Gjest Mats Skrevet 4. november 2015 #41 Del Skrevet 4. november 2015 Sier han som nettopp laget en tråd om at han solgte sex bak partnerens rykkAnonymkode: fc77d...344Jeg godtar ikke utro damer av den grunn. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjest_Allis Hagtorn Skrevet 4. november 2015 #42 Del Skrevet 4. november 2015 Denne tråden er virkelig noe for seg selv Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 4. november 2015 #43 Del Skrevet 4. november 2015 Jeg godtar ikke utro damer av den grunn. Hvorfor skal noen da godta deg og din bakgunn? Etter egne utsagn burde ikke utroe mennesker få lov å få partnere igjen, noe som da inkluderer deg selv Anonymkode: fc77d...344 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjest_Allis Hagtorn Skrevet 4. november 2015 #44 Del Skrevet 4. november 2015 Hvorfor reagerer du så sterkt? Jeg sier ikke at det er greit å være utro eller oppfordrer til utroskap, men at det er dessverre ganske så utbredt.Man kan jo snu litt på det og spørre om det kanskje er rimelig paradoksalt å forvente totalt monogami i et livslangt forhold spørru meg.Sånn når alternativet for utrolig mange er seriemonogami med tildels glidende overganger fra en person til en annen eller utroskap liksom.Livslangt monogami emosjonelt og seksuelt er en illusjon. Tror jeg, iallefall. Dog ikke når jeg var i tidlig 20år og fortsatt levde på en rosa sky med noen knappe års erfaring i samme forhold Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Katten.2.0 Skrevet 4. november 2015 #45 Del Skrevet 4. november 2015 Jeg godtar ikke utro damer av den grunn. Så det er helt ok for deg å være utro - siden du tjener penger på det - men faen ta den jævelen som tør å gjøre noe slikt! Man kan jo snu litt på det og spørre om det kanskje er rimelig paradoksalt å forvente totalt monogami i et livslangt forhold spørru meg.Sånn når alternativet for utrolig mange er seriemonogami med tildels glidende overganger fra en person til en annen eller utroskap liksom.Livslangt monogami emosjonelt og seksuelt er en illusjon. Tror jeg, iallefall. Dog ikke når jeg var i tidlig 20år og fortsatt levde på en rosa sky med noen knappe års erfaring i samme forhold Det er absolutt en interessant problemstilling. Til tross for en historie med utroskap bak meg, ser jeg på mitt nåværende forhold med en optimisme jeg aldri har hatt før. Monogami i et livslangt forhold er utrolig vanskelig, men med god kommunikasjon og gjensidig forståelse mellom partnerne, tror jeg faktisk det er en mulighet.Kall meg gjerne naiv, men jeg trives med en slik innstilling! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 4. november 2015 #46 Del Skrevet 4. november 2015 Det finnes ikke noen eksakt definisjon på hva det betyr å elske noen. Så det går sikker fint an å være utro mot en man trur man elsker, det kommer bare an på hva man legger i ordet. Anonymkode: f530a...b07 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Mats Skrevet 5. november 2015 #47 Del Skrevet 5. november 2015 Hvorfor skal noen da godta deg og din bakgunn? Etter egne utsagn burde ikke utroe mennesker få lov å få partnere igjen, noe som da inkluderer deg selv Anonymkode: fc77d...344Jeg gjorde det ikke for jeg er kåt på andre eller for spenningen sin del noe 99% av utroskapen skyldes. Idioter som tenker med kuken og musa og har helt tomt i topplokket. De har hjernen på feil sted. De bør ikke få noe mer partnere for de elsker å såre. De nyter det sikkert. Å se noen har det vondt og er knust. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjest_Allis Hagtorn Skrevet 5. november 2015 #48 Del Skrevet 5. november 2015 Så det er helt ok for deg å være utro - siden du tjener penger på det - men faen ta den jævelen som tør å gjøre noe slikt! Det er absolutt en interessant problemstilling. Til tross for en historie med utroskap bak meg, ser jeg på mitt nåværende forhold med en optimisme jeg aldri har hatt før. Monogami i et livslangt forhold er utrolig vanskelig, men med god kommunikasjon og gjensidig forståelse mellom partnerne, tror jeg faktisk det er en mulighet.Kall meg gjerne naiv, men jeg trives med en slik innstilling! Joda, jeg skjønner bare ikke hva man egentlig skal oppnå med total monogami hele livet ut. Tenker ikke på utroskap, men mer gjensidig forståelse for enkelte realiteter.Jeg får det til forsåvidt, men jeg synes det er litt...illusatorisk. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 5. november 2015 #49 Del Skrevet 5. november 2015 Så i 2015 er det greit å være utro? For de fleste er det likevel. Ikke rart barn vokser opp som skilsmisse barn eller barn som har foreldre som ikke er sammen. De voksne er jo blitt helt idiot og tenker kun på seg selv. De ødelegger familier. Seg selv er viktigere enn sine egne barn. Det er kvalmt. Jeg har hørt om en som tok selvmord etter dama var utro. Hun angret sånn at hun trengte psykolog hjelp i mange år. Er dette greit? Vet om en som prøvde å ta selvmord for dama var utro. Han ble reddet i siste liten. Er det greit å ødelegge andres liv for å tenke på seg selv først å fremst? Er det greit for alle er utro i 2015? Hvorfor ikke tenke at det er unormalt og slutte med det? Hvorfor ikke tenke på at det finnes andre som har følelser ikke bare tenke på seg selv? Gi faen i statistikken. Dummeste jeg har lest. Jeg har hørt om mange selvmord pga samlivsbrudd og skilsmisser uten at utroskap er involvert. Jeg vet om kvinner som har fått store psykiske problemer etter å ha tatt abort... Hvilke konklusjoner skal vi trekke av dette?Selvmord er ene og alene personens eget ansvar, uansett hvor mye vondt han/hun har opplevd.Utroskap kan være komplekst, og jeg ser ingen poeng i å dømme uten å vite bakgrunnen. Anonymkode: 0556e...dee 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
kisskissbangbang Skrevet 5. november 2015 #50 Del Skrevet 5. november 2015 Joda, jeg skjønner bare ikke hva man egentlig skal oppnå med total monogami hele livet ut. Tenker ikke på utroskap, men mer gjensidig forståelse for enkelte realiteter.Jeg får det til forsåvidt, men jeg synes det er litt...illusatorisk.Jeg tror, uten at jeg skal påberope meg å være helt treffsikker på hans vegne , at han egentlig tenker monogami=ikke utro. Jeg tror ikke han nødvendigvis tenker monogami=bare sex med ett menneske resten av livet. Fr øvrig blir jeg ganske svett av dette med at utroskap skal være det verste en kan gjøre mot partneren sin, og at dersom du tilgir utroskap så er det din feil om du blir behandla dårlig videre. Det er ganske unyansert og naivt, synes jeg. Jeg håper og tror at folk ikke er så svart/hvitt når det en gang gjelder dem selv. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
SRC Skrevet 5. november 2015 #51 Del Skrevet 5. november 2015 Denne tråden er så dum at jeg vil legge meg ned for å grine. For ikke å snakke om Mats15 som er utro selv, men mener at alle andre som er utro er avskum, men ikke han selv. Vet ikke om jeg skal le eller gråte, dette kan da umulig være seriøst?? 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Druid Skrevet 5. november 2015 #52 Del Skrevet 5. november 2015 Jeg måtte spørre her hva du legger i det generelt(ikke ifht din private situasjon): Er det ugreit å be om lov før en vet sikkert at en kan klare det? Det er vel nesten umulig å vite dette sikkert før en faktisk har prøvd - og i mitt hode er spørsmål om tillatelse til å åpne opp noen grenser en bra ting, sålenge ønsker er å ivareta partneren og forholdet?Utroskap er kanskje en konsekvens for endel(mangel på sex eller hva enn) - men for min del(som nok er litt delis ikke-monogam av meg i hodet iallefall) er ikke sex med andre enn primærpartneren(uavhengig av utroskap eller ikke) et uttrykk for en konsekvens av noe som er skjedd i selve relasjonen eller noe som har skjedd/ikke skjedd mellom en selv og partneren.Det er veldig greit å spørre om lov før man vet man klarer det, egentlig er det slik all utvikling i ett parforhold burde skje.Men det krever MOT. Og det er en risikosituasjon vi som mennesker er dårlig mentalt utstyrt til å takle. Vi er operutnister; vi velger alltid valget vi TROR har lavest risiko, og vi er dårlig utrustet til å vurdere risiko, og vurdere langsiktig kontra kortsiktig. Utroskap er alltid knyttet til ett sammenbrudd av samhandling i ett forhold; det handler om brudd på tillit og de reglene partene har for sitt forhold. Utroskap handler dog ikke nødvendigvis om sex. Og sex med noen annen enn partneren din behøver ikke være utroskap. Grunnen til at man som regel snakker om seksuell utroskap, er dels fordi det biologisk er en rimelig idiotisk form for eksklusivitet, hvilket fører til mye av det, og dels fordi vi har ett relativt rigid sosialisert regelverk rundt det, med mye fokus. Ett av problemene er at mange av reglene er kulturelle, hvilket betyr at statistisk sett, vil to personer som begynner date, ha bitte små definisjonsforskjeller på hvor grensen går for utroskap. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Druid Skrevet 5. november 2015 #53 Del Skrevet 5. november 2015 Jeg gjorde det ikke for jeg er kåt på andre eller for spenningen sin del noe 99% av utroskapen skyldes. Idioter som tenker med kuken og musa og har helt tomt i topplokket. De har hjernen på feil sted. De bør ikke få noe mer partnere for de elsker å såre. De nyter det sikkert. Å se noen har det vondt og er knust.Jeg ville ha regnet det du gjør som en mye mer problematisk utroskap enn at hun kun tenkte med musa. Det hadde såret meg som person mye mere at hun solgte sex, enn at hun ble kåt og trengte å bli klødd. 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjest_Allis Hagtorn Skrevet 5. november 2015 #54 Del Skrevet 5. november 2015 Jeg tror, uten at jeg skal påberope meg å være helt treffsikker på hans vegne , at han egentlig tenker monogami=ikke utro. Jeg tror ikke han nødvendigvis tenker monogami=bare sex med ett menneske resten av livet. Fr øvrig blir jeg ganske svett av dette med at utroskap skal være det verste en kan gjøre mot partneren sin, og at dersom du tilgir utroskap så er det din feil om du blir behandla dårlig videre. Det er ganske unyansert og naivt, synes jeg. Jeg håper og tror at folk ikke er så svart/hvitt når det en gang gjelder dem selv. Åja, da skjøner jeg.Jeg snakker vel egentlig ikke om utroskap, men aksept for diverse grader av åpenhet uten at man skal kontrollere partneren i ett og alt. Eller; jeg synes det er like ugreit å bestemme premissene helt på egenhånd uten å akseptere noen realiteter. Men at man har grenser, det er helt innafor. Jeg bare skjønner ikke helt hvorfor sex med noen andre en gang eller fem er så krise - dog skjønner jeg at sex med noen man er dypt forelska, samt at man gir en annen noe ens egen partner aldri får, DET er tillitsbrudd for min del.Og jeg tenker vel egentlig at total monogami 4ever er et ganske urealistisk premiss. Utroskap er alltid knyttet til ett sammenbrudd av samhandling i ett forhold; det handler om brudd på tillit og de reglene partene har for sitt forhold. De fleste har jo ikke engang snakket om disse tingene når en går inn i forhold. Reglene har ikke blitt diskutert, og tas for gitt utfra den som vil minst. Og den som vil minst skal bestemme om det er "ikke snakk med kvinner", "ikke ha kvinnelige venner" eller "bare du bedriver gangbang 5 ganger i uka så er det greit". Ingen jeg kjenner har noensinne diskutert åpenhet som en "regel eller ikke" ved inngangen til et forhold, det er i ettertid når muligheter oppstår - og fra "samfunnet generelt" disse premissene settes som den største selvfølge hos de aller, aller fleste par. 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Jolene Skrevet 5. november 2015 #55 Del Skrevet 5. november 2015 Rent personlig synes jeg mange har et veldig naivt syn på monogami. Nettopp fordi mennesker ikke er skapt for å være monogame hele livet. I Norge har det tidligere vært vanlig med å ikke ha monogami, nettopp på grunn av at man ikke eide partneren sin. Monogami kom med kristendommen og at man skulle love seg til hverandre foran Gud.Gjennom et langt liv kan faktisk ting skje, uten at det forsvarer et sidesprang av den grunn. Jeg er for at man skal lage "regler" for et forhold, som da begge bør respektere. Samtidig så skjer jo faktisk utroskap, men jeg mener ikke at det er sort-hvitt. Nettopp fordi det kan være mange grunner og årsaker til utroskap:Det å konstant mangle bekreftelse fra sin partner.Det å ikke bli sett av sin partner.Det å aldri føle seg attraktiv for partneren.Aldri føle seg begjært.At de gode samtalene forsvinner.At man slutter å være kjærester, men heller blir venner.At ikke begge legger inn en innsats for forholdet.Drastisk endring på utseendet.Manglende intimitetDet kan selvsagt være andre ting også, men dette var det første jeg kom på. Dessuten vet jeg at når feks mine besteforeldre var unge, var det mange som ble i et ekteskap av økonomiske grunner. Kjærligheten var kanskje borte, mannen var notorisk utro, men fasaden ble holdt. Hvorfor? Fordi det å skille seg var skambelagt.Alle kan gjøre feil, men jeg må si jeg misunner de menneskene som mener at utroskap er det verste som kan skje dem. Selv kan jeg tenke på en rekke andre ting som ville vært langt verre for meg å oppleve enn at kjæresten min hadde hatt sex med en annen. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Sprettballen Skrevet 5. november 2015 #56 Del Skrevet 5. november 2015 (endret) Alle kan gjøre feil, men jeg må si jeg misunner de menneskene som mener at utroskap er det verste som kan skje dem. Selv kan jeg tenke på en rekke andre ting som ville vært langt verre for meg å oppleve enn at kjæresten min hadde hatt sex med en annen.Sex er en ting, men det er etter mitt syn verre med løgner, svik, og bedrageri fra den ene personen i livet du burde kunne stole mest på.Og utroskap er alt dette, i tillegg til sex. Endret 5. november 2015 av Sprettballen Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Mats Skrevet 5. november 2015 #57 Del Skrevet 5. november 2015 Dummeste jeg har lest. Jeg har hørt om mange selvmord pga samlivsbrudd og skilsmisser uten at utroskap er involvert. Jeg vet om kvinner som har fått store psykiske problemer etter å ha tatt abort... Hvilke konklusjoner skal vi trekke av dette?Selvmord er ene og alene personens eget ansvar, uansett hvor mye vondt han/hun har opplevd.Utroskap kan være komplekst, og jeg ser ingen poeng i å dømme uten å vite bakgrunnen.Anonymkode: 0556e...deeSå du er en av de som hadde gitt faen i om partneren din hadde tatt selvmord? Hans problem. Er jo bare å finne en ny. F.eks han du knullet på? Uten å vite bakgrunn? Altså hvis personen ikke får nok sex så slå opp først. Ikke vær i et forhold kun for å være i et forhold sånn som tusenvis av mennesker er i dag. De klarer ikke være alene buhu. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Jolene Skrevet 5. november 2015 #58 Del Skrevet 5. november 2015 Sex er en ting, men det er etter mitt syn verre med løgner, svik, og bedrageri fra den ene personen i livet du burde kunne stole mest på.Og utroskap er alt dette, i tillegg til sex.Da må man finne grunnlaget til at dette skjedde. For en handling har alltid en årsak. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Mats Skrevet 5. november 2015 #59 Del Skrevet 5. november 2015 Jeg ville ha regnet det du gjør som en mye mer problematisk utroskap enn at hun kun tenkte med musa. Det hadde såret meg som person mye mere at hun solgte sex, enn at hun ble kåt og trengte å bli klødd. Jeg kan ikke få følelser for noen av å selge i alle fall. De som er utro kun for kåthet kan enkelt få følelser for den de knuller. Så ødelegger de et forhold eller en hel familie for at de var litt kåt og ville ha spenning. De som er kåt og er i et forhold må gå til kjæresten sin. Det som er normalt. Kanskje det er mindre spennende? Hvis kjæresten er en gjøk som ikke vil knulle så er det bare å slå opp. Kan ikke leve i et forhold uten sex. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Sprettballen Skrevet 5. november 2015 #60 Del Skrevet 5. november 2015 Da må man finne grunnlaget til at dette skjedde. For en handling har alltid en årsak.Du kan alltid finne tusen forklaringer på utroskap, men jeg kan ikke komme på mer enn en forklaring som i noen tilfeller kan forsvare handlingen.Er det er problem i forholdet løser man det der problemet er, ikke ved å gå bak partnerens rygg. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå