med seg tøfler til middagsselskap?

Anonymkode: 293db...913

• Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg kunne ikke brydd meg mindre. Folk får gå i det de vil. Synes det er snodig med folk som setter gulvet sitt høyere enn vennene (jfr. de som synes vennene heller kan gå hjem hvis de nekter å ta av seg skoene). Og - har folk virkelig med seg tøfler til middagsselskap?

Dere som sier det er snodig å sette gulvet foran "vennene/ selskapet", er også veldig snodig å sette pumps/finsko foran å være med venner/selskap fintkledd , og normalt bar på bena!

Anonymkode: 2de2f...982

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Selv om jeg er enig i at det er frekt å beholde joggeskoa på, synes jeg det er like frekt å gi så strenge instrukser til vennene sine som det gjøres her. Det er helt vanlig å ha på pensko når man har på seg pentøy, som man gjerne har hvis det er fest eller en finere middag. Hvis man har så fine gulv at man ikke tåler å behandle vennene sine etter normal skikk og bruk kan det være på tide å se over prioriteringene sine. 

(selv er jeg en av de som har med meg pensko i pose)

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg blir fornærmet om jeg må ta av meg finskoene på fest, hvis ikke folk tåler det får de la vær å be folk.  Ja, skoene hører selvfølgelig til antrekket og jeg føler meg ikke vel i bare strømpebuksa.  Kaldt er det også!

• Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

er man en dårlig venn om man ber folkta av seg skoene?

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

uff, jeg synes det er så mange strenge folk her - jeg forstår bare ikke utsagn av typen "det hadde jeg ikke akseptert",eller "da får de gå hjem igjen". Skitne utesko - det er jo som regel ikke et problem, de fleste tar dem jo av, men om nå folk likevel går inne med dem, så er det jo bare å vaske gulvet. Jeg regner alltid med at jeg må bruke 5-6 minutter på å tørke over gulvet når jeg har hatt besøk, så jeg skjønner ikke helt problemet. Og pene innesko - selvfølgelig er de en del av antrekket! og hvis gulvet ditt er viktigere enn å ha det hyggelig med vennene sine, så bør man kanskje ta verdiene sine opp ti fornyet vurdering. Tror mange kunne funnet glede i å være litt romsligere.

Ok, men da kan du få betale hvis du ødelegger den dyre parketten min med stiletthælene dine. Eller forventer du at jeg skal betale?  Hvis du ikke klarer å ha det hyggelig uten å ikke gå på pensko inne, så må jeg si det er du som har et problem. Jo, det dyre gulvet mitt er forresten viktigere enn din forfengelighet. 

Anonymkode: 564d3...4cc

• Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

er man en dårlig venn om man ber folkta av seg skoene?

Haha, i følge noen her, så er man en dårlig venn og vi kan bare la hver å holder fester hvis vi ber folk om å ikke gå på sko inne. Maken til frekkhet og be folk om å ta av seg skoene! 

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dere som sier det er snodig å sette gulvet foran "vennene/ selskapet", er også veldig snodig å sette pumps/finsko foran å være med venner/selskap fintkledd , og normalt bar på bena!

Anonymkode: 2de2f...982

Sign! Er jo dere som ikke respekterer vennene deres og setter penskoene foran vennene deres ;) 

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg sliter med å forstå grunnen til at man velger gulv som ikke tåler normal bruk. Det er ikke veldig koselig og avslappende å være hos noen som har så anstrengt forhold til tingene sine.

• Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg blir fornærmet om jeg må ta av meg finskoene på fest, hvis ikke folk tåler det får de la vær å be folk.  Ja, skoene hører selvfølgelig til antrekket og jeg føler meg ikke vel i bare strømpebuksa.  Kaldt er det også!

Jeg er ikke streng med det, og tåler det godt. Hadde ikke sagt noe. Du hadde ikke blitt fornærmet hos meg. Men jeg hadde satt mer pris på om du hadde tatt med deg penskoene og tatt dem på inne, og tatt av deg uteskoene og satt de fra deg før du gikk inn i stuen.

Noen mer enn andre setter pris på det, og synes godt det er en god grunn til å bare alltid gjøre det og ha det som en vane.

Endret av Berit
  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er ikke streng med det, og tåler det godt. Hadde ikke sagt noe. Du hadde ikke blitt fornærmet hos meg. Men jeg hadde satt mer pris på om du hadde tatt med deg penskoene og tatt dem på inne, og tatt av deg uteskoene og satt de fra deg før du gikk inn i stuen.

Noen mer enn andre setter pris på det, og synes godt det er en god grunn til å bare alltid gjøre det og ha det som en vane.

Du er ei fornuftig og grei dame tror jeg, Berit. :)

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest bruker83924

Wow, utrolig respektløse venner du har. Jeg får helt grøssninger av folk som har på utesko inne. Er så ekkelt ettersom jeg går som oftest uten sokker inne. Det ekleste er nok helt klart når gjester har på uteskoene når de går på badet.

I forhold til pensko med hæler, er jeg både for og imot. Nå har jeg flislagt leilighet, så det går fint å ha på seg stiletthæler inne. Men hadde jeg hatt parkett, så hadde jeg regnet med folk respekterte meg så pass at de ikke var villig til å ofre parketten min for at antrekket er mer "helhetlig". Pensko som er "innevennelige" hadde så klart vært lov :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg synes det er frekt å ikke respektere andres husregler, som venninnene til ts ikke gjorde. Folk kan bare syns reglene er teite og strenge, men ts sitt hjem, hennes regler! Det var jo greit at de gikk på medbrakte innesko i pose. Men jeg skjønner veldig godt ts ikke ville ha grisete utesko inn i stuen. Nei, hun er verken frekk eller en dårlig venninne av den grunn. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Wow, utrolig respektløse venner du har. Jeg får helt grøssninger av folk som har på utesko inne. Er så ekkelt ettersom jeg går som oftest uten sokker inne. Det ekleste er nok helt klart når gjester har på uteskoene når de går på badet.

I forhold til pensko med hæler, er jeg både for og imot. Nå har jeg flislagt leilighet, så det går fint å ha på seg stiletthæler inne. Men hadde jeg hatt parkett, så hadde jeg regnet med folk respekterte meg så pass at de ikke var villig til å ofre parketten min for at antrekket er mer "helhetlig". Pensko som er "innevennelige" hadde så klart vært lov :)

Lar du ikke gjestene dine gå på pensko på den dyre parketten din,  så er du en dårlig venn og bryr deg mer om gulvet ditt enn vennene dine. Det er frekt. Da kan du bare la hver å holde selskap.  :rolleyes:

I følge noen her. 

• Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
Gjest bruker83924

Lar du ikke gjestene dine gå på pensko på den dyre parketten din,  så er du en dårlig venn og bryr deg mer om gulvet ditt enn vennene dine. Det er frekt. Da kan du bare la hver å holde selskap.  :rolleyes:

I følge noen her.

Ingenting som sjokkerer på kg :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ingenting som sjokkerer på kg :fnise:

Nei, har vært her såpass lenge at jeg har lest mye rart. Men at man er en dårlig venn og frekk pga man nekter venner å gå på sko inne tar kaka.

• Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...