AnonymBruker Skrevet 27. oktober 2015 #1 Skrevet 27. oktober 2015 Var i dialogmøte med nav og arb.giver. jeg har vært sykemeldt i noen måneder og nå presser de meg til å si opp. Det var nav sitt forslag, og sjefen vil bare bli kvitt meg så jeg må levere oppsigelse innen fredag. Er dette virkelig lov?! Sjefen har jo ingen grunn til å si meg opp så hun vil nok bare at jeg sier opp selv sånn at de er kvitt meg..Anonymous poster hash: 1f150...01b
AnonymBruker Skrevet 27. oktober 2015 #2 Skrevet 27. oktober 2015 Sjefen prøvde også å presse meg til å skrive oppsigelsen for hånd mens jeg var der... nektet på det og skal kontakte fagforbund i morgenAnonymous poster hash: 1f150...01b
Anim92 Skrevet 27. oktober 2015 #3 Skrevet 27. oktober 2015 Høres veldig merkelig ut? 1. Ingen kan tvinge deg til å si opp 2. Hva mer sa NAV om veien videre? Sier du opp mister du jo rett til sykepenger osv? Og må vente 8 uker før du får penger som arbeidsledig?!
AnonymBruker Skrevet 27. oktober 2015 #4 Skrevet 27. oktober 2015 Høres veldig merkelig ut? 1. Ingen kan tvinge deg til å si opp 2. Hva mer sa NAV om veien videre? Sier du opp mister du jo rett til sykepenger osv? Og må vente 8 uker før du får penger som arbeidsledig?! Man mister ikke retten til sykepenger om du sier opp jobben i samråd med NAV. Anonymous poster hash: 131d0...b6f
Anim92 Skrevet 27. oktober 2015 #5 Skrevet 27. oktober 2015 Man mister ikke retten til sykepenger om du sier opp jobben i samråd med NAV.Anonymous poster hash: 131d0...b6f Aha ok
AnonymBruker Skrevet 27. oktober 2015 #6 Skrevet 27. oktober 2015 kontakt fri rettshjelp hvis du har mulighet før du gjøre noe som helst! Jeg er ganske så sikker på at de ikke kan tvinge deg. Anonymous poster hash: 5f15d...e45 1
AnonymBruker Skrevet 27. oktober 2015 #7 Skrevet 27. oktober 2015 Man mister ikke retten til sykepenger om du sier opp jobben i samråd med NAV.Anonymous poster hash: 131d0...b6f er ikke så sikker på den. Anonymous poster hash: 5f15d...e45
AnonymBruker Skrevet 27. oktober 2015 #8 Skrevet 27. oktober 2015 Man mister ikke retten til sykepenger om du sier opp jobben i samråd med NAV.Anonymous poster hash: 131d0...b6f det skulle jeg hatt skriftlig før jeg gjorde noe som helst Anonymous poster hash: bb42f...284 4
Berit Skrevet 27. oktober 2015 #9 Skrevet 27. oktober 2015 Var i dialogmøte med nav og arb.giver. jeg har vært sykemeldt i noen måneder og nå presser de meg til å si opp. Det var nav sitt forslag, og sjefen vil bare bli kvitt meg så jeg må levere oppsigelse innen fredag. Er dette virkelig lov?! Sjefen har jo ingen grunn til å si meg opp så hun vil nok bare at jeg sier opp selv sånn at de er kvitt meg..Anonymous poster hash: 1f150...01b Siden nav ogå mener du skal si opp der, ville jeg bare gjort det uten å stusse mer på det. Må være veldig ubehagelig og vanskelig å jobbe et sted der du vet at sjefen vil du skal si opp? Kan ikke nav hjelpe deg å finne et annet sted? 1
AnonymBruker Skrevet 27. oktober 2015 #10 Skrevet 27. oktober 2015 Høres veldig merkelig ut? 1. Ingen kan tvinge deg til å si opp 2. Hva mer sa NAV om veien videre? Sier du opp mister du jo rett til sykepenger osv? Og må vente 8 uker før du får penger som arbeidsledig?! Nav sa at jeg fikk sykepenger i 12 uker før jeg gikk over på dagpenger... misstenker at de bare vil ha meg ut av systemet og få meg til å melde meg som arbeidssøker...sjefen sa jeg måtte gå på dagen og fikk ikke 1 mnd oppsigelsestid... har vel egentlig rett på dette også? Hvis ikke så mister jeg jo en lønn... det var derfor de ville jeg skulle si opp før 1.novAnonymous poster hash: 1f150...01b
AnonymBruker Skrevet 27. oktober 2015 #11 Skrevet 27. oktober 2015 kontakt fri rettshjelp hvis du har mulighet før du gjøre noe som helst! Jeg er ganske så sikker på at de ikke kan tvinge deg. Anonymous poster hash: 5f15d...e45 Hun skal kontakte fagforeningen i morgen skriver hun. Hvorfor ber du henne oppsøke fri rettshjelp når hun via fagforeningen har spisskompetanse på både arbeidsrett og andre rettigheter? Dette er en del av fordelene med å være fagorganisert. Fri rettshjelp er et dårlig forslag til hjelp når hun alt har betalt for å få hjelp ved å være fagorganisert. Anonymous poster hash: f993e...e9d 1
AnonymBruker Skrevet 27. oktober 2015 #12 Skrevet 27. oktober 2015 Nav sa at jeg fikk sykepenger i 12 uker før jeg gikk over på dagpenger... misstenker at de bare vil ha meg ut av systemet og få meg til å melde meg som arbeidssøker...sjefen sa jeg måtte gå på dagen og fikk ikke 1 mnd oppsigelsestid... har vel egentlig rett på dette også? Hvis ikke så mister jeg jo en lønn... det var derfor de ville jeg skulle si opp før 1.novAnonymous poster hash: [acronym="Full hash: 1f150d351aa79b7d0bc44e4d416a501b"] 1f150...01b [/ i] Her forteller du ikke alt av vesentlig betydning for saken. Hva har skjedd? Hborfor vil sjefen ha deg ut på dagen? Dette er langt fra normalen. Du trenger ikke svare, du gjør faktisk lurt i å ikke gi informasjon som gjør at noen kan kjenne igjen deg eller saken. Sjefen din ka jo ha bruker på kg, for alt vi vet. Anonymous poster hash: f993e...e9d 5
AnonymBruker Skrevet 27. oktober 2015 #13 Skrevet 27. oktober 2015 Her forteller du ikke alt av vesentlig betydning for saken. Hva har skjedd? Hborfor vil sjefen ha deg ut på dagen? Dette er langt fra normalen. Du trenger ikke svare, du gjør faktisk lurt i å ikke gi informasjon som gjør at noen kan kjenne igjen deg eller saken. Sjefen din ka jo ha bruker på kg, for alt vi vet. Anonymous poster hash: f993e...e9d det har ikke skjedd noe spesielt,jeg har bare vært sykemeldt...men jeg jobbet bare der i 8 uker før jeg ble sykemeldt og jeg har vært sykemeldt i 4 mnd...tror det er derfor sjefen ikke er så blid..men jeg har aldri vært i konflikt med noen, eller andre grunner som tilsier at hun så sterkt ønsker å bli kvitt meg... Anonymous poster hash: 1f150...01b
AnonymBruker Skrevet 27. oktober 2015 #14 Skrevet 27. oktober 2015 Nav sa at jeg fikk sykepenger i 12 uker før jeg gikk over på dagpenger... misstenker at de bare vil ha meg ut av systemet og få meg til å melde meg som arbeidssøker...sjefen sa jeg måtte gå på dagen og fikk ikke 1 mnd oppsigelsestid... har vel egentlig rett på dette også? Hvis ikke så mister jeg jo en lønn... det var derfor de ville jeg skulle si opp før 1.novAnonymous poster hash: 1f150...01b Det normale hvis man sier opp og melder seg arbeidsledig er at man jobber ut oppsigelsestiden (i ditt tilfelle 1 mnd) og at man får 8 ukers karantene på dagpenger siden man har sagt opp selv. I tillegg utgjør dagpenger rundt 62% av tidligere lønn Det virker som NAV mener at i ditt tilfelle vil du få sykepenger i oppsigelse- og karantenetiden, og så gå over på dagpenger. MEN er du syk så skal du ha sykepenger (som er 100% av inntekt). Hva skjer om du sier opp og blir registrert som arbeidssøker men fortsatt er syk og ikke kan søke jobb? Eneste som tjener på dette er arbeidsgiver og NAV, du risikerer å tape mye i inntekt. Anonymous poster hash: 5dc2b...07c
AnonymBruker Skrevet 27. oktober 2015 #15 Skrevet 27. oktober 2015 det skulle jeg hatt skriftlig før jeg gjorde noe som helst Anonymous poster hash: bb42f...284 Veldig enig!! Anonymous poster hash: 5f15d...e45
AnonymBruker Skrevet 27. oktober 2015 #16 Skrevet 27. oktober 2015 ALDRI om jeg hadde sagt opp en jobb som sykemeldt!!! Som TS sier selv, fagforening i morgen er nok det smarteste. At Nav også sier du skal si opp kan jeg bare ikke fatte og begripe!!! Nav gir ikke alltid de beste rådene.... Anonymous poster hash: 992c6...c64 1
-ssi Skrevet 27. oktober 2015 #17 Skrevet 27. oktober 2015 Ikke skriv under på noen verdens ting før fagforeningen har sett på saken!
AnonymBruker Skrevet 27. oktober 2015 #18 Skrevet 27. oktober 2015 Det normale hvis man sier opp og melder seg arbeidsledig er at man jobber ut oppsigelsestiden (i ditt tilfelle 1 mnd) og at man får 8 ukers karantene på dagpenger siden man har sagt opp selv. I tillegg utgjør dagpenger rundt 62% av tidligere lønn Det virker som NAV mener at i ditt tilfelle vil du få sykepenger i oppsigelse- og karantenetiden, og så gå over på dagpenger. MEN er du syk så skal du ha sykepenger (som er 100% av inntekt). Hva skjer om du sier opp og blir registrert som arbeidssøker men fortsatt er syk og ikke kan søke jobb? Eneste som tjener på dette er arbeidsgiver og NAV, du risikerer å tape mye i inntekt.Anonymous poster hash: 5dc2b...07c Ja jeg taper veldig mye... legen min har også sagt at jeg oppfyller alle krav til sykepenger.. nav har nemlig truet med å stoppe sykepengene mine i flere måneder nå. Noe som heller ikke er annet enn tomme trusler..blir så oppgitt over nav!!! De vet jo at dette ikke er lov, men de prøver bare å utnytte en ung og uvitende jente...Anonymous poster hash: 1f150...01b
Ms.Sommerfugl Skrevet 27. oktober 2015 #19 Skrevet 27. oktober 2015 Ja jeg taper veldig mye... legen min har også sagt at jeg oppfyller alle krav til sykepenger.. nav har nemlig truet med å stoppe sykepengene mine i flere måneder nå. Noe som heller ikke er annet enn tomme trusler..blir så oppgitt over nav!!! De vet jo at dette ikke er lov, men de prøver bare å utnytte en ung og uvitende jente...Anonymous poster hash: 1f150...01b De prøver å skremme deg. Ikke la deg gjøre det. Dokumenter alt du kan så fremt det er mulig! Ikke la dem vippe deg av pinnen her, TS. Snakk med fagforbundet i morgen. 1
AnonymBruker Skrevet 27. oktober 2015 #20 Skrevet 27. oktober 2015 det skulle jeg hatt skriftlig før jeg gjorde noe som helstAnonymous poster hash: bb42f...284 Ja, da er nav den rette å snakke med. I min situasjon så ble jeg og nav enige om at jeg skulle si opp jobben, fordi jeg skulle ikke tilbake til den jobben. Jeg hadde sykepenger i et halvt år etterpå. Men som jeg sa, hvis dette blir gjort i samråd med Nav, så er det ikke noe problem. Og siden de snakker om at du skal få sykepenger i 12 uker etter du sier opp jobben, er det nok et tiltak som heter "friskmelding til arbeidsformidling". Det kan du lese om på nettet. Ellers er det bare nav som kan gi deg de rette svarene. det er nok lurt med fagforeningen også. Anonymous poster hash: 131d0...b6f
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå