Gå til innhold

Fremhevede innlegg

Skrevet

Jeg fikk meg en psykisk knekk etter videregående og trodde at jeg aldri kunne bli veterinær . Et år senere, med psykolog-hjelp og litt undersøkelser rundt, hadde jeg sendt avgårde søknad til et opptaks-kurs i Ungarn (var så sykt redd:overrasket:)! Et år etter det igjen, var jeg offisielt veterinærstudent.Jeg vil tippe du er også ung? VGS nettopp fullført eller lignende? Slapp av. Bli frisk - vi har flere her på vet/medisin/farmasi/tannlege som er 40 og oppover. Studiene har ingen aldersgrenser! Hva så om du blir student i kanskje 2018?
Ikke legg det på is men ha det som motivasjon til å bli frisk. Dette klarer du! Jeg har vært så langt nede selv, men jeg fant lyset i enden av tunnelen og er så glad for at jeg aldri gav opp på den store drømmen. Ikke gjør det du heller!

Anonymkode: 1c4e9...16c

Gikk du på et sånn pre-med course? Hvordan var det i såfall? Tungt? Hadde du realfag på vgs? 

Jeg er 19, så var ferdig med vgs nå i våres. Begynte på akademiet i høst hvor jeg har tatt matematikk S1 og har eksamen om 3 uker og jeg sliter som bare faen. Har mistet all tro på meg selv, så tror derfor det er best å velge noe annet.. 

Anonymkode: 03142...94f

Videoannonse
Annonse
Gjest StripeyPanda
Skrevet

Gikk du på et sånn pre-med course? Hvordan var det i såfall? Tungt? Hadde du realfag på vgs? 

Jeg er 19, så var ferdig med vgs nå i våres. Begynte på akademiet i høst hvor jeg har tatt matematikk S1 og har eksamen om 3 uker og jeg sliter som bare faen. Har mistet all tro på meg selv, så tror derfor det er best å velge noe annet.. 

Anonymkode: 03142...94f

Jeg skrur av ab-knappen, så kan du sende en pm om du vil prate:)

Få deg hjelp til å sortere ut det mentale. Ikke stress med å begynne studiet - bli frisk og så begynn på en av drømmene dine. Flink pike-syndromet skader ingen andre enn oss selv! Du er utbrent og trenger å hente deg inn igjen og få tilbake troen på at en dag er du veterinær/farmasøyt/tannlege. DET ER MULIG! Jeg kjenner meg så igjen i det du sier; 19 år, og står og spør seg selv "hvordan i helvete skal jeg klare å komme inn og bli dette?". 

Skrevet

Bachelor i Administrasjon og ledelse.

Kurs i LEAN(gratis via jobben)

Kurs i HMS, 3 delt(gratis via jobben)

Kurs i anatomi og fysiologi 1 og 2

Kurs i arbeidsrett(gratis via jobben)

Kurs i bedriftsøkonomi(gratis via jobben)

Kurs i sykdomslære 1

Årsstudium i psykologi

Kurs i guiding

Kurs i amadeus

Akkurat nå er det bed.øk jeg holder på med. De kursene jeg har tatt på egenhånd har jeg gjort av interesse da jeg ikke visste hva jeg ville bli. Hadde veldig lyst til å jobbe i helsevesenet, men så ikke vitsen med å studere sykepleie i 3år for drittlønn og hadde heller ikke ønske om å bli lege.

Ja, jeg vet at overskriften sier "hva studerer DU?" og det tenkes på hva man studerer NÅ, men jeg hadde lyst til å liste opp så da gjorde jeg det! :-)

Jobben min nå er et sted hvor jeg får bruk for alle kursene tatt via jobben. Er administrativt og operativt og i en bedrift jeg før har jobbet på "gulvet" i. Jeg vil gjerne jobbe på sykehus og har vurdert å ta bachelor i paramedic da jeg så de skal ha det på hioa, men jeg trives jo her jeg er.

Til dere som ikke aner hva dere vil bli, bare tenk over ting. Kunne du tenkt deg å jobbe i skolen? Det er ikke bare lærerjobber du må sikte på hvis du ikke vil bli lærer. Ønsker du å jobbe på sykehus? det er ikke bare sykepleier eller lege du kan bli osv..

Skrevet

Holder på med siste året master i økonomi, så blir siviløkonom.

Anonymkode: 3cfde...3c5

Skrevet

Bachelor:  International Studies

Master (ferdig neste sommer): International Trade and Economic Cooperation   ,

er fornoyd, men aner ikke hva slags jobb jeg kan faa;/ 

Skrevet

Andre året medisin på UiO.

Anonymkode: cb1b6...bb0

Skrevet

Har bachelor i interkulturell forståelse med spansk, kulturfag og markedsføring

Tar master i Integrated Marketing Communications på Malta 

Er veldig fornøyd og vil jobbe med kommunikasjon/markedsføring eller noe lignende, gjerne internasjonalt.

Skrevet

veterinærmedisin. Alltid villet bli veterinær.
Nå står det kun 3 eksamener, et praksis semester, og en hovedoppgave før jeg er i mål :) 

Skrevet

Studerer grunnskolelærerutdanningen.

Fordi jeg er veldig glad i barn og ungdom, og jeg vil gjøre en forskjell. Jeg har selv hatt flere gode og dårlige lærere, og har sett hvilken forskjell dette gjør i livet til et barn eller en ungdom. Ikke bare på skolen - men på nærmest alle aspekter i livet. Derfor vil jeg bli lærer, for å gjøre en forskjell. For å se den eleven som ikke blir sett, for å hjelpe den eleven som andre kanskje missforstår.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...