Gå til innhold

Hvordan kjøpe rent sølv??

~sikka~

Anbefalte innlegg

Er det noen som vet hvor og hvordan man kjøper rent sølv? Finnes det sølvbarrer eller sølvmynter som kan kjøpes?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hva i all verden skal du med rent sølv? *nysgjerrig*

Ta en titt på myntogseddel.no De selger sølvmynter. Vet ikke om de har 100% rent sølv, men har i alle fall sett 99.9% rent. Eller kontakt din lokale gullsmed og spør dem. De kan helt sikkert skaffe det, om ikke på dagen, så om du gir dem noen dager.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva i all verden skal du med rent sølv? *nysgjerrig*

Vel.. vet ikke om du egentlig vil vite svaret, du tror vel jeg er halvsnål når jeg sier det... men det er fordi at når de begynner å stappe microchipper i hodene våre som betalingsmiddel ønsker jeg ikke å være med på det, så jeg har planlagt å ha masse sølv å handle med når "verden går under". (går ikke mer innpå dette for da blir det en diskusjon om konspirasjonsteorier igjen og det orker jeg ikke)

Ta en titt på myntogseddel.no De selger sølvmynter. Vet ikke om de har 100% rent sølv, men har i alle fall sett 99.9% rent. Eller kontakt din lokale gullsmed og spør dem. De kan helt sikkert skaffe det, om ikke på dagen, så om du gir dem noen dager.

Takk for opplysningene - skal sjekke ut linken og snakke med gullsmedene rundt her.

Kan det forresten være at NorgesBank har noe sølv å selge? Så på siden deres men fant ikke noe der.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jo visst ville jeg vite det! Et så morsomt svar har jeg aldri fått på KG før!

Så vidt jeg vet så er det gullbarrer Norges Bank stæsher i hvelvet, og de er vel ikke så keen på å selge unna gullbeholdningen siden det liksom er Norges finansielle fallskjerm om noe skulle skje...

Men hvorfor sølv og ikke gull?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men hvorfor sølv og ikke gull?

Fordi sølv er billigere og vil være lettere å bruke som penger.

Kommer til å skaffe gull etter hvert også når vi blir rike ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er det ikke bedre å sørge for å ha et lager av hermetikk, ris, mel og andre tørrvarer da, i tilfelle samfunnet bryter sammen? Maten blir sikkert mye mer verdifull enn sølv i en sånn situasjon.

Oppholdt meg en tid i et land der det var rasjoneringskort. Hjalp ikke hvor mye penger du hadde da, fikk ikke kjøpt mer enn den tilmålte kvoten likevel. Forresten var ikke det helt sannt. Det gikk ann å gå på restaurant å kjøpe mat der (men det var innmari dyrt).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Skal naturligvis sørge for at vi har mat også. Det er ikke noe problem. Men i tilfelle vi trenger penger vil vi ha sølv og etter hvert gull for det vil være mye enklere å handle med.

Hvilket land var det Varja?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...