Gå til innhold

Playeren - han som er livredd for å binde seg!


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Jeg har holdt på med en fyr i noen måneder, men det ble avsluttet i sommer. Vi møttes på et tidspunkt der jeg var knust av kjærlighetssorg, og selvtilliten min var på bånn. Han var veldig sjarmerende og ga meg masse oppmerksomhet. En typisk "player", som visste akkurat hvilke knapper han skulle trykke på. Jeg tror han ble betatt av meg siden jeg satte han litt på plass, og er veldig kjapp i replikken. Siden jeg var veldig sårbar på dette tidspunktet, var jeg lettlurt og ble sjarmert i senk. Følte meg fantastisk og svevde på en "rosa sky" i disse månedene.

 

Jeg var fra starten av veldig klar over hans "fortid" med damer. Ingen seriøse forhold, og høyt antall sexpartnere. Jeg hadde også hørt rykter om at han har vært på bordell under gutteturer i utlandet. Hadde også lagt merke til han støtt og stadig likte profilbilder til mange jenter på Facebook. Jeg var overbevist om at jeg nok ikke var den eneste. Men jeg valgte å se gjennom fingrene på dette, siden han fikk meg til å føle meg bedre, og hjalp meg til å komme over bruddet. Men ville likevel ikke ha noen forventninger siden jeg var livredd for å bli såret igjen. Fikk inntrykket i starten at han i ikke var ute etter noe seriøst han heller.

 

Men PLUTSELIG skiftet han helt om fra den selvsikre sjarmøren, og viser seg som en usikker fyr, med lav selvtillit. Han fortalte at han var lei av å "rote rundt" med mange damer om gangen, og all festingen. Han nevnte at han savnet en kjæreste, og syntes jeg var et perfekt kjærestemateriale. Jeg tror han kjente ekstra på dette, siden mange nære rundt han hadde slått seg til ro. Han betrodde meg om at han hadde gjort mange ting han angret på (meningsløs sex i fylla), og hadde oppført seg som en drittsekk. Han presenterte meg for sine brødre og alle kompisene. Inviterte meg på besøk, fester og hytteturer. Han nevnte at han ville blitt sjalu om han hadde sett meg med andre gutter, og at han ikke hadde snakket med andre jenter etter at han møtte meg. Fikk også høre av en felles venn av oss at han hadde sagt at han syntes jeg var annerledes, og kunne se for seg meg som en potensiell kjæreste. JEG BLE SÅ FORVIRRET! Hva var han egentlig ute etter?! Jeg tenkte "Tja, kanskje det er noe her likevel?".

 

Mange la merke til at han festet mindre og ble roligere etter at han møtte meg. Når vi var borte fra hverandre skrev han at han savnet meg, og lurte på når vi kunne møtes igjen. Han var også interessert i å få vite ting om mitt liv. Som f.eks. om min familie, interesser osv. Så skjedde jo det som ikke var helt etter planen. Jeg ble forelsket... og da blir man ihvertfall naiv og blind! Så bestemte meg for å gi han en sjanse, og åpnet meg. 

 

Sakte men sikkert over tid merket jeg at han begynte å oppføre seg annerledes. Han ble mer alvorlig og litt fjern. Plutselig en dag spurte han meg rett ut om jeg var ute etter en kjæreste. Jeg ville egentlig si ja, men turte ikke siden jeg ble usikker på grunn av hans oppførsel. Jeg spurte hvorfor han lurte på det, sånn rent plutselig? Nei, han ville bare høre, siden han ikke var ute etter kjæreste selv. Jeg ble helt satt ut og veldig overrasket. Det kom så brått på, og jeg visste ikke hvordan jeg skulle reagere. Jeg hadde ikke sett den komme, særlig etter alle de signalene han hadde sendt ut den siste tiden.

 

Min teori er at han ble redd og fikk "kalde føtter" når det begynte å bli noe mer enn bare en flørt. Det å komme noen så nært følelsesmessig kan virke skremmende, særlig hvis det er uvant. I følge venner av han er jeg den jenta som har klart å komme nærmest inn på han. Etter denne samtalen hørte jeg mindre og mindre fra han.

 

Etter en stund fikk jeg plutselig melding på Facebook: "Savner å ha en venn og sove med..". Jeg ble først veldig sint, men siden jeg var så håpløst forelsket, så jeg håpte fortsatt på å møte han. Vi møttes senere i fylla, og hadde sex. Etter det ble kontakten kuttet. Jeg hører ingenting fra han bortsett fra en snap av og til. Bildene han sender meg er som oftest fra fester i helgene, av han og en ny jente. 

 

Jeg har i lang tid vært veldig nedenfor på grunn av dette. Det var som en ny kjærlighetssorg. Har følt meg så dum som trodde at vi kunne ha blitt noe mer, og lei meg fordi jeg ble nok en jente på "lista" hans.  Jeg tror i utgangspunktet at han er en god person som ikke vil andre vondt, men jeg tror ikke han tenker over konsekvensene for hva han gjør. Har noen ganger lurt på om hans oppførsel er et slags "opprør", siden han er vokst opp i en svært kristen familie.

 

SPØRSMÅLET MITT ER: Hvorfor er noen menn sånn? Hvorfor så redd for å binde seg? Hvorfor fortsetter de å feste og ligge rundt, selv om de gang på gang gir uttrykk for at det gir dem følelsen av en tom tilværelse?

 

Noen som har opplevd noe lignende?

 


Anonymous poster hash: 4738a...915
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Så trist å lese, TS. 

 

Noen menn er redd for å binde seg. De kan ha opplevd noe i livet som gjør at de ikke helt tror på et monogamt forhold, eller de simpelt liker den livsstilen ved å være rundbrenner. Joda, noen av de blir også lei av det, men faller som regel inn i gamle rutiner igjen. Synd, egentlig, for mange av disse rundbrennerne er ganske snille typer i bunn og grunn.

 

Jeg har ikke noe særlig erfaring med denne type menn, men kjæresten min var litt i den kategorien før. Han holdt på med flere samtidig, hadde aldri hatt noe seriøst forhold og var veldig glad i singeltilværelsen. Men vi har nå vært sammen i ett år, så noen kan jo klare og komme over en slik oppførsel.



Anonymous poster hash: 12b46...824
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Et godt spørsmål. Veldig mange er som han her. Livredde for å gå inn i et forhold. Tror de er redde for å miste friheten til å pule rundt.

Anonymous poster hash: 5e483...3d2

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Trur egentlig mange av disse player-typene har et ekstremt svakt og sårbart indre.

Husker jeg fant et brev(som han antageligvis skulle sende til eks dama) hos en kompis av meg som er en typisk player. Det var det mest svulstige og sippende brevet jeg har lest noen gang, verre enn hva som helst en "niceguy" kunne skrevet.

 



Anonymous poster hash: 97f90...c42
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skjønner GODT at du ble forvirret. Hjelpe meg! Er jo ikke rart man blir lurt når han oppfører seg sånn - særlig når han sier at du er kjærestemateriale og begynner å oppføre seg annerledes. Har erfaring med et par playere selv, og tenker hver gang jeg møter en ny at det burde være enkelt å gjennomskue de, siden man går med en skepsis og holder hodet litt høyt på grunn av tidligere dårlige erfaring med disse typene. Men det er fader ikke alltid lett! 

Hvorfor noen menn er sånn er vanskelig å si. Det er vel en blanding av at de har et oppmerksomhet og bekreftelsesbehov, ikke er følelsesmessig stabile, liker tanken på en ny, en ny, en ny og utnytter det siden de kan få det, og har mangel på empati og folkeskikk. Playere er en utspekulert og råtten sort av mennesker, og det virker ikke ut som de har noe følelsesfilter eller i det hele tatt bryr seg om å få det.



Anonymous poster hash: ac0ce...f55
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Livredd..? Hva om han/de bare ikke har lyst?

Anonymous poster hash: 96e82...143

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Livredd..? Hva om han/de bare ikke har lyst?

Anonymous poster hash: 96e82...143

Har man ikke lyst så involverer man seg heller ikke :P Er man frem og tilbake som han her TS beskriver, så er det mest nærliggende å tro at han selv har kjørt seg selv, og sine følelser, helt i grøfta. Han har gått i stykker. Han er rett og slett ubrukelig.

Anonymous poster hash: 5e483...3d2

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 

Skjønner GODT at du ble forvirret. Hjelpe meg! Er jo ikke rart man blir lurt når han oppfører seg sånn - særlig når han sier at du er kjærestemateriale og begynner å oppføre seg annerledes. Har erfaring med et par playere selv, og tenker hver gang jeg møter en ny at det burde være enkelt å gjennomskue de, siden man går med en skepsis og holder hodet litt høyt på grunn av tidligere dårlige erfaring med disse typene. Men det er fader ikke alltid lett! 

Hvorfor noen menn er sånn er vanskelig å si. Det er vel en blanding av at de har et oppmerksomhet og bekreftelsesbehov, ikke er følelsesmessig stabile, liker tanken på en ny, en ny, en ny og utnytter det siden de kan få det, og har mangel på empati og folkeskikk. Playere er en utspekulert og råtten sort av mennesker, og det virker ikke ut som de har noe følelsesfilter eller i det hele tatt bryr seg om å få det.

Anonymous poster hash: ac0ce...f55

 

Ja, ikke sant! Man tror en lærer av tidligere erfaringer, men så går man på den samme feilen gang på gang. Enkelte menn er så gode skuespillere.. Jeg tror også de har høy sosial intelligens, siden de vet nøyaktig hva de skal si og gjøre til rett tid, og til rett person.

Anonymous poster hash: 4738a...915

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...