Sjela Skrevet 30. desember 2015 #361 Del Skrevet 30. desember 2015 Så godt å lese at det går bra @Sisti Skummelt det der altså Godt du fant et sted som hadde åpent slik at du har fått litt ro i sjelen Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
trudb Skrevet 30. desember 2015 #362 Del Skrevet 30. desember 2015 5 timer siden, Sisti skrev: Alt gikk heldigvis strålende! Så en liten (3 cm!) flekk som veivet litt med armene, og lå med ryggen til. Den nektet å flytte seg selv om jordmor forsøkte å få den til å snu seg, men alt så hvertfall bra ut. hun mente blødningen var uskyldig, og vi trengte ikke være redde for å ha sex igjen. Mannen har likevel satt ned foten for sengekos de neste ukene, han ble jo ganske bekymret han også av alt blodet. Nå tror jeg at jeg skal greie å slappe mer av fremover, skal jo litt til for at det går galt nå. Takk for støtten her inne! Så godt att alt så bra ut:D uff det er ekkelt med sånn blødning forstår godt du ble litt hysterisk hadde blitt det selv:) Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Frøken Vims Skrevet 30. desember 2015 Forfatter #363 Del Skrevet 30. desember 2015 8 timer siden, Sisti skrev: Alt gikk heldigvis strålende! Så en liten (3 cm!) flekk som veivet litt med armene, og lå med ryggen til. Den nektet å flytte seg selv om jordmor forsøkte å få den til å snu seg, men alt så hvertfall bra ut. hun mente blødningen var uskyldig, og vi trengte ikke være redde for å ha sex igjen. Mannen har likevel satt ned foten for sengekos de neste ukene, han ble jo ganske bekymret han også av alt blodet. Nå tror jeg at jeg skal greie å slappe mer av fremover, skal jo litt til for at det går galt nå. Takk for støtten her inne! Så godt at alt var fint! Hvor langt er du på vei nå forresten? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Sisti Skrevet 31. desember 2015 #364 Del Skrevet 31. desember 2015 10 timer siden, Frøken Vims skrev: Så godt at alt var fint! Hvor langt er du på vei nå forresten? Jeg er 10 uker. Har jo også UL i uke 12, så nå er jeg litt usikker på om jeg skal avbestille den, eller utsette den litt. Er jo litt unødvendig med UL etter bare to uker, men i uke 12 er det jo mulig å se om det er noe galt med fosteret... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Mandel88 Skrevet 31. desember 2015 #365 Del Skrevet 31. desember 2015 Hei! Nå er det lenge siden jeg har vært innom her! Har vært småkvalm og ganske sliten etter jobb i hele desember. Lagt meg på sofaen nesten med en gang jeg kom hjem.. har nesten ikke følt at det er har vært jul en gang Heldigvis kom matlysten og energien så smått tilbake noen få dager før julaften. Så hadde faktisk lyst på julemiddag i år (var nemlig litt redd for akkurat det). Jobber i barnehage, og det går veldig fint når jeg først har kommet meg på jobb - men før og etter er jeg ganske sliten. Jeg tror jeg er 12 uker sånn ca i morgen, og skal til UL for første gang 6.januar! Blir kjempe spennende! Lurer på om legen kan se kjønnet enda. Noen som har fått vite ved 12 uker? Vet det er vanskelig å si 100% sikkert, men har lyst til å spørre =) Vi har så smått begynt å se på vogn. Tenkte å slå til nå i januar når det er salg.. men jammen i meg ikke lett å velge! Er jo utallige muligheter å velge mellom.. Ønsker dere en fin nyttårsfeiring alle sammen Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Shabachtani Skrevet 2. januar 2016 #366 Del Skrevet 2. januar 2016 Den 31.12.2015 at 13.39, Mandel88 skrev: GHei! Nå er det lenge siden jeg har vært innom her! Har vært småkvalm og ganske sliten etter jobb i hele desember. Lagt meg på sofaen nesten med en gang jeg kom hjem.. har nesten ikke følt at det er har vært jul en gang Heldigvis kom matlysten og energien så smått tilbake noen få dager før julaften. Så hadde faktisk lyst på julemiddag i år (var nemlig litt redd for akkurat det). Jobber i barnehage, og det går veldig fint når jeg først har kommet meg på jobb - men før og etter er jeg ganske sliten. Jeg tror jeg er 12 uker sånn ca i morgen, og skal til UL for første gang 6.januar! Blir kjempe spennende! Lurer på om legen kan se kjønnet enda. Noen som har fått vite ved 12 uker? Vet det er vanskelig å si 100% sikkert, men har lyst til å spørre =) Vi har så smått begynt å se på vogn. Tenkte å slå til nå i januar når det er salg.. men jammen i meg ikke lett å velge! Er jo utallige muligheter å velge mellom.. Ønsker dere en fin nyttårsfeiring alle sammen Godt nyttår Da er vi ca. like langt på vei, Mandel88! Jeg var (ifølge mens-terminen) 12 uker på vei på nyttårsaften. Begynner på ny uke på torsdag fordi jeg hadde siste mens på en torsdag, men barnet bryr seg vel strengt talt ikke om ukedager i forhold til hvor mye det har vokst siden sist bare gøy å følge med på uke for uke i begynnelsen, når det skjer så mye! Jeg har jobbet mye i jula og før jul, og var helt utslitt da jeg endelig hadde noen fridager. Merker at jeg blir mye mer sliten enn før... På nyttårsaften puttet kona meg i seng 23.30, da satt jeg bare og svaia og burde lagt meg lenge før. Særlig med tanke på jeg måtte opp 0630 førstedag på grunn av jobben. Det var en seig økt, og jeg orker ikke lukta av kaffe, engang :D Masse lykke til på ultralyd! Vi var på privat i uke 9, og jeg er innkalt til tidlig UL på sykehuset 18/1 pga medisinbruk. Har ikke hørt om at de kan se kjønn så tidlig som uke 12, men de kan jo sikkert prøve Godt tips med januarsalg! Det finnes jo så innmari mye rart å kjøpe til babyer at jeg tror vi går for ...minst mulig Vogn er jo såpass dyrt at salg kan være lurt. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Emiliania Skrevet 2. januar 2016 #367 Del Skrevet 2. januar 2016 Jeg har akkurat opplevd det samme som Sisti, og fikk ikke sove i natt. Har ingen smerter, blør ikke stort mer nå og er forholdsvis rolig nå. Fikk panikkangst først, skal jeg være ærlig, men jeg har roet meg litt ned. Rett etter sex begynte det å blø, men jeg tror det har noe med tørre slimhinner, merket jeg var litt sår etter sex. Dette er ikke første gangen jeg opplever dette heller. Om to dager skal jeg til UL for å se om bønna har det bra. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Sisti Skrevet 2. januar 2016 #368 Del Skrevet 2. januar 2016 44 minutter siden, Emiliania skrev: Jeg har akkurat opplevd det samme som Sisti, og fikk ikke sove i natt. Har ingen smerter, blør ikke stort mer nå og er forholdsvis rolig nå. Fikk panikkangst først, skal jeg være ærlig, men jeg har roet meg litt ned. Rett etter sex begynte det å blø, men jeg tror det har noe med tørre slimhinner, merket jeg var litt sår etter sex. Dette er ikke første gangen jeg opplever dette heller. Om to dager skal jeg til UL for å se om bønna har det bra. Uff, så kjedelig. :/ men mest sannsynlig er alt helt fint, jeg har lært nå at den type blødninger er helt normalt. Men er glad vi dro på UL, har en helt annen ro i meg nå. Hvor langt på vei er du nå? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Emiliania Skrevet 2. januar 2016 #369 Del Skrevet 2. januar 2016 32 minutter siden, Sisti skrev: Uff, så kjedelig. :/ men mest sannsynlig er alt helt fint, jeg har lært nå at den type blødninger er helt normalt. Men er glad vi dro på UL, har en helt annen ro i meg nå. Hvor langt på vei er du nå? Like langt som deg. Det er utrolig kjedelig, for man blir så urolig. Jeg har heldigvis ikke noe vondt og blør ikke. Men, når man har hatt det før og ikke har vondt, så kjenner jeg at jeg er avslappet. Jeg ble faktisk litt beroliget av det du skrev, for du skrev du blødde en del du også. Det var slik for meg også. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
frøken gurine:) Skrevet 2. januar 2016 #370 Del Skrevet 2. januar 2016 (endret) Jeg er 12+2 i dag og i går etter at jeg hadde tissa så var det lys rosa blod på papiret. Det var den ene gangen men etter det har det vært sånn lys brunt utflod innimellom.har ikke hatt noe form den slags tidligere. Ellers har jeg de vanlige murringene i magen som har vært av og på siden jeg fant ut at jeg var gravid.. Vanskelig å la vær å bekymre seg men er sånt helt vanlig eller? Ble plutselig også i går litt stiv nedover i den ene lysken, ikke at det trenger å ha noe å si kanskje.. Har ikke hatt sex den siste uka så det har hvertfall ikke noe med det å gjøre..:-P Endret 2. januar 2016 av frøken gurine:) Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Sisti Skrevet 2. januar 2016 #371 Del Skrevet 2. januar 2016 58 minutter siden, Emiliania skrev: Like langt som deg. Det er utrolig kjedelig, for man blir så urolig. Jeg har heldigvis ikke noe vondt og blør ikke. Men, når man har hatt det før og ikke har vondt, så kjenner jeg at jeg er avslappet. Jeg ble faktisk litt beroliget av det du skrev, for du skrev du blødde en del du også. Det var slik for meg også. Ja, til og med sengetøyet måtte vaskes etterpå pga blodet... men tror det kan virke som mer enn det er fordi man har hatt sex og ting blir litt, eh, tilgriset av kroppsvæsker og sånt. Det var derfor jeg ble så bekymret. Godt at du er avslappet nå, for det er nok garantert helt uskyldig (jepp, hysteriske meg er helt borte nå ). Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Sisti Skrevet 2. januar 2016 #372 Del Skrevet 2. januar 2016 34 minutter siden, frøken gurine:) skrev: Jeg er 12+2 i dag og i går etter at jeg hadde tissa så var det lys rosa blod på papiret. Det var den ene gangen men etter det har det vært sånn lys brunt utflod innimellom.har ikke hatt noe form den slags tidligere. Ellers har jeg de vanlige murringene i magen som har vært av og på siden jeg fant ut at jeg var gravid.. Vanskelig å la vær å bekymre seg men er sånt helt vanlig eller? Ble plutselig også i går litt stiv nedover i den ene lysken, ikke at det trenger å ha noe å si kanskje.. Har ikke hatt sex den siste uka så det har hvertfall ikke noe med det å gjøre..:-P Nå er det jo bare noen dager siden jeg var hysterisk, så jeg burde kanskje ikke uttale meg, men ja, det er helt vanlig med spotting. men det er alltid lettere å være positiv på andres vegne enn på egne vegne, så klart man bekymrer seg litt. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Nótt Skrevet 3. januar 2016 #373 Del Skrevet 3. januar 2016 Hei. Jeg melder meg inn her. Termin er foreløpig 15 juli, og jeg er nå 12+4 på vei. Nyheten ble sluppet for Vesla på fredag og foreldrene våre på lørdag. Så det er ingen hemmelighet lenger. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Emiliania Skrevet 3. januar 2016 #374 Del Skrevet 3. januar 2016 23 timer siden, Sisti skrev: Ja, til og med sengetøyet måtte vaskes etterpå pga blodet... men tror det kan virke som mer enn det er fordi man har hatt sex og ting blir litt, eh, tilgriset av kroppsvæsker og sånt. Det var derfor jeg ble så bekymret. Godt at du er avslappet nå, for det er nok garantert helt uskyldig (jepp, hysteriske meg er helt borte nå ). Det var jo verre enn det det var for meg. Det ser gjerne verre ut når det er en blanding av alle slags kroppsvæsker. Hadde litt problemer med magen, treg mage, og måtte presse litt. Kom mer blod da, men mørkere. Nå er det bare brun spotting og jeg føler meg fyllesjuk igjen. Sitter halvveis og sover foran dataen. Ikke har jeg vondt annet enn i puppene. Jaja, får vite om alt er ok i morgen. Håper det er det. 2 timer siden, Nótt skrev: Hei. Jeg melder meg inn her. Termin er foreløpig 15 juli, og jeg er nå 12+4 på vei. Nyheten ble sluppet for Vesla på fredag og foreldrene våre på lørdag. Så det er ingen hemmelighet lenger. Gratulerer og velkommen! :D Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Emiliania Skrevet 4. januar 2016 #375 Del Skrevet 4. januar 2016 (endret) Jeg er visstnok lengre på vei enn tidligere antatt. Ultralyden viste et lite foster på 4.7 cm som sprellet og veivet med arm og bein. Jeg er da 11 uker og 3 dager på vei! Blødningen var visst fra livmorhalsen for jordmor kunne ikke se årsak til blødning i livmoren. Storesøster var med og synes det var morsomt! Termindato er 22. juli. Endret 4. januar 2016 av Emiliania Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
frk.fersken Skrevet 4. januar 2016 #376 Del Skrevet 4. januar 2016 Noen som har noen tips mot kvalme? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Sjela Skrevet 4. januar 2016 #377 Del Skrevet 4. januar 2016 1 time siden, Emiliania skrev: Jeg er visstnok lengre på vei enn tidligere antatt. Ultralyden viste et lite foster på 4.7 cm som sprellet og veivet med arm og bein. Jeg er da 11 uker og 3 dager på vei! Blødningen var visst fra livmorhalsen for jordmor kunne ikke se årsak til blødning i livmoren. Storesøster var med og synes det var morsomt! Termindato er 22. juli. Så bra at alt gikk fint Snart over 12-ukers-kneika 40 minutter siden, frk.fersken skrev: Noen som har noen tips mot kvalme? Uff, det er jo veldig individuelt da Her hjelper det med farris og knekkebrød med et pålegg jeg synes er ok. Hardkokt egg og salt har fungert en periode. Og supper og laksemiddag. Vet at ikke alle har så lyst på det når de er kvalme Jeg er gjerne sånn at blir jeg bil-eller båtsyk må jeg ha noe mat. Da pleier jeg å føle meg bedre. --- 10 + 1 i dag og embryo er offisielt et foster Jula har gått delvis greit. Selve jul og nyttårsaften var jeg ikke dårlig i det hele tatt Men utover det har jeg sovet mye og vært uggen/kvalm. Er uggen nå også så har hjemmekontor. Virkelig lykkelig over å kunne ha en slik ordning 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
purreløk Skrevet 4. januar 2016 #378 Del Skrevet 4. januar 2016 Den Monday, December 21, 2015 at 13.58, Glitnir skrev: Den Saturday, December 26, 2015 at 11.21, lollip0p skrev: Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
purreløk Skrevet 4. januar 2016 #379 Del Skrevet 4. januar 2016 Hmm. Noe merkelig skjedde med forrige post.. Uansett. Tips mot kvalme herfra er: tyrkisk pepper Kaptein kjeks Nystekte rundstykker med fårepølse (ja, fyfy. Men noen ganger er det det eneste som går ned) Små måltider og slappe mye av. Dessverre har jeg ikke noen andre tips. Er mye kvalm selv og kaster opp. Sykemeldt enn så lenge. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Emiliania Skrevet 4. januar 2016 #380 Del Skrevet 4. januar 2016 1 time siden, frk.fersken skrev: Noen som har noen tips mot kvalme? Spis mindre posjoner, men oftere. Gjerne litt salt mat. Prøv deg litt frem, for å finne ut hva som fungerer for deg og som demper kvalmen. For meg hjelper det gjerne med litt melk og potetgull (eneste salte vi har i huset), bær, frukt og yoghurt. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå