Gjest GulSol Skrevet 22. mars 2016 #941 Del Skrevet 22. mars 2016 Et øyeblikk siden, frk.fersken skrev: @augustmami Det som står på terminlista var første antatte termin, men har vært på to ultralyder allerede så terminen er satt tidligere enn først antatt. Forløpig termin er 21.august Ahaaa, så jeg er sisten av hele termingjengen jeg da! Håper å bli satt litt tilbake (selvfølgelig), men UL 9+2 sa at 9+2 stemte godt. Har fortsatt regningen derfra siden. Når har du vært? Hvorfor så mange? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
frk.fersken Skrevet 22. mars 2016 #942 Del Skrevet 22. mars 2016 Et øyeblikk siden, augustmami skrev: Ahaaa, så jeg er sisten av hele termingjengen jeg da! Håper å bli satt litt tilbake (selvfølgelig), men UL 9+2 sa at 9+2 stemte godt. Har fortsatt regningen derfra siden. Når har du vært? Hvorfor så mange? Var i uke 9 og uke 13, den første fikk jeg gratis siden de skulle teste et nytt apparat, og den andre ble jeg henvist til ul siden jeg hadde en liten blødning. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest GulSol Skrevet 22. mars 2016 #943 Del Skrevet 22. mars 2016 8 minutter siden, frk.fersken skrev: @augustmami Det som står på terminlista var første antatte termin, men har vært på to ultralyder allerede så terminen er satt tidligere enn først antatt. Forløpig termin er 21.august Å. Skummelt. Bra alt står fint til. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Sjela Skrevet 29. mars 2016 #944 Del Skrevet 29. mars 2016 Håper alle har hatt en fin påske Her går det unna! Er det mange som har kjøpt inn en del utstyr allerede eller kjent på redebyggingen? Vi har for det meste kjøpt tøy og en lammeskinnspose. Men bør vel snart tenke på å få inn noen storinnkjøp også. Føler det er lang og kort tid igjen til termin på samme tid Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Sisti Skrevet 29. mars 2016 #945 Del Skrevet 29. mars 2016 Vi har bare bestilt vogn. Mannen min skal reise mye i april, så får nok ikke handlet så mye før i mai, og det stresser meg kjenner jeg! Tok derfor en liten netthandel-runde nå og kjøpte regntrekk til vogn, lammeskinn, stelleveske og litt småplukk. Så kan jeg hvertfall krysse av noe. Håper vi får kjøpt bilstol før mai også, eller hvertfall bestemt oss for en så vi kan følge med på tilbud. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Nótt Skrevet 29. mars 2016 #946 Del Skrevet 29. mars 2016 Påsken har vært fin, akkurat passe rolig hjemmepåske. Vi har veldig mye av utstyret på plass fra før etter Vesla. Eneste vi har kjøpt så langt er en seng og litt klær. Skal kjøpe inn et nytt lammeskinn som lillebror skal få ligge på i senga og vogna. Ellers driver vi og ser etter et nytt sted å bo, men det går litt trått. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Sjela Skrevet 29. mars 2016 #947 Del Skrevet 29. mars 2016 21 minutter siden, Sisti skrev: Vi har bare bestilt vogn. Mannen min skal reise mye i april, så får nok ikke handlet så mye før i mai, og det stresser meg kjenner jeg! Tok derfor en liten netthandel-runde nå og kjøpte regntrekk til vogn, lammeskinn, stelleveske og litt småplukk. Så kan jeg hvertfall krysse av noe. Håper vi får kjøpt bilstol før mai også, eller hvertfall bestemt oss for en så vi kan følge med på tilbud. Var det lang leveringstid på vognen? Vi tenker å bestille vogn i april/mai. Haha, jeg er så lett å overtale, men nå har jeg altså tenkt meg om to ganger når det kommer til bilstolen. Opprinnelig var vi nå ganske låst på Maxi cosi pebble plus med 2 way fix (isofixfeste som kan brukes til denne stolen samt neste), men så innser jeg at de fleste netthandler (samt butikker innimellom) har en pakkepris på Maxi cosi cabriofix og isofixfeste til 2500 ca, og det er jo i underkant av hva pebble plus-stolen koster uten feste. Så tror det blir den i stedet rett og slett. Nå irriterer jeg meg bare over at vi ikke kjøpte den når vi var på sånn klubbkveld hos Barnas hus for en liten tid tilbake Typisk meg å være etterpåklok Godt å få shoppa litt på nett da. Det er alltid praktisk Hvilken nettside(r) foretrekker du å handle fra? 25 minutter siden, Nótt skrev: Påsken har vært fin, akkurat passe rolig hjemmepåske. Vi har veldig mye av utstyret på plass fra før etter Vesla. Eneste vi har kjøpt så langt er en seng og litt klær. Skal kjøpe inn et nytt lammeskinn som lillebror skal få ligge på i senga og vogna. Ellers driver vi og ser etter et nytt sted å bo, men det går litt trått. Fordelen med å vente nummer to ja! Håper dere finner dere et passende sted. Ikke bare bare å finne drømmehjemmet. Er det foreløpig plass til en til der dere bor nå da? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Nótt Skrevet 29. mars 2016 #948 Del Skrevet 29. mars 2016 8 minutter siden, Sjela skrev: Fordelen med å vente nummer to ja! Håper dere finner dere et passende sted. Ikke bare bare å finne drømmehjemmet. Er det foreløpig plass til en til der dere bor nå da? Det er plass til en liten en på rommet vårt, men Vesla skal begynne på skolen til høsten og om vi flytter slik at hun må bytte skole vil jeg flytte FØR skolestart. Slik at hun slipper å bytte skole underveis i skoleåret. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Sisti Skrevet 29. mars 2016 #949 Del Skrevet 29. mars 2016 27 minutter siden, Sjela skrev: Var det lang leveringstid på vognen? Vi tenker å bestille vogn i april/mai. Haha, jeg er så lett å overtale, men nå har jeg altså tenkt meg om to ganger når det kommer til bilstolen. Opprinnelig var vi nå ganske låst på Maxi cosi pebble plus med 2 way fix (isofixfeste som kan brukes til denne stolen samt neste), men så innser jeg at de fleste netthandler (samt butikker innimellom) har en pakkepris på Maxi cosi cabriofix og isofixfeste til 2500 ca, og det er jo i underkant av hva pebble plus-stolen koster uten feste. Så tror det blir den i stedet rett og slett. Nå irriterer jeg meg bare over at vi ikke kjøpte den når vi var på sånn klubbkveld hos Barnas hus for en liten tid tilbake Typisk meg å være etterpåklok Godt å få shoppa litt på nett da. Det er alltid praktisk Hvilken nettside(r) foretrekker du å handle fra? Fordelen med å vente nummer to ja! Håper dere finner dere et passende sted. Ikke bare bare å finne drømmehjemmet. Er det foreløpig plass til en til der dere bor nå da? Var ca 3 uker leveringstid, så tror vi får den nå snart. Ja vet du, de der maxi cosiene har jeg også forvirret meg på, siden prisforskjellen er så stor! Hva er det som gjør pebbles så mye dyrere? Jeg skjønner ingenting jeg. Husker jeg så maxi cosi cabriofix på tilbud til 2700 på barnas hus, og tenkte vi måtte slå til, men så så jeg at normalpris på andre nettbutikker er 2600! Så gadd ikke slå til likevel, men så ser jeg at pebbles er mye dyrere og så skjønner jeg ingenting, for det er lett å tenke at dyrere må være bedre... hvorfor kan ikke hvert merke nøye seg med ETT sete i hver størrelse, må de gjøre det så komplisert? Jeg netthandler bare der det er billigst, sjekker som regel babybanden, mimmis, babyshop og barnas hus. I dag var lammeskinn det jeg skulle ha, og det var billigst hos babybanden, og de har gratis frakt. Og rett før jeg skulle betale kom jeg på at de har BBHugMe, så jammen ble den også bestilt. har bestilt noen mammakjoler fra zalando også i dag, så jeg har svidd av altfor mye penger... Har hatt svangerskapskontroll hos lege i dag, det var vel unnagjort på 5 minutter. gleder meg til å treffe jordmor igjen, mye koseligere det! Skal også forsøke å jobbe litt igjen nå, og tror det skal bli greit. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Surriball Skrevet 29. mars 2016 #950 Del Skrevet 29. mars 2016 Vi er visst litt tidlig ute, for vi har kjøpt inn både vogn, seng, bilstol og stellekommode... Men det har vært en del på tilbud, noen julegaver som brant i lomma og stellekommoden fant vi på Finn. Pluss at jeg er redebygger deluxe, og blir gal av å ikke ha ting klart Skal på kontroll i morgen tidlig 25 uker på vei nå! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Emiliania Skrevet 29. mars 2016 #951 Del Skrevet 29. mars 2016 Vi har nesten alt, vi må ha varmeflasker (en ting de anbefaler her, så ikke stress med det :P), en lekegrind (box) hvor babyen ligger når jeg sover. Ting er litt annereledes her merker jeg til tider. I tillegg må jeg se gjennom klærne til Vesla og se hva vi kan bruke. Var mye nøytralt og en del gutteting som bestemor kjøpte før vi visste om Vesla var jente eller gutt. Hvis vi mangler noe kjøper vi det. Jeg har kontroll på torsdag. Blir kanskje å prate litt ut om erfaringen jeg hadde på sykehuset her. Selv om det ikke plager meg stort, er det greit at de får informasjon og slik. De er skikkelig koselige de jordmødrene som følger meg. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Sisti Skrevet 29. mars 2016 #952 Del Skrevet 29. mars 2016 1 time siden, Surriball skrev: Vi er visst litt tidlig ute, for vi har kjøpt inn både vogn, seng, bilstol og stellekommode... Men det har vært en del på tilbud, noen julegaver som brant i lomma og stellekommoden fant vi på Finn. Pluss at jeg er redebygger deluxe, og blir gal av å ikke ha ting klart Skal på kontroll i morgen tidlig 25 uker på vei nå! Herlig å ha ting klart da, jeg kjenner jeg begynner å bli gal av å ha så mye uavklart. spesielt barnerommet stresser meg, det er foreløpig bare roterom (det var gjesterom, men ikke nå lenger :ler:). Lykke til på kontroll! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Surriball Skrevet 29. mars 2016 #953 Del Skrevet 29. mars 2016 6 minutter siden, Sisti skrev: Herlig å ha ting klart da, jeg kjenner jeg begynner å bli gal av å ha så mye uavklart. spesielt barnerommet stresser meg, det er foreløpig bare roterom (det var gjesterom, men ikke nå lenger :ler:). Lykke til på kontroll! Takk! Regner med at det går bra. Blir første kontroll hos legen, har gått til jordmor hittil. Vi har også et uferdig gjesterom som skal bli barnerom! Det må nok pusses opp i løpet av våren, men det tar sikkert ikke mer enn ei uke. Vi skal pusse det opp likedan som soverommet til meg og samboern, så da vet vi hvordan vi gjør det Men det blir godt når det blir ferdig! Hm, jeg sikler på ei gravidjakke på H&M på salg. Jeg driver og vokser ut av jakkene mine. Den koster 300 kr, og jeg bor i ruskeværland Jeg vurderer å slå til. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
nytid Skrevet 29. mars 2016 #954 Del Skrevet 29. mars 2016 påska har vært fin, litt forkjølet bare her er ingen ting klart, litt klær og et lammeskinn er det jeg kan skryte av har ei mor å ei svigermor som er litt overtroisk, å man skal tydeligvis ikke ta inn ting for tidlig! Skal begynne snart, men blir så forvirret av alt at jeg som regel sitter 2-3 timer før jeg gir opp å tenker at det får jeg ta senere Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Frøken Vims Skrevet 29. mars 2016 Forfatter #955 Del Skrevet 29. mars 2016 Her har påsken også vært bra, om dog noe slitsom. Uken før påske startet med at vi fikk besøk av omgangssyken, først spydde junior utover senga vår 3 ganger natt til mandag (ergo null søvn den natta) og så var det min tur natt til onsdag. Tror seriøst aldri jeg har vært så syk noen gang, og dagen etter var jeg så sliten at jeg holdt på å besvime når jeg hentet junior i barnehagen. Og så reiste vi på påsketur med svigers, for så å feire treårsdag og ha andre svigerfamilien på besøk på hytta resten av påsken. For å være ærlig var det litt godt å gå på jobb i dag, har ikke sittet så mange timer i fred med kaffekoppen på flere uker Ifht utstyr må vi kjøpe nytt stellebord, babycall, og en ladning med nye gulpekluter. Og kanskje noen bodyer med kort arm. Storebror ble født i mars, så det vi har av sommerklær til han er i litt større størrelser. Jeg må ta en skikkelig gjennomgang av babyklærne vi har snart, jeg bare mangler tiltakslyst om dagen. Er så sliiiiiiten Må si jeg gleder meg til å få knøttet på utsiden sånn at jeg får tilbake mobilitet, energi og humøret.. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
LilleMy1989 Skrevet 29. mars 2016 #956 Del Skrevet 29. mars 2016 Vi har handlet inn endel men føler også at det begynner å nærme seg. Tør ikke å utsette i tilfelle formen min blir verre... For da orker jeg ikke drive å springe på kjøpesenter Blir nok litt og litt fremover og bilstol blir antagelig kjøpt i mai, mulig maxi cosi men vi har ikke bestemt oss.. Jeg har veldig lyst på cybex men har fått for meg at de ikke er plustestet??? Og så er det kanskje mer passende som stol nr 2 (fra 9 mnd elns) med tanke på den dreie-funksjonen. Føler virkelig at magen begynner å bli stor nå, kjenner den er "i veien" og at jeg bærer den for å si det sånn. Blir fort sliten i ryggen av å stå. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
LempikasPromise Skrevet 29. mars 2016 #957 Del Skrevet 29. mars 2016 Jeg har handlet nøyaktig to pysjamaser til baby, resten har jeg fra før. Så kommer ikke til å kjøpe noe før baby er født tror jeg. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Surriball Skrevet 30. mars 2016 #958 Del Skrevet 30. mars 2016 Jeg la på meg 2 kg i påska!! Det er sykt mye på 1,5 uke! Nå skal jeg riktignok opp og jeg har foreløpig lagt på meg helt normale mengder, men jeg ble litt sjokkert over hvor fort det har gått de siste ukene... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
LilleMy1989 Skrevet 30. mars 2016 #959 Del Skrevet 30. mars 2016 Det finnes oversikt over hvor mye man ca skal legge på seg på en mnd i forhold til hvilket trimester man er i. I 2.trimester var det 0,5 kg i uka Jeg fant ut at jeg faktisk ligger endel under dette og er foreløpig opp ca 6 kg.. Det meste er på magen men gamle bukser og gensere strammer litt mer på lår og armer Jeg måtte lukke øynene når jeg klikket på bestill i går kveld... 600 kr for myggnetting og koppeholder... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Emiliania Skrevet 31. mars 2016 #960 Del Skrevet 31. mars 2016 Jeg har sporadisk vektoppgang. Det kan stå stille et par uker, og vips var det visst en kg til på et par tre-fire dager. I går gikk jeg ned nesten en kilo, var såpass full av vann. Ligger nå på 7 kg pluss, strammer rundt mage og lår. Føler meg så stor allerede. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå