AnonymBruker Skrevet 26. oktober 2015 #1 Del Skrevet 26. oktober 2015 ...og jeg er ikke engang ordentlig tjukk. Har en bmi på noe med 16. "Tynn", tenker dere kanskje, men nei. Jeg er ikke tynn. Har tynne armer og helt ok mage/rygg, leggene er ok, i det minste så jeg klarer å leve med dem. Men så var det jo lårene mine da... Ødelegger alt. I tillegg til at jeg er ganske lav (160). Føler meg som Ole Brumm. Hater å gå med stramme klær, får en ekkel følelse av det. Føler meg enda dårligere av å lese blogger, så prøver å unngå det. Men det er jo tynne jenter overalt, også i det virkelige liv. Prøver derfor bevisst å skaffe meg litt lubne venner, men igjen, da blir jeg redd for at jeg også kommer til å bli lubben. Spiser mer enn nok. Får dårlig selvtillit av hver eneste lille matbit. Men samtidig er mat en trøst. Vekta er stabil. Men tanken på å gå ned i vekt er så sterk. Hadde det ikke vært for at jeg kan såpass mye om helse og hvordan kroppen fungerer generelt, hadde jeg gjort det. Det ødelegger livet mitt. Kommer sikkert aldri til å få meg kjæreste. Skulle til å kalle meg tjukk, men vet at jeg da sikkert tråkker på noen tær siden jeg ikke har "rett" til å kalle meg det. Og ja, jeg vet at dette høres ut som et fjortis-problem og at jeg er overfladisk og alt det der, men dette er bare én av flere ting jeg sliter med. Livet mitt har ikke vært en dans på roser, langt ifra. Jeg vet hvordan det føles å være helt på bunn, like før man gir opp alt (ikke mer om dette da jeg ikke vil at denne tråden skal bli stengt). Vet ikke hvor jeg vil med dette engang. Går til psykolog, vi snakker om både det ene og det andre, men akkurat dette føler jeg blir for personlig og... kleint? Hva skal jeg si, "Forresten! Jeg føler meg tjukk." Det passer liksom ikke inn. Og tenk om han faktisk synes at jeg er tjukk. Jeg er en tilsynelatende ressurssterk person, men jeg føler at dette hemmer meg. Det har vært sånn i over fem år nå. Anonymous poster hash: eff13...1ae Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
WubWub Skrevet 26. oktober 2015 #2 Del Skrevet 26. oktober 2015 Nei jeg tenker ikke "tynn", jeg tenker "radmager/utmagret/underernært/sultende". 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 26. oktober 2015 #3 Del Skrevet 26. oktober 2015 Jeg synes du skal ta opp dette med psykologen din. Understrek at det er forskjell på å føle seg tykk og å være tynn. Du er tynn og trenger ikke bli tynnere. Dette vet du. Du vet også at kvinner skal og bør ha en viss fettprosent i kroppen, nettopp for å kunne bære frem et barn, og derfor bør vi ikke se ut som beinrangler. Anonymous poster hash: fb291...715 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 27. oktober 2015 #4 Del Skrevet 27. oktober 2015 Jeg synes du skal ta opp dette med psykologen din. Understrek at det er forskjell på å føle seg tykk og å være tynn. Du er tynn og trenger ikke bli tynnere. Dette vet du. Du vet også at kvinner skal og bør ha en viss fettprosent i kroppen, nettopp for å kunne bære frem et barn, og derfor bør vi ikke se ut som beinrangler.Anonymous poster hash: fb291...715 Det vet jeg, men er godt å høre det fra andre også, så takk til deg. Har jo lyst på barn en eller annen gang i løpet av livet. Synes bare dette er så vanskelig å snakke om. Kunne ha skrevet det til ham, men han har sagt at han foretrekker at vi kun tar opp ting når vi møter hverandre ansikt til ansikt. tsAnonymous poster hash: eff13...1ae Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Lulilelu Skrevet 27. oktober 2015 #5 Del Skrevet 27. oktober 2015 Hvordan er rumpen din? Jeg spør fordi fyldige lår og en stor rumpe på en ellers slank/tynn kropp er det veldig mange som finner veldig sexy. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 27. oktober 2015 #6 Del Skrevet 27. oktober 2015 AnonymBruker, on 27 Oct 2015 - 07:03, said: Det vet jeg, men er godt å høre det fra andre også, så takk til deg. Har jo lyst på barn en eller annen gang i løpet av livet. Synes bare dette er så vanskelig å snakke om. Kunne ha skrevet det til ham, men han har sagt at han foretrekker at vi kun tar opp ting når vi møter hverandre ansikt til ansikt. tsAnonymous poster hash: eff13...1ae Du kan jo likevel skrive det. Skriv det ned og lever det i timen og vær der mens han leser linjene. Da har emnet blitt tatt opp og du har fått en åpning til å snakke om det. Vær ærlig og si at dette er et veldig vanskelig emne å snakke om. Lykke til! vær modig Anonymous poster hash: fb291...715 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 27. oktober 2015 #7 Del Skrevet 27. oktober 2015 Jeg skjønner ikke hvorfor man syns radmagerhet er pent. En litt trent kropp med synlige muskler er pent, bein som atikker ut her og der er ganske stygt. Og ja jeg er ganske tynn selv og syntes jeg var mye penere da jeg trente regelmessig og hadde muskler. Nå ser jeg mer ut som et skjelett i ansiktetAnonymous poster hash: cecba...bf5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Avalon Skrevet 27. oktober 2015 #8 Del Skrevet 27. oktober 2015 Kjære trådstarter, jeg må dessverre stenge tråden din. Årsaken til det er at vi moderatorer ikke kan passe tråden din konstant og luke ut svar du kan få som kan være skadelig for deg i den situasjonen du er i nå. En annen grunn er at vi ikke vet noe om hvilke kompetanse som ligger til grunn for de svarene du måtte få. Jeg vil oppfordre deg til å ta kontakt med Mental Helse, som er en telefon- og netttjeneste for alle som trenger noen å snakke eller skrive med noen om livets utfordringer. Du kan ringe til dem døgnet rundt på 116 123 eller benytte deg av nettsiden deres. Her vil du treffe mennesker som du kan prate med og få råd av, og du kan ta kontakt som anonym. Du kan også ta kontakt med Rådgivning Om Spiseforstyrrelser.. De kan du kontakte på både mail og telefon. De har bred erfaring med spiserelaterte problemer, og kan være gode å snakke med når man er i en vanskelig situasjon, slik du beskriver. Snakk også gjerne med legen din eller noen du kjenner om problemene, det er vondt å sitte med slike ting alene. Hvis du synes det er vanskelig å ta opp, kan du vise dem det du har skrevet her. Håper du får hjelp til å bli frisk, ingen skal måtte ha det sånn som du har det nå. Lykke til, Avalon, mod Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg