Gå til innhold

Jif vindu?


nirvana

Anbefalte innlegg

Jeg har gjort det jeg trodde var rett og vasket vinduene mine med "Jif - glass og vindu" til nå. Men det er i følge svigermor ikke bra for vinduer. Hun mener det blir et grått belegg på vinduer og speil av jif.

Nå er jeg hormonell og blir :sur: for hver minste ting, så jeg tenkte å høre om noen ville være så snille å avgjøre krangelen før den starter. :ler:

Er jif bra nok? Eller må det salmiakk til, som svigermor sverger til? Andre løsninger?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg brukte også kun Jif-glass før, men har etter andres råd fått beskjed om å bruke salmiakk.

Må innrømme at det tar skiten når jeg vasker vinduet med en klut. Etterpå spruter jeg Jif over og bruker nal.

Blir så fint atte... :ler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har noen ganger brukt jif-spray (den blå) og tørkepapir til å vaske vinduene, og de ble rene nok for meg. Men når jeg får ånden over meg (ikke så ofte :ler: ) bruker jeg varmt vann med zalo og salmiakk, mikrofiberklut og nal.

Jeg jobber sammen med en del godt voksne damer, og alle har visst sin egen måte å vaske vinduer på...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg synes jo selv at vinduene ser rene og pene ut. Men det er visst ikke godt nok for hun som ga meg mannen min. :ler:

Greit å gi seg på bagateller. Så det blir vel salmiakk neste gang. :oops:

Takk for svarene!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anonymous

Jeg synes Jif vindusspray fungerer bra nok, men innimellom må jeg ty til andre ting. Vanlig såpevann, evt nylonvask. Det blir et lite "usynlig" belegg på vinduene av den blå jifsprayen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...