AnonymBruker Skrevet 2. november 2015 #1 Del Skrevet 2. november 2015 Noen som har slitt/sliter med alkohol som kan snakke litt med meg? Jeg har skikkelig angst og trenger å stille noen spørsmål. Eventuelt noen med god kunnskap innen området. Jeg har drukket vin hver dag i 2 uker nå. Kun i helgene jeg har blitt skikkelig full. Men har drukket meg brisen hver dag. Er vveldig deprimert og sliter med sterk angst. Er også utmattet og sover omtrent hele tiden. Aldri opplagt. Dette har vart i snart 1 år, men blir bare verre og verre. Jeg har nå total angst for å slutte å drikke. For jeg leser på nettet at man kan dø av abstinenser? Har gått noen timer uten i noen timer hver dag nå, og da kjenner jeg at jeg skjelver, svetter og får hjertebank. Dette er noe jeg alltid får etter alkohol, uansett hvor lang tid det går imellom hver gang jeg drikker. Kan jeg seriøst dø? Eller er dilerium noe som man får om man har vært mer tung bruker over mange år? Jeg har veldig helseangst. Og er redd hjerte plutselig skal stoppe.. Ja, jeg skal skaffe hjelp. Men akkurat nå trenger jeg å snakke med noen fort. For jeg vil ikke drikke mer, men tør ikke slutte, for leser dette om dilerium. Tar noen super i minuttet. Jeg er ung, normalvektig og har ingen sykdommer eller mangler det jeg vet om. Begynnelsen av 20 årene. Anonymkode: 28235...38d Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 2. november 2015 #2 Del Skrevet 2. november 2015 Det er sant at alkoholabstinenser i noen veldig få og ekstreme tilfeller kan lede til delirium og død. Dette gjelder imidlertid kun for særdeles tunge alkoholikere som har drukket uten stopp i en mannsalder. Å drikke hver dag i et par uker, eller måneder for den saks skyld, vil ikke engang være nok til å bli avhengig av alkohol. Det kan være ubehagelig å slutte drikke når man drukket tett en stund. Skjelving på hendene, dårlig søvn, angst og svetting forekommer, men dette er ikke farlig. Anonymkode: f566b...58f 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Druid Skrevet 2. november 2015 #3 Del Skrevet 2. november 2015 2 ting:1. Du dør ikke av abstinenser med din misbruksbakgrunn.2. Du får ikke Delirium basert på dette forbruket. Du har angst. Det er sykdommen din, alkoholforbruket ditt er uklokt, men i dette perspektivet uinteresant helsemessig. 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Margit Spat Skrevet 2. november 2015 #4 Del Skrevet 2. november 2015 Jeg vil anbefale deg å ringe Mental Helses hjelpetelefon. Den er døgnåpen og du får snakke med et menneske som har tid til å lytte, kan gi råd, og som har erfaring med med ulik problematikk. Nummeret er 116 123, og det er gratis å ringe. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
WubWub Skrevet 2. november 2015 #5 Del Skrevet 2. november 2015 Dødeligheten din stiger for hver dag du drikker bare så du er klar over det. Så om du er redd for å dø så bør du slutte drikke.Alkohol er også det verste du kan bruke for å "behandle" angst og depresjon, faktisk vil de omvendte skje. Alkohol vil på sikt gi deg mer angst enn du i utgangspunktet hadde.Ta å fortell det du skriver her til legen din så kanskje han kan varte opp med litt sunnere og mindre dødelige alternativer Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 2. november 2015 #6 Del Skrevet 2. november 2015 Jeg er rett og slett sengeliggende. Har vært det i mange dager nå. Er jeg oppe sitter jeg på sofaen, men sovner med gjevne mellomrom. Drikker vin når jeg våkner, for da kjenner jeg denne hjertebanken. Men jeg har angst selv om jeg drikker. Og det brenner i huden, spesielt i ansiktet og på ørene. Føler også at det ene øyenbrynet henger mer ned enn det andre. Men det har det gjort i over en uke nå, så det kan jo ikke være farlig? Har ikke hode vondt og er ikke kvalm. Klarer å spise. Føler jeg får hjertebank bare jeg går på dass. Er så utmatta. Men ingen merker det på meg. Jeg er en mester til å skjule ting. Har samboer, men han jobber nesten hele dagen. For eet halvt år siden var jeg ei livsglad jente. Så bra ut, reiste mye osv. Nå dvasker jeg rundt i ei t skjorte og småsuper sterk vin hele dagen.. Hva faen.. Så om jeg stopper nå så blir jeg ikke dødelig syk? Går ikke på noen medisiner foresten.. Har så angst at jeg har noia for å ringe det nummeret dere anbefaler meg.. Anonymkode: 28235...38d Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 2. november 2015 #7 Del Skrevet 2. november 2015 Det er nok ikke alkoholinntaket som er problemet her. Hvis jeg var deg ville jeg ha tatt en tur til legen og lagt frem situasjonen. Anonymkode: f566b...58f Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 2. november 2015 #8 Del Skrevet 2. november 2015 Hvis du har drukket deg brisen i bare 2 uker går det nok helt fint. Jeg var på ferie i 3 uker hvor jeg drakk meg ordentlig full hver eneste dag. Jeg ble syk fordi immunforsvaret ble svekket. Men utenom det var det null problem. Anonymkode: 4bf56...e40 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 2. november 2015 #9 Del Skrevet 2. november 2015 og for å legge til, så ble jeg bare forkjølet og sånt. og det hadde ingenting med at jeg sluttet å drikke. Men at immunforsvaret ble svekket mens jeg drakk. Anonymkode: 4bf56...e40 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 2. november 2015 #10 Del Skrevet 2. november 2015 Det er bare fylleangst og går over (lett å si, men det er sant).Fint at du spiser. Ta tilskudd av B-vitaminer (roer ned angsten) og mulitvitamin, tran, c-vit. Spis sunt, hold deg unna kaffe. Egg er superbra dagen derpå, samme med banan, Farris, fruktjuice, urtete. Finn erstatningsdrikker til alkoholen. Har hørt og lest at man kan få en type tvang på det å drikke for å roe seg ned. Det sitter ofte i hodet og trenger ikke være alkohol.Hvis du absolutt ikke klarer å bråstoppe må du få i deg et glass alkoholfritt (brus og kaffe teller ikke) per enhet og sørge for at du reduserer antall enheter. Hjertebanken går over, men du må innse at du vil gå gjennom noen tøffe timer, kanskje par dager. Du er ikke den første som har opplevd det. Prøv å hold deg litt aktiv, rydd, ta en dusj, se på tv. Men trettheten kan kanskje være depresjon av en aller annen grad. Alkoholen gjør det ikke bedre. Hvis du var full i helga, som man kan lese av HI, er det ikke rart om du er dårlig i dag. Ta det mest mulig med ro. Det vil gå over.Ro deg ned og pust med magen. Du trenger ikke tenke på alt som plager deg i dag, det kan du gjøre når formen er bedre. Snakk med noen om ditt alkoholmisbruk, samboeren din eller legen. Anonymkode: aba5e...890 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Brimi Skrevet 2. november 2015 #11 Del Skrevet 2. november 2015 Jeg er rett og slett sengeliggende. Har vært det i mange dager nå. Er jeg oppe sitter jeg på sofaen, men sovner med gjevne mellomrom. Drikker vin når jeg våkner, for da kjenner jeg denne hjertebanken. Men jeg har angst selv om jeg drikker. Og det brenner i huden, spesielt i ansiktet og på ørene. Føler også at det ene øyenbrynet henger mer ned enn det andre. Men det har det gjort i over en uke nå, så det kan jo ikke være farlig? Har ikke hode vondt og er ikke kvalm. Klarer å spise. Føler jeg får hjertebank bare jeg går på dass. Er så utmatta. Men ingen merker det på meg. Jeg er en mester til å skjule ting. Har samboer, men han jobber nesten hele dagen. For eet halvt år siden var jeg ei livsglad jente. Så bra ut, reiste mye osv. Nå dvasker jeg rundt i ei t skjorte og småsuper sterk vin hele dagen.. Hva faen.. Så om jeg stopper nå så blir jeg ikke dødelig syk? Går ikke på noen medisiner foresten.. Har så angst at jeg har noia for å ringe det nummeret dere anbefaler meg.. Anonymkode: 28235...38dDu må ta kontakt med legen din. Det kan ikke være godt å ha det sånn som du har det nå. Angst kan gi utmattelse forresten. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 2. november 2015 #12 Del Skrevet 2. november 2015 Det er bare fylleangst og går over (lett å si, men det er sant).Fint at du spiser. Ta tilskudd av B-vitaminer (roer ned angsten) og mulitvitamin, tran, c-vit. Spis sunt, hold deg unna kaffe. Egg er superbra dagen derpå, samme med banan, Farris, fruktjuice, urtete. Finn erstatningsdrikker til alkoholen. Har hørt og lest at man kan få en type tvang på det å drikke for å roe seg ned. Det sitter ofte i hodet og trenger ikke være alkohol.Hvis du absolutt ikke klarer å bråstoppe må du få i deg et glass alkoholfritt (brus og kaffe teller ikke) per enhet og sørge for at du reduserer antall enheter. Hjertebanken går over, men du må innse at du vil gå gjennom noen tøffe timer, kanskje par dager. Du er ikke den første som har opplevd det. Prøv å hold deg litt aktiv, rydd, ta en dusj, se på tv. Men trettheten kan kanskje være depresjon av en aller annen grad. Alkoholen gjør det ikke bedre. Hvis du var full i helga, som man kan lese av HI, er det ikke rart om du er dårlig i dag. Ta det mest mulig med ro. Det vil gå over.Ro deg ned og pust med magen. Du trenger ikke tenke på alt som plager deg i dag, det kan du gjøre når formen er bedre. Snakk med noen om ditt alkoholmisbruk, samboeren din eller legen.Anonymkode: aba5e...890Vi har ikke penger til mat. Men har brød og litt pålegg. Har multivitamintabletter også. Skal få i meg det.. Vaske og rydde klarer jeg ikke. Vanligvis så er jeg faktisk glad i å bruke kroppen og vaske osv. Nå klarer jeg bare å ligge her, må ta pauser fra tlf for blir sliten av å holde den.. Høres helt dumt ut, men jeg er seriøs.. Hva faen er det med meg? Kan man få slag eller drypp av å ha så høy puls over flere dager? Kan nyrene mine kollapse av denne drikkingen? Jeg har vel drukket mye i et par år nå. Ofte i uka også, men ikke mer enn kanskje 2-4 øl. Jeg har også vært på sydentur å drukket mye i 3 uker. Men da har jeg ikke hatt angst på samme måte. Nå føler jeg meg rett og slett syk. Ser syk ut og føler meg syk. Redd for slag og hjerteattakk osv.. Herregud, jeg må jo være syk i hodet? Skal prøve å drikke mindre. Skal sove. Har drukket 4 glass så langt idag, sakte. Sovet imellom. Takk for svar fra alle sammen. Det hjelper meg litt. Har også øresus. Hatt det et par dager. Anonymkode: 28235...38d Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Avalon Skrevet 2. november 2015 #13 Del Skrevet 2. november 2015 Kjære TsJeg stenger denne tråden nå, da vi ikke kan vite hva slags kompetanse som ligger bak svarene du vil få. I dette tilfellet ville det heller vært best om du fikk et profesjonelt svar, og det vil du bare få om du kontakter lege.Vennlig hilsenAvalon, mod Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg