Gå til innhold

Venner som går med sko inne. Bare jeg som synes det er irriterende?

LeilaS

Anbefalte innlegg

Skal man inn i folks private hjem så får man anta at man ikke kan bruke utesko. En ting at det blir unødvendig skittent, en annen ting er at mange gulv ikke tåler å bli utsatt for grus og annen dritt man trekker med seg inn, de blir ripete og ødelagte. Jeg ville ikke automatisk gått ut fra at jeg kunne bruke pensko inne selv om jeg hadde dem med i veska heller - fordi hæler kan ødelegge parkett. "Snille" sko med myk såle, rene, kun til innebruk og uten harde hæler bør være greit.

Men vennene til trådstarter er uhøflige, umodne og burde skjerpe seg.

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest gjestvest

Da kan du si til Edward scissorhands: " Det er greit, men da må du også tørke deg bak med de hendene. Må jo ikke ødelegge antrekket ". 

Endret av gjestvest
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tigress skrev (På 4.11.2015 den 11.47):

Men altså, ein får lov til å skifte til innesko, eller? Eg synest det er ganske merkeleg om ein ikkje kan gå i sko til dress eller kjole, men det er jo sjølvsagt at det ikkje er dei same skoa som ein går ute med. 

Leser du ikke hva TS skriver før du svarer?

Anonymkode: 966cd...3c1

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Folk som går meg utesko inne er noen skikkelig griser. Hjelper ikke om de tørker av seg på dørmatta. Tenk på all piss og bæsj som har blandet seg i asfalten når det er vått ute, som du ikke ser. Tenk på alle de spytteklysene folk leverer..

Anonymkode: ea74a...e76

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tiak skrev (På 4.11.2015 den 15.02):

Jeg ville ikke automatisk gått ut fra at jeg kunne bruke pensko inne selv om jeg hadde dem med i veska heller - fordi hæler kan ødelegge parkett. "Snille" sko med myk såle, rene, kun til innebruk og uten harde hæler bør være greit.

Men vennene til trådstarter er uhøflige, umodne og burde skjerpe seg.

Altså, gulv er til for å brukes. Hvis man inviterer til selskap, må man gå ut fra at folk vil komme i pentøy, og da er sko - for både kvinner og menn - en del av pakken. 

• Liker 15
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjesten skrev (På 4.11.2015 den 15.17):

Altså, gulv er til for å brukes. Hvis man inviterer til selskap, må man gå ut fra at folk vil komme i pentøy, og da er sko - for både kvinner og menn - en del av pakken. 

Nei, jeg godtar ikke at folk går inn her med utesko. Hvorfor må jeg godta det? Sorry, det er mitt hjem. At folk blir sure eller mener det ser dumt ut uten sko, bryr jeg fint lite om. Jeg har ikke betalt for dyrt gulv for at andre skal ødelegge det med sko sine. Gulvet mitt er dessverre litt viktigere enn at noen skal se bra ut på fest.

Anonymkode: 30e6c...0d3

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjesten skrev (På 4.11.2015 den 15.17):

Ok. Da får jeg bare slutte å invitere folk til festlige anledninger før jeg er ferdig utdannet og har råd til å ta opp 3 millioner i lån for å kjøpe egen bolig. For som leietaker må jeg ta det jeg får, og da er det tusen ting som er viktigere enn at leiligheten skal ha et gulv som tillater at  gjester skal kunne gå med sko inne. ;)   

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

De eneste gangene jeg aksepterer at folk beholder skoene på, er hvis de hjelper til med å flytte møbler inn eller ut. Utenom det, er utesko i samme kategori som sigaretter; de skal kun benyttes utendørs.

Så.. utesko er en del av ditt antrekk? Det var synd, om du ikke vil ha et erstatningsbeløp som en del av ditt forfallsregister.

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Helt UAKTUELT med utesko i mitt hjem. Det skjer ikke. Innesko som ikke er brukt ute? Ja, det går fint så lenge det ikke lager stygge merker i gulvet. 

Synes du har frekke og respektløse venner ts.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Utesko og stiletthæler får ikke folk gå med her (ikke at noen har forsøkt, da.. jeg har heldigvis ikke frekke venner).

Anonymkode: adcb8...dfa

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Tigress
  AnonymBruker skrev (På 4.11.2015 den 14.26):

Jeg synes ikke pensko er ok heller jeg. Har en veldig dyr, lys parkett, og pensko lager ofte sånne svarte merker. Klarer man ikke gå uten sko innendørs en liten stund på besøk for man ta med. Seg tøfler da

Anonymkode: f9ae5...1fc

Men, inviterer du ikkje til middag av og til? Og når folk pyntar seg for å komme på middag, ventar du då at dei stiller i tøflar? Eg ville aldri teke med meg tøflar, og barbeint går eg ikkje inne hos folk (anten frys eg tærne av meg, eller så risikerer eg at strømpebuksa raknar). Å stille i tøflar er for meg å seie at "eigentleg gidd eg ikkje å pynte meg, dette er ikkje særleg meir stas enn å ete fiskepudding heime". Eg håper du låner ut ullsokkar til folk i alle fall, når dei har teke seg bryderiet med å pynte seg og ta med pensko og så gir du dei skoforbod.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tar med meg tøfler når jeg skal bort. Og jeg tilbyr tøfler og ullsokker til utlån hjemme. 

Pensko er noe jeg forbinder med å være "ute" på arrengementer ol, ikke med hyggelige hjemmekoselige sammenkomster i noens hjem.

• Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Tigress
  AnonymBruker skrev (På 4.11.2015 den 15.08):

Leser du ikke hva TS skriver før du svarer?

Anonymkode: 966cd...3c1

Jaudå, men eg synest ikkje det var så himla klart om ho eigentleg syntest det var ok med innesko. Orsak om dette irriterte deg frykteleg. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Tigress skrev (På 5.11.2015 den 9.27):

Jaudå, men eg synest ikkje det var så himla klart om ho eigentleg syntest det var ok med innesko. Orsak om dette irriterte deg frykteleg. 

La meg sitere startinnlegget:

LeilaS skrev (På 4.11.2015 den 10.46):

Noen kom med sko i vesken (les:innesko og da er det for såvidt greit) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Tigress
  AnonymBruker skrev (På 5.11.2015 den 9.33):

La meg sitere startinnlegget:

Jajaja. Eg las det med "forsåvidt" som ein ambivalens. Er no dette noko å hengje seg opp i? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tigress skrev (På 5.11.2015 den 9.34):

Jajaja. Eg las det med "forsåvidt" som ein ambivalens. Er no dette noko å hengje seg opp i? 

Det er vel du som hekter deg opp i noe, når du tar tak i en "ambivalens" i forhold til noe som allerede ligger på siden av det TS tar opp.

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
  AnonymBruker skrev (På 5.11.2015 den 9.38):

Det er vel du som hekter deg opp i noe, når du tar tak i en "ambivalens" i forhold til noe som allerede ligger på siden av det TS tar opp.

kverulant altså

Anonymkode: 49723...186

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ingen slipper inn hvis de ikke tar av seg uteskoene i gangen. Bryr meg ingenting om at det er en del av ditt antrekk. Den delen blir igjen i gangen. Jeg godtar heller ikke stiletthæler. De lager stygge ripper i parketten min! Jeg godtar innesko som ikke lager merker. Take it or leave it. Jeg synes det er frekt å bare gå inn i andres hjem med utesko på. Spesielt hvis det regner ute! Makan til folk.

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Aaahhh ... enda en ting jeg kan hake av på listen over "things I don't give a shit about if people do in my home".

• Liker 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Silfen skrev (På 6.11.2015 den 12.42):

Aaahhh ... enda en ting jeg kan hake av på listen over "things I don't give a shit about if people do in my home".

Også DU, min sønn Brutus, som bruker skoskje! :sukk:

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...