Gå til innhold

Til dere som er eller har vert utro

Manuboy

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Jeg kunne selv aldri vært utro. Jeg ville aldri hatt samvittighet til det, både fordi jeg elsker han jeg er sammen med og er kjempeglad i han, men også fordi jeg generelt er imot å gå bak andres rygg. Og det gjelder andre ting også, ikke bare utroskap. Om en absolutt "må" gå bak en annens rygg, ved å f.eks. være utro så er det bedre å slå opp. Det blir for dumt å holde på i det skjulte. Og det er nok veldig nedverdigende for den som opplever det. Har folk vilje nok til å være utro, så bør de ha vilje nok til å slå opp også...Og ikke være egoistisk å kun tenke på seg selv. Man må huske på at det er en annen part i forholdet også som man må ta hensyn til. Man kan ikke bare være sammen og så gjøre absolutt alt en vil, med mindre man har gått inn i et forhold og er enig om å ha det åpent eller lignende. 
Jeg ser heller ikke behovet for å være utro. Men så er jo det meg, og ikke andre i andre forhold. Vi er viktig på at vi kommuniserer godt med hverandre. Snakker om hvordan vi forventer et forhold skal være, hvilke forventninger vi har til hverandre f.eks. Skulle det da dukke opp uenigheter så kan man heller gjøre noe med det der og da, som å slå opp eller bli enig om det er lov å gjøre ditt og datt selv om man er i et forhold. Da får man heller være åpen om at man ikke klarer å holde seg til et forhold, enn å gå bak ryggen på en. 

Forsåvidt så klarer jeg ikke helt å skjønne hvorfor folk er utro istedenfor å bli singel igjen. Man kan liksom ikke få både i pose og sekk hele tiden her i livet. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjest_Allis Hagtorn

Nå gjelder det å eldes som vin og ikke som melk.

Igjen kommentar fra brukere jeg har fått inntrykk av at er relativt unge i alder og har relativt lite/ingen langvarig forholdserfaring.

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

De fleste gjør mange feil i livet, men de færreste er utro. Kun på kg det er så mange utro mennesker.:fnise:

Statistikken sier du tar feil ;)

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

De fleste gjør mange feil i livet, men de færreste er utro. Kun på kg det er så mange utro mennesker.:fnise:

Jeg kan love deg at utroskap er vanlig i alle kretser i Norge. 

• Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Utenfor nettet er sier folk det er unormale mennesker som driver med utroskap. På nett sier folk det er normalt. Rart det der..

Håper dere som har vert utro får oppleve at noen er utro mot dere igjen. Så får dere smake deres egen medisin. 

Anonymkode: c87a2...d1e

I sosialiserende situasjoner, som i møter med andre mennesker, vil vi i all hovedsak nærme oss konsensus. På ett anonymt nettsamfunn, som i all praktisk betydning er en selvrealiserende plattform, vil vi i større grad representere individuelle meninger. Det er ikke noe rart i dette, det er selvforklarende. 

Du kan sånn sett bruke dette til å forklare hvorfor så mange faktisk er utro, selv om det virker som om alle er mot det.

Jeg har opplevd at noen var utro mot meg; jeg er fullt klar over hvor smertefullt det er; det betyr ikke at jeg er så mentalt tilbakestående at jeg ikke vet at hun elsket meg. Hadde hun ikke elsket meg, hadde hun gjordt det slutt og dratt, eller utfordret forholdet med å be om lov før hun var sikker på at vi ville klare det.

I vårt samliv fantes ett vakum; ett behov vi som to mennesker ikke klarte å dekke inn som par, og som vi gjennom kulturell opplæring i vårt samfunn ikke har sosialt akseptert måter å behandle. 

Det er lett å se på smerten som ble utløst ved konflikten  og farge den som uoverkommelig. Men det hadde vært mer uoverkommelig om hun hadde forlatt meg. Vi endte opp med å gi henne plass til å tilfredstille sitt behov. Det er mindre smertefullt enn alternativene, men det ER smertefullt.  

Pistasjenøtt15 har ett lite poeng. Utroskap handler som regel om egoistiske behov.  

Det er også forhold. Absolutt ALT vi gjør og planlegger er i bunn og grunn egoistisk motivert. Slutt å tenke egoisme som noe negativt; det er fundamentet for vår totale utvikling.

Av det kan vi faktisk trekke konklusjonen om at utroskap  som regel er en konsekvens, og ikke en fundamental årsak til problemer.  En konklusjon folk burde bruke mere tid på i forhold til samlivsproblemer.

• Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

I sosialiserende situasjoner, som i møter med andre mennesker, vil vi i all hovedsak nærme oss konsensus. På ett anonymt nettsamfunn, som i all praktisk betydning er en selvrealiserende plattform, vil vi i større grad representere individuelle meninger. Det er ikke noe rart i dette, det er selvforklarende. 

Du kan sånn sett bruke dette til å forklare hvorfor så mange faktisk er utro, selv om det virker som om alle er mot det.

Jeg har opplevd at noen var utro mot meg; jeg er fullt klar over hvor smertefullt det er; det betyr ikke at jeg er så mentalt tilbakestående at jeg ikke vet at hun elsket meg. Hadde hun ikke elsket meg, hadde hun gjordt det slutt og dratt, eller utfordret forholdet med å be om lov før hun var sikker på at vi ville klare det.

I vårt samliv fantes ett vakum; ett behov vi som to mennesker ikke klarte å dekke inn som par, og som vi gjennom kulturell opplæring i vårt samfunn ikke har sosialt akseptert måter å behandle. 

Det er lett å se på smerten som ble utløst ved konflikten  og farge den som uoverkommelig. Men det hadde vært mer uoverkommelig om hun hadde forlatt meg. Vi endte opp med å gi henne plass til å tilfredstille sitt behov. Det er mindre smertefullt enn alternativene, men det ER smertefullt.  

Pistasjenøtt15 har ett lite poeng. Utroskap handler som regel om egoistiske behov.  

Det er også forhold. Absolutt ALT vi gjør og planlegger er i bunn og grunn egoistisk motivert. Slutt å tenke egoisme som noe negativt; det er fundamentet for vår totale utvikling.

Av det kan vi faktisk trekke konklusjonen om at utroskap  som regel er en konsekvens, og ikke en fundamental årsak til problemer.  En konklusjon folk burde bruke mere tid på i forhold til samlivsproblemer.

For et utrolig godt skrevet innlegg! :blomst:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

eller utfordret forholdet med å be om lov før hun var sikker på at vi ville klare det.

Jeg måtte spørre her hva du legger i det generelt(ikke ifht din private situasjon): Er det ugreit å be om lov før en vet sikkert at en kan klare det? Det er vel nesten umulig å vite dette sikkert før en faktisk har prøvd - og i mitt hode er spørsmål om tillatelse til å åpne opp noen grenser en bra ting, sålenge ønsker er å ivareta partneren og forholdet?

Utroskap er kanskje en konsekvens for endel(mangel på sex eller hva enn) - men for min del(som nok er litt delis ikke-monogam av meg i hodet iallefall) er ikke sex med andre enn primærpartneren(uavhengig av utroskap eller ikke) et uttrykk for en konsekvens av noe som er skjedd i selve relasjonen eller noe som har skjedd/ikke skjedd mellom en selv og partneren.

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg kunne selv aldri vært utro. Jeg ville aldri hatt samvittighet til det, både fordi jeg elsker han jeg er sammen med og er kjempeglad i han, men også fordi jeg generelt er imot å gå bak andres rygg. Og det gjelder andre ting også, ikke bare utroskap. Om en absolutt "må" gå bak en annens rygg, ved å f.eks. være utro så er det bedre å slå opp. Det blir for dumt å holde på i det skjulte. Og det er nok veldig nedverdigende for den som opplever det. Har folk vilje nok til å være utro, så bør de ha vilje nok til å slå opp også...Og ikke være egoistisk å kun tenke på seg selv. Man må huske på at det er en annen part i forholdet også som man må ta hensyn til. Man kan ikke bare være sammen og så gjøre absolutt alt en vil, med mindre man har gått inn i et forhold og er enig om å ha det åpent eller lignende. 
Jeg ser heller ikke behovet for å være utro. Men så er jo det meg, og ikke andre i andre forhold. Vi er viktig på at vi kommuniserer godt med hverandre. Snakker om hvordan vi forventer et forhold skal være, hvilke forventninger vi har til hverandre f.eks. Skulle det da dukke opp uenigheter så kan man heller gjøre noe med det der og da, som å slå opp eller bli enig om det er lov å gjøre ditt og datt selv om man er i et forhold. Da får man heller være åpen om at man ikke klarer å holde seg til et forhold, enn å gå bak ryggen på en. 

Forsåvidt så klarer jeg ikke helt å skjønne hvorfor folk er utro istedenfor å bli singel igjen. Man kan liksom ikke få både i pose og sekk hele tiden her i livet. 

Livet er ikke svart-hvitt, og selv om du (tilsynelatende) har et perfekt liv med din partner, er hvert forhold unikt på sitt vis. Det er heller ikke slik at de som er utro ønsker å forlate sin faste partner. Det er så utrolig mange faktorer som spiller inn. Jeg forsvarer ikke utroskap, men påpeker bare at livet kan være veldig komplisert for mange.

Det er også mange grader av utroskap, fra engangstilfeller i grisefylla der man ikke husker noe, til langvarige romantiske forhold på siden.

Anonymkode: 0556e...dee

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg vet iallfall at hun ene jeg hadde sex med og gjorde ting med (dro steder / hotell) ikke elsket kjæresten sin. For hun var han nesten der bare for å "tilfredsstille" familien hennes.

Hun andre jeg hadde sex med mens hun hadde og er fortsatt sammen med samme type er faktisk glad i han. Da var det egentlig ikke planen å ha sex med hun, men det ble sånn. Det ene ledet til det andre og vi hadde hatt oss litt før hun møtte han, men jeg møtte kun denne jenta veldig sporadisk når jeg var i Norge engang i mellom.

Det å tro at det finnes en fasit her som TS prøver å fremstille det som at man ikke kan elske sin partner når man er utro tror jeg nok er tøv. Moralen er noe annet og skal jeg være ærlig ser jeg etter jenter som helst er single og lojale, problemet er at noen jenter havner i en seng uten å fortelle at de har kjæreste. 

Når det er sagt så vil jeg jo si at det er rimelig spesielt å ha sex med andre om man faktisk er glad i noen å elsker de, det er jo en særdeles dårlig måte å vise det på.

Endret av Charmander
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Livet er ikke svart-hvitt, og selv om du (tilsynelatende) har et perfekt liv med din partner, er hvert forhold unikt på sitt vis. Det er heller ikke slik at de som er utro ønsker å forlate sin faste partner. Det er så utrolig mange faktorer som spiller inn. Jeg forsvarer ikke utroskap, men påpeker bare at livet kan være veldig komplisert for mange.

Det er også mange grader av utroskap, fra engangstilfeller i grisefylla der man ikke husker noe, til langvarige romantiske forhold på siden.

Anonymkode: 0556e...dee

Ingen forhold er like nei. Det er også pressisert i innlegget mitt. Men hvilke faktorer er det som kan spille inn da? Selvfølgelig er noen forhold mer komplisert enn andre. Men hvis du mener det virkelig er mange faktorer som kan spille inn, ønsker jeg å vite hvilke slik du kanskje kan få meg til å forstå litt mer av hvorfor å være utro. 
For foreløpig setter jeg utroskap likt uansett om det er engangstilfelle i grisefylla eller et mer langvarig forhold. I mine tanker tenker jeg at man drikker seg ikke såpass drita at man ender opp å være utro. Og man går heller ut av et forhold framfor å ha et annet forhold bak ryggen på partneren din. Og skulle man ha det dårlig seksuelt i et forhold tenker jeg det også heller må løses med å kommunisere med hverandre eller gå ut av forholdet enn å være utro. Som jeg har pressisert i innlegget mitt så kan det selvfølgelig hende at det i noen forhold avtales hva som er greit å gjøre og ikke (som å ha sex med en annen o.l.). Men da er det jo en avtale og ikke utroskap. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Statistikken sier du tar feil ;)

Så i 2015 er det greit å være utro? For de fleste er det likevel. Ikke rart barn vokser opp som skilsmisse barn eller barn som har foreldre som ikke er sammen. De voksne er jo blitt helt idiot og tenker kun på seg selv. De ødelegger familier. Seg selv er viktigere enn sine egne barn. Det er kvalmt. 

Jeg har hørt om en som tok selvmord etter dama var utro. Hun angret sånn at hun trengte psykolog hjelp i mange år. Er dette greit? Vet om en som prøvde å ta selvmord for dama var utro. Han ble reddet i siste liten. Er det greit å ødelegge andres liv for å tenke på seg selv først å fremst? Er det greit for alle er utro i 2015? Hvorfor ikke tenke at det er unormalt og slutte med det? Hvorfor ikke tenke på at det finnes andre som har følelser ikke bare tenke på seg selv? Gi faen i statistikken. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så i 2015 er det greit å være utro? For de fleste er det likevel. Ikke rart barn vokser opp som skilsmisse barn eller barn som har foreldre som ikke er sammen. De voksne er jo blitt helt idiot og tenker kun på seg selv. De ødelegger familier. Seg selv er viktigere enn sine egne barn. Det er kvalmt. 

Jeg har hørt om en som tok selvmord etter dama var utro. Hun angret sånn at hun trengte psykolog hjelp i mange år. Er dette greit? Vet om en som prøvde å ta selvmord for dama var utro. Han ble reddet i siste liten. Er det greit å ødelegge andres liv for å tenke på seg selv først å fremst? Er det greit for alle er utro i 2015? Hvorfor ikke tenke at det er unormalt og slutte med det? Hvorfor ikke tenke på at det finnes andre som har følelser ikke bare tenke på seg selv? Gi faen i statistikken. 

Damn, heeeer snakker vi skikkelig stråmannsargumentasjon.

Statistikken viser at jævlig mange er/har vært utro - så det er ikke forbeholdt KG.

• Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Statistikken viser at jævlig mange er/har vært utro - så det er ikke forbeholdt KG.

Enig med deg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Og jeg har hørt om folk som dreper kona fordi hun gikk fra ham. Det handler nok mer om vedkommendes psyke enn alvorlighetsgraden av handlingen som trigget handlingen hos en i utgangspunktet svært ubalansert person.

Hva har 2015 med dette å gjøre, egentlig? 

Statistikken er sånn uansett hvor dust du synes det er.

Hvor mange og lange forhold hadde du vært i sa du?

• Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Derfor kan vi alle være utro. Gi faen i følelsen til partneren. Greit for meg. Klarer jeg fint.

Og jeg har hørt om folk som dreper kona fordi hun gikk fra ham. Det handler nok mer om vedkommendes psyke enn alvorlighetsgraden av handlingen som trigget handlingen hos en i utgangspunktet svært ubalansert person.

Hva har 2015 med dette å gjøre, egentlig? 

Statistikken er sånn uansett hvor dust du synes det er.

Hvor mange og lange forhold hadde du vært i sa du?

Denne fyren som tok selvmord var helt frisk. De andre hadde aldri sett noe rart på han og ingen hadde funnet ut at det feilte han noe psykisk. Utroskap og kjærlighetssorg har dessverre ofte ført til selvmord. Hadde ikke du angret hvis du var utro og kjæresten som du elsket tok selvmord for han fikk vite det? Eller hadde du bare sagt. Hans problem. Han som var psykisk syk. Det viktigste er at jeg får det godt og ha et spennende liv. Eller hva? Har ikke hatt så mange forhold. 4 stk. Eksen var jeg lenge sammen med. De korteste varte i ungdomskolen og vgs. 

Endret av Mats15
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg var utro mot min forrige kjæreste og jeg ELSKET han. Du vet ingenting om meg og han, så slutt å påstå at du gjør det. Faen altså, slike folk. Trist hvordan andre tror de kjenner til andre menneskers følelser. News flash, you don't! 

Anonymkode: 01d31...8f4

Tristere at folk er utro mot dem de elsker spør du meg. :)

Anonymkode: ffac0...0ac

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Derfor kan vi alle være utro. Gi faen i følelsen til partneren. Greit for meg. Klarer jeg fint.

Denne fyren som tok selvmord var helt frisk. De andre hadde aldri sett noe rart på han og ingen hadde funnet ut at det feilte han noe psykisk. Utroskap og kjærlighetssorg har dessverre ofte ført til selvmord. Hadde ikke du angret hvis du var utro og kjæresten som du elsket tok selvmord for han fikk vite det? Eller hadde du bare sagt. Hans problem. Han som var psykisk syk. Det viktigste er at jeg får det godt og ha et spennende liv. Eller hva? Har ikke hatt så mange forhold. 4 stk. Eksen var jeg lenge sammen med. De korteste varte i ungdomskolen og vgs. 

Hvorfor reagerer du så sterkt? Jeg sier ikke at det er greit å være utro eller oppfordrer til utroskap, men at det er dessverre ganske så utbredt.

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sier han som nettopp laget en tråd om at han solgte sex bak partnerens rykk

Anonymkode: fc77d...344

• Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...