Gå til innhold

Skravletråd juli-august 2016

Frøken Vims

Anbefalte innlegg

Gjest Anubiel

Jeg vil være med og sutre! 

Nå sliter jeg skikkelig med venstre hofte, særlig om natten. Jeg klarer bare å ligge på siden når jeg sover, men når jeg har ligget litt på venstre side så gjør det sånn inn i h&#%* vondt i hoften. Som om noen har tatt en slegge og hamret løs på den. Og jeg stivner fullstendig i hele bekkenet mens jeg sover. Har seriøst vurdert å sette meg i en lenestol i stua for å sove der :(

Heldigvis har jeg bare meg selv å tenke på, så hver ettermiddag før mannen kommer hjem tar jeg og den ene katten en liten dupp sammen. Vi har veldig synkronisert sovemønster :P

Merker ellers at jeg fort blir veldig sliten nå. Har egentlig følt meg i tipp-topp form, i alle fall i forhold til det mange andre plages med, frem til nå. Men nå blir jeg dødssliten av å gå 100 meter. Tror også kanskje hodet har festet seg, for det er "noe" som kjennes annerledes ut når jeg går! Skal på kontroll igjen i morgen, så da får jeg vel svaret.

Pusler bare rundt hjemme nå og sjekker av ting på "to do"- listen. Og tar alt i sniletempo :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Det er lov å syte når man bærer på et helt menneske inni seg!! :sjokk: Fortsatt rart å tenke på altså... :hjerte:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Sisti

Vært på kontroll hos jordmor i dag, og jeg ble overrasket over å få vite at han nå ligger riktig vei og med hodet festet! Jeg har jo følt at han ligger i alle retninger, men neida, så god peiling har jeg. :ler: er ennå 5 uker til termin, og han kan jo ombestemme seg og snu seg feil igjen, men... Koselig å vite at det er foten jeg kjenner på høyre side med jevne mellomrom. 

Vi diskuterte fødsel også, og jeg må egentlig bare si at jeg gleder meg litt! Skal bli en spennende opplevelse, hvis det går uten store komplikasjoner hvertfall! 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Støttestrømper funket ikke... De var bare stramme rundt leggen og det er jo ikke der jeg har vann... :daane:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei Jenter jeg ser dere er snart i mål å jeg følger stadig med dere. våre to jenter kom brått så altfor tidlig å var desverre ikke klare for starten på livet. Jeg har derfor latt vær å skrive noe for å ikke skremme med altfor tidlig fødsel å slik. Dere må alle ha lykke til i den siste innspurt å nyt så godt dere kan den siste tiden med mageboer:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

17 minutter siden, trudb skrev:

Hei Jenter jeg ser dere er snart i mål å jeg følger stadig med dere. våre to jenter kom brått så altfor tidlig å var desverre ikke klare for starten på livet. Jeg har derfor latt vær å skrive noe for å ikke skremme med altfor tidlig fødsel å slik. Dere må alle ha lykke til i den siste innspurt å nyt så godt dere kan den siste tiden med mageboer:)

:klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Å nei @trudb!! :(:klem: Det er vel ikke så mye man kan si annet enn at jeg er veldig lei for at det gikk slik :( 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Sisti
3 timer siden, trudb skrev:

Så utrolig leit. :( hvor langt i svangerskapet var du kommet? Håper dere har fått masse støtte. Syns ikke du skal være redd for å skremme - din historie og erfaring er like stor, viktig og reell, men forstår at det kanskje ikke er ønskelig for deg å snakke om det i en slik tråd. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, LilleMy1989 skrev:

Å nei @trudb!! :(:klem: Det er vel ikke så mye man kan si annet enn at jeg er veldig lei for at det gikk slik :( 

Hehe Nei det er ikke det:) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Sisti skrev:

Så utrolig leit. :( hvor langt i svangerskapet var du kommet? Håper dere har fått masse støtte. Syns ikke du skal være redd for å skremme - din historie og erfaring er like stor, viktig og reell, men forstår at det kanskje ikke er ønskelig for deg å snakke om det i en slik tråd. :)

jeg var ikke lenger enn uke 26 å med tvillinger er dem ganske små de var 512g og 486g og 21 cm så de var bittesmå å svake men hvis vi skulle gi dem noen sjans så måtte dem ut. Men det er ikke noe vi ikke snakker om vi har valgt å være veldig åpne med alle om det. Men her inne tenkte jeg mye på de som er førstegangs, jeg har 2 barn fra før å vet hvor fort det kan sette litt angst å lese om slikt.Så jeg ville vente til de fleste her var kommet såpass langt som nå:) Men jada vi har fått masse støtte av venner naboer å familie vi har åsså vrt hoss kriseteamet på sykehuset så vi har fått veldig god oppfølging:) å Vi gleder oss over de 2 ukene vi fikk sammen med jentene før måtte ta farvell:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Sisti
30 minutter siden, trudb skrev:

jeg var ikke lenger enn uke 26 å med tvillinger er dem ganske små de var 512g og 486g og 21 cm så de var bittesmå å svake men hvis vi skulle gi dem noen sjans så måtte dem ut. Men det er ikke noe vi ikke snakker om vi har valgt å være veldig åpne med alle om det. Men her inne tenkte jeg mye på de som er førstegangs, jeg har 2 barn fra før å vet hvor fort det kan sette litt angst å lese om slikt.Så jeg ville vente til de fleste her var kommet såpass langt som nå:) Men jada vi har fått masse støtte av venner naboer å familie vi har åsså vrt hoss kriseteamet på sykehuset så vi har fått veldig god oppfølging:) å Vi gleder oss over de 2 ukene vi fikk sammen med jentene før måtte ta farvell:)

Så fint at dere fikk to uker sammen med jentene da. Gode tanker og klemmer til dere! :klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

31 minutter siden, trudb skrev:

Kondolerer så mye! :klem: Det er så utrolig trist å lese. Sender mange gode tanker til dere. :klem: Er også litt fint dere fikk tid med de små jentene, selv om det ble alt for kort.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

58 minutter siden, trudb skrev:

Uff, så trist å høre! Kondolerer! :klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, trudb skrev:

Uff, så trist å lese :( Ord blir fattige.. Kondolerer! 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her er nok en søvnløs natt med vonde maserier tilbakelagt. Har mistet helt troen på at noe kommer til å skje snart etter flere kvelder og netter med rier som ikke fører med seg noe. Det verste er at, dum som jeg er, så blir jeg like gira hver eneste natt jeg kjenner noe, sånn at det er klin umulig å få sove. Evig optimist! :ler: 

39+5 og ikke noe særlig utålmodig! :eeeh: 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Håper det går over i fødsel for deg snart @Frøken Vims ;) 

Her er alt rolig igjen bortsett fra nedpress og svake mensmerter. Null kynnere eller noe som kan ligne på noe som helst :P 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

43 minutter siden, Frøken Vims skrev:

Her er nok en søvnløs natt med vonde maserier tilbakelagt. Har mistet helt troen på at noe kommer til å skje snart etter flere kvelder og netter med rier som ikke fører med seg noe. Det verste er at, dum som jeg er, så blir jeg like gira hver eneste natt jeg kjenner noe, sånn at det er klin umulig å få sove. Evig optimist! :ler: 

39+5 og ikke noe særlig utålmodig! :eeeh: 

Begynner jo å nærme seg nå for din del. :jepp: Får håpe det tar seg opp og at dere får møtt lillebror.

Sliter noen kvelder med maserier, men de gjør ikke så voldsomt vondt. Kjenner det strammer godt i symfysen og det blir ubehagelig, men ikke verre enn det. Bekkenet har vel også tatt kvelden, greier knapt å sykle nå. Det er så løst, men samtidig så stivt. Føles som om han dupper opp og ned i bekkenet (som er normalt med andregangs om jeg ikke tar feil).

Og.. ene bestevenninna mi er også gravid! Termin i slutten av januar :strix: 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Satser på at ungen kommer snart, @Frøken Vims!

Her er det tidvis nedpress og stikkinger, og innimellom menslignende smerter nederst i magen. Men ikke noe system i det, og så går det en halv dag til neste gang. Så det er vel en god stund til fødsel her også.  37+5 i dag :) Kynnere er det masse av, men det har det jo vært i flere måneder alt, det er ikke noe nytt. Det er bare stramt og litt ubehagelig. 

Flere som føler at mageskinnet er strekt omtrent så langt som det går? Innimellom stikker litjmor ut en fot så langt at det kjennes ut som huden skal revne :P Blir fascinert av hvor lite det er mellom meg og henne, bare et tynt lag av livmor og hud ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for gode ønsker jenter @LilleMy1989 @Emiliania @Surriball ! Nå har imidlertid ønske om snarlig fødsel snudd, for storebror måtte hentes i barnehagen med 40 i feber, øyekatarr og forkjølelse i stad, så nå er det bare å knipe igjen til han er frisk. Han har vært litt forkjølet og hatt antydning til øyekatarr tidligere i uken, men det gikk tilsynelatende over før det sa PANG i barnehagen i dag. Han var helt fin i dag tidlig, så jeg håpet det går over like raskt. Paracet har iallfall hatt god virkning, så det lover i det minste godt. Håpet bare vi klarer å holde øyekatarren i sjakk, for det er jo ekstremt smittsomt. Hadde vært typisk om vi så ut som familien Pink-Eye hele gjengen på alle nyfødtbildene av knerten :ler::eeeh: 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...