AnonymBruker Skrevet 29. oktober 2015 #1 Skrevet 29. oktober 2015 http://www.dagbladet.no/2015/10/29/nyheter/politikk/erna_solberg/innenriks/41722047/Synes det er litt ille at de strammer inn hos de svakeste, det er vel snart ingen som vil komme hit. Eller er det nødvendig for å bremse asyl strømmen til Norge? Anonymkode: 494c9...253
Example Skrevet 29. oktober 2015 #2 Skrevet 29. oktober 2015 Det er helt nødvendig å stramme inn. Vi må stramme inn skikkelig, slik at vi får bremset strømmen til akkurat Norge. Det handler om alles beste til slutt. De som blir i Norge vil få det lettere på sikt, dersom de ikke er så alt for mange. 8
yxnyx Skrevet 29. oktober 2015 #3 Skrevet 29. oktober 2015 Jo færre som kommer til Norge, jo flere kan vi hjelpe. Det koster mindre å hjelpe folk i nærområdene, og i tillegg hjelper vi folk som er for syke og svake til å orke å begi seg ut på turen gjennom Europa. Les hvordan de gjør det i Danmark, skulle ønske vi hadde ei like fantastisk dame her: http://www.vg.no/nyheter/utenriks/flyktningkrisen-i-europa/hun-skremmer-flyktningene-bort-fra-danmark/a/23548113/ 8
AnonymBruker Skrevet 29. oktober 2015 #4 Skrevet 29. oktober 2015 det er vel snart ingen som vil komme hit. Anonymkode: 494c9...253Å nei så synd det hadde vært. Anonymkode: 72920...054 8
Martyr Skrevet 29. oktober 2015 #5 Skrevet 29. oktober 2015 Jeg hørte på radioen at alle asylsøkere får ca 3200 kr i lommepenger, det er for mange, flere ganger gjennomsnitslønningen i hjemmlandet, derfor er det helt nødvendig å stramme inn. 4
NordicViking Skrevet 29. oktober 2015 #6 Skrevet 29. oktober 2015 Jeg hørte på radioen at alle asylsøkere får ca 3200 kr i lommepenger, det er for mange, flere ganger gjennomsnitslønningen i hjemmlandet, derfor er det helt nødvendig å stramme inn. Ifølge Aftenposten får en voksen person i vanlig mottak med fri kost inntil 940 kroner pr. måned - eller rundt 30 kroner dagen - i "lommepenger". En voksen person med selvhushold får inntil 2920 kroner pr. måned. Den første tiden i transittmottak er summen som utbetales noe lavere. Nå skal disse beløpene kuttes. http://www.aftenposten.no/nyheter/iriks/politikk/Regjeringen-foreslar-kutt-i-asylsokernes-lommepenger-8222272.html 2
AnonymBruker Skrevet 29. oktober 2015 #7 Skrevet 29. oktober 2015 Jeg hørte på radioen at alle asylsøkere får ca 3200 kr i lommepenger, det er for mange, flere ganger gjennomsnitslønningen i hjemmlandet, derfor er det helt nødvendig å stramme inn.Det blir litt som om det fantes et land der vi ville fått utdelt gratis villa med hage, 60.000,- utbetalt i måneden uten å jobbe, og et liv i sus og dus om vi klare å komme oss dit. Selvfølgelig hadde det strømmet nordmenn dit, selv om vi hadde hatt det helt greit her. Ikke alle selvfølgelig, men svært mange. Derfor er det viktig å stramme inn på asyltilbudet, for selvfølgelig vil "alle" komme hit når vi tilbyr en levestandard som overgår deres noe voldsomt, uavhengig av om det er snakk om mennesker i nød eller (relativ) fattigdom, eller ressurssterke mennesker. Gulroten er enorm, og den gulroten de ser for seg er nok enda større, jamfør alle som klager. Kostnadene blir derfor også enorme, og hinsides mye penger brukes på ytterst få mennesker. Vi kunne hjulpet enormt mange flere mennesker til et supert liv i lavkostland. Det vi driver med en sløseri.Flyktningkrisen er veldig liten sammenlignet med den faktiske krisen; migrantinvasjonen. Dessverre finnes det overveldende mange mennesker som tror alt dette fortsatt handler om mennesker som flykter fra krig. Anonymkode: e362a...2f5 4
AnonymBruker Skrevet 29. oktober 2015 #8 Skrevet 29. oktober 2015 Ifølge Aftenposten får en voksen person i vanlig mottak med fri kost inntil 940 kroner pr. måned - eller rundt 30 kroner dagen - i "lommepenger". En voksen person med selvhushold får inntil 2920 kroner pr. måned. Den første tiden i transittmottak er summen som utbetales noe lavere. Nå skal disse beløpene kuttes. http://www.aftenposten.no/nyheter/iriks/politikk/Regjeringen-foreslar-kutt-i-asylsokernes-lommepenger-8222272.html nesten 3.000 kr i måneden til mat. Det er mye mer enn hva studenter har å leve på etter at husleia er betalt. Selv bruker jeg 1.200 kr i måneden på mat. Anonymkode: 90521...483 1
Ungoliant Skrevet 29. oktober 2015 #9 Skrevet 29. oktober 2015 Endelig! Vi bør heve kvaliteten på tilbudet i nærområdene, og senke tilbudet i Europa tilsvarende. Det kan ikke være sånn at de få som kommer hit blir overøst med mange ganger det de trenger for å overleve, mens andre sliter med å få nok mat og vann. Det bør være lite å tjene på å komme hit fremfor å bli i nærmeste trygge område. 2
Example Skrevet 29. oktober 2015 #10 Skrevet 29. oktober 2015 nesten 3.000 kr i måneden til mat. Det er mye mer enn hva studenter har å leve på etter at husleia er betalt. Selv bruker jeg 1.200 kr i måneden på mat. Anonymkode: 90521...483Jepp, skulle til å si det. De lever luksusliv i forhold til studenter. 2
Drizzt Skrevet 29. oktober 2015 #11 Skrevet 29. oktober 2015 http://www.dagbladet.no/2015/10/29/nyheter/politikk/erna_solberg/innenriks/41722047/Synes det er litt ille at de strammer inn hos de svakeste, det er vel snart ingen som vil komme hit. Eller er det nødvendig for å bremse asyl strømmen til Norge?Anonymkode: 494c9...253Det er nødvendig å kutte nesten alt av goder økonomiske migranter blir lokket hit med nettopp for å ikke være behov for å stramme inn hos de svakeste i Norge.
AnonymBruker Skrevet 29. oktober 2015 #12 Skrevet 29. oktober 2015 Min sønn studerte i Danmark (ble ferdig i høst). Han har crohns og klarte derfor ikke å jobbe ved siden av studiene. Han levde på 5000 kr i måneden! Han bodde i et trangt og kaldt kollektiv hvor han betalte 2800 kr i måneden, det var med strøm. Han hadde ingen mulighet til elektrisk oppvarming (da hadde nok ikke leia vært inkl.strøm heller), men måtte kjøpe sekker med ved på bensinstasjonen.Jeg er uføretrygdet på grunn av kreft, og siden jeg har slitt med bekkenløsning siden jeg fikk barn som 23 åring har det vært tøft økonomisk. Jeg klarte å sende ham noen hundrelapper 5-6 ganger i året. Og dette var måten han levde på i 3 år! Jeg ba NAV om hjelp, men da fikk vi beskjed om at han burde søke om uføretrygd!Han skal betale skatt til Norge resten av livet og blir en inntekt for landet. Men om det er lommepenger i den klassen til bidragsturister, bør han søke trygda. Fy faen for et vanvittig styre vi har i Europa! Det blir uro i Europa og vi kan takke våre ledere for det! Anonymkode: c20f4...3e6 4
AnonymBruker Skrevet 29. oktober 2015 #13 Skrevet 29. oktober 2015 Min sønn studerte i Danmark (ble ferdig i høst). Han har crohns og klarte derfor ikke å jobbe ved siden av studiene. Han levde på 5000 kr i måneden! Han bodde i et trangt og kaldt kollektiv hvor han betalte 2800 kr i måneden, det var med strøm. Han hadde ingen mulighet til elektrisk oppvarming (da hadde nok ikke leia vært inkl.strøm heller), men måtte kjøpe sekker med ved på bensinstasjonen.Jeg er uføretrygdet på grunn av kreft, og siden jeg har slitt med bekkenløsning siden jeg fikk barn som 23 åring har det vært tøft økonomisk. Jeg klarte å sende ham noen hundrelapper 5-6 ganger i året. Og dette var måten han levde på i 3 år! Jeg ba NAV om hjelp, men da fikk vi beskjed om at han burde søke om uføretrygd!Han skal betale skatt til Norge resten av livet og blir en inntekt for landet. Men om det er lommepenger i den klassen til bidragsturister, bør han søke trygda. Fy faen for et vanvittig styre vi har i Europa! Det blir uro i Europa og vi kan takke våre ledere for det! Anonymkode: c20f4...3e6Det er bare å bøye seg for herrefolket og betale de vantros skatt til de retttroende. Anonymkode: 90521...483 1
AnonymBruker Skrevet 29. oktober 2015 #14 Skrevet 29. oktober 2015 Jeg hørte på radioen at alle asylsøkere får ca 3200 kr i lommepenger, det er for mange, flere ganger gjennomsnitslønningen i hjemmlandet, derfor er det helt nødvendig å stramme inn.Selve begrepet lommepenger i denne sammenheng må skrotes. Ord er makt, og dette begrepet passer IKKE! Anonymkode: e1066...34b
Example Skrevet 29. oktober 2015 #15 Skrevet 29. oktober 2015 Hvorfor skal de ha penger i det hele tatt egentlig? De som bor på mottak altså. De får vel både mat og husly der. Poenget er vel at de skal være trygge fra det de har flyktet fra. 4
Raven Emerald Skrevet 30. oktober 2015 #16 Skrevet 30. oktober 2015 Ryddet for spekulasjoner.Raven Emerald, mod.
AnonymBruker Skrevet 31. oktober 2015 #17 Skrevet 31. oktober 2015 Trodde aldri at jeg skulle si dette men... FRP, jeg støtter dere! Anonymkode: 90521...483 1
AnonymBruker Skrevet 31. oktober 2015 #18 Skrevet 31. oktober 2015 Selve begrepet lommepenger i denne sammenheng må skrotes. Ord er makt, og dette begrepet passer IKKE!Anonymkode: e1066...34bFlyktningene skal gå på norskkurs og lære språket, og de skal etablere et nytt nettverk i lokalsamfunnet. Dette krever betydelige utgifter til transport. Mange innvandrere har store utgifter til medisiner og legebesøk. I tillegg må de få det de trenger for å ha et minimum av ressurser til fritidsaktiviteter. 3200 kroner pr måned høres vanvittig lite ut, 15000 kroner pr måned må vi da kunne avse selv om de har fri bolig og får mat så de overlever i mottaket. Dette vil være en god investering for å hjelpe dem til raskere og bedre integrering i samfunnet, slik at de raskere kan komme ut i jobb og bli produktive. Anonymkode: 49adc...bc7
AnonymBruker Skrevet 31. oktober 2015 #19 Skrevet 31. oktober 2015 Flyktningene skal gå på norskkurs og lære språket, og de skal etablere et nytt nettverk i lokalsamfunnet. Dette krever betydelige utgifter til transport. Mange innvandrere har store utgifter til medisiner og legebesøk. I tillegg må de få det de trenger for å ha et minimum av ressurser til fritidsaktiviteter. 3200 kroner pr måned høres vanvittig lite ut, 15000 kroner pr måned må vi da kunne avse selv om de har fri bolig og får mat så de overlever i mottaket. Dette vil være en god investering for å hjelpe dem til raskere og bedre integrering i samfunnet, slik at de raskere kan komme ut i jobb og bli produktive.Anonymkode: 49adc...bc7Har innvandrere større utgifter enn nordmenn altså? Og nordmenn skal liksom finansiere luksusforbruket til innvandrere som kommer hit og som aldri har bidratt eller kommer til å bidra med en eneste krone til felleskapet? Joda, man kan selvsagt mene det. Satser på at FrP får over 50 % av stemmene av i neste valg. Alle som har bittelitt vett i skallen må stemme FrP. Det finnes ikke noe alternativ. Anonymkode: 72920...054 2
AnonymBruker Skrevet 31. oktober 2015 #20 Skrevet 31. oktober 2015 Jeg hørte et sted at de kutter antall timer i norskopplæringen, kan dette stemme? I så fall, hvem av våre inkompetente politikere kom på den idéen? Anonymkode: d7594...40b 1
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå