Gå til innhold

Hvorfor blir noen homofile?

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Blir en født slik? skjer det noe under fødsel? eller er det påvirkning av miljø i oppveksten?

Anonymkode: 55c2b...efc

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Du kan jo like godt spør hvorfor noen blir heterofil? Det blir det samme, man er bare født sånn. 

Anonymkode: bba99...0fc

• Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

De er født sånn ja. Men personlig har jeg også fundert på hvorfor noen blir født sånn.  Jeg vet at det er forsket på det prenatale miljøet I livmoren og hvordan ulike påvirkninger der kan forklare noe av dette. Noen studier peker I retning av stresshormonet kortisol og det faktum at noen mødre som opplevde mye stress og påkjenninger o enkelte faser av svangerskapet får homofilt avkom.  Det samme er funnet I dyrestudier.  Det kan bety unormal hormonpåvirkning I fosterutviklingen. Kjenner to tvillingjenter som begge er lesbiske for øvrig. 

Anonymkode: 293aa...06b

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ifølge forsknings rapporter og undersøkelser med hjernescanning har vitenskapen kommet frem til at homoseksuelle menn har en hjerne struktur og symmetri som er bygd opp som det motsatte kjønn (kvinner). Det blir også hevdet at en hjernescan kan påvise eller avvise homoseksualitet. Det blir også hevdet at homoseksualitet kommer av hormonell eksponering som foster.

https://www.newscientist.com/article/dn14146-gay-brains-structured-like-those-of-the-opposite-sex/

Brain scans have provided the most compelling evidence yet that being gay or straight is a biologically fixed trait.

The scans reveal that in gay people, key structures of the brain governing emotion, mood, anxiety and aggressiveness resemble those in straight people of the opposite sex.

The differences are likely to have been forged in the womb or in early infancy, says Ivanka Savic, who conducted the study at the Karolinska Institute in Stockholm, Sweden.

“This is the most robust measure so far of cerebral differences between homosexual and heterosexual subjects,” she says.

First they used MRI scans to find out the overall volume and shapes of brains in a group of 90 volunteers consisting of 25 heterosexuals and 20 homosexuals of each gender.

The results showed that straight men had asymmetric brains, with the right hemisphere slightly larger – and the gay women also had this asymmetry. Gay men, meanwhile, had symmetrical brains like those of straight women.

http://www.washingtonpost.com/wp-dyn/content/article/2008/06/22/AR2008062201994.html

Some scientists say the new findings are part of an increasingly convincing body of evidence that suggests sexual orientation results from fundamental developmental differences that are probably caused by hormonal exposures in the womb.

http://news.bbc.co.uk/2/hi/health/7456588.stm

The study suggests sexual orientation may be set in the womb
The brains of gay men and women look like those found in heterosexual people of the opposite sex, research suggests.

Endret av WubWub
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Født sånn. Jeg kjenner flere søsken der f.eks to av tre er homofile. Jeg kjenner også en transseksuell som også er født sånn. Selv er jeg bifil og det skjønte jeg i ung alder. 

Anonymkode: 0efc5...fc7

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hormonpåvirking i fosterutviklingen tro jeg ofte er en årsak.  

Denne hypotesen er forøvrig forskere enig med deg i.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tycker det är lite konstigt när heteropersoner anser att en måste vara ”born this way” för att kalla sig lesbisk. Nä sorry kommer ej anpassa mig till din bild av homosexualitet som en avvikelse en inte kan rå för.

Alla homosexuella har inte samma historia, begär och så vidare och det måste vi få diskutera utan att någon ska tycka att vi är falska på grund av ej ”born this way”. Jag vill inte behöva avskriva mina relationer med män som falska bara för att jag nu är i en lesbisk relation. Att säga att det alltid är medfött är ett fett avskrivande av många homosexuellas erfarenheter. Men det är väl en grej som ni säger för att våra liv inte ska vara relevanta för er antar jag.

http://www.arsinoe.se/twitter-141-born-this-way/

Anonymkode: 3f5c9...95e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjære vene, mine to døtre kommer begge til å bli homofile i følge denne forskningen. 

Jeg synes forøvrig det er litt "skummelt" å forske på det. Jeg ser for meg ulike miljøer i land/steder hvor homofili er enten ulovlig eller veldig tabu ol. Nå får på en måte mor "skylda" for å gjøre barna homofile, fordi hun har utsatt seg selv for stress under svangerskapet. 

Anonymkode: 6a630...cd4

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjære vene, mine to døtre kommer begge til å bli homofile i følge denne forskningen. 

Jeg synes forøvrig det er litt "skummelt" å forske på det. Jeg ser for meg ulike miljøer i land/steder hvor homofili er enten ulovlig eller veldig tabu ol. Nå får på en måte mor "skylda" for å gjøre barna homofile, fordi hun har utsatt seg selv for stress under svangerskapet. 

Anonymkode: 6a630...cd4

hormonpåvirkninger I svangerskapet kan skyldes enormt mange ting.  Og kortisol (stresshormon) er bare en slik årsak. Det skal også store belastninger til for å øke kortisolnivåene tilstrekkelig,  ikke bare hverdagsstress. Og- det må skje på visse sårbare  faser I fosterets hjerneutvikling.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ifølge forsknings rapporter og undersøkelser med hjernescanning har vitenskapen kommet frem til at homoseksuelle menn har en hjerne struktur og symmetri som er bygd opp som det motsatte kjønn (kvinner). Det blir også hevdet at en hjernescan kan påvise eller avvise homoseksualitet. Det blir også hevdet at homoseksualitet kommer av hormonell eksponering som foster.

https://www.newscientist.com/article/dn14146-gay-brains-structured-like-those-of-the-opposite-sex/

Brain scans have provided the most compelling evidence yet that being gay or straight is a biologically fixed trait.

The scans reveal that in gay people, key structures of the brain governing emotion, mood, anxiety and aggressiveness resemble those in straight people of the opposite sex.

The differences are likely to have been forged in the womb or in early infancy, says Ivanka Savic, who conducted the study at the Karolinska Institute in Stockholm, Sweden.

“This is the most robust measure so far of cerebral differences between homosexual and heterosexual subjects,” she says.

First they used MRI scans to find out the overall volume and shapes of brains in a group of 90 volunteers consisting of 25 heterosexuals and 20 homosexuals of each gender.

The results showed that straight men had asymmetric brains, with the right hemisphere slightly larger – and the gay women also had this asymmetry. Gay men, meanwhile, had symmetrical brains like those of straight women.

http://www.washingtonpost.com/wp-dyn/content/article/2008/06/22/AR2008062201994.html

Some scientists say the new findings are part of an increasingly convincing body of evidence that suggests sexual orientation results from fundamental developmental differences that are probably caused by hormonal exposures in the womb.

http://news.bbc.co.uk/2/hi/health/7456588.stm

The study suggests sexual orientation may be set in the womb
The brains of gay men and women look like those found in heterosexual people of the opposite sex, research suggests.

spennene forskning! Men det fikk meg bare til å lure; hvordan  ser hjernen til bifile ut da?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

spennene forskning! Men det fikk meg bare til å lure; hvordan  ser hjernen til bifile ut da?

Det er et godt spørsmål som jeg ikke har et svar på. Men utifra det jeg har lest så har alle mennesker tilbøyelighet for biseksualitet og det har vært slik siden tidenes morgen. 

Men pga teologi/religion ble det syndig, skambelagt (og i mange tilfeller ulovlig) å praktisere dette. Mye av dette henger igjen den dag idag til tross for at Norge er blitt mer sekulært. Men mannesex er fremdeles tabu og noen man bør skamme seg over i mange øyne om man har hatt det. Det er noe ekkelt vi ikke liker.

For kvinner derimot så er det en annen historie og vi ser at flere jenter er åpne biseksuelle enn menn, fordi det er av samfunnet akseptert og i mange tilfeller hyllet.

Husker når jeg var registrert på nettsamfunnet nettby, i løpet av min tid der så observerte jeg at det var flere kvinner som hadde "biseksuell" som legning på profilen sin enn de som hadde "heterofil". Og faktisk, de fleste jenter jeg har kjent i mitt liv (og det er mange) har sagt de er bi (alle kjærestene mine har vært bi), og de få som har definert seg selv som hetero har allikevel hatt jentesex.

Med det tatt i betraktning så kan jeg enes i forskere om at biseksualitet er en normal tilstand for mennesker. Men pga skam og tabu kan ikke menn leve ut disse sidene slik kvinner kan.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hormonpåvirking i fosterutviklingen tro jeg ofte er en årsak.  

som du og ab over deg påpeker, så høres dette veldig logisk ut.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...