AnonymBruker Skrevet 28. oktober 2015 #1 Del Skrevet 28. oktober 2015 Jeg snakker med legen min en dag i uka, for jeg har det ikke bra. Han spurte meg: "Hva er det som gjør at du ikke har det bra?" Og det var da jeg begynte å tenke, for jeg har faktisk ingen grunn til å ikke ha det bra. Likevel har jeg depresjon, tvangstanker og mest sannsynlig angst. Vet noen hva det kan komme av? Meeen over til det jeg egentlig skulle spørre om. De siste dagene har vært utrolig tøffe. Jeg har stått opp og vært trøtt, sliten, kjempelei meg og gått med en konstant klump i magen. Idag var det ekstra ille, og jeg våknet med klump i magen som vanlig, men idag skalv hele kroppen min? Jeg mistet først pudderet mitt i bakken to ganger så det knuste, så mistet jeg rettetanga så den ble ødelagt, så mista jeg nøklene tre ganger fra soverommet til døra, for så å miste den to ganger når jeg skulle sette den i mopeden - og sånn har jeg holdt på i hele dag. Vært konstant redd, og hatt skjelvinger(?), klump i magen og trykk i brystet. Begynte også å gråte i timen ista og måtte bare dra hjem da jeg var så liten. Noen forslag til hva det kan være? Jeg går studiespesialisering vg1 og sliter meg helt ut. Alle sier jeg må fokusere på skolen og legge vekk alt annet, men jeg klarer virkelig ikke. Jeg finner ikke krefter noen sted, og de dagene jeg har krefter prøver jeg å gjøre overdrevent mye, som fører til at jeg er helt utslitt dagen etter. I går var jeg på skolen fra 8-14.15, jobbet fra 14.30-1600, jobbet et annet sted fra 16.30-19.30, for så å trene fra 20.00-21.00.. Noen tanker og ideer? Anonymous poster hash: 7d035...9a1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 28. oktober 2015 #2 Del Skrevet 28. oktober 2015 Jeg snakker med legen min en dag i uka, for jeg har det ikke bra. Han spurte meg: "Hva er det som gjør at du ikke har det bra?" Og det var da jeg begynte å tenke, for jeg har faktisk ingen grunn til å ikke ha det bra. Likevel har jeg depresjon, tvangstanker og mest sannsynlig angst. Vet noen hva det kan komme av? Meeen over til det jeg egentlig skulle spørre om. De siste dagene har vært utrolig tøffe. Jeg har stått opp og vært trøtt, sliten, kjempelei meg og gått med en konstant klump i magen. Idag var det ekstra ille, og jeg våknet med klump i magen som vanlig, men idag skalv hele kroppen min? Jeg mistet først pudderet mitt i bakken to ganger så det knuste, så mistet jeg rettetanga så den ble ødelagt, så mista jeg nøklene tre ganger fra soverommet til døra, for så å miste den to ganger når jeg skulle sette den i mopeden - og sånn har jeg holdt på i hele dag. Vært konstant redd, og hatt skjelvinger(?), klump i magen og trykk i brystet. Begynte også å gråte i timen ista og måtte bare dra hjem da jeg var så liten. Noen forslag til hva det kan være? Jeg går studiespesialisering vg1 og sliter meg helt ut. Alle sier jeg må fokusere på skolen og legge vekk alt annet, men jeg klarer virkelig ikke. Jeg finner ikke krefter noen sted, og de dagene jeg har krefter prøver jeg å gjøre overdrevent mye, som fører til at jeg er helt utslitt dagen etter. I går var jeg på skolen fra 8-14.15, jobbet fra 14.30-1600, jobbet et annet sted fra 16.30-19.30, for så å trene fra 20.00-21.00.. Noen tanker og ideer?Anonymous poster hash: 7d035...9a1Vil legge til at jeg har hatt det sånn hver dag de siste to ukene. Anonymous poster hash: 7d035...9a1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 28. oktober 2015 #3 Del Skrevet 28. oktober 2015 dytter.. Anonymous poster hash: 7d035...9a1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Cel Skrevet 28. oktober 2015 #4 Del Skrevet 28. oktober 2015 Det høres ut som om du ikke har det bra ihvertfall. Du høres utslitt ut, og burde fått hentet deg skikkelig inn igjen. Kan du høre med lege om en ukes sykemelding eller annen hjelp slik at du kommer deg litt ovenpå igjen?! Uff, vet ikke helt hva jeg skal råde deg til, men sender ihvertfall en klem og håper du blir bedre snart! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 28. oktober 2015 #5 Del Skrevet 28. oktober 2015 Det høres ut som om du ikke har det bra ihvertfall. Du høres utslitt ut, og burde fått hentet deg skikkelig inn igjen. Kan du høre med lege om en ukes sykemelding eller annen hjelp slik at du kommer deg litt ovenpå igjen?! Uff, vet ikke helt hva jeg skal råde deg til, men sender ihvertfall en klem og håper du blir bedre snart! jeg har en legeerklæring som gir meg "lov" til å være borte i perioder, men vi har for mange prøver til at jeg kan være borte - fravær er heller ikke bra samme om det er med legeerklæring eller ikke. Tusen takk forresten! Anonymous poster hash: 7d035...9a1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
goodbye_kitty Skrevet 28. oktober 2015 #6 Del Skrevet 28. oktober 2015 Hei Du sier det jo allerede, du sliter deg ut. Syns det høres ut som stress, og at du kanskje har pushet deg for langt over tid. Kanskje du skulle snakke med noen? Helsesøster eller rådgiver på skolen, HFU eller liknende? Noen som kan hjelpe deg med å finne ut hvordan du kan gjøre hverdagen lettere å håndtere, og med å sette ord på hva som er vanskelig. Det er bedre å ta tak i situasjonen nå enn å vente til det eventuelt forverrer seg, og det finnes hjelp å få. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 28. oktober 2015 #7 Del Skrevet 28. oktober 2015 Hei Du sier det jo allerede, du sliter deg ut. Syns det høres ut som stress, og at du kanskje har pushet deg for langt over tid. Kanskje du skulle snakke med noen? Helsesøster eller rådgiver på skolen, HFU eller liknende? Noen som kan hjelpe deg med å finne ut hvordan du kan gjøre hverdagen lettere å håndtere, og med å sette ord på hva som er vanskelig. Det er bedre å ta tak i situasjonen nå enn å vente til det eventuelt forverrer seg, og det finnes hjelp å få. Var jo bare i går jeg jobbet så mye som jeg gjorde, vanligvis drar jeg på skolen, er på skolen, kommer hjem og sover hele dagen, står opp og spiser/gjør lekser, og sover hele natten igjen. Anonymous poster hash: 7d035...9a1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 28. oktober 2015 #8 Del Skrevet 28. oktober 2015 Bare orker ikke ha det sånn her lenger Anonymous poster hash: 7d035...9a1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 28. oktober 2015 #9 Del Skrevet 28. oktober 2015 dytter Anonymous poster hash: 7d035...9a1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 30. oktober 2015 #10 Del Skrevet 30. oktober 2015 Drar opp dette igjen Anonymkode: 7d035...9a1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 30. oktober 2015 #11 Del Skrevet 30. oktober 2015 Angst og prestasjonspress.Sett mindre krav til deg selv, ikke vær så opptatt av hvordan du er for andre, nå må du ta bare på deg selv.Kutt gjerne ned på skolen om nødvendig, sånn at du får litt roen i deg selv igjen. Anonymkode: e32ef...61e Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå