Sjela Skrevet 21. juli 2016 #1721 Del Skrevet 21. juli 2016 (endret) Gratulerer @Anubiel 21. Juli ble jo skikkelig babyboom det! kan det ha noe med fullmånen å gjøre tro? Endret 21. juli 2016 av Sjela Autocorrect Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Emiliania Skrevet 21. juli 2016 #1722 Del Skrevet 21. juli 2016 Gratulerer så mye @Anubiel 3 gutter født 21. juli. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Anubiel Skrevet 21. juli 2016 #1723 Del Skrevet 21. juli 2016 1 time siden, Sisti skrev: Gratulerer så mye! Bra det ble fødsel! Og nesten litt godt å høre at noen har opplevd det samme. Tror ikke mannen min helt greier å forstå hvor ille det var, for han har jo ikke forberedt seg psykisk på samme måte, for så å oppleve at ting bare gikk over stokk og stein. For han var det jo bare greit at det gikk så fort. Mens jeg fortsatt er skjelven og satt ut. Godt det har gått fint med dere og oss, det er jo det viktigste. Her var det føderush i dag, så sykehuset var jo glade for at føderommet vårt raskt ble ledig igjen. Huff, ja... Jeg er skjelven i alt av muskler fortsatt, nesten så jeg ikke tør bære babyen i frykt for plutselig muskelsvikt! Da jeg kom inn på sykehuset og skulle sjekkes, tenkte jeg at jeg kanskje hadde 5 cm åpning og var livredd for å bli sendt hjem igjen i denne hektiske fødemåneden. Så da beskjeden var 9 cm fikk jeg nesten sammenbrudd, for da visste jeg at det ikke ville være mulig med smertestillende og også om diverse annet snacks som følger av alt for kjapp fødsel. Alt det var mannen min lykkelig uvitende om! Han også kommenterte at det gikk jo kjapt og greit - da var det like før han fikk seg en rett høyre for første gang Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Sisti Skrevet 21. juli 2016 #1724 Del Skrevet 21. juli 2016 21 minutter siden, Anubiel skrev: Huff, ja... Jeg er skjelven i alt av muskler fortsatt, nesten så jeg ikke tør bære babyen i frykt for plutselig muskelsvikt! Da jeg kom inn på sykehuset og skulle sjekkes, tenkte jeg at jeg kanskje hadde 5 cm åpning og var livredd for å bli sendt hjem igjen i denne hektiske fødemåneden. Så da beskjeden var 9 cm fikk jeg nesten sammenbrudd, for da visste jeg at det ikke ville være mulig med smertestillende og også om diverse annet snacks som følger av alt for kjapp fødsel. Alt det var mannen min lykkelig uvitende om! Han også kommenterte at det gikk jo kjapt og greit - da var det like før han fikk seg en rett høyre for første gang Bilturen til sykehuset (som tar 5 minutter!) var så jævlig fordi jeg hadde så vondt at jeg var ganske bestemt på at INGENTING skulle kunne sende meg hjem igjen. Men jeg kom jo nesten krypende føden. Så sånn sett var jeg ikke redd for å bli sendt hjem, kunne jo ikke krype tilbake til bilen. Kjapp og greit ja. Veldig. Jaja, skal bli godt å få fordøyet opplevelsen hvertfall. Og er jo ikke sikkert en lengre fødsel hadde opplevdes noe bedre. Jeg lærte hvertfall at jeg er en "skriker" under fødsel, det hadde jeg ikke trodd. *** Siden jeg fødte en uke før termin er nesten alle i familien som mååååtte komme på barselbesøk fortsatt på ferie, så vi får rolige dager på barsel nå. Glad det løste seg greit egentlig, at vi kan fokusere på den lille uten mye mas. Nå skal bæsjebleie nr 3 på to timer skiftes! Oh Joy. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
LempikasPromise Skrevet 21. juli 2016 #1725 Del Skrevet 21. juli 2016 Nei, nå altså! Her føder jo "alle" jo! Kast litt fødestøv etter meg og a! Her skjer fortsatt ikke en tøddel. Gratulerer så mye til dere alle, håper at dere ser på fødselen som en positiv opplevelse, når dere får det litt på avstand. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Anubiel Skrevet 21. juli 2016 #1726 Del Skrevet 21. juli 2016 *Strør om seg med fødestøv* Håper alle dere som fortsatt venter får enkle, fantastiske fødsler! Haha, jeg var fast bestemt på at jeg ikke skulle hyle under fødselen, det har jo ingen nytte for seg... Joda.. Kan si at alle hylehemninger forsvant. Jeg tror faktisk at jeg på et tidspunkt ba om å bli skutt Har gjort mye for første gang i dag. Født, tatt i en nyfødt, ammet, skiftet bleier, kledd på spedbarn. Gudskjelov er det fantastiske jordmødre og barnepleiere her som tar godt vare på en nybegynner som meg! Har også fått herlig enerom med dobbeltseng, så tror faktisk jeg til og med skal klare å sove her. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Sisti Skrevet 21. juli 2016 #1727 Del Skrevet 21. juli 2016 Jeg er også imponert over hvor god hjelp vi får. Er jo bare å løfte telefonen så er de her og hjelper med hva vi enn måtte ønske. Har hørt så mye negativt før, men det er vel fordi de negative erfaringene blir hørt, men her er det jo bare trivelig! Men jeg bor på enerom, siden det kostet 1100 per natt for mannen, og når vi bor 5 min unna kunne ikke det forsvares. Og dette rommet er jammen ikke større enn en fengselscelle! Og veldig vemodig å sende mannen hjem nå, er rart å være her alene. Godt å ha KG som selskap for jeg følte meg plutselig veldig alene - med en baby! Hjelp! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Surriball Skrevet 22. juli 2016 #1728 Del Skrevet 22. juli 2016 1100 natta?! Vi betalte 350 kr natta på barselhotellet og 280 på barsel. Pluss 190 døgnet for parkering, men det er jo noe annet... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Sjela Skrevet 22. juli 2016 #1729 Del Skrevet 22. juli 2016 18 minutter siden, Surriball skrev: 1100 natta?! Vi betalte 350 kr natta på barselhotellet og 280 på barsel. Pluss 190 døgnet for parkering, men det er jo noe annet... Det er det samme her. 350 kr natta for far inkl mat. 1100 var spinnnvilt :hakeslepp: Er ikke sikker på hva parkeringandre koster da... --- Ugh, vært uggen i magen i hele går. Det samme nå. Svake murringer/mageknip. I tillegg til stikking/nedpress. Hatt mye strekning og stikking i natt også. Murringene vet jeg liksom ikke om er modning eller fordi jeg har spist noe jeg ikke tåler føles det likt ut? Synes ofte menssmerter og mageknip kan forveksles.... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Emiliania Skrevet 22. juli 2016 #1730 Del Skrevet 22. juli 2016 13 minutter siden, Sjela skrev: Det er det samme her. 350 kr natta for far inkl mat. 1100 var spinnnvilt Er ikke sikker på hva parkeringandre koster da... --- Ugh, vært uggen i magen i hele går. Det samme nå. Svake murringer/mageknip. I tillegg til stikking/nedpress. Hatt mye strekning og stikking i natt også. Murringene vet jeg liksom ikke om er modning eller fordi jeg har spist noe jeg ikke tåler føles det likt ut? Synes ofte menssmerter og mageknip kan forveksles.... Kan godt være det er noe på gang hos deg. Jeg har hatt det de siste kveldene, men blir liksom ikke noe mer enn det. Kroppen min elsker å terge meg (og kan være den ikke helt forstår at den må føde). Håper derimot det er noe annet hos deg. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Sjela Skrevet 22. juli 2016 #1731 Del Skrevet 22. juli 2016 3 minutter siden, Emiliania skrev: Kan godt være det er noe på gang hos deg. Jeg har hatt det de siste kveldene, men blir liksom ikke noe mer enn det. Kroppen min elsker å terge meg (og kan være den ikke helt forstår at den må føde). Håper derimot det er noe annet hos deg. Fikk i alle fall et spark i ræva for å få rydda og vaska hjemme og pakka bagen om ikke annet Håper det ikke drøyer for lenge. Men så føler jeg meg plutselig fin i et par timer før magen strammer seg og murringer begynner igjen Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Chandra Skrevet 22. juli 2016 #1732 Del Skrevet 22. juli 2016 2 minutter siden, Sjela skrev: Fikk i alle fall et spark i ræva for å få rydda og vaska hjemme og pakka bagen om ikke annet Håper det ikke drøyer for lenge. Men så føler jeg meg plutselig fin i et par timer før magen strammer seg og murringer begynner igjen Spennende! Krysser fingrene for st det skjer noe snart. Jeg kjenner litt tak i korsryggen og noen stikkinger men det er bare et par ganger om dagen så tror ikke noe skjer med en gang. Det er forsåvidt helt greit også. Men litt ut i neste uke hadde vært supert! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Anubiel Skrevet 22. juli 2016 #1733 Del Skrevet 22. juli 2016 Selve oppholdet for far er gratis her. Men han må kjøpe mat og parkeringen blir nok ikke billig. 1100 bare for å sove der er jo vilt! Sitter her med ungen på puppen og leser tråden om faren som ikke gjør en dritt hjemme to uker etter fødselen. Fy fader, om min mann blir sånn... Heldigvis ingen tegn til det - han er henteslaven min, bytter bleier som en helt allerede, spør om jeg ikke skal drikke noe snart, i går hjalp han til og med til å putte puppen i munn på baby . Blir nesten litt stolt av ham! Høres jo ut som det fort kan bli flere babyer denne uken med alle disse tegnene hos dere! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Emiliania Skrevet 22. juli 2016 #1734 Del Skrevet 22. juli 2016 (endret) 19 minutter siden, Sjela skrev: Fikk i alle fall et spark i ræva for å få rydda og vaska hjemme og pakka bagen om ikke annet Håper det ikke drøyer for lenge. Men så føler jeg meg plutselig fin i et par timer før magen strammer seg og murringer begynner igjen Høres veldig kjent ut, det med sparket i ræva. Nå står alt klart her, så vi venter egentlig. Jeg har det også sånn som deg, det er greit et par timer og så setter det i gang. Er veldig kvalm i dag og bekkenet er irritert, så jeg må legge meg nedpå jevnlig. Tror det er snakk om at jeg er sliten etter å ha gått en del i går og ikke akkurat fødsel på gang. 14 minutter siden, Chandra skrev: Spennende! Krysser fingrene for st det skjer noe snart. Jeg kjenner litt tak i korsryggen og noen stikkinger men det er bare et par ganger om dagen så tror ikke noe skjer med en gang. Det er forsåvidt helt greit også. Men litt ut i neste uke hadde vært supert! Er det samme her, at det er snakk om en del i løpet av en dag. --- @Anubiel Jeg har hatt så mange tegn i løpet av den siste måneden, og det er visstnok normalt for en andregangsfødende. Så forventer at jeg rekker å komme meg inn i august og føder ungen da. Mannen her er flink til å rydde og slikt. Ber meg roe meg ned (så om jeg gjør ting i huset, så kan jeg ikke akkurat syte - hjemmeværende mor med støv på hjernen) og gjør klar Vesla og slikt når hu skal sove. Endret 22. juli 2016 av Emiliania Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Sisti Skrevet 22. juli 2016 #1735 Del Skrevet 22. juli 2016 Vil anbefale å pakke den bagen nå altså! Jeg hadde en liste med ting jeg skulle pakke i siste liten, og det var IKKE behagelig å lete etter mobillader med rier som gjorde at jeg bare krøp rundt på gulvet. Brukte en halvtime bare på å kle på meg. så jeg er sjeleglad for at jeg ikke var blant dem som ventet med bagen til fødselen startet, man vet aldri! Spennende å følge med på dere nå og når neste fødsel skjer. Jepp, 1100 natta + et par hundre i parkering. Fedre betaler altså normal hotellpris (er turister på hotellet også, men heldigvis ikke på barseldelen ). Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Frøken Vims Skrevet 23. juli 2016 Forfatter #1736 Del Skrevet 23. juli 2016 Da har jeg fått rablet ned fødselshistorien min, men siden den ble i det lengste laget har jeg børstet støv av en gammel blogg jeg har her inne og lagt den der. Hvis det er noen av dere som vil lese som ikke har fått tilgang, så si ifra! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Glitnir Skrevet 23. juli 2016 #1737 Del Skrevet 23. juli 2016 8 timer siden, Frøken Vims skrev: Da har jeg fått rablet ned fødselshistorien min, men siden den ble i det lengste laget har jeg børstet støv av en gammel blogg jeg har her inne og lagt den der. Hvis det er noen av dere som vil lese som ikke har fått tilgang, så si ifra! Jeg vil gjerne lese Ellers gratulerer til alle de nylige mammaene her inne. Nå strømmer babyene virkelig på! Her er det enda en uke til termin, og ingen tegn på at noe skal skje. En liten kynner iblant, men ikke mye å skryte av. Så her benytter vi dagene til å gå på besøk til folk og finne på hyggelig ting med den kommende storesøsteren. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Chandra Skrevet 24. juli 2016 #1738 Del Skrevet 24. juli 2016 11 dager til termin. I natt trodde jeg nesten fødselen var i gang. Våknet 02:30 til litt sterke menssmerter i mage og rygg som strålte ned i beina. Kom og gikk et par timer før de forsvant. Vært litt løs i magen i dag men ikke merket noe annerledes. Noen som har hatt liknende tegn? Nå skal jeg i alle fall være ekstra obs på å sove og spise nok slik at jeg er klar for fødsel. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Sisti Skrevet 25. juli 2016 #1739 Del Skrevet 25. juli 2016 16 timer siden, Chandra skrev: 11 dager til termin. I natt trodde jeg nesten fødselen var i gang. Våknet 02:30 til litt sterke menssmerter i mage og rygg som strålte ned i beina. Kom og gikk et par timer før de forsvant. Vært litt løs i magen i dag men ikke merket noe annerledes. Noen som har hatt liknende tegn? Nå skal jeg i alle fall være ekstra obs på å sove og spise nok slik at jeg er klar for fødsel. Startet med menssmerter hos meg som jeg lurte på om kunne være starten på rier. 4 timer etterpå var gutten født. Jeg var såå usikker da jeg "bare" hadde menssmerter, men de ble om til kraftige rier ganske plutselig. Under fødselen angret jeg på at jeg ikke benyttet anledningen til å spise mens jeg "bare" hadde menssmerter, for jeg var så utrolig sulten, men uten sjans til å få i meg mat. Så spis og sov, du! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Anubiel Skrevet 25. juli 2016 #1740 Del Skrevet 25. juli 2016 Nå har poden overlevd to hele døgn hjemme hos nybegynnerforeldrene sine, så det er kanskje håp om at dette går bra? Jeg har installert meg i godstolen i stua, med fjernkontroller, ammepute og alt jeg trenger i umiddelbar nærhet, for her går det bare i amming, hvorpå han sovner, før det hele starter på nytt. Ispedd et og annet bleieskift! De gjør tydeligvis ikke så mye denne første tiden I natt har jeg til og med fått sovet en del timer, føles som om jeg er på vei til å knekke koden her Hvordan går det med resten av dere? Og særlig LilleMy, hvor ble det av henne?! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå