Gå til innhold

Skravletråd juli-august 2016

Frøken Vims

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

34 minutter siden, Nótt skrev:

Må vel nesten få kjøpt meg stelleveske snart. Skal jeg velge grå eller sort????

De var fine begge to :tommel: Sort er etter min mening mer anvendelig siden det går til alt, så jeg ville valgt sort.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg hadde også valgt den svarte tror jeg..eller, det kommer an på hvilken farge vogna har?! 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vognbagen er grå og sportsdelen er lilla, arv etter Vesla. Jeg lurer litt på den grå selv, men er usikker.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, Diddles skrev:

Grått og lilla er kjempefint sammen :jepp:

Er ltt det jeg tenker på også. Og grått er da ganske klassisk det også, eller??

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

2 timer siden, Nótt skrev:

Er ltt det jeg tenker på også. Og grått er da ganske klassisk det også, eller??

Absolutt :Nikke: Siden du har grå vognbag hadde jeg nok valgt grå stelleveske også! Jeg har nedre halvdel av bagen svart + svart sportsdel, derfor ble det svart stelleveske ;) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

God morgen! 

Her tror jeg proppen har begynt å løsne/gå (?) :nigo:(mer detaljer i dagbok). *katten avbrøt meg, husker ikke lenger hva det var jeg egentlig skulle skrive ...* 

Mye menssmerter i går kveld/natt/dag tidlig også. Mener at fra proppen går til fødsel i gjennomsnitt er 1-7 dager?? Noen erfaringer?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Proppen kan bety at noe er i gjerde, og den kan gå mange uker før fødsel. En veldig ustabil indikator med andre ord.

Jeg vil forøvrig minne om at jeg står først i fødekøen, ingen sniking takk! :nei: 

:ler: 

Kan ellers melde om ikke no spennende her. Masse kynnere hele tiden, og noen vonde innimellom, men ellers nada. Hadde forøvrig mitt mest erotiske øyeblikk på ganske lenge i kjøledisken på Rema i går. Det var over 25 grader i hovedstaden, og den deilige, kjølige luften i frysedisken var altså så deilig at jeg måtte holde igjen for ikke å stønne høylytt :hoho: 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er ikke alltid en god indikator. Er det bare slim, så er det bare deler som løsner, da tar det jo lengre tid. Om slimproppen virkelig har gått er det som regel litt blod inni der. Har selv hatt en del slim som kommer ut, men er kanskje også vanlig som andregangsfødende. :jepp: Med Vesla gikk slimproppen skikkelig dagen før fødselen startet, og da var det en real klyse med blod i som lå i do. Mannen var skuffet at jeg ikke hentet han for å vise den. :skratte: 

Har hatt murringer og en mini som har vridd seg som en gal. Mini er jo ikke ventet før 3,5 uke, men antar det er en 5 uker igjen til det skjer noe. :fnise: 

Endret av Emiliania
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hos meg også var det en skikkelig klyse - jeg husker jeg ble kvalm :ler: Så gikk vannet dagen etter, eller to dager etter - husker ikke helt..men det er som de sier over her, det kan skje noe - eller ikke, man kan bli gal av mindre :bond: De eneste to sikre tegnene på fødsel er vannavgang og rier..da helst rier først, at vannet går først er noe dritt :dry: 

Det er sterke murringer hos meg også, og jeg springer på do hele tida, babyen i magen beveger seg på en merkelig måte - sånn som @Emiliania beskriver; vrir seg liksom *grøss* Inatt våkna jeg og var skikkelig kvalm og hadde masse vondt, men det ble med det ;) Ideelt sett vil jeg ikke ha noe fødsel enda, selv om jeg begynner å kjenne på at jeg gleder meg til å få babyen på utsida så vet jeg at h*n har det best inni der noen uker til..jeg er 36 uker imorgen! 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Virker som om det er flere som nærmer seg fødsel her. Selv tror jeg ikke det skjer noe her før om nærmere 4 uker. Ellers har jeg sovet nesten 10 timer i natt og det var sinnsykt godt. Har vasket og strøket bæretøy, som har vært på utlån,så nå er det klart til Veslemann. Har tenkt å prøve å få sydd et babyteppe til han litt senere i dag, Vesla fikk jo et så da må han også få et.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Deilig med en lang natt :) Hvordan babyteppe syr du?? Det kunne jeg og tenkt meg å gjøre men har bare jersey liggende. Er vel mest praktisk med bomull? :klo:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 minutter siden, LilleMy1989 skrev:

Deilig med en lang natt :) Hvordan babyteppe syr du?? Det kunne jeg og tenkt meg å gjøre men har bare jersey liggende. Er vel mest praktisk med bomull? :klo:

Dette er vel mer et leketeppe, mer enn et type "pakke inn i" teppe. Men jeg syr av fleece og bomull kantet med silkebånd. Kan se om jeg kan poste et bilde når jeg er ferdig, om jeg kommer i gang....

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg tror ungen har grodd fast inni der, hun kommer nok ikke før om 4 uker. 38+0 i dag! 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anubiel

Oj, her ser det jo ut som det kan skje ting når som helst! Med en av dere, altså.

Hos meg skjer det ingenting, nada, nichts! Ingen propper, murringer, maserier eller lignende. Ruller og går med kynnere som det har gjort de siste ti ukene. Har egentlig slått meg til ro med at jeg sikkert går på overtid.

Samtidig så har jeg blitt litt bekymret for å bevege meg utenfor huset. Av den merkelige grunnen at da mamma var gravid, gikk vannet uten forvarsel før begge fødslene. Og jeg har lest eller hørt, uten å vite at det stemmer, at man ofte får lik fødselsforløp som sin mor. Så i hodet mitt så tenker jeg at vannet plutselig kommer til å gå på det minst beleilige tidspunktet... Derfor har jeg blitt veldig hjemmekjær! Ikke at jeg har noe stort behov for å dra på shopping eller lignende, heller, heldigvis. Det er bare slitsomt :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er det flere som opplever at familien er fryktelig hårsår og føler seg avvist for alt mulig rart? Jeg synes min har så voldsomt med forventninger og skal legge store planer, og så blir de såre når jeg sier dem imot... 

Feks det med å si ifra når fødselen er i gang og når vi drar på sykehuset. Mamma og søsteren min vil gjerne vite når vi drar, jeg sa at vi har ikke tenkt å fortelle noen andre enn hundepasseren om det. De ble lei seg, men det var ikke akkurat sånn at søsteren min ga meg noen beskjed før ungen var ute heller, og jeg synes det er veldig privat informasjon. Mamma har senere sagt at hun skal respektere ønsket vårt, men at hun gjerne vil at vi gir beskjed bare til hun og pappa allikevel. Jeg sa at ønsket er notert, men at jeg ikke kan love noe som helst (har ingen planer om å si noe).

I tillegg er det regler på sykehuset om at bare besteforeldre får komme på besøk på barsel. Det blir de også såra for og tror at jeg har bestemt, men det er det jo ikke. Det står på hjemmesidene til sykehuset, og strengt tatt (men det har jeg ikke sagt) synes jeg det er litt deilig. Kanskje sykehuset ikke er så nøye som de virker, men jeg vil gjerne ha mulighet til å styre hvor mye besøk det blir. Så da planlegger de å komme "masse på besøk med en gang dere kommer hjem" i stedet. 

Heldigvis har samboern vært veldig tydelig til svigers (to par, begge bor på annen kant av landet) at de er hjertelig velkomne på besøk, men at de ikke kan bo hjemme hos oss. Et par har sagt at de selvfølgelig tar inn på hotell, mens andre svigermor har svart "vi får se". 

Er det jeg som er overfølsom og avvisende på dette, eller er det normalt å se for seg at man ønsker litt ro og fred i starten? Det er jo et maraton av en fysisk utfordring jeg skal gjennom, og så kommer den overveldende opplevelsen av å få et barn. Jeg er litt misunnelig på søsteren min som bodde på en annen kant av landet da hun fikk sine barn, sånn at hun slapp at hele den digre familien har forventninger om å vite alt og å besøke med én gang og være der hele tida.... 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...