Drizzt Skrevet 2. november 2015 #1 Skrevet 2. november 2015 http://www.nrk.no/norge/skal-bygge-brakkelandsbyer-ved-de-store-byene-i-sor-norge-1.12633479 Jeg er provosert. Hvor ble det av alle de gode og snille ''welcome refugees''-nordmenn som driver med dugnad og skulle åpne hjemmene sine? Hvorfor svikter de så grovt akkurat nå? Er de kun sterke i snakking, men ikke i handling? Jeg synes det er helt forferdelig å være så inkonsekvent. Skam dere! 2
AnonymBruker Skrevet 3. november 2015 #2 Skrevet 3. november 2015 De har vel endelig tatt til vettet. Anonymkode: 3325c...e80 4
WubWub Skrevet 3. november 2015 #3 Skrevet 3. november 2015 Det er lett å være godhjertet og empatisk med andre sine penger, så lenge pengene blir sendt til noen som er brune i huden. At norske fattige vil få reduserte stønader og vanskeligere liv pga av at Norge skal være verdens sosialkontor bryr de seg lite om. 11
AnonymBruker Skrevet 3. november 2015 #4 Skrevet 3. november 2015 De har vel endelig tatt til vettet.Anonymkode: 3325c...e80De har vel ikke tatt til noe vett, men kynisk prøvd å fremstille seg på en god måte uten tanke på å gjennomføre noe av det med handling. Anonymkode: 55e0d...062 2
WubWub Skrevet 3. november 2015 #5 Skrevet 3. november 2015 (endret) Sånn her fungerer en venstrevridd hjerne på spørsmål om hvor man skal få pengene til å finansiere alle asyl ordningene : "Det är vel ointeressant att det kostar pengar" Det var altså svaret når statskassen i Sverige er tom. Hvor pengene skal komme fra er "ointerressant", kanskje venstresiden kan trylle frem penger til å betale for dette kalaset? Hadde vært kjekt. Endret 3. november 2015 av WubWub 5
NordicViking Skrevet 3. november 2015 #6 Skrevet 3. november 2015 http://www.nrk.no/norge/skal-bygge-brakkelandsbyer-ved-de-store-byene-i-sor-norge-1.12633479 Jeg er provosert. Hvor ble det av alle de gode og snille ''welcome refugees''-nordmenn som driver med dugnad og skulle åpne hjemmene sine? Hvorfor svikter de så grovt akkurat nå? Er de kun sterke i snakking, men ikke i handling? Jeg synes det er helt forferdelig å være så inkonsekvent. Skam dere!Det er lett å "engasjere seg" når det er snakk om 8-10,000 flyktninger og man ikke aner noe om kostnadene. Når det nå kan komme 100-200,000 flyktninger og kostnadene kan bli astronomiske, så blir man langt mer edruelig. Tror det norske folk er i ferd med å våkne opp. 1
Gjest Mats Skrevet 3. november 2015 #7 Skrevet 3. november 2015 Jeg hjelper de som trenger hjelp i mitt eget land. Hvorfor tenker ikke dere flyktning elskere på deres egne landsmenn? Bare for de ikke er flyktning så har de det ikke vondt? Smart å dra inn på hundretusenvis av folk og gjøre det enda verre og fattigere her i Norge. Fy faen.
AnonymBruker Skrevet 3. november 2015 #8 Skrevet 3. november 2015 Det er lett å "engasjere seg" når det er snakk om 8-10,000 flyktninger og man ikke aner noe om kostnadene. Når det nå kan komme 100-200,000 flyktninger og kostnadene kan bli astronomiske, så blir man langt mer edruelig. Tror det norske folk er i ferd med å våkne opp.Dette er likevel et lavt antall flyktninger i forhold til hva de opplever i nabolandene. Gudrun Schyman har et godt forslag når hun sier at konsulatene og ambassadene må legge til rette for at flyktningene skal kunne søke asyl allerede før de har forlatt hjemlandet. Da kan vi sette opp trygg transport til Norge og således fjerne inntektsgrunnlaget for menneskesmuglerne. Anonymkode: f8a7a...af6
yxnyx Skrevet 3. november 2015 #9 Skrevet 3. november 2015 Dette er likevel et lavt antall flyktninger i forhold til hva de opplever i nabolandene. Gudrun Schyman har et godt forslag når hun sier at konsulatene og ambassadene må legge til rette for at flyktningene skal kunne søke asyl allerede før de har forlatt hjemlandet. Da kan vi sette opp trygg transport til Norge og således fjerne inntektsgrunnlaget for menneskesmuglerne.Anonymkode: f8a7a...af6Enig i at de burde søke om asyl fra flyktningeleirene. Det burde rett og slett være et krav: har de ikke fått innvilget asyl, kommer de ikke inn i Norge. På den måten kunne vi stoppet samtlige flyktninger fra Afghanistan og Irak. Syriske flyktninger kunne få komme inn hvis de kunne dokumentere at deres liv og/eller helse sto på spill gjennom oppholdet i flyktningeleire. 1
AnonymBruker Skrevet 3. november 2015 #10 Skrevet 3. november 2015 Svikter? Det er vel ingen som hindrer privatpersoner å ta inn flyktninger om de ønsker det. Men uansett vil det nok ikke være mange nok til at man ikke trenger å bruke brakker. Med et så stort flyktningeantall så vil brakker være den greieste og sannsynligvis raskeste løsningen. Ingen som dør av å bo i brakker selv for en lang periode ,de har oppvarming, tilgang til sanitærrom, mulighet for kjøkken etc. og egentlig alt man trenger. Er jo mange i jobber der man bor i brakker større deler av året. Anonymkode: 9a4ce...2db 2
Drizzt Skrevet 3. november 2015 Forfatter #11 Skrevet 3. november 2015 Svikter? Det er vel ingen som hindrer privatpersoner å ta inn flyktninger om de ønsker det. Men uansett vil det nok ikke være mange nok til at man ikke trenger å bruke brakker. Med et så stort flyktningeantall så vil brakker være den greieste og sannsynligvis raskeste løsningen. Ingen som dør av å bo i brakker selv for en lang periode ,de har oppvarming, tilgang til sanitærrom, mulighet for kjøkken etc. og egentlig alt man trenger. Er jo mange i jobber der man bor i brakker større deler av året. Anonymkode: 9a4ce...2dbJa, svikter. Nemlig. De ønsker ikke å huse dem hjemme hos seg, derfor har de sviktet flyktningene. Det er enkelt å skrike ''velkommen'' og ''ta imot enda flere'', men når det gjelder å virkelig hjelpe så er det stillhet og svik. 1
AnonymBruker Skrevet 3. november 2015 #12 Skrevet 3. november 2015 http://www.nrk.no/norge/skal-bygge-brakkelandsbyer-ved-de-store-byene-i-sor-norge-1.12633479 Jeg er provosert. Hvor ble det av alle de gode og snille ''welcome refugees''-nordmenn som driver med dugnad og skulle åpne hjemmene sine? Hvorfor svikter de så grovt akkurat nå? Er de kun sterke i snakking, men ikke i handling? Jeg synes det er helt forferdelig å være så inkonsekvent. Skam dere!Hva snakker du om ? De ligger jo på flotte hotell rundt om midt i sentrum ..rene luksusen. Alle er seg selv nærmest, det er greit å være politisk korrekt i tale men ikke i handling. Så lenge det ikke går utoverdin lommebok direkte så er det klart du synes synd på dem. Den dagen det går på bekostning av din lommebok så vil du kanskje se annerledes på det. Litt dumt når det går så langt da ettersom det er litt for sent da. Det du gjør er å svikte fremtidige generasjoner, dine barn, deres barn ved å presse belastningen såpass at hele velferdssystemet kollapser og det ikke er bærekraftig. Anonymkode: f3177...ac1
Fredsmegleren Skrevet 3. november 2015 #13 Skrevet 3. november 2015 Neida her har iallefall 250 fått plass på et fint hotell i sentrum
Drizzt Skrevet 3. november 2015 Forfatter #14 Skrevet 3. november 2015 Hva snakker du om ? De ligger jo på flotte hotell rundt om midt i sentrum ..rene luksusen. Alle er seg selv nærmest, det er greit å være politisk korrekt i tale men ikke i handling. Så lenge det ikke går utoverdin lommebok direkte så er det klart du synes synd på dem. Den dagen det går på bekostning av din lommebok så vil du kanskje se annerledes på det. Litt dumt når det går så langt da ettersom det er litt for sent da. Det du gjør er å svikte fremtidige generasjoner, dine barn, deres barn ved å presse belastningen såpass at hele velferdssystemet kollapser og det ikke er bærekraftig. Anonymkode: f3177...ac1Jeg snakker om nordmenn som ønsket dem velkommen og stiller opp i dugnad for dem, men nekter å gi dem tak over hodet hjemme hos seg og feiger ut med en gang det blir alvor. Så må staten tape flere millioner på å frakte dem med drosje og fly rundt omkring i landet og betale ekstra dyrt for hotellopphold. De sviktet flyktningene på det groveste så nå må vi ta regningen mot vår vilje.
AnonymBruker Skrevet 3. november 2015 #15 Skrevet 3. november 2015 Hvordan mener du vi skal hjelpe flyktningene da?Har enda til gode å se alternative forslag som faktisk vil hjelpe flyktningene og ikke bare overlate flere til resten av Europa. Anonymkode: 5a2e9...e4b
Gjest Cartman Skrevet 3. november 2015 #16 Skrevet 3. november 2015 Bryr meg ikke om dem. Har ingen medfølelse eller empati for dem. De kan drukne i Middelhavet eller falle om på veien gjennom Europa uten at jeg får noen vond følelse. De valgte å reise og de visste risikoen. De tar en risiko, da de vet at belønningen er den norske statskassa. Enkelt og greit. Jeg er i det minste ærlig.
Drizzt Skrevet 3. november 2015 Forfatter #17 Skrevet 3. november 2015 Hvordan mener du vi skal hjelpe flyktningene da?Har enda til gode å se alternative forslag som faktisk vil hjelpe flyktningene og ikke bare overlate flere til resten av Europa.Anonymkode: 5a2e9...e4bDet første steget er nok å se hvem som er flyktning og hvem som ikke er det. Jeg mistenker at flyktningene ikke er så mange som media får noen til å tro. Når man siler bort på forhånd økonomiske migranter som utgir seg for å være flyktninger, så har man et mye mindre antall mennesker å forholde seg til og da kan det tenkes om steg nr.2. Dessuten så er det MYE bedre og mye billigere å hjelpe dem nærmere hjemlandet i et land med lignende kultur og religion. Som jeg allerede skrev tidligere i dag - lettere overgang og kortere vei hjem.
AnonymBruker Skrevet 3. november 2015 #18 Skrevet 3. november 2015 Det jobbes allerede med å skille ut økonomiske migranter fra reelle flyktninger, mener å ha lest at det står flere tusen i kø for å bli sendt ut. Flyktningleirene er allerede veldig fulle og skole og jobbtilbud er dårlig, så her er vi allerede litt sent ute, vi kan selvsagt rette på det med å øke bistanden her også, men det fjerner ikke ansvaret for de som allerede har kommet hit eller er på vei hit. Anonymkode: 5a2e9...e4b
Skywalker Skrevet 3. november 2015 #19 Skrevet 3. november 2015 (endret) http://www.nrk.no/norge/skal-bygge-brakkelandsbyer-ved-de-store-byene-i-sor-norge-1.12633479 Jeg er provosert. Hvor ble det av alle de gode og snille ''welcome refugees''-nordmenn som driver med dugnad og skulle åpne hjemmene sine? Hvorfor svikter de så grovt akkurat nå? Er de kun sterke i snakking, men ikke i handling? Jeg synes det er helt forferdelig å være så inkonsekvent. Skam dere!Men altså, la oss igjen se på dette i en mindre målestokk, der Norge = ditt hus. På kort varsel står det 10 ukjente mennesker på trappa og vil inn. Du gjør så godt du kan med å skaffe plass til alle, og det går på et vis. Men neste dag står det hundre nye på trappa. De banker ikke på en gang, men tramper rett inn.Nå begynner det å bli vanskelig, ikke sant? Hva sier dine egne familemedlemmer (Norges befolkning, i dette eksempelet)? Er de villig til å ta inn enda flere? Neppe. Selv om du mener at de svikter. Hva med plassen? Eneste mulighet er å sette opp noen brakker i hagen, som like raskt fylles opp. Hva gjør du? Når det viser seg at halvparten av "gjestene" kun er der for å leve på dine inntekter?Landet Norge har fått tusenvis av nye "gjester" på meget kort varsel, og sliter med å huse alle. Hva er så galt med brakker, egentlig? De får strøm, varme og alt i et hus, men med noe mindre standard, naturlig nok. Men det er vel bedre enn telt? Bedre enn det de angivelig flyktet fra?Svikter DU når du må innse at du ikke har husrom til alle, og må henvise til ei brakke, eller campingvogna du koser deg i om sommeren? Endret 3. november 2015 av Skywalker
Drizzt Skrevet 3. november 2015 Forfatter #20 Skrevet 3. november 2015 Men altså, la oss igjen se på dette i en mindre målestokk, der Norge = ditt hus. På kort varsel står det 10 ukjente mennesker på trappa og vil inn. Du gjør så godt du kan med å skaffe plass til alle, og det går på et vis. Men neste dag står det hundre nye på trappa. De banker ikke på en gang, men tramper rett inn.Nå begynner det å bli vanskelig, ikke sant? Hva sier dine egne familemedlemmer (Norges befolkning, i dette eksempelet)? Er de villig til å ta inn enda flere? Neppe. Selv om du mener at de svikter. Hva med plassen? Eneste mulighet er å sette opp noen brakker i hagen, som like raskt fylles opp. Hva gjør du? Når det viser seg at halvparten av "gjestene" kun er der for å leve på dine inntekter?Landet Norge har fått tusenvis av nye "gjester" på meget kort varsel, og sliter med å huse alle. Hva er så galt med brakker, egentlig? De får strøm, varme og alt i et hus, men med noe mindre standard, naturlig nok. Men det er vel bedre enn telt? Bedre enn det de angivelig flyktet fra?Svikter DU når du må innse at du ikke har husrom til alle, og må henvise til ei brakke, eller campingvogna du koser deg i om sommeren? Vel, jeg slipper ikke fremmede hjemme hos meg uansett hvor mye de vil inn. De som tramper rett inn uten invitasjon kaster jeg ut og tilkaller politiet. Men! Hvis Norge = mitt hus som i ditt eksempel, så får de av familiemedlemmene mine som har jobbet så inderlig for å få flest mulig i huset huse dem på sine egne rom. Når de lar dem komme inn og gjerne inviterer flere uten å påta seg personlig ansvar og huse dem på sine rom, da har de sviktet ''gjestene'' som må kanskje sove på gulvet i den kalde gangen istedet. Så de som stilte på dugnader og deltok i aksjoner ''velkommen flyktninger'' burde åpne sine egne hjem og huse flest mulig av de nyankomne for å vise at de virkelig mener det de sier. Jeg har ikke hørt om andre bortsett fra 1 som har gjort det, så det er visst ikke så populært likevel. Deres ansvar sluttet i det migrantene setter 1 fot på norsk jord. Så overtar staten, altså vi som ikke var så begeistret for dette kaoset i utgangspunktet. 1
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå