Gå til innhold

LYST TIL Å BEGYNNE Å JOBBE I SPORTS BUTIKK! HJELP MEG!

Gjest anonym

Anbefalte innlegg

Gjest Anonymous

HAr veldig lyst til det.

Men er det noen som kan fortelle meg litt om arbeidsoppgavene og ca. hva man kan forvente å tjene (er 26år)?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Det er vel det samme som i alle andre butikker.

Hjelpe kunder, kasse, opptelling, sette på plass varer, evt bestille varer, rydde og alt mulig annet dill dall som må gjøres i en butikk.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg hadde deltidsjobb i sportsbutikk i flere år, i flere forskjellige butikker innen samme kjede.

Å jobbe i sportsbutikk går ut på det samme som alle andre butikkjobber, holde butikken i orden og sørge for at den tjener penger.

Men det kreves også endel produktkunnskap. Man deltar gjerne på kurs for å lære om funksjonene til ulike treningssko og ulike ski-modeller, telt-modeller, sykler etc.

I noen butikker arrangerer de også praktiske kurs, hvor man får prøve ut forskjellige produkter eller idretter. Jeg var bla med på et vinterkurs hvor vi først fikk grundig opplæring i smøring av langrennsski, for så å smøre selv og prøve forskjellen på ulik smøring på tur dagen etter. Feks sammenligne med smørefrie ski etc.

Tredje dagen var vi i bakken, hvor vi fikk opplæring fra noen Burton-gutter i snowboard, en tidligere landslagstrener lærte oss mye om carving (slalom) og en dyktig telemark-instruktør ga oss masse bra tips. Alle måtte prøve selv i et par-tre timer og fikk masse veiledning.

Så det er mye å lære, men i butikkene (avhengig av størrelsen på butikken selvfølgelig) har man gjerne et ansvarsområde hver. Det er feks en på jobb som har spesielt greie på ski (eller sykler om sommeren) mens en annen jobber mest i klesavdelingen.

I ansettelsesprosessen ser de mest etter aktive folk som driver med idrett og vet hva de snakker om. Det kan være en stor fordel å ha drevet med flere ulike idretter.

Betalingen er ganske dårlig, rundt 100 kr timen, og man må gjerne passe på selv at man får ekstra betalt på lørdager... Men så finnes det jo også noe som heter personalrabatt, som er grunnen til at jeg har et skap fullt av sportsutstyr... Så hvis man er interessert i å kjøpe seg sportsutstyr til en rimelig penge så er det helt klart en glimrende jobb. :wink:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Anonymous
Men så finnes det jo også noe som heter personalrabatt' date=' som er grunnen til at jeg har et skap fullt av sportsutstyr... Så hvis man er interessert i å kjøpe seg sportsutstyr til en rimelig penge så er det helt klart en glimrende jobb. :wink:[/quote']

Jeg jobbet også som ekstrahjelp i en sportsbutikk. Jeg brukte stort sett alle pengene mine til å kjøpe utstyr, men fordi jeg jobbet hver lørdag fikk jeg aldri tid til å bruke det... :ler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...