Gå til innhold

Skravletråd juli-august 2016


Frøken Vims

Anbefalte innlegg

1 minutt siden, LempikasPromise skrev:

Føler med deg @trudb

 

Jeg for min del skjønner ikke at det kalles morgenkvalme, jeg er jo kvalm hele forbanna dagen, og eier ikke matlyst :( Ser frem til å bikke 12 uker neste uke, krysser fingrene for at jeg føler meg bedre snart!

Jeg har aldri forstått morgenkvalme med guttungen spydde e døgnet rundt i 8 mnd med jentungen hadde jeg ikke antydning til kvalme å denne ganger har e kvalme men ingen oppkast...men fy så intens den har vært de siste 3 dagene glad jeg skal til legen imorra da skal jeg be om afipran så kansje kroppen kan få i seg noe mer fornuftig mat:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

@trudb Føler også med deg! Selv sliter jeg med kvalmen, men ikke så ille som deg :klem:  Skulle lage brokkoli-kylling rett som vi her i huset liker veldig godt, holdt på å brekke meg da jeg spiste brokkolien. Gah! Men å stappe i meg doritos gikk bra.... Og selv om det er ønsket betyr ikke at det er noe mindre slitsomt. Jeg er utslitt enkelte dager, så jeg sover vel nå 11 timer eller noe sånt. Jeg har i tillegg ikke jobb, gjorde nettopp ferdig masteroppgaven, så jeg har en del tid til å sove. :sjenert: 

@LempikasPromise Tror det heter morgenkvalme siden den er verst om morgenen? :fnise: For noen er litt kvalme om morgenen det eneste de har. For andre er det desverre noe helt annet. Føler meg kronisk fyllesjuk og får sånn en uggen smak i munnen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fælt å være kvalm :( det heter forøvrig svangerskapskvalme ;)

 

Jeg ELSKER bbhugme-puta mi som kom i dag! :strix: Nydelig for bekkenløsning :jepp: Som kom i uke 6...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Føler med dere som er dårlige. Fyllesyke, uggenhet og trøtthet. Ikke lett. Sovet en god del på sofaen de siste dagene selv. Ikke minst er det vanskelig med maten fordi det er så mye en likte før som en ikke klarer nå. I dag har heldigvis formen vært bedre, men det er mye opp og ned...

Gleder meg til å kjøpe denne puta selv @LilleMy1989 :) jeg sliter veldig med hoftene fra før og har derfor problemer med å ligge på siden uten støtte mellom bena. Håper dette er redningen. Sa til mannen at den skal kjøpes inn etter UL neste uke :fnise: Forutsatt at alt ser ok ut da. Jeg er veldig spent.... føler tiden snegler seg frem mot neste onsdag. Og så gruer jeg meg til å ta 6 glass med blod :spy: 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

@Emiliania fyllesjuk ja der har du det:P..uff jeg som hater å være fyllesjuk jaja godt håndarbeidet holder tankene på denne uggenheten litt borte innimellom:)

 

@LilleMy1989 Har en sånn pute selv å den er helt fantastisk sliter skjenerelt med bekken pga hypermobile ledd og leddgikt å den er like god når man ikke er gravid som når man er gravid:D Vill også anbefale bekkenbeltet:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

8 timer siden, trudb skrev:

@Emiliania fyllesjuk ja der har du det:P..uff jeg som hater å være fyllesjuk jaja godt håndarbeidet holder tankene på denne uggenheten litt borte innimellom:)

 

@LilleMy1989 Har en sånn pute selv å den er helt fantastisk sliter skjenerelt med bekken pga hypermobile ledd og leddgikt å den er like god når man ikke er gravid som når man er gravid:D Vill også anbefale bekkenbeltet:)

Hva heter denne puta og hvor får dere kjøpt/bestilt den? :-) Hva er også prisen?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

@emhanse den heter BBHugme og koster 1399. Den er multifunksjonell :) Sjekk video og bilder på nettet. Den kan trekkes ut til en pølse så du kan sove med den som støtte, og den kan knytes sammen til en ring så du kan bruke den som ammepute. Stivheten kan også justeres med trekket. Og trekket er selvsagt vaskbart. Så selv om den er dyr erstatter den flere produkter totalt sett. Babyshop skal ha denne de fleste steder, men sjekk nettsiden deres for leverandører. Puta er for øvrig utviklet av norske kiropraktorer :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anubiel

I dag skal jeg på første ultralyd. Er 13+5 i dag, så da er det vel forhåpentlig noe mer å se enn en ubestemmelig klump. Kjenner at jeg grugleder meg... :ohmy:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

@Anubiel Så spennende! Det er utrolig å se de små nå, de er nesten ferdiglaga. Vesla synes det var artig å se at fosteret i magen min var så babyaktig! Misunner deg litt, selv om jeg allerede har vært inne 2 ganger og sett den lille. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, Sjela skrev:

@emhanse den heter BBHugme og koster 1399. Den er multifunksjonell :) Sjekk video og bilder på nettet. Den kan trekkes ut til en pølse så du kan sove med den som støtte, og den kan knytes sammen til en ring så du kan bruke den som ammepute. Stivheten kan også justeres med trekket. Og trekket er selvsagt vaskbart. Så selv om den er dyr erstatter den flere produkter totalt sett. Babyshop skal ha denne de fleste steder, men sjekk nettsiden deres for leverandører. Puta er for øvrig utviklet av norske kiropraktorer :) 

Må bare legge til at en god ammepute uansett er verdt å investere noen kroner i :tommel: Kjøpte en til 400 kr sist, og det var penger rett ut av vinduet siden den var helt ubrukelig. En god ammepute gir uvurdelig avlasting til armene særlig i starten når det er mye amming, men også når baby etterhvert blir tyngre.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den puta ser helt magic ut, men jeg ser for meg det er litt krøkkete å dra den med seg på besøk osv :ler: Er det noen som har tips om gode ammeputer som er litt mindre? Det er jo en jungel av ammeputer der ute :daane: Sist brukte jeg ikke ammepute, for vi hadde så gode puter i sofaen - men de ble ødelagt og er byttet ut med noen mindre ammevennlige..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anubiel

Da er ultralyden over og jeg kan begynne å glede meg litt! Alt så normalt ut, var stor og fin og lå og klødde seg på øret da vi så på. Og gynekologen var 99% sikker på at det var en jente 😊

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, Anubiel skrev:

Da er ultralyden over og jeg kan begynne å glede meg litt! Alt så normalt ut, var stor og fin og lå og klødde seg på øret da vi så på. Og gynekologen var 99% sikker på at det var en jente 😊

Åå, så gøy! Jeg skal ha ny UL når jeg er 13+2, og dagene snegler seg avgårde, gleder meg sånn til å se!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Så morsomt med ultralyd @Anubiel

Vi skal på ultralyd på spesialistsenteret for kvinner om en og en halv uke.  Organrettet ultralyd som det så fint heter. Er da nesten 13 uker. 

Jeg er skikkelig spent, for etter hva jeg skjønner bruker de 3d, og det skal jo bli gøy. Måtte også presisere at vi IKKE ville vite kjønn om det er mulig å se da vi er der :fnise: Vil jo ikke ha overraskelsen ødelagt. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

8 timer siden, Diddles skrev:

Den puta ser helt magic ut, men jeg ser for meg det er litt krøkkete å dra den med seg på besøk osv :ler: Er det noen som har tips om gode ammeputer som er litt mindre? Det er jo en jungel av ammeputer der ute :daane: Sist brukte jeg ikke ammepute, for vi hadde så gode puter i sofaen - men de ble ødelagt og er byttet ut med noen mindre ammevennlige..

Men er det ikke de største putene som gir best støtte? :) det følger i alle fall med bæreveske, men skjønner at du kanskje vil ha noe mindre og mer mobilt :) 

Gleder meg til å sette i gang med innkjøpene. Samtidig føler jeg ikke et umiddelbart behov for å dele nyheten med omverdenen enda. Januar er uansett veldig travel, så vi får ikke fortalt nyheten før i slutten av januar/begynnelsen av februar da vi har lyst til å fortelle kommende besteforeldre ansikt til ansikt. Så tror jeg ikke vi sier det til flere før etter oul. Det føles plutselig veldig personlig når man nå er gravid selv. 

10+4 og kvalm, utrolig svimmel og trøtt i dag. Kastet opp for første gang også. Det hjalp i det minste :P Mannen har vært å handla alt jeg hadde lyst på butikken også og kjefta på magen fordi det ikke steller pent med mammaen sin nå. Han kommer til å bli verdens beste pappa :rodmer: Føler det er viktig å skryte av mannfolka når man leser så mye dritt her på kg om ikke like ålreite menn.

Snart helg :laugh: 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

@Anubiel så kjekt jeg var på ul idag selv å så to små bankende hjerter:D..utenom det har jeg bare sovt å sovt stakkars hunden min som ikke får disse gode lange trim turene sine fortiden fordi jeg bare sover...jaja blir mye soving på hu åsså siden jeg bruker hu som teppe:legrine:

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

okey, jeg er helt blank på dette! men skal jeg bare ringe lege å si jeg er gravid? å hva skjer der? og skal jeg ringe til en jordmor? søkte opp på nettet å fant jjordmortjenester, er det disse man ringer? 

kjenner jeg ble skikkelig stresset fordi jeg er helt blank! er jo ikke sånt man spørr gravide om, så når man sitter her selv skjønner jeg ingenting :ohmy:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ring til legekontoret ditt @nytid Jeg ringte og sa hvor langt jeg var på vei og hva som jeg skulle gjøre nå. De ville ha meg inn til time allerede i uke 7 tror jeg det var. Men det er jo ulik praksis fra legekontor til legekontor. Følte meg i alle fall godt ivaretatt. Fikk helsekort og ble veid og fikk med meg en del litteratur. Så har jeg første kontroll neste uke når jeg er 11+3 :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anubiel

I dag var mannen og jeg en tur i butikken for å titte på barnevogner og bilstoler. Var gøy å se reaksjonen hans da han så prisene...   

Det er vel kanskje litt tidlig å kjøpe ennå, men samtidig er det jo greit å fordele utgiftene utover :fnise:. Det er en del som må kjøpes inn når en ikke har barn fra før, har jeg skjønt!

Vi klarte faktisk å bli enige om en vogn da. Ser ut som det blir Emmaljunga Mondial. Vi bor ikke i storby, så har ikke behov for en Bugaboo-type vogn.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ååh, jeg har så lyst å se på vogner jeg også! Men føler vi bør vente til jeg er litt lenger på vei. Dessuten har vi bestilt oss splitter ny bil, så frem til april skal alle penger gå til å spare mest mulig EK... :sjenert: 

Bare noen dager igjen til den magiske 12-ukers grensa. Føler ikke den er så magisk egentlig, er jo ikke redd for at det skal gå galt disse siste dagene, og ikke skjer det noe spesielt etter 12 uker heller. Blir mer magisk når jeg begynner å få mage, tenker jeg, og ikke minst å kjenne spark! 

Jeg har jo egentlig vært i storform så langt, men den siste uka eller to har jeg vært litt mer "plaget". Mer kvalm om dagene, som dessverre motvirkes av å spise, så kiloene baller seg nok på. :nigo: og så er jeg så utrolig sliten! Og pulsen er ofte høy. I dag kjennes det ut som jeg har trent hele dagen, med høy puls, og det mest krevende jeg har gjort i dag er å bake brownies. Puh! Men jeg klager ikke, syns det er fint å endelig kjenne meg litt gravid. Blir jo også ekstra godt tatt vare på av mannen. :nigo: 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...