Gå til innhold

Vixen.no - en bløff?


Gjest CecilieX

Anbefalte innlegg

5 minutter siden, ElizabethTaylor skrev:

Elsker det. 

Men dere som har skrevet til/tipset norske aviser angående vixen og bloggere generelt - hva har dere fått til svar?

Ikke hørt et pip fra NRK. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg har forstått det slik at noe av grunnen til at media ikke ønsker å skrive om BOTB er fordi det er en anonym blogg. Greit det, men det er jo et lite hav av andre ting å ta taki i denne saken. BOTB er bare en av mange tråder. 

Tror nesten vi kan konkludere med at media ikke bryr seg dessverre. Ikke at jeg forstår hvorfor. Hvis man ser på saken, også utover selve Vixen, så er jo dette en virkelig gravesak jeg skulle trodd at både kunne solgt godt men også kunne vært litt prestisje for journalistene. Og de kommer så og si til dekket bord: @Asti har dokumentert så og si alt de trenger. 

 

Endret av Newroz
Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 minutter siden, Newroz skrev:

Jeg har forstått det slik at noe av grunnen til at media ikke ønsker å skrive om BOTB er fordi det er en anonym blogg. Greit det, men det er jo et lite hav av andre ting å ta taki i denne saken. BOTB er bare en av mange tråder. 

 

Enig.  Det interessante er diskvalifiseringen av Annijor og Lunde,  for deretter dagen etter å ta de inn igjen.   Videre alle semifinalistene og finalistene med brudd på markedsføringsloven,  alkoholloven og åndsverksloven... 

Tilføyelse: Og så legge historikken til Hans-Petter Nygård-Hansen til dette...  Da burde det ha vært litt av hvert å skrive om. 

Endret av Asti
Lenke til kommentar
Del på andre sider

17 minutter siden, Newroz skrev:

Det er min bekymring også. Norsk presse har åpenbart berøringsangst når det gjelder bloggere og de som taler for dem. Av en eller annen merkelig grunn kommer det ikke ett eneste kritisk spørsmål når det blir snakk om bloggere eller talspersonene. 

Ingen andre i samfunnet ville sluppet så lettvint unna. Er det mangel på forståelse, gidder ikke journalistene å sette seg inn i sakene de skriver om eller er det andre grunner? 

Jeg mistenker norske journalister / redaktører for å se på reklamebloggene som noe annet enn hva de faktisk er, at det er litt for rosa og litt for dillete til at de vil ta i det. Det var en lengre opp i tråden som foreslo at vi samarbeidet om en felles mail, det hadde kanskje vært en ide. At vi komponerte en som mange kunne sende til forskjellige redaksjoner. Skjult markedsføring fortjener ikke prisutdelinger med tilhørende visvas i seriøse kanaler som NRK.

Endret av orfeus
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tror dessverre at «rosabloggere» ikke er viktige nok. HP selv koketterer med hvilke blogger han leser. Selv ikke juryformannen leser bloggene han skal gi priser. 

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, Asti skrev:

Enig.  Det interessante er diskvalifiseringen av Annijor og Lunde,  for deretter dagen etter å ta de inn igjen.   Videre alle semifinalistene og finalistene med brudd på markedsføringsloven,  alkoholloven og åndsverksloven... 

Ja, og ikke minst bindingene mellom Chilli, Vixen og jurymedlemmene. Og hvordan enkelte jurymedlemmer har trampet rundt i forbindelse med alt dette. 

Forresten: så at det ble tatt opp i tråden at Christine ikke kunne vite alt om alle jurymedlemmene, så klart ikke, men i de juryene jeg har vært i har det alltid vært et spørsmål om habilitet og forhold til de nominerte. At ett av medlemmene har satt en nominert på en "svarte liste" ville jeg sett som en selvfølge at kom opp. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

1 minutt siden, Newroz skrev:

Ja, og ikke minst bindingene mellom Chilli, Vixen og jurymedlemmene. Og hvordan enkelte jurymedlemmer har trampet rundt i forbindelse med alt dette. 

Forresten: så at det ble tatt opp i tråden at Christine ikke kunne vite alt om alle jurymedlemmene, så klart ikke, men i de juryene jeg har vært i har det alltid vært et spørsmål om habilitet og forhold til de nominerte. At ett av medlemmene har satt en nominert på en "svarte liste" ville jeg sett som en selvfølge at kom opp. 

Enig.  Takk for presisering. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Bruker115236

Jeg har i hvert fall vanskeligheter med å tro at ingen journalister vil skrive om det, og da ikke bare om vixen men generelt lureriet i bloggverdenen, ettersom dette må være rene gullgruven for de.  Jeg går faktisk så langt og mistenker at flere journalister har fått munnbind, og det derfor kunne vært interessant å se på bindingene mellom enkelte av redaktørene i de forskjellige avisene. Kanskje vi burde tipse se og hør i stedet?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, orfeus skrev:

Jeg mistenker norske journalister / redaktører for å se på reklamebloggene som noe annet enn hva de faktisk er, at det er litt for rosa og litt for dillete til at de vil ta i det. Det var en lengre opp i tråden som foreslo at vi samarbeidet om en felles mail, det hadde kanskje vært en ide. At vi komponerte en som mange kunne sende til forskjellige redaksjoner. Skjult markedsføring fortjener ikke prisutdelinger med tilhørende visvas i seriøse kanaler som NRK.

Ja, det er kanskje ikke en dum idé. Ser for meg at det kan bli en laaaang e-post! Denne saken har jo så sinnsykt mange grener. Jeg begynte på en e-post til en journalist i NRK, og der var bare innledningen sinnsykt lang fordi jeg forsøkte å forklare hvordan alt dette hang sammen. Fikk aldri sendt den fordi macen tok kvelden :(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 minutter siden, ElizabethTaylor skrev:

Kanskje vi skulle lagd en fellesmail og sendt den samme til flere journalister og aviser?

Jeg føler ikke at jeg har god nok oversikt over alle faktum i saken, men hvis noen vil sammenfatte det vi faktisk vet, kan jeg levere det personlig til en redaktør i Akersgata. #snikskryt

  • Liker 14
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, ElizabethTaylor skrev:

Jeg har i hvert fall vanskeligheter med å tro at ingen journalister vil skrive om det, og da ikke bare om vixen men generelt lureriet i bloggverdenen, ettersom dette må være rene gullgruven for de.  Jeg går faktisk så langt og mistenker at flere journalister har fått munnbind, og det derfor kunne vært interessant å se på bindingene mellom enkelte av redaktørene i de forskjellige avisene. Kanskje vi burde tipse se og hør i stedet?

Men hvorfor skulle de få munnkurv? Jeg kan ikke helt forstå hva slags bindinger de journalister skal ha til bloggerne? Flere av bloggerne er vel på UI som journalister ikke har noen forbindelse til? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Bruker115236
Akkurat nå, Newroz skrev:

Ja, det er kanskje ikke en dum idé. Ser for meg at det kan bli en laaaang e-post! Denne saken har jo så sinnsykt mange grener. Jeg begynte på en e-post til en journalist i NRK, og der var bare innledningen sinnsykt lang fordi jeg forsøkte å forklare hvordan alt dette hang sammen. Fikk aldri sendt den fordi macen tok kvelden :(

 

Akkurat nå, xemiliex skrev:

Jeg føler ikke at jeg har god nok oversikt over alle faktum i saken, men hvis noen vil sammenfatte det vi faktisk vet, kan jeg levere det personlig til en redaktør i Akersgata. #snikskryt

Dere har min stemme i hvert fall. Jeg kan godt skrive hvis noen ønsker å sende et skriv med alle bevisene som må være med.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Akkurat nå, Kollontaj skrev:

Jeg tror dessverre at «rosabloggere» ikke er viktige nok. HP selv koketterer med hvilke blogger han leser. Selv ikke juryformannen leser bloggene han skal gi priser. 

Da må vi bare fortsette å mase slik at de forstår at en rosablogg ikke alltid er hva den ser ut til, at det dreier seg om, for å nevne noe, - lassevis av skjult reklame rettet mot barn, ulovlig reklame for kosmetiske inngrep, at de som formidler reklamekontrakter til utvalgte bloggere også er de som deler ut priser, og at prisutdelingen er snuskete og korrupt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Bruker115236
3 minutter siden, Newroz skrev:

Men hvorfor skulle de få munnkurv? Jeg kan ikke helt forstå hva slags bindinger de journalister skal ha til bloggerne? Flere av bloggerne er vel på UI som journalister ikke har noen forbindelse til? 

Jeg tror ikke det selve bloggerne de har bindinger til, men heller firmaene som markedsfører hos bloggerne. Alt handler jo om penger og makt. De vil holde seg i god fot med kontakter i bransjen. Bloggerne tviler jeg på de bryr seg så mye om, men bloggerne er jo markedsføringsplattformen til utallige firmaer. Også har vi jo alle disse "mellommennene" som Chili pup., UI osv.

Endret av Bruker115236
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Noe av problemet nå er vel kanskje at dette ikke har nyhetsverdi lenger. Nå er selve prisutdelingen over og HP har vært så mye ute i media og sutra at mange sikkert er godt ferdig med saken. 

Som skrevet før ønsker jeg egentlig at enten tv2 eller NRK lager en sikkelig dokumentar om hvordan bloggverden, herunder Vixen, fungerer. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

1 minutt siden, ElizabethTaylor skrev:

Jeg tror ikke det selve bloggerne de har bindinger til, men heller firmaene som markedsfører hos bloggerne. Alt handler jo om penger og makt. De vil holde seg i god fot med kontakter i bransjen. Bloggerne tviler jeg på de bryr seg så mye om, men bloggerne er jo markedsføringsplattformen til utallige firmaer. Også har vi jo alle disse "mellommennene" som Chili pup., UI osv.

Ja, så da må vi strengt talt bare finne ut av disse bindingene for at vi skal gå videre :ac::kghjerte:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, engangstilfelle skrev:

Tv2 kommer aldri verden til å gjøre det, de er bloggelskere.

Sant, de har jo et eget program om bloggere de.... Det har NRK når jeg tenker meg om også, men det er vel litt i en annen skala (Vita og Wanda). 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Bruker115236
3 minutter siden, Newroz skrev:

Er det en eier over UI og blogg.no forresten? Ettersom vi er inne på konspirasjonsteorier her? :P

Blogg.no blir eid av egemont som igjen eier dette: http://www.egmont.com/no/Produkter/kvinne-livstil/ http://www.egmont.com/no/Produkter/fagmedier/ http://www.egmont.com/no/Produkter/mann/ 

UI: https://www.proff.no/rolle/lars-odin-mellemseter/-/286005/ https://www.proff.no/rolle/sandra-moon-young-klaesson/-/1988031/

Jeg er veldig dårlig på sånne bindinger, kjenner ikke bransjen godt nok. Men hadde uansett vært spennende og sett. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...