Gjest Anubiel Skrevet 4. januar 2016 #381 Del Skrevet 4. januar 2016 Her fungerte det å spise bittelitt, men ofte mot kvalme. Akkurat hva du bør spise tror jeg varierer VELDIG fra person til person. Jeg hadde utrolig liten matlyst og hadde aversjon mot det meste. Så jeg spiste det lille jeg følte for. Som kunne være kapteinskjeks en dag, salat en annen dag og suppe en tredje. I dag er jeg 13 + 2 og merker at kvalmen heldigvis virker å være forbigående. Har ikke vært kvalm på en fem, seks dager, mens før var jeg kvalm hver bidige dag... Skal på ultralyd på torsdag og merker at jeg har vanskelig for å egentlig ta inn over meg at jeg er gravid, eller glede meg, før jeg har vært der og sett at ting virker OK. Har vært så ille at mannen min har lurt på om jeg egentlig vil ha barn. Jeg vet om flere som dessverre har vært nødt til å ta senabort på grunn av tilstander ved fosteret som ikke er forenelig med liv, så er vel derfor jeg er litt forsiktig med å juble over at 12-ukers kneika er forbi. Er skikkelig nervøs før ultralyden, kjenner jeg . Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Frøken Vims Skrevet 4. januar 2016 Forfatter #382 Del Skrevet 4. januar 2016 2 timer siden, Emiliania skrev: Jeg er visstnok lengre på vei enn tidligere antatt. Ultralyden viste et lite foster på 4.7 cm som sprellet og veivet med arm og bein. Jeg er da 11 uker og 3 dager på vei! Blødningen var visst fra livmorhalsen for jordmor kunne ikke se årsak til blødning i livmoren. Storesøster var med og synes det var morsomt! Termindato er 22. juli. Heldiggrisen som ble flyttet noen dager riktig vei da! Bare noen få dager igjen til de magiske 12! Hvor gammel er storesøster forresten? 2 timer siden, frk.fersken skrev: Noen som har noen tips mot kvalme? Spise litt jevnt og trutt, slik at man ikke er sulten og ikke er mett. Både sult- og metthetsfølelse trigget kvalmen hos meg iallefall. Her gikk det også mye i havreknekkebrød med div ost på, nøytralt og godt. 1 time siden, Sjela skrev: 10 + 1 i dag og embryo er offisielt et foster Jula har gått delvis greit. Selve jul og nyttårsaften var jeg ikke dårlig i det hele tatt Men utover det har jeg sovet mye og vært uggen/kvalm. Er uggen nå også så har hjemmekontor. Virkelig lykkelig over å kunne ha en slik ordning Gratulerer med et lite foster i magen! Jeg klarer ikke å finne noen kilder på det etter er kjapt googlesøk, men mener bestemt at den usikre tiden egentlig er over når man bikker 10 uker, og ikke 12 som de fleste anser som "trygt". Men jeg klarte som sagt ikke å finne noen kilder på sparket, så du får ta det med en klype salt ---------------------------------------------------------------- Shit, jeg er plutselig 14 uker i dag jeg Synes jeg var 12 uker for bare en dag eller to siden. Tror kanskje jeg kjente noen bittesmå spark i går også, selv om det selvsagt kan ha vært luft. Jeg kjente liv i slutten av uke 15 sist gang, og det er visst ikke uvanlig å kjenne liv tidligere i andre svangerskap, så det er ikke umulig. I tillegg har jeg morkaka på bakre vegg, så alt ligger iallefall til rette for å kjenne liv tidlig Ellers er formen ganske fin om dagen, har iallefall ikke vært kvalm på en stund. Jeg har også også vært relativt opplagt hele juleferien, bortsett fra i går og i dag. Men det er ikke utenkelig at de siste to dagene er en mental reaksjon på at juleferien er over. Liker IKKE tanken på å begynne å jobbe igjen Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Emiliania Skrevet 4. januar 2016 #383 Del Skrevet 4. januar 2016 2 timer siden, Frøken Vims skrev: Heldiggrisen som ble flyttet noen dager riktig vei da! Bare noen få dager igjen til de magiske 12! Hvor gammel er storesøster forresten? Har faktisk blitt flyttet frem en uke på de to ultralydene jeg hadde. Babyen ble visst unnfanget noe tidligere enn forventet.. Storesøster er 4, blir 5 i oktober i år. 2 timer siden, Frøken Vims skrev: Shit, jeg er plutselig 14 uker i dag jeg Synes jeg var 12 uker for bare en dag eller to siden. Tror kanskje jeg kjente noen bittesmå spark i går også, selv om det selvsagt kan ha vært luft. Jeg kjente liv i slutten av uke 15 sist gang, og det er visst ikke uvanlig å kjenne liv tidligere i andre svangerskap, så det er ikke umulig. I tillegg har jeg morkaka på bakre vegg, så alt ligger iallefall til rette for å kjenne liv tidlig Ellers er formen ganske fin om dagen, har iallefall ikke vært kvalm på en stund. Jeg har også også vært relativt opplagt hele juleferien, bortsett fra i går og i dag. Men det er ikke utenkelig at de siste to dagene er en mental reaksjon på at juleferien er over. Liker IKKE tanken på å begynne å jobbe igjen Kan godt hende det er spark, har også hørt at det kan skje tidligere. Må nok vente en stund til før jeg kjenner de små sparkene til lillebrøster. Kanskje det er tanken på å jobbe ja. men er jo greit å ikke være kvalm lengre ihvertfall. Sliter enda med det, og de siste ukene har det blitt litt verre. Forventer ikke at det forsvinner helt før uke 18, var kvalm så lenge da jeg gikk med storesøster. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Mandel88 Skrevet 4. januar 2016 #384 Del Skrevet 4. januar 2016 Den 2 January 2016 at 11.17, Shabachtani skrev: Godt nyttår Da er vi ca. like langt på vei, Mandel88! Jeg var (ifølge mens-terminen) 12 uker på vei på nyttårsaften. Begynner på ny uke på torsdag fordi jeg hadde siste mens på en torsdag, men barnet bryr seg vel strengt talt ikke om ukedager i forhold til hvor mye det har vokst siden sist bare gøy å følge med på uke for uke i begynnelsen, når det skjer så mye! Jeg har jobbet mye i jula og før jul, og var helt utslitt da jeg endelig hadde noen fridager. Merker at jeg blir mye mer sliten enn før... På nyttårsaften puttet kona meg i seng 23.30, da satt jeg bare og svaia og burde lagt meg lenge før. Særlig med tanke på jeg måtte opp 0630 førstedag på grunn av jobben. Det var en seig økt, og jeg orker ikke lukta av kaffe, engang :D Masse lykke til på ultralyd! Vi var på privat i uke 9, og jeg er innkalt til tidlig UL på sykehuset 18/1 pga medisinbruk. Har ikke hørt om at de kan se kjønn så tidlig som uke 12, men de kan jo sikkert prøve Godt tips med januarsalg! Det finnes jo så innmari mye rart å kjøpe til babyer at jeg tror vi går for ...minst mulig Vogn er jo såpass dyrt at salg kan være lurt. Så gøy at vi er like langt på vei! Er spennende å følge med uke for uke hvordan utviklingen skjer. Sjekker appen på telefonen ofte =P Kan gå seg helt vill i hva man trenger og ikke trenger. Vi tar det litt som det kommer. Så lenge vi har det mest nødvendige, så trenger vi jo ikke ha absolutt alt klart før fødsel Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
frøken gurine:) Skrevet 5. januar 2016 #385 Del Skrevet 5. januar 2016 Da må desverre midt navn strykes fra terminlista da jeg har hatt en SA.. Lykke til, til alle dere andre her inne, håper ingen opplever det jeg måtte igjennom! :-) Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Frøken Vims Skrevet 5. januar 2016 Forfatter #386 Del Skrevet 5. januar 2016 12 minutter siden, frøken gurine:) skrev: Da må desverre midt navn strykes fra terminlista da jeg har hatt en SA.. Lykke til, til alle dere andre her inne, håper ingen opplever det jeg måtte igjennom! :-) Så leit Håper det går greit med deg Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Sjela Skrevet 5. januar 2016 #387 Del Skrevet 5. januar 2016 19 minutter siden, frøken gurine:) skrev: Da må desverre midt navn strykes fra terminlista da jeg har hatt en SA.. Lykke til, til alle dere andre her inne, håper ingen opplever det jeg måtte igjennom! :-) Trist å lese Håper det går bra med deg Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Emiliania Skrevet 5. januar 2016 #388 Del Skrevet 5. januar 2016 22 minutter siden, frøken gurine:) skrev: Da må desverre midt navn strykes fra terminlista da jeg har hatt en SA.. Lykke til, til alle dere andre her inne, håper ingen opplever det jeg måtte igjennom! :-) Huff, så trist! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
LilleMy1989 Skrevet 5. januar 2016 #389 Del Skrevet 5. januar 2016 Så trist Gurine Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Nótt Skrevet 5. januar 2016 #390 Del Skrevet 5. januar 2016 Så trist Gurine. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Nótt Skrevet 5. januar 2016 #391 Del Skrevet 5. januar 2016 Er det noen andre som har kjent kynnere?? I dag kjentes det ut som jeg fikk kynnere, plutselig hadde jeg en hard klump på størrelse med en stor appelsin/grapefrukt rett over skambeinet. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Diddles Skrevet 5. januar 2016 #392 Del Skrevet 5. januar 2016 Uff så trist at du måtte oppleve å miste Gurine Håper det går bra med deg og at du har gode mennesker rundt deg nå 53 minutter siden, Nótt skrev: Er det noen andre som har kjent kynnere?? I dag kjentes det ut som jeg fikk kynnere, plutselig hadde jeg en hard klump på størrelse med en stor appelsin/grapefrukt rett over skambeinet. Oi, kynnere allerede? Det var tidlig!! Jeg har ikke hatt kynnere enda, men det strekker veldig nedi der et par ganger om dagen - det gjør ganske vondt! Vet at det er fordi ting og tang vokser og tøyes, så jeg er ikke redd, men må krøke meg sammen når det skjer..oftest når jeg reiser meg fra liggende stilling! Mannen ble litt de første gangene, men etter å ha lest seg opp litt slappet han litt mer av Kom kynnerene dine veldig brått på, eller var du på trening eller noe når de kom? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Nótt Skrevet 5. januar 2016 #393 Del Skrevet 5. januar 2016 28 minutter siden, Diddles skrev: Uff så trist at du måtte oppleve å miste Gurine Håper det går bra med deg og at du har gode mennesker rundt deg nå Oi, kynnere allerede? Det var tidlig!! Jeg har ikke hatt kynnere enda, men det strekker veldig nedi der et par ganger om dagen - det gjør ganske vondt! Vet at det er fordi ting og tang vokser og tøyes, så jeg er ikke redd, men må krøke meg sammen når det skjer..oftest når jeg reiser meg fra liggende stilling! Mannen ble litt de første gangene, men etter å ha lest seg opp litt slappet han litt mer av Kom kynnerene dine veldig brått på, eller var du på trening eller noe når de kom? Jeg hadde vært ute og gått en god tur, og en del annet, de kom når jeg satte meg ned i soafen og slappet av. Hadde en god del kynnere med Vesla også, men de begynte ikke så tidlig. Skal til legen på torsdag, for noe helt annet, men tenkte å ta det opp da. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
LilleMy1989 Skrevet 6. januar 2016 #394 Del Skrevet 6. januar 2016 11 timer siden, Nótt skrev: Er det noen andre som har kjent kynnere?? I dag kjentes det ut som jeg fikk kynnere, plutselig hadde jeg en hard klump på størrelse med en stor appelsin/grapefrukt rett over skambeinet. Nei, men det er vel normalt at de begynner i uke 15-16 synes jeg at jeg leste et sted. Kanskje ikke så rart om de begynner tidligere hos noen? Jeg har ikke kjent noe slikt men har endel "menssmerter" til tider. Vet ikke om det kjennes noe likt ut? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Frøken Vims Skrevet 6. januar 2016 Forfatter #395 Del Skrevet 6. januar 2016 12 timer siden, Nótt skrev: Er det noen andre som har kjent kynnere?? I dag kjentes det ut som jeg fikk kynnere, plutselig hadde jeg en hard klump på størrelse med en stor appelsin/grapefrukt rett over skambeinet. Jeg har kjent et par kynnere allerede, og kjente vel den første allerede i uke 12. Fikk tidlige kynnere i forrige svangerskap også, og var en del "plaget" med kynnere gjennom hele svangerskapet, men uten at det fikk konsekvenser utover at det var ubehagelig. Hadde du mye kynnere sist også? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Frøken Vims Skrevet 6. januar 2016 Forfatter #396 Del Skrevet 6. januar 2016 Hvis noen føler seg glemt fra terminlisten i førsteinnlegget så gi meg et lite vink, jeg har nemlig mistet helt oversikten over hvem som er nye/gamle og hvem som er/ikke er ført opp listen. Er ikke noe særlig susete om dagen skjønner dere.. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Nótt Skrevet 6. januar 2016 #397 Del Skrevet 6. januar 2016 20 minutter siden, LilleMy1989 skrev: Nei, men det er vel normalt at de begynner i uke 15-16 synes jeg at jeg leste et sted. Kanskje ikke så rart om de begynner tidligere hos noen? Jeg har ikke kjent noe slikt men har endel "menssmerter" til tider. Vet ikke om det kjennes noe likt ut? Det jeg har lest om kynnere er at før uke 12 så kan det som kjennes ut som mensmurringer være kynnere. 7 minutter siden, Frøken Vims skrev: Jeg har kjent et par kynnere allerede, og kjente vel den første allerede i uke 12. Fikk tidlige kynnere i forrige svangerskap også, og var en del "plaget" med kynnere gjennom hele svangerskapet, men uten at det fikk konsekvenser utover at det var ubehagelig. Hadde du mye kynnere sist også? Jeg hadde en god del kynnere i forrige svangerskap, men kjente de ikke så tidlig som uke 12. Er på en måte godt å høre at jeg ikke er alene. 3 minutter siden, Frøken Vims skrev: Hvis noen føler seg glemt fra terminlisten i førsteinnlegget så gi meg et lite vink, jeg har nemlig mistet helt oversikten over hvem som er nye/gamle og hvem som er/ikke er ført opp listen. Er ikke noe særlig susete om dagen skjønner dere.. Jeg har ikke havnet på terminlisten, termin er 15.juli. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Emiliania Skrevet 6. januar 2016 #398 Del Skrevet 6. januar 2016 12 timer siden, Nótt skrev: Er det noen andre som har kjent kynnere?? I dag kjentes det ut som jeg fikk kynnere, plutselig hadde jeg en hard klump på størrelse med en stor appelsin/grapefrukt rett over skambeinet. Ikke enda, er for tidlig for min del. 12 minutter siden, Frøken Vims skrev: Hvis noen føler seg glemt fra terminlisten i førsteinnlegget så gi meg et lite vink, jeg har nemlig mistet helt oversikten over hvem som er nye/gamle og hvem som er/ikke er ført opp listen. Er ikke noe særlig susete om dagen skjønner dere.. 22. juli har jeg termin. :D Og du er ikke eneste som er susete! Jeg har virkelig en teflonhukommelse nå, så må skrive ned alt jeg skal gjøre. Begynner på 100 ting samtidig. --- Har litt ubehag på høyre side av magen, men er heldigvis relativt avslappet. Har fått vite at jeg har en 4 cm stor cyste på ene eggstokken og det kan forårsake vondter og ubehag. Jordmor sa det var vanlig, men den må ikke vokse mer enn til 6 cm i diameter, ellers kan det forårsake ekstreme smerter. Nytt for min del. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
trudb Skrevet 6. januar 2016 #399 Del Skrevet 6. januar 2016 Beklager dette men føler fælt for å klage litt til noen som sikkert forstår meg bedre enn de rundt meg. Vet det e dumt å klage man har jo selv ønsket dette å burde bare være glad til men er på dag 3 hvor e rett å slett føler meg sjuk pga trøttheten. KLeshauen å husvasken hoper seg mer å mer opp pga kroppen den vill ikke mer enn å ligge på sofaen å syns synd på seg selv. Kvalmen har vært så intens disse dagene att mat har ikke vært snakk om å få ned kunn noen stakkarslie ritz kjeks i ny å ned:P Brødmat kan jeg glemme brekker meg bare av å tyggei brødet men idag fant jeg heldigvis noe mat kroppen vill ha nemmelig pytt i panne:D enkelt smakløst men helt ok å fylle litt på med:D priser meg lykkelig over å ha sodastream akuratt nå fortiden for da er farrisen lett tilgjengelig hele døgnet:D å ikke minst er e glad e går hjemme pga kronisk sykt barn slik att e slipper tenke på sykemld å jobb:D men må inrømme det værste med kvalmen å denne formen e att ingenting kommer opp så da går man bare rundt å føler seg konstant uggen i magen å influensa sjuk:P Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
LempikasPromise Skrevet 6. januar 2016 #400 Del Skrevet 6. januar 2016 Føler med deg @trudb Jeg for min del skjønner ikke at det kalles morgenkvalme, jeg er jo kvalm hele forbanna dagen, og eier ikke matlyst Ser frem til å bikke 12 uker neste uke, krysser fingrene for at jeg føler meg bedre snart! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå