Caterina Skrevet 1. november 2015 Forfatter #21 Skrevet 1. november 2015 (endret) Hei. Jeg kjenner meg ekstremt igjen i dette du skriver. Legene fant ingenting, og jeg BLE deprimert av tilstandene. Fant en løsning i endret livsstil og kosthold, helt tilfeldig da kona ville prøve et kostholdsprogram for å gå ned i vekt, og jeg kastet meg likegodt med. Nå sover jeg godt om nettene, har mindre søvnbehov og masse energi om dagene. I tillegg gikk jeg litt ned i vekt, som absolutt ikke var feil heller Har du prøvd på dette? Ta gjerne kontakt privat for mer utdypende info. (Føler ikke jeg trenger dele mer her..)Leste du innlegget mitt? Jeg spiser sunt, er slank, og trener aktivt styrke flere ganger i uken. Så er nok ikke det. TS Endret 1. november 2015 av Annaleigh
Caterina Skrevet 1. november 2015 Forfatter #22 Skrevet 1. november 2015 (endret) Kan dette være noe?Sjekkes ved blodprøver. http://www.lommelegen.no/artikkel/trøtt-og-slapp-mye-kalk-i-blodetOi, interessant! Takk. Vedrørende andre forslag; Det er nok ikke lavt stoffskifte, siden jeg går ned i vekt om jeg ikke spiser nok, legger ikke på meg. Har ikke de andre symptomene heller. Har lurt på om det muligens kan være ME, fikk utslag på kyssesyke nylig., Endret 1. november 2015 av Annaleigh
AnonymBruker Skrevet 1. november 2015 #23 Skrevet 1. november 2015 Jeg regner med at det også ble sjekka vitamin D-nivå? Anonymkode: 1776e...a66
Caterina Skrevet 1. november 2015 Forfatter #24 Skrevet 1. november 2015 Jeg regner med at det også ble sjekka vitamin D-nivå?Anonymkode: 1776e...a66Ja, både det og b12.
AnonymBruker Skrevet 1. november 2015 #25 Skrevet 1. november 2015 Ja, både det og b12.Også jernlagrene dine + blodprosent? Anonymkode: 8d97c...4bc
Caterina Skrevet 1. november 2015 Forfatter #26 Skrevet 1. november 2015 Også jernlagrene dine + blodprosent?Anonymkode: 8d97c...4bcJepp, men for sikkerhetsskyld tar jeg faktisk jern likevel. Spiser også vitamintilskudd og andre tilskudd i lange baner. Blodprosenten skal ha vært ok. Hun ga meg aldri verdiene riktignok. Vet ikke om de oppbevarer det, eller om jeg kan etterspørre? Uansett ringer jeg til Volvat og bestiller time der first thing på mandag.
AnonymBruker Skrevet 1. november 2015 #27 Skrevet 1. november 2015 Jepp, men for sikkerhetsskyld tar jeg faktisk jern likevel. Spiser også vitamintilskudd og andre tilskudd i lange baner. Blodprosenten skal ha vært ok. Hun ga meg aldri verdiene riktignok. Vet ikke om de oppbevarer det, eller om jeg kan etterspørre? Uansett ringer jeg til Volvat og bestiller time der first thing på mandag. Man skal aldri ta jerntilskudd uten at lege har gitt beskjed om detAt du også tar vitamintilskudd og andre tilskudd "i lange baner" trenger slett ikke å være heldig for helsa. Du kan få for mye av en eller flere vitaminer. Mange har skadet helsa si av kosttilskudd og også av "helsekost". Du kan ta med eskene med tilskuddene til neste legetime, og spør legen om det er i orden å ta alt dette.Prøvesvar oppbevares ja, og du kan be om utskrifter av disse. Anonymkode: 8d97c...4bc 6
AnonymBruker Skrevet 1. november 2015 #28 Skrevet 1. november 2015 Jepp, men for sikkerhetsskyld tar jeg faktisk jern likevel. Spiser også vitamintilskudd og andre tilskudd i lange baner. Blodprosenten skal ha vært ok. Hun ga meg aldri verdiene riktignok. Vet ikke om de oppbevarer det, eller om jeg kan etterspørre? Uansett ringer jeg til Volvat og bestiller time der first thing på mandag. Bra at du bestiller time på mandag Lykke til, og god bedring! Anonymkode: 8d97c...4bc
Caterina Skrevet 1. november 2015 Forfatter #29 Skrevet 1. november 2015 Man skal aldri ta jerntilskudd uten at lege har gitt beskjed om detAt du også tar vitamintilskudd og andre tilskudd "i lange baner" trenger slett ikke å være heldig for helsa. Du kan få for mye av en eller flere vitaminer. Mange har skadet helsa si av kosttilskudd og også av "helsekost". Du kan ta med eskene med tilskuddene til neste legetime, og spør legen om det er i orden å ta alt dette.Prøvesvar oppbevares ja, og du kan be om utskrifter av disse.Anonymkode: 8d97c...4bcErfaringsmessig kan jeg ha 'normalt lave' jernverdier og føle symptomer. Mine er i laveste nivået av det normale, men selv etter tilskudd har ikke tilstanden bedret seg mye. "Lange baner" var vel å ta litt i, men jeg tar nok mer enn de fleste. Har en kamerat som er lege, så dobbeltsjekker noen ganger med ham hvis jeg er usikker, men føler kanskje at noen leger ikke har den beste kunnskapen alltid?En gang spurte jeg legen min om noe, hun sa 'det har jeg ikke hørt om', så googlet hun det, og det 'så greit ut.'
Caterina Skrevet 1. november 2015 Forfatter #30 Skrevet 1. november 2015 Bra at du bestiller time på mandag Lykke til, og god bedring! Anonymkode: 8d97c...4bcTusen takk! Skal også be om de verdiene/resultatene jeg ikke fikk. Da jeg etterspurte jern, sendte hun kun jern. Men disse er jo 1,5 mnd gamle, så bør vel ta nye prøver uansett?
AnonymBruker Skrevet 1. november 2015 #31 Skrevet 1. november 2015 1) Erfaringsmessig kan jeg ha 'normalt lave' jernverdier og føle symptomer. Mine er i laveste nivået av det normale, men selv etter tilskudd har ikke tilstanden bedret seg mye. 2) "Lange baner" var vel å ta litt i, men jeg tar nok mer enn de fleste. Har en kamerat som er lege, så dobbeltsjekker noen ganger med ham hvis jeg er usikker, men føler kanskje at noen leger ikke har den beste kunnskapen alltid?3) En gang spurte jeg legen min om noe, hun sa 'det har jeg ikke hørt om', så googlet hun det, og det 'så greit ut.' 1) Ok. Da har du jo sikkert også fått beskjed av legen om å ta mer jern?2) Jeg ville latt en lege sett på alt det du tar av tilskudd, og ikke bare latt lege-vennen din se på ting du er usikker på.3) Jeg leste nylig om leger og googling, og at legene vet hvor de skal finne riktig informasjon, så det med googlende leger er slett ikke noe negativt Anonymkode: 8d97c...4bc
Caterina Skrevet 1. november 2015 Forfatter #32 Skrevet 1. november 2015 1) Ok. Da har du jo sikkert også fått beskjed av legen om å ta mer jern?2) Jeg ville latt en lege sett på alt det du tar av tilskudd, og ikke bare latt lege-vennen din se på ting du er usikker på.3) Jeg leste nylig om leger og googling, og at legene vet hvor de skal finne riktig informasjon, så det med googlende leger er slett ikke noe negativtAnonymkode: 8d97c...4bc1) Hun sa bare 'Da skader det sikkert ikke å ta litt.' Så tolket det egentlig som at jeg fint kunne la være, men jeg har slitt med jernmangel før (heldigvis), så kjenner kroppen litt. 2) Mulig jeg skal skrive en liste og ta med neste gang, ja. Men til en annen lege. :) 3) Godt å høre! Min googler så mye at jeg blir litt satt ut.
AnonymBruker Skrevet 1. november 2015 #33 Skrevet 1. november 2015 1) Hun sa bare 'Da skader det sikkert ikke å ta litt.' Så tolket det egentlig som at jeg fint kunne la være, men jeg har slitt med jernmangel før (heldigvis), så kjenner kroppen litt. 2) Mulig jeg skal skrive en liste og ta med neste gang, ja. Men til en annen lege. 3) Godt å høre! Min googler så mye at jeg blir litt satt ut. 1) Det høres veldig greit ut2) Bra at du skriver en liste! Tenker du å bytte lege? Anonymkode: 8d97c...4bc
Caterina Skrevet 1. november 2015 Forfatter #34 Skrevet 1. november 2015 1) Det høres veldig greit ut2) Bra at du skriver en liste! Tenker du å bytte lege? Anonymkode: 8d97c...4bcJa, jeg synes det er litt rart at hun ikke undersøker mer, når det hemmer meg i dagliglivet? Vil jo helst ha en lege som tar meg seriøst og som er på pletten. I tillegg er dette et privat legesenter, så hadde forventet mer...
AnonymBruker Skrevet 1. november 2015 #35 Skrevet 1. november 2015 Ja, jeg synes det er litt rart at hun ikke undersøker mer, når det hemmer meg i dagliglivet? Vil jo helst ha en lege som tar meg seriøst og som er på pletten. I tillegg er dette et privat legesenter, så hadde forventet mer... Jeg er enig med degDet er svært fornuftig av deg å bytte legeLykke til! Anonymkode: 8d97c...4bc
AnonymBruker Skrevet 1. november 2015 #36 Skrevet 1. november 2015 Kan det ha noe med at kroppen din ikke tar opp jern? Anonymkode: bbe23...d39
AnonymBruker Skrevet 1. november 2015 #37 Skrevet 1. november 2015 Mange leger har dessverre liten kunnskap. Det er lurt å lese selv, da man kan finne mye bra informasjon på nettet idag. Synes ikke leger er gode på å se sammenhenger. Føler jeg selv er god på det, så da sjekker jeg selv. Legene behandler oftest bare symptomer, ikke årsaken til at et symptom oppstår. Anonymkode: bbe23...d39
AnonymBruker Skrevet 1. november 2015 #38 Skrevet 1. november 2015 Tusen takk! Skal også be om de verdiene/resultatene jeg ikke fikk. Da jeg etterspurte jern, sendte hun kun jern. Men disse er jo 1,5 mnd gamle, så bør vel ta nye prøver uansett?Ja, lurt å ta nye prøver Anonymkode: 8d97c...4bc
Surriball Skrevet 1. november 2015 #39 Skrevet 1. november 2015 Jeg synes det høres ut som du sover for mye. Hvis prøvene er normale osv og du ellers er frisk - så sover du for mye.Prøv å begrense deg til 7-8 timer et par uker og se hva som skjer. Stå opp til samme tid og legg deg til samme tid uansett om det er helg eller hverdag. 1
AnonymBruker Skrevet 1. november 2015 #40 Skrevet 1. november 2015 Oi, interessant! Takk. Vedrørende andre forslag; Det er nok ikke lavt stoffskifte, siden jeg går ned i vekt om jeg ikke spiser nok, legger ikke på meg. Har ikke de andre symptomene heller. Har lurt på om det muligens kan være ME, fikk utslag på kyssesyke nylig.,Hvis du hadde hatt ME så hadde ikke kroppen din klart å trene styrketrening aktivt flere ganger i uka.Et av de viktigste kjennetegnene for å skille ME fra andre utmattelsesårsaker er at aktivitet og trening forværrer tilstanden i drastisk grad, mens aktivitet og trening ellers (hos noen som ikke har ME) føles godt og ofte gir mer energi.Nå har du heller ikke særlig symptomer på ME og jeg syns det må bli slutt på at folk antar at de har denne sykdommen bare fordi den er misforstått som en utmattelse eller det å være trøtt.De fleste med ME er ikke engang trøtte i den forstand, men kroppen har en immunologisk energi og muskelsvikt (som forværres ved aktivitet, som kan være alt fra å gå i en trapp, eller lage seg mat, til å sykle til jobb, eller dra på trening) på grunn av den betennelsen som sitter i hjernen som fører til at kroppen angriper seg selv (alle systemer, det kardionale(hjertesystemet), immunologiske, myalgiske(muskler og ledd), gastronære (tarm og mage), hukommelse osv). Anonymkode: e5a9d...7e1 3
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå