Gå til innhold

Skravletråd juli-august 2016

Frøken Vims

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Så spennende å følge med her nå!  er heldigvis noen uker igjen til meg, sier heldigvis siden vi skal på ferie i 2 uker!  er 34 +2 idag:hoppendeglad: 

Men dere som begynner å kjenne litt, hva kjenner dere? er det veldig ulikt det dere har følt før? jeg har jo hatt en god del kynnere og smerter gjennom svangerskaper, og plages med en rar smerte - som de tror er bukveggen min som har blitt strukket :vetikke: Får ikke sove på natten, for enten er det bekkenet (bekkenløsning) eller så får jeg kramper i magen, eller så er det kynnere! så er så spent på hvordan det blir når enten maserier eller sånt setter igang:ohmy:

og hvilke ammesingletter anbefaler dere? må nesten pakke å kjøpe inn det nødvendige snart :laugh:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har bare masse kynnere, men det har jeg hatt siden uke 30 eller noe... I det siste kommer de gjerne med nedpress og menssmerter i tillegg, men ikke noe mer spennende enn det. Null slimpropp eller maserier, så vidt jeg kan kjenne. Mye mer spennende hos de andre ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 minutter siden, Sjela skrev:

Hvordan kjennes nedpress?

Det stikker i musa (i mangel av bedre ord) og det er tyngdefølelse nedover, synes jeg. :)

Endret av Surriball
Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 minutter siden, Surriball skrev:

Det stikker i musa (i mangel av bedre ord) og det er tyngdefølelse nedover, synes jeg. :)

Ååå. Da har jeg også hatt det. Ganske ekstremt en dag tidligere denne uken. Måtte holde magen oppe for å klare å gå til toalettet på jobb. Trodde det bare var baby som klemte på en nerve eller noe. Er så mange nye ting med kroppen som en opplever nå ja.... :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Noen flere som er plaget av hemoroider og har noen gode råd? Hadde de forrige svangerskap også, men ikke så ille som nå. Bruker Lactulose (siden jeg tar jerntilskudd) og Sheriproct, samt svisker og fiberrik kost, men liten effekt. Og det er så VONDT! :(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, Glitnir skrev:

Noen flere som er plaget av hemoroider og har noen gode råd? Hadde de forrige svangerskap også, men ikke så ille som nå. Bruker Lactulose (siden jeg tar jerntilskudd) og Sheriproct, samt svisker og fiberrik kost, men liten effekt. Og det er så VONDT! :(

IS! Ellers ingen råd annet enn Scheriproct... :( Samt å prøve å holde de på innsiden... 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kynnere og nedpress, masse nå i ettermiddag. Slitsomt, men det er ikke noe mer. Er vel bare nok et tegn på at kroppen forbereder seg til det som skal skje i løpet av noen uker.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I går natt og i morges var jeg sikker på at nå var det i gang... Ganske vonde sammentrekninger, som jeg var relativt sikker på at var svake rier. Våkna av dem mange ganger, men jeg tror ikke de var regelmessige. Det var nok til at jeg sa til mannen at det kunne nok bli fødsel i dag, så det er nok best å være effektiv før lunsj... Men så ga det seg! :(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så kjedelig :( Håpe på at det var øving og at kroppen snart skjønner det ;) 

Kan vel nevne det med studielån her og da ;) 

Forstod det slik at det første året så er det ikke inntektsgrensen for rentefritak! Så alle kan få det! 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

23 timer siden, LilleMy1989 skrev:

IS! Ellers ingen råd annet enn Scheriproct... :( Samt å prøve å holde de på innsiden... 

Takk for svar. Is altså? Rett på? Det hørtes...eeh...kaldt ut? 😉

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anubiel
1 time siden, LilleMy1989 skrev:

Så kjedelig :( Håpe på at det var øving og at kroppen snart skjønner det ;) 

Kan vel nevne det med studielån her og da ;) 

Forstod det slik at det første året så er det ikke inntektsgrensen for rentefritak! Så alle kan få det! 

Hater å ødelegge gleden, men.... Det stemmer ikke...

Rentefritak etter fødsel blir behovsprøvet mot egen inntekt. Det er absolutt ikke slik at alle som har studielån og som får barn får slettet renter! Det går etter en tabell, har du person- og kapitalinntekt på under 310 141, men over 305 019, får du slettet hele én måned med renter. For å få slettet 12 måneder med renter må inntekten være under 253 797.

For å få slettet for en periode lenger enn 12 måneder pga. barn, må man over i bestemmelsen som gjelder omsorg for barn. Her teller også partners inntekt inn. Det er ikke mange som får slettet renter etter den bestemmelsen, for de fleste tjener samlet for mye.

Det er vel nå jeg kanskje burde nevne at jeg har jobbet i Lånekassen :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

46 minutter siden, Surriball skrev:

I går natt og i morges var jeg sikker på at nå var det i gang... Ganske vonde sammentrekninger, som jeg var relativt sikker på at var svake rier. Våkna av dem mange ganger, men jeg tror ikke de var regelmessige. Det var nok til at jeg sa til mannen at det kunne nok bli fødsel i dag, så det er nok best å være effektiv før lunsj... Men så ga det seg! :(

Isj da! :klem: Det er så kjipt når det skjer. Du nærmer deg uansett nå, så om det ikke skjer i dag eller i morgen, skjer det innen de neste 3 ukene. :jepp: 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

39 minutter siden, Glitnir skrev:

Takk for svar. Is altså? Rett på? Det hørtes...eeh...kaldt ut? 😉

Isbiter i pose med dopapir eller klut rundt ;) Rett på ja! Og ja, det er is... :fnise: 

20 minutter siden, Anubiel skrev:

Hater å ødelegge gleden, men.... Det stemmer ikke...

Rentefritak etter fødsel blir behovsprøvet mot egen inntekt. Det er absolutt ikke slik at alle som har studielån og som får barn får slettet renter! Det går etter en tabell, har du person- og kapitalinntekt på under 310 141, men over 305 019, får du slettet hele én måned med renter. For å få slettet 12 måneder med renter må inntekten være under 253 797.

For å få slettet for en periode lenger enn 12 måneder pga. barn, må man over i bestemmelsen som gjelder omsorg for barn. Her teller også partners inntekt inn. Det er ikke mange som får slettet renter etter den bestemmelsen, for de fleste tjener samlet for mye.

Det er vel nå jeg kanskje burde nevne at jeg har jobbet i Lånekassen :fnise:

De jeg har snakket med i Lånekassen må jo da være neper. Ingen har nevnt noe om det bare "jajaja, du får rentefritak fram til 16 år blablabla".

Men slik jeg leser det så gjelder det ikke de første 12 mnd... 

"Det kan bli gitt rentefritak i inntil tolv månader til den av foreldra som har omsorga for barnet." og 

............. Glem det. Så nå at jeg har lest det feil. Til mitt forsvar så nevnte jeg det før jeg så disse sidene fordi hun jeg snakket med i går sa det på en slik måte at jeg forstod det sånn at studielånet ble rentefritt fram til barnet er fylt 16 år... Hun nevnte ingenting om det her. BAJS :P Hun fikk heller ikke til å svare på ting jeg spurte om ellers heller så vet ikke om hun visste helt hva som gjaldt.. 

------------------

Kiropraktor i dag! Heldigvis for jeg har våknet med hodepine to dager på rad og sliter skikkelig med smerter i hender og armer. Sikkert pga vann og nervepress. Kjennes litt bedre nå og håper det er enda bedre til i morgen. Blir så usikker når det gjelder hodepine, skikkelig redd for å få svangerskapsforgiftning :sjokkbla: 

Noen andre som har nattaktive magetroll? Mitt troll har i det siste funnet ut at det er skikkelig bra å sove hele dagen, slik at jeg blir bekymret, for så å sette igang festen rundt 10-11 på kvelden. I natt holdt han på til kl 04.00 :Gjesp: 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anubiel
4 minutter siden, LilleMy1989 skrev:

Isbiter i pose med dopapir eller klut rundt ;) Rett på ja! Og ja, det er is... :fnise: 

De jeg har snakket med i Lånekassen må jo da være neper. Ingen har nevnt noe om det bare "jajaja, du får rentefritak fram til 16 år blablabla".

Men slik jeg leser det så gjelder det ikke de første 12 mnd... 

"Det kan bli gitt rentefritak i inntil tolv månader til den av foreldra som har omsorga for barnet." og 

............. Glem det. Så nå at jeg har lest det feil. Til mitt forsvar så nevnte jeg det før jeg så disse sidene fordi hun jeg snakket med i går sa det på en slik måte at jeg forstod det sånn at studielånet ble rentefritt fram til barnet er fylt 16 år... Hun nevnte ingenting om det her. BAJS :P Hun fikk heller ikke til å svare på ting jeg spurte om ellers heller så vet ikke om hun visste helt hva som gjaldt.. 

------------------

Kiropraktor i dag! Heldigvis for jeg har våknet med hodepine to dager på rad og sliter skikkelig med smerter i hender og armer. Sikkert pga vann og nervepress. Kjennes litt bedre nå og håper det er enda bedre til i morgen. Blir så usikker når det gjelder hodepine, skikkelig redd for å få svangerskapsforgiftning :sjokkbla: 

Noen andre som har nattaktive magetroll? Mitt troll har i det siste funnet ut at det er skikkelig bra å sove hele dagen, slik at jeg blir bekymret, for så å sette igang festen rundt 10-11 på kvelden. I natt holdt han på til kl 04.00 :Gjesp: 

De som sitter i telefonen hos Lånekassen er ikke saksbehandlere og særlig nå om sommeren, er det mye vikarer. Så de har ikke full oversikt. Men lurer man på om man har rett, så er det bare å søke. Verste som skjer er at man får avslag ;)

Jeg har veldig aktiv nattkrabat! Sliter veldig med å sove nå og typisk, når jeg endelig er på vei inn i drømmeland, så starter det opp et rabalder uten like i magen. I det siste har jeg sovet godt annenhver natt, dvs. våken stort sett hele tiden natt 1, for så å være så utslitt at jeg nesten havner i koma natt 2. Og sånn går nu dagan! 

Endret av Anubiel
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
Gjest Sisti

Nattaktiv mageboer her også. Sover også dårlig, sovner gjerne ikke før i to-tre tiden (og legger meg 23...). Han er ganske aktiv i denne perioden. Trodde først det var mannen sin feil at jeg ikke fikk sove, for han snorker som et uvær, men nå er han bortreist og jeg sov dårlig i natt også... :ler: blitt flere netter på sofaen. I dag skal jeg anstrenge meg hardt for å ikke sove før leggetid, i håp om å sovne i kveld. Ikke at jeg tror det hjelper, for jeg har egentlig sovet veldig lite på dagtid også. Kroppen vil bare ikke slappe av, selv om jeg er veldig trøtt. 

Men nå har jeg hvertfall permisjon! Fikk mail i går fra to jeg jobber tett med om at de mente at oppgavene mine nå var klare til å bli lagt bort til jeg er tilbake. Var forberedt på å jobbe denne uka, så det var utrolig deilig å få beskjed om. "Dette ser jo bra ut, nyt sommeren og lykke til med fødsel" var beskjeden, kort og konsis. :nigo:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

33 minutter siden, Glitnir skrev:

15 minutter siden, Anubiel skrev:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mobiltull over. 

Jaja, det blir som det blir. 

Jeg våkner heldigvis ikke av han! Da tror jeg jeg hadde blitt sprø. 

Så deilig @Sisti

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har noen fått godkjenning på søknad om foreldrepenger hos Nav? Jeg blir betalt av jobben, men blir allikevel litt stressa på at søknaden ikke er godkjent enda. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...