Emiliania Skrevet 25. juli 2016 #1741 Del Skrevet 25. juli 2016 7 minutter siden, Anubiel skrev: Nå har poden overlevd to hele døgn hjemme hos nybegynnerforeldrene sine, så det er kanskje håp om at dette går bra? Jeg har installert meg i godstolen i stua, med fjernkontroller, ammepute og alt jeg trenger i umiddelbar nærhet, for her går det bare i amming, hvorpå han sovner, før det hele starter på nytt. Ispedd et og annet bleieskift! De gjør tydeligvis ikke så mye denne første tiden I natt har jeg til og med fått sovet en del timer, føles som om jeg er på vei til å knekke koden her Hvordan går det med resten av dere? Og særlig LilleMy, hvor ble det av henne?! Hadde akkurat samme tankene da jeg ble mamma. Første dagen vi ikke hadde hjelp hjemme tenkte jeg: Herregud, hvordan skal vi greie dette. Det går bra, hu er nå 4,5 år og sitter i sofaen og slapper av. Kan ikke melde noe annet enn en og annen modningsrie, ryggvondt og en del magevondt. Men ja, jeg forventer ikke noe baby enda. Har belagt meg på at kroppen min ikke skjønner at den skal føde. Måtte få startshjelp sist gang, ble strippet tre ganger og da jeg endelig fikk rier satt de feil, så de tok vannet for å hjelpe meg på vei. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Chandra Skrevet 25. juli 2016 #1742 Del Skrevet 25. juli 2016 Det eneste jeg har å melde er at jeg hater denne varmen! Jeg er også spent på det å bli mamma. Har aldri skiftet en bleie i hele mitt liv. Godt å høre at det går bra uansett! Nyt tiden og jeg er så misunnelig på dere som har født! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Sisti Skrevet 25. juli 2016 #1743 Del Skrevet 25. juli 2016 Her har vi hatt ett døgn hjemme, og alle lever fortsatt. jeg syns det var kjempeskummelt å reise fra de trygge, gode pleierne på barsel, men det har gått veldig bra, og det er mye mer praktisk å være hjemme. Her går det mest i soving og bæsjing - utrolig mye bæsjing! Ofte rekker vi ikke få på klærne etter et skift før ny bæsjebleie må skiftes. Men skal visst være et godt tegn på at han får nok mat. Jeg er ganske trøtt da, sover bare en halvtime her og der. Han knirker mye i søvne, klager litt uten å våkne, men jeg er jo årvåken og greier ikke sove. Mannen derimot sover bedre enn på lenge, han nyter å ikke ha gravid kone som stønner som en hval hver gang hun snur seg. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Sjela Skrevet 25. juli 2016 #1744 Del Skrevet 25. juli 2016 Takk for at du delte @Frøken Vims Virket som en tøff, men positiv opplevelse endog. Nydelig liten gutt Torsdag og fredag hadde jeg menssmerter (mageknip) som kom og gikk. Vi skulle vekk hele lørdagen og var spent på hvordan det ville gå. Selvsagt ikke en eneste murring hele helga så her stoppet det opp Jeg har hintet på mannen om litt liggings. Han var selvsagt for trøtt i går prøver igjen i kveld Jeg er varm og lei og sover generelt dårlig. Drømmene mine tar helt av. De er som feberfantasier da jeg ikke vet om jeg sover eller er halvvåken gjennom natten... og da går tiden sent. Alt er klart her hjemme til lille kommer. I går tok vi av den ene siden på senga og la på sengetøy der og i vogna. Bagen er pakket, bilstolen står klar og isteen står ferdig nedkjølt i kjøleskapet. Utålmodig! 11 dager til termin... Worst case 21 dager til vi møter han. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Sisti Skrevet 25. juli 2016 #1745 Del Skrevet 25. juli 2016 29 minutter siden, Chandra skrev: Det eneste jeg har å melde er at jeg hater denne varmen! Jeg er også spent på det å bli mamma. Har aldri skiftet en bleie i hele mitt liv. Godt å høre at det går bra uansett! Nyt tiden og jeg er så misunnelig på dere som har født! Varmen er ikke noe bedre etter å ha født altså, jeg har aldri svettet så mye i mitt liv. Det bokstavelig talt renner av pannen min. Tørker meg med håndkle hele veien. Dårlig tidspunkt for høygravid og/eller fødsel, altså... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Chandra Skrevet 26. juli 2016 #1746 Del Skrevet 26. juli 2016 21 timer siden, Sisti skrev: Varmen er ikke noe bedre etter å ha født altså, jeg har aldri svettet så mye i mitt liv. Det bokstavelig talt renner av pannen min. Tørker meg med håndkle hele veien. Dårlig tidspunkt for høygravid og/eller fødsel, altså... Å, der røk det håpet. Tenker liksom ikke på at man fremdeles har "plager" etter fødselen. Men det må være deilig å kunne bevege seg normalt igjen uten stor mage? Eller merker man ikke så mye til det? Det virker heldigvis som om varmen har roet seg nå, så bare det kan holde seg slik fremover går det bra! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Diddles Skrevet 26. juli 2016 #1747 Del Skrevet 26. juli 2016 37 minutter siden, Chandra skrev: Å, der røk det håpet. Tenker liksom ikke på at man fremdeles har "plager" etter fødselen. Men det må være deilig å kunne bevege seg normalt igjen uten stor mage? Eller merker man ikke så mye til det? Det virker heldigvis som om varmen har roet seg nå, så bare det kan holde seg slik fremover går det bra! For min del har svettingen roet seg betraktelig de siste dagene, Krabaten er 14 dager imorgen Jeg har generelt lite plager etter fødselen egentlig, bekkenet er bra tilogmed Og det er DEILIG å kunne bevege seg normalt igjen - bare "sprette" ut av sofaen for å hente ting selv f.eks, eller gå tur uten kynnere Elsker det Samtidig er det jo litt rart å ikke kjenne spark og sprell inni der....men jeg er veldig glad han er på utsiden altså 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Sisti Skrevet 26. juli 2016 #1748 Del Skrevet 26. juli 2016 1 time siden, Chandra skrev: Å, der røk det håpet. Tenker liksom ikke på at man fremdeles har "plager" etter fødselen. Men det må være deilig å kunne bevege seg normalt igjen uten stor mage? Eller merker man ikke så mye til det? Det virker heldigvis som om varmen har roet seg nå, så bare det kan holde seg slik fremover går det bra! Ja det er deilig å bevege seg uten magen! Blir nesten satt ut hver gang jeg kan komme meg ut av senga uten å pese som en hval, og det på tross av at siden av senga sperres av en sprinkelseng OG jeg ofte har en baby i armene samtidig. Blir litt balansekunst. det meste blir jo bedre etter hvert. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest GulSol Skrevet 26. juli 2016 #1749 Del Skrevet 26. juli 2016 Slenger meg på den 21. juli-klubben jeg! Det kom en liten stor gutt, 5 uker for tidlig i uke 35+2, kl 4:38 21. juli. Han veide 2775 gram og var 49 cm lang. Han har hatt litt problemer med å puste ordentlig, så han har vært tilkoblet cpap i noen dager. I dag ble vi endelig kvitt alle ledningene, har bare sonden igjen. Vi er fremdeles på sykehuset og nå skal vi bare få igang amming godt nok før vi endelig vender snuten hjemover! Med meg gikk vann, slimpropp og alt kl 22 kvelden før. Kom til sykehuset rundt 23 med veer og syke smerter. Fikk epidural etter en liten stund, ca kl 4:35 var jeg 10 cm også gikk det 2 minutter før han var ute. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Emiliania Skrevet 26. juli 2016 #1750 Del Skrevet 26. juli 2016 29 minutter siden, augustmami skrev: Slenger meg på den 21. juli-klubben jeg! Det kom en liten stor gutt, 5 uker for tidlig i uke 35+2, kl 4:38 21. juli. Han veide 2775 gram og var 49 cm lang. Han har hatt litt problemer med å puste ordentlig, så han har vært tilkoblet cpap i noen dager. I dag ble vi endelig kvitt alle ledningene, har bare sonden igjen. Vi er fremdeles på sykehuset og nå skal vi bare få igang amming godt nok før vi endelig vender snuten hjemover! Med meg gikk vann, slimpropp og alt kl 22 kvelden før. Kom til sykehuset rundt 23 med veer og syke smerter. Fikk epidural etter en liten stund, ca kl 4:35 var jeg 10 cm også gikk det 2 minutter før han var ute. Du var da først ute av 21. juligjengen. Gratulerer så mye! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Emiliania Skrevet 26. juli 2016 #1751 Del Skrevet 26. juli 2016 (endret) Er det greit å sippe litt over den ubrukelige kroppen min? Terminen i følge jordmor er i morgen (vet jeg skrev at det var 22. juli tidlig i svangerskapet, men det viser seg å ha vært en miskommunikasjon mellom oss), og jeg er så innstilt på at dette går samme veien som med Vesla. Gutten ligger med hodet ned, ryggen mot magen (anterior) og det gjør vondt å gå, men jeg tror ikke kroppen min kommer i gang selv og den tanken synes jeg er så grusomt. Jeg forventer at 2. august ligger jeg på en benk og blir strippet, og det gjør meg egentlig litt trist (veldig trist, har lyst til å gråte)... Vonde sammentrekninger i bekken hvert tredje minutt a 1 minutt (holdt på i en to timers tid). Så kanskje noe skjer? Endret 27. juli 2016 av Emiliania Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Chandra Skrevet 27. juli 2016 #1752 Del Skrevet 27. juli 2016 Krysser fingrene for deg @Emiliania ! Jeg har blitt så utålmodig nå! Det er fremdeles 8 dager til termin men jeg vil føde nå! Føler liksom at alle føder selv om jeg vet det ikke er tilfelle. Om jeg går over termin kommer jeg til å gå på veggen, men vet jo at jeg bør være mentalt forberedt på det. Har vært kvalm i dag og igjen dårlig i magen og litt murringer. Men det har forsvunnet igjen nå. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Anubiel Skrevet 27. juli 2016 #1753 Del Skrevet 27. juli 2016 Gratulerer så mye @augustmami! Du slo meg med noen minutter, gutten her ble født 4:58 I dag har vi hatt hjemmebesøk av helsesøster, det var bare koselig. Babyen er oppe på fødselsvekt igjen, så tydeligvis fungerer matfatet Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Frøken Vims Skrevet 27. juli 2016 Forfatter #1754 Del Skrevet 27. juli 2016 22 timer siden, Emiliania skrev: Er det greit å sippe litt over den ubrukelige kroppen min? Terminen i følge jordmor er i morgen (vet jeg skrev at det var 22. juli tidlig i svangerskapet, men det viser seg å ha vært en miskommunikasjon mellom oss), og jeg er så innstilt på at dette går samme veien som med Vesla. Gutten ligger med hodet ned, ryggen mot magen (anterior) og det gjør vondt å gå, men jeg tror ikke kroppen min kommer i gang selv og den tanken synes jeg er så grusomt. Jeg forventer at 2. august ligger jeg på en benk og blir strippet, og det gjør meg egentlig litt trist (veldig trist, har lyst til å gråte)... Vonde sammentrekninger i bekken hvert tredje minutt a 1 minutt (holdt på i en to timers tid). Så kanskje noe skjer? Spennende!! Har det tatt seg opp til noe mer? Kjenner meg forøvrig igjen i det du skriver om tanker rundt overtid, hadde de samme tankene selv siden jeg gikk en uke over med storebror. Men det viste seg å være unødvendige bekymringer siden jeg fødte på termin, satser på at det samme skjer med deg! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Frøken Vims Skrevet 27. juli 2016 Forfatter #1755 Del Skrevet 27. juli 2016 22 timer siden, augustmami skrev: Slenger meg på den 21. juli-klubben jeg! Det kom en liten stor gutt, 5 uker for tidlig i uke 35+2, kl 4:38 21. juli. Han veide 2775 gram og var 49 cm lang. Han har hatt litt problemer med å puste ordentlig, så han har vært tilkoblet cpap i noen dager. I dag ble vi endelig kvitt alle ledningene, har bare sonden igjen. Vi er fremdeles på sykehuset og nå skal vi bare få igang amming godt nok før vi endelig vender snuten hjemover! Med meg gikk vann, slimpropp og alt kl 22 kvelden før. Kom til sykehuset rundt 23 med veer og syke smerter. Fikk epidural etter en liten stund, ca kl 4:35 var jeg 10 cm også gikk det 2 minutter før han var ute. Gratulerer så mye med gutten! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Frøken Vims Skrevet 27. juli 2016 Forfatter #1756 Del Skrevet 27. juli 2016 Her har vi vært på fireukerskontroll med lillebror i dag, og som jeg mistenkte så er han utstyrt med skikkelig matvett. Han veide 5170 og har da gått opp 1,2 kg fra fødselsvekta Lille bolla vår Ellers så må jeg si jeg gleder meg litt til hverdagen startet igjen, dvs at barnehagen åpner igjen. Det er ikke bare enkelt å aktivisere en treåring når man har en nyfødt, og det har blitt litt vel lang ferie for alle i heimen med tanke på at vi i hovedsak har vært hjemme, med unntak av noen småturer. Tror det blir veldig bra for storebror å leke fra seg litt i barnehagen, og det blir veldig godt for mor å få sovet litt på dagen. Kjenner virkelig på at søvnmangelen begynner å tære kognitivt. Bare det å skrive dette innlegget er litt av en utfordring siden ordforrådet mitt plutselig er blitt delehvis utilgjengelig. Jaja, this too shall pass Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Nótt Skrevet 27. juli 2016 #1757 Del Skrevet 27. juli 2016 Så moro at flere nå er i mål, og dere andre er ikke langt unna dere heller. Her har vi vært på ammepoliklinikken i dag for kontrollveiing og litt ammeveiledning. Lillemann legger bra på seg, han veide 3750 da vi dro fra sykehuset på lørdag og i dag veide han 4014. Kontrollveiing ba jeg om da jeg kun kan delamme og gir tillegg også. Vi ville være på den sikre siden at han får i seg nok mat, noe han helt klart gjør. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Emiliania Skrevet 27. juli 2016 #1758 Del Skrevet 27. juli 2016 2 timer siden, Frøken Vims skrev: Spennende!! Har det tatt seg opp til noe mer? Kjenner meg forøvrig igjen i det du skriver om tanker rundt overtid, hadde de samme tankene selv siden jeg gikk en uke over med storebror. Men det viste seg å være unødvendige bekymringer siden jeg fødte på termin, satser på at det samme skjer med deg! Det tok seg opp. 5,5 time etter første rie var lillebror på utsiden. Ble født halv seks i dag morges. Var intenst, men vi kom oss gjennom det hele. Gutten har mye hår og var rundt forventet vekt på 3,4 kg. 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Sjela Skrevet 27. juli 2016 #1759 Del Skrevet 27. juli 2016 Gratulerer til alle som har født Her kom lillegutt til verden 11.05 i dag. Noe av det tyngste og vondeste jeg har gjort! Kom inn til sjekk på sykehuset kl 1.30 i natt og hadde 8 cm åpning. Bye Bye epidural... jeg må få summet meg så skal jeg notere hele historien i dagboka. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Frøken Vims Skrevet 27. juli 2016 Forfatter #1760 Del Skrevet 27. juli 2016 34 minutter siden, Emiliania skrev: Det tok seg opp. 5,5 time etter første rie var lillebror på utsiden. Ble født halv seks i dag morges. Var intenst, men vi kom oss gjennom det hele. Gutten har mye hår og var rundt forventet vekt på 3,4 kg. Gratulerer så mye med gutten! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå