Gå til innhold

Kjøpe min første bil

Yvss

Anbefalte innlegg

Jeg har akkurat vært gjennom det samme som dg TS. Jeg begynte med et budsjett på 50 000 men innså etter en stund at de fleste bilene til den prisen er en del eldre og vil trenge reparasjoner som gjør at sluttsummen blir mye høyere. Valgte til slut å bruke 90 000 å en bil fra 2010 men har sett mye fine biler til 70-80 000 som er relativt nye (2009 og oppover) med 5 dører, 5 seter, kjørt mindre enn 80000 km. Jeg valgte fransk (citroen c3) for jeg tror man får mye bil for pengene.  Også syns jeg den er veldig pen å se på og modellene 2009 og oppover gjorde det vledig bra i testene. De populære golfene, poloene og yaris kan fort bli en del dyrere pga at de er populære og da får an ikke like mye bil for samme beløp, men særlig Toyota gjør det bra hvert å r i bruktbiltestene. Er enig med deg at golf er veldig kjedelig. Alle kjører jo den :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Du driver god reklame for Alfa! Jeg syns det er en veldig pen bil, alltid tenkt den matcher mer for gutta enn for jentene. 

Jeg har sett litt på denne: http://www.finn.no/finn/car/used/object?finnkode=66615798&searchclickthrough=true Har du vært borti denne typen`? Hva er dine tanker her? :))

Jeg har prøvekjørt en 147, dog litt eldre modell. Synes de har alfafølelsen og det er små, fine biler å kjøre! Denne så jo veldig fin ut til prisen, og er relativt ny. Har ikke kjørt med denne motoren før, men har testet en 159 med 120 dieselhester. Den veier mye mer, og selv med bare de 120 hestene synes jeg det var en utrolig morsom og fin kjøreopplevelse. 150hk i en lettere, mindre bil er nok kanonskøy! Ikke minst drivstoffgjerrig siden det er diesel :-) Om du bor i nærheten synes jeg absolutt du burde dra en tur å prøvekjøre!

Har du lyst på skikkelig Alfasjarm hvor man bare vil gi mer gass i svingene, er dette samme bilen som jeg har nå og virkelig elsker! http://www.finn.no/finn/car/used/object?finnkode=67005893&searchclickthrough=true (denne hadde forresten veldig lav km og alle servicer!) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den som er gravis og skal ha barn vil muligens ha et behov for å slenge en barnevogn inn i et bagasjerom?

Alfa 147 er en gøyal liten bil, men skal du ha med deg barnevogn så spørs det vel om du kanskje må ha barnevognen på henger.

Om jeg var deg så ville jeg tenkt litt på en Saab i stasjonsvogn utgave.

Noe slikt som denne.

I den annonsen sies det noe om at registerreim er byttet. Skulle jeg hørt på denne så ville jeg sjekket ut om det var en skrivefeil av selger (Saab'en har registerkjede, ikke reim. Og levetiden på et registerkjede er betraktelig mye lenger enn for en registerreim. Skulle det være kjedet han har byttet så trenger du nok ikke gjøre det før det er tilbakelagt nærmere 200 tusen km til)

Endret av Mis(s)Understood
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mazda 3 er, ifølge biljournalister, den mest kjøreglade bilen i sin klasse. Pen, rask, pålitelig og nokså billig. Mitt valg!

Ellers er nye Volvo V40 veldig pen.

Anonymkode: f39c4...6c6

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...