AnonymBruker Skrevet 27. oktober 2015 #21 Skrevet 27. oktober 2015 Du ble krenket, du skammer deg og du har skyldfølelse? Det er slik jeg leser det. Du var en ung nysgjerrig jente som møtte noen på nettet som var langt eldre enn deg. Jeg tipper det var vanskelig for deg å i det hele tatt forestille deg hvor mye eldre personen bak skriften var. Han hadde nok mindre vanskeligheter med å forestille seg hvor gammel du var. Dere møttes. Han var snill, litt spennende og la ikke skjul på sine egne hensikter. Du, 13-14 år gammel hadde mot nok til å si nei. Til å avvise en mann som kynisk hadde bygget opp til litt til deg. Det klarte du helt på egenhånd. Du er ikke jenta som lot seg lede med. Du var en tenåring som sto opp for deg selv. Som sa nei. Du var skikkelig tøff!!Anonymous poster hash: 79ef0...39f Der traff du veldig godt! Jeg har ikke noen klar definisjon på hvordan jeg faktisk føler meg rundt dette, men det du skrev i første setning er nok ganske riktig. Til dere som nesten river dere i håret over dette: Hvis dere var så kloke da dere var på den aldere som dere er nå, så gratulerer til dere. Som 13-14-åring hadde i alle fall ikke jeg så god peiling på hvordan slike ting fungerte, og dette var jo faktisk før alle disse tingene dukket opp i media og ble mer aktuelt. Hadde jeg vært 14 i dag, hadde såklart ting vært helt annerledes. Og du som dro fram at JEG hadde oppsøkt ham på et sted som dreide seg om sex - hvor kom egentlig det fra? Du fikk heldigvis et svar fra noen andre, som hadde lest hele innlegget mitt ordentlig. Og til deg, Rainstorm, jeg veit ikke hvem du er, men takk for at du støtter oppom! Anonymous poster hash: 846c1...75c
Gjest supernova_87 Skrevet 27. oktober 2015 #22 Skrevet 27. oktober 2015 Der traff du veldig godt! Jeg har ikke noen klar definisjon på hvordan jeg faktisk føler meg rundt dette, men det du skrev i første setning er nok ganske riktig. Til dere som nesten river dere i håret over dette: Hvis dere var så kloke da dere var på den aldere som dere er nå, så gratulerer til dere. Som 13-14-åring hadde i alle fall ikke jeg så god peiling på hvordan slike ting fungerte, og dette var jo faktisk før alle disse tingene dukket opp i media og ble mer aktuelt. Hadde jeg vært 14 i dag, hadde såklart ting vært helt annerledes. Og du som dro fram at JEG hadde oppsøkt ham på et sted som dreide seg om sex - hvor kom egentlig det fra? Du fikk heldigvis et svar fra noen andre, som hadde lest hele innlegget mitt ordentlig. Og til deg, Rainstorm, jeg veit ikke hvem du er, men takk for at du støtter oppom!Anonymous poster hash: 846c1...75c Jeg skjønner at du ser tilbake på det og får en slik vond, ekkel følelse, gjerne en sånn man kjenner i hele kroppen. Den som minner om de gangene andre har trådt over våre grenser. For det er jo absolutt det denne mannen gjorde med deg, både da han chattet med deg om sex, og da han prøvde å kysse deg. Gjerne er det mest nå når du er voksen at du ser hvor mye han faktisk tråkket over grensene dine. Jeg var i alle fall all over the place som 13-åring, og det var vanskelig å vite hva som var hva. Jeg kunne kjent på den ekle følelsen, men uten noen å fortelle det til hadde jeg vært usikker på om det var jeg som skulle skamme meg, eller hvor ille det egentlig var. Jeg hadde nok følt det som en stor, ekkel, skitten hemmelighet, som jeg burde holde skjult for alle, og som jeg hadde skammet meg over. MEN, dét skal du vite, at du skal ikke skamme deg. Det var ikke du som utnyttet noen som du stod i maktposisjon over. Det var ikke du som ønskte at dette skulle skje. Det var ikke du som gjorde noe galt. Som 13-åring er man utrolig lett-påvirkelig, i alle fall av voksne mennesker man har tillit til. Jeg tenker at dette ikke er din skyld. Du var naiv, ja, men er ikke de fleste 13-åringer ganske naive da? Det er ikke nok til å klandre deg for at dette skjedde med deg. Absolutt ikke. Dette var ikke din feil, og det er ikke din feil til å skamme seg over.
AnonymBruker Skrevet 27. oktober 2015 #23 Skrevet 27. oktober 2015 Om jeg var naiv? Det er det ingen tvil om i det hele tatt! Men det er som du sier - hvem er ikke det i den alderen? For en stund siden fant jeg igjen gamle dagbøker, blant annet fra denne tiden, og denne situasjonen er nevnt, men mer som en fnisete fjortisgreie, så det er jo tydelig at det er i voksen alder jeg har tenkt nøyere gjennom det hele, og skjønt hvor ugreit det var. Jeg må bare si at det var godt å få ut og få tilbakemeldinger på dette! Enkelte var jo temmelig påståelige og usaklige, mens andre igjen har hjulpet meg veldig. :-)Anonymous poster hash: 846c1...75c
Gjest Wonder Woman Skrevet 28. oktober 2015 #24 Skrevet 28. oktober 2015 Om jeg var naiv? Det er det ingen tvil om i det hele tatt! Men det er som du sier - hvem er ikke det i den alderen? For en stund siden fant jeg igjen gamle dagbøker, blant annet fra denne tiden, og denne situasjonen er nevnt, men mer som en fnisete fjortisgreie, så det er jo tydelig at det er i voksen alder jeg har tenkt nøyere gjennom det hele, og skjønt hvor ugreit det var. Jeg må bare si at det var godt å få ut og få tilbakemeldinger på dette! Enkelte var jo temmelig påståelige og usaklige, mens andre igjen har hjulpet meg veldig. :-)Anonymous poster hash: 846c1...75c :hjerte:
Taklampe Skrevet 28. oktober 2015 #25 Skrevet 28. oktober 2015 Overgrep? Når skal man slutte å spy ut påstander om overgrep og voldtekter som overhodet ikke har funnet sted? Og hvorfor dras dette opp nå? Du husker omtrent ingenting heller? Kom deg videre.Men i alle dager da? TS har jo ikke påstått noe som helst. Det er jo derfor hun spør? Hun må da få lov til å spørre om hun lurer?! 1
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå