Rotemor Skrevet 31. oktober 2015 #21 Del Skrevet 31. oktober 2015 Ikke så store. Ring da, de på legevakta kan svare bedre på spørsmålene dine bedre enn oss. Ring selve legevakta, ikke nødnummeret. Google: Legevakt + stedet du befinner deg på. Hvorfor sier du at hun ikke skal ringe 113?Det kan man da fint gjøre. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Rotemor Skrevet 31. oktober 2015 #22 Del Skrevet 31. oktober 2015 TS: Du er nødt til å komme deg til legen. Det må du faktisk.Ved slike blødninger som ikke viser tegn til å avta så kan det utvikle seg til styrtblødninger. Da har du veldig dårlig tid plutselig!!Du må til lege. jeg ønsker slett ikke å skremme deg, men vennligst ring 113 og fortell om blødninger og hvordan du føler deg.La heller legen bedømme hva som er angst og hva som er blodmangel! Come on, ring!! Du fikser det fordi du må 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest incognita Skrevet 31. oktober 2015 #23 Del Skrevet 31. oktober 2015 TS: Du er nødt til å komme deg til legen. Det må du faktisk.Ved slike blødninger som ikke viser tegn til å avta så kan det utvikle seg til styrtblødninger. Da har du veldig dårlig tid plutselig!!Du må til lege. jeg ønsker slett ikke å skremme deg, men vennligst ring 113 og fortell om blødninger og hvordan du føler deg.La heller legen bedømme hva som er angst og hva som er blodmangel! Come on, ring!! Du fikser det fordi du må Det holder i bøttevis at hun ringer 116117. AMK kunne vært aktuelt om hun var alene og f eks opplevde akutt forverring uten å ha mulighet til å oppsøke legevakten for egen maskin. Så lenge hun skriver innlegg på innlegg i tråden her er det ikke dårligere stilt enn at hun plukker opp telefonen og hører med legevakten hvordan de ønsker å håndtere situasjonen. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Holititten Skrevet 31. oktober 2015 #24 Del Skrevet 31. oktober 2015 Fortell hvordan det har gått da, håper det løser seg Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 31. oktober 2015 #25 Del Skrevet 31. oktober 2015 Du må kontakte lege så fort som mulig. Ring legevakta før du dør av blodtap, jente.Kjære vene. Dette eskalerte raskt. Hun kommer da ikke til å dø av blodtap på grunn av at hun menstruerer på overtid. Det er faktisk ikke SÅ mye blod som det ser ut som. Blodceller vil også kontinuerlig dannes ved behov. Det er faktisk ikke så uvanlig å menstruere på overtid etter p-pilleslutt (eller begynnelse for den saks skyld). Dette har helt klart en sammenheng med hormoner.Slapphet, blekhet og skjelvinger kan likefullt være angstsymptomer, slik som TS selv mener. Det kan være greit å ta en telefon til legevakten dersom man er veldig bekymret, men jeg ser absolutt ingen grunn til å dra det så langt som flere av dere her inne gjør. Det er ingen grunn til å komme med skrekkeksempler og skape store bekymringer hos TS med mindre det er en klar grunn til det. Det er det ikke i dette tilfelle da det er mye som kan forklare symptomene hennes. Det er fint at dere oppfordrer henne til å ta det alvorlig og evt. ringe legevakt, men å trekke inn død på grunn av blodtap eller lignende er unødvendig. Anonymkode: 32192...1fc 10 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
QueenOfTheSidewalk Skrevet 31. oktober 2015 #26 Del Skrevet 31. oktober 2015 Hvorfor sier du at hun ikke skal ringe 113?Det kan man da fint gjøre.113 ringer man når det er såpass alvorlig at man ikke kan komme seg til legevakta selv og opplever det veldig alvorlig eller at en person holder på å miste/har mistet bevisstheten. Det er veldig bra og kan redde liv om folk har høye grenser for når de ringer 113. Det som skjer om hun ringer 113, er at hun får samme hjelp som om hun ringer legehjelpen, MEN hun oppholder en viktig linje som kan redde andres liv og hun blir nok bedt om å ta taxi. Hvorfor kan hun ikke da bare ringe legevakta? 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 31. oktober 2015 #27 Del Skrevet 31. oktober 2015 Hvorfor sier du at hun ikke skal ringe 113?Det kan man da fint gjøre.Ettersom AMK ikke vil vurdere tilstanden som noe akutt vil hun uansett bli henvist til legevakten (evt. egen fastlege). Anonymkode: 32192...1fc 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
herremann Skrevet 31. oktober 2015 #28 Del Skrevet 31. oktober 2015 Okei.. Jeg skal ringe dem.. Æsj, skikkelig ekkel følelse det her ingen fforslag til hva det kan være? Anonymkode: 81b74...591veninna mi opplevde noe lignende, men det skjedde da hun hadde samleie.hun gikk til legen og fikk påvist en liten rift i skjeden.ta deg en tur til legen du. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 31. oktober 2015 #29 Del Skrevet 31. oktober 2015 Hadde mensen engang i 15 dager. Var hos legen husker ikke hva han sa. men jeg er i live ;P Anonymkode: abfed...81f 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 31. oktober 2015 #30 Del Skrevet 31. oktober 2015 Ts, hvordan går det med deg og hvordan gikk det på legevakten? Anonymkode: dc722...9a5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
MapleSirup Skrevet 31. oktober 2015 #31 Del Skrevet 31. oktober 2015 TS, hvordan går det med deg? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Manuboy Skrevet 31. oktober 2015 #32 Del Skrevet 31. oktober 2015 Du må kontakte lege så fort som mulig. Ring legevakta før du dør av blodtap, jente.Smart svar å gi. Før du dør av blodtap. Ikke rart ts blir vettskremt. 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 31. oktober 2015 #33 Del Skrevet 31. oktober 2015 Ts. Hvis du er seriøs bør du la typen din lese denne tråden, så han forstår alvoret.Jeg ville ikke nølt med å kontakte legevakt. "Han har drukket vin", "er legevakta åpen så sent?" Øhh.... Anonymkode: e8b26...65a Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
MapleSirup Skrevet 31. oktober 2015 #34 Del Skrevet 31. oktober 2015 Dette var i går da dere..Nå lurer vi jo på hvirdan hun har det i dag! 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
melatonin Skrevet 31. oktober 2015 #35 Del Skrevet 31. oktober 2015 Nå ble jeg og nysgjerrig! Håper et går bra med deg TS Hadde blødning flere mnd etter jeg begynte på p-sprøyte, ikke i de mengder du beskriver da, men fikk beskjed fra lege at det var normalt. Men jeg holdt på å bli sprø. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 31. oktober 2015 #36 Del Skrevet 31. oktober 2015 Jeg har en blodsykdom som gjør at jeg har lave blodplater og får av og til helt ekstremt kraftige/langvarige blødninger. Jeg har ved en anledning (i veldig aktiv sykdomsperiode) havnet på sykehus i 3 dager og fått overført 1,5 ltr blod.. Men da blødde jeg atskillig mer enn en tampong på en halvtime (over flere dager), så utifra min erfaring vil jeg bare si, ikke bekymre deg altfor mye; det tar som regel litt tid ā blø ut via mensen! Jeg synes det virker sannsynlig at dette er noen hormonforstyrrelser ifb med at du sluttet på p-pillen, men jeg skjønner at det oppleves som skummelt hvis man ikke er vant til det og selvfølgelig bør du få sjekket både hormoner og blodplater etc. Lykke til Anonymkode: b14d5...e13 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 1. november 2015 #37 Del Skrevet 1. november 2015 Takk for alle som bryr seg ❤jeg fikk beskjed om å ringe på mandag og bestille akutt time hos fastlegen. Det blør fortsatt mye, og jeg er veldig sliten og drittlei.. De sa det også var mulig at dette er hormonforstyrrelser, men at det fortsatt ikke er greit å ha så lang blødning. Kanskje jeg får noe som stopper det? Jeg fortalte samboer om denne tråden, han skjønte mer greia da. Så lenge jeg spiser og drikker går det greit, men drar til legevakt idag om det plutselig begynner å blø enda kraftigere. Ei venninne kom til meg igår med jernpiller. Tenker det kanskje hjelper på slappheten? Har mye angst.. Ikke helt topp i psyken nå om dagen.. Takk for alle svar ❤ Anonymkode: 81b74...591 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 1. november 2015 #38 Del Skrevet 1. november 2015 Takk for alle som bryr seg ❤jeg fikk beskjed om å ringe på mandag og bestille akutt time hos fastlegen. Det blør fortsatt mye, og jeg er veldig sliten og drittlei.. De sa det også var mulig at dette er hormonforstyrrelser, men at det fortsatt ikke er greit å ha så lang blødning. Kanskje jeg får noe som stopper det? Jeg fortalte samboer om denne tråden, han skjønte mer greia da. Så lenge jeg spiser og drikker går det greit, men drar til legevakt idag om det plutselig begynner å blø enda kraftigere. Ei venninne kom til meg igår med jernpiller. Tenker det kanskje hjelper på slappheten? Har mye angst.. Ikke helt topp i psyken nå om dagen.. Takk for alle svar ❤Anonymkode: 81b74...591Takk for tilbakemeldingen! Det finnes medisin som stopper blødningene, ja. Det er bra at du har fått snakket med fagfolk, og at du skal til lege for undersøkelse snart!Ønsker deg lykke til og god bedring! Anonymkode: 165ef...12f 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 1. november 2015 #39 Del Skrevet 1. november 2015 Takk for tilbakemeldingen! Det finnes medisin som stopper blødningene, ja. Det er bra at du har fått snakket med fagfolk, og at du skal til lege for undersøkelse snart!Ønsker deg lykke til og god bedring! Anonymkode: 165ef...12f:) ja, det blir godt.. Jeg syns også det lukter vondt av blodet.. Er det normalt? Og er jerntabletter farlig å ta uten å ha fått beskjed av lege å ta det? Venninna mi er hjelpepleier og mente jeg sikkert mangler jern, så hun ga meg en nesten full boks.. Jo, takk for det❤ Anonymkode: 81b74...591 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 1. november 2015 #40 Del Skrevet 1. november 2015 For kvinner som menstruerer mer enn normalen så er det ufarlig å ta jerntabletter. Men de bruker en stund på å virke, alt fra uker til et par mnd. Så ikke regn med noe mirakel. Legen din vil nok ta blodprøver for å måle bla jern nivået og hormoner, så de finner ut av det. Blod lukter spesielt, det er helt normalt. Anonymkode: c2b7e...b6f Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå