Gå til innhold

Skravletråd juli-august 2016

Frøken Vims

Anbefalte innlegg

Gratulerer @Surriball håper fødselen gikk bra! 

Her skjer det heller ingenting, nå har tilogmed kynnerene gitt seg, så nå er det nada tegn på noe som helst :hoho: 

Fødte riktignok før termin forrige gang, så potensielt sett så har jeg forutsetning for å gjøre det igjen, men det kjennes ikke slik ut akkurat nå.

Det eneste jeg kjenner for øyeblikket er no innmari knoting oppunder ribbeinet på høyre side. Baby ligger visst rygg mot rygg med meg, og sparker/dytter utover. Kjennes ut som h*n trer foten opp mellom huden og ribbeina.. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gratulerer @Surriball:strix: 

Her skjer det ikke så mye. Skal på kontroll i morgen. Lurer på om hodet er festet :)4 uker igjen til termin. Mye romstering og litt nedpress. Tviler på at han kommer ut med det første :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tusen takk for alle gratulasjoner! :hjerte:

Det ble en lang fødsel, holdt på i 1,5 døgn. "Bare" 7 timer fra vi kom inn på sykehuset og jeg var i aktiv fødsel, og derfra gikk det ganske knirkefritt. Jeg kommer til å skrive full fødselshistorie i dagboka mi etterhvert når vi kommer hjem :) 

Det er litt festlig å tenke på at jeg klagde min nød til mannen på mandagskvelden og sa at jeg aldri kom til å føde, alle andre har spennende tegn og jeg har bare noen litt vonde kynnere. Så var vi i gang på tirsdag... :fnise:

Lykke til dere andre, det blir deres tur før dere aner det! Dere får verdens fineste nurk, alle sammen! 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skjer dritt og ingenting her heller :dry: Kynnerene har roet seg til det minimale - tror ikke jeg har hatt så lite kynnere før faktisk..og murringene ligeså, kjenner de er der innimellom men det er slutt på tær som krøller seg og sånn fordi det gjør vondt :sur: Sutrer når det er vondt og sutrer når det gir seg - er visst aldri fornøyd :fnise: Sover godt om nettene og har mer energi enn jeg har hatt til nå i hele svangerskapet - tror denne ungen har bosatt seg for godt i magen og må sikkert jages ut :bond: 

Jeg er jo (i hodet mitt) en uke på overtid allerede siden jeg fødte 4 uker før termin sist, så det kan bli noen laaaange uker med venting fremover :sjenert: 

På mandag var jeg til vekstestimering og fikk beskjed om at det er en litt stor baby jeg har i magen, noe som vippet meg totalt av pinnen - for spesielt interesserte finnes det et panikkinnlegg i dagboka mi :flau:  Nå har jeg vært hos fastlegen idag og blitt _litt_ beroliget, men jeg er fortsatt der at jeg angrer litt på at jeg ikke adopterte en unge isteden...Han sa ihvertfall at om babyen hadde hatt et hode som var veldig stort så hadde jeg fått beskjed om det! Og det sa de ingenting om, kun at babyen var "endel større" enn normalen, estimert til 3,6 kg den dagen (dvs. nærmere 4,5 kg rundt termin :haar: ) Jeg kan jo uansett ikke gjøre så mye med det, denne ungen skal jo ut samme hva - så jeg får bare jobbe jobbe jobbe med hodet mitt og tenke positivt alt jeg kan!! 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er i ule 36+4 og jeg vet ikke en gang hvordan en kynner føles ut! :ohmy: Betyr det at baby kommer til å bli der for alltid? :P 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Chandra skrev:

Er i ule 36+4 og jeg vet ikke en gang hvordan en kynner føles ut! :ohmy: Betyr det at baby kommer til å bli der for alltid? :P 

Kanskje det kanskje. :fnise: Nei, kynnere er at magen/livmoren strammer seg (føles hard ut). Det kan være ubehagelig, men ikke nødvendigvis. Kommer som regel etter at man gjør mer enn det kroppen tåler. Er hvertfall slikt det er her. :sjenert: 

---

Til alle oss som venter, jeg tror det er stille før stormen. Her er det også stille, har noen kynnere og mye nedpress, men modningsrier og slikt er borte. Føles også ut som noe strekker der nede, men det er ikke vondt eller noe. Bare en rar følelse 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Ingen klare tegn her heller. Eneste som er nytt er disse stikningene i livmorhals og nedover skjeden... såvidt jeg kan se er det delte meninger om dette :fnise: Det er vel bare å slappe av og ta det med ro ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her var vi til ny vekstestimering i dag, 38+1 og han ble målt til 3800. Så ca 4300 til termin. Det ble avgjort at det blir elektivt ks 18.juli. så ingen hemmelighet når lillebror kommer her 😉 med mindre fødselen starter spontant før den tid. Men det tviler jeg på 😁

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Oi :) Blir du satt igang før termin? Husker ikke om du har sagt noe om det før :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 timer siden, LilleMy1989 skrev:

Oi :) Blir du satt igang før termin? Husker ikke om du har sagt noe om det før :P

Det blir ks 5 dager før termin. Det var aldri aktuelt å sette i gang fødsel, pga stor fare for nytt hastekeisersnitt. Det var det det endte i sist og det vi vil unngå denne gangen. Så nå bruker jeg dagene til å grue meg til spinalbedøvelsen. Fikk epidural sist, men da hadd jeg så vonde rier at jeg knapt la merke til at den ble satt 😂

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 timer siden, LilleMy1989 skrev:

Åja! Da tenker jeg det er veldig trygt å vite at du får ks :) 

Det er det 😁

Og som om det ikke er tungt nok å gå høygravid : var en smule overivrig på å komme meg ut av huset  i dag, så jeg trakka skeivt og går nå på krykker pga hevelse og vondt kne. Herlighet, nå gir jeg snart opp 😂

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den Thursday, June 30, 2016 at 10.23, Sjela skrev:

Spennende @LilleMy1989:popcorn:

Og @Frøken Vims Altså åååh :rodmer: Gleder meg sånn til tiden som kommer jeg også. Og gleder meg til å se mannen som stolt far til et lite knøtt!

Her er det i alle fall garantert lite som skjer med det første. Han ligger godt oppunder ribbeina og knuffer. Magen har plutselig tatt et realt byks i størrelse og alt begynner å bli temmelig tungt. Å ta på / av strømper og sko, bøye seg og generelt være like aktiv er slitsomt. Jeg føler på at alt er tiltak :P Så... blir nok sittende mye i sofaen og se på serier og hekle fremover. Kanskje jeg rekker å ferdigstille noen av de halvferdige prosjektene mine og oppdatere instagramen med noen nye heklerier. Her om dagen var jeg også innom Stoff og stil og skaffet seleklyper og smokkeringer, så nå skal det hekles smokkelenker også ;) 

PS: Hvordan går det med dere andre som har termin snart? @Aaula @Luux @Skogkløver ? :) 

Såååå klar til å poppe! Gleder meg sånn til å treffe mini :) bare 5 dager til termin! 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Skriver det samme her som i dagboka: 

Vet ikke helt hvordan jeg skal tolke kroppen nå. Jeg har blitt mer og mer "øm" i bekkenet, dvs rundt underlivet og der omkring, den siste tiden. Vet ikke hvordan jeg skal forklare det men det er vondt/ømt/stikker/etellerannet hele tiden nå. 

I går kveld opplevde jeg også en ny type nedpress enn før. Vanligvis så har jeg kjent at det er han som presser nedover eller ligger tungt. Noen ganger har det kommet av at han beveger seg osv... Men nå så kjennes det ut som det begynner midt nede og brer seg sidelengs og litt oppover, han ligger helt rolig. Trykket blir liksom mer og mer intenst før det slipper. Det er ikke vondt med en gang men blir vondt etterhvert. Kjennes ut som det trykker i hele undersiden av bekkenet. Dette pågikk i noen timer i går kveld før det ga seg.

I dag våknet jeg og kjente plutselig mye utflod, har ikke hatt SÅ mye før! Er nok sikker på at det ikke var vann dessverre :P Jeg har hatt noen runder med det samme nedpresset som i går kveld og har mye "vondt"/rare greier. 

Jeg skjønner svært lite... 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Høres ut som modningsrier @LilleMy1989 :Nikke: Jeg har sånne greier jeg også, men det går jo over - og dermed tolker jeg det som modning..jeg tror snart jeg gir opp - denne her må nok jages ut av magehuset :ler: 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 timer siden, LilleMy1989 skrev:

Skriver det samme her som i dagboka: 

Vet ikke helt hvordan jeg skal tolke kroppen nå. Jeg har blitt mer og mer "øm" i bekkenet, dvs rundt underlivet og der omkring, den siste tiden. Vet ikke hvordan jeg skal forklare det men det er vondt/ømt/stikker/etellerannet hele tiden nå. 

I går kveld opplevde jeg også en ny type nedpress enn før. Vanligvis så har jeg kjent at det er han som presser nedover eller ligger tungt. Noen ganger har det kommet av at han beveger seg osv... Men nå så kjennes det ut som det begynner midt nede og brer seg sidelengs og litt oppover, han ligger helt rolig. Trykket blir liksom mer og mer intenst før det slipper. Det er ikke vondt med en gang men blir vondt etterhvert. Kjennes ut som det trykker i hele undersiden av bekkenet. Dette pågikk i noen timer i går kveld før det ga seg.

I dag våknet jeg og kjente plutselig mye utflod, har ikke hatt SÅ mye før! Er nok sikker på at det ikke var vann dessverre :P Jeg har hatt noen runder med det samme nedpresset som i går kveld og har mye "vondt"/rare greier. 

Jeg skjønner svært lite... 

Høres ut som det jeg hadde forrige søndag. Har også veldig mye utflod, i dag rant det mens jeg vasket meg. Synes det var litt grusomt å se flekker på baderomsgulvet.. :sjenert: 

----

I går satt jeg på toget til en barbeque og mini dyttet hodet såpass nedi bekkenet at jeg trodde jeg skulle dette av stolen. Det gjorde så vondt og jeg fikk liksom ikke slappe av. Han var i full beveging, så var nok hodet hans som traff de beste (eller verste) punktene. Men føler ikke det nærmer seg i det hele tatt. Har hatt mer murringer igjen, men ikke mer enn det. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Det er så mye spennende som skjer i kroppene deres! Det blir nok fødsel på nestemann nå straks! 

Min historie er å finne i dagboka, forresten :)

Vi kom hjem fra sykehuset i dag :) Veldig godt å være hjemme! 

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det blir ikke så lenge til vi får hilse på vårt lille nurk ihvertfall :hoppe: Vannet gikk kl 7 idag tidlig, og riene er så smått igang!! Får være hjemme siden jeg er 2. gangs, kunne tenkt meg at de sjekket om hodet er festa - men det var visst ikke prioritert akkurat nå..så lenge jeg kjenner liv er det greit..men jeg blir litt nervøs av det! Fikk beskjed om å spise godt og slappe av - så her sitter jeg og strikker :ler: 

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...