Gå til innhold

Nå har det gått for langt

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Er en person som sliter veldig med å gjøre nr2 hos fremmede/kjente. Nå har det seg sånn at kjæresten min bof i kollektiv i Oslo og vi har avstandsforhold. I dag dro han på skolen og skal være der til kl17. Våknet opp med vond mage og torde ikke gå på Do. Vet dere hva jeg gjorde?! Jeg løpte til nærmeste hostel og bestilte meg ett enkeltrom. Så nå er jeg hr og gjør nr 2 frem til kl 17. Trenger virkelig råd og hjelp for å komme meg over denne Do"angsten". Dette ble den dyreste doturen for min del. :-(

Anonymous poster hash: c9c3f...fa9

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Huffda! Dette hørtes ikke bra ut! Synes også det er ekkelt å gjøre nr 2 når jeg ikke er hjemme. Vet du hva som forårsaker denne angsten? Er du bare redd for at noen skal finne ut at du har vært på do? At det lukter vondt? Det er utrolig trist hvordan mange idag, særlig jenter føler at de må late som om de ikke bæsjer. Det er vel sikkert som ved de fleste formene for angst, at det som hjelper best er å utsette seg for det man er redd for. Det var vel sikkert ikke det du ønsker å høre, men det vil nok kunne hjelpe deg. om du bare hopper i det og gjør det, så vil du nok se at det ikke er så farlig som du tror.

Det finnes forresten triks for å skjule at du har vært på do. Mange jenter pleier for eksempel å øve seg på å gå på do fort, slik at ingen kan "mistenke" at de har gjort noe mer enn å tisse. Du kan også minske lukt ved å sitte slik at du dekker hele do-skålen, også kan du trekke ned med en gang du er ferdig, også tørke deg, og trekke ned på nytt. Da rekker liksom ikke lukten å spre seg. Om jeg er har sovet hos noen med dusj på samme rom som doen, pleier jeg å spørre om å låne dusjen, slik at jeg kan gå på do i fred og dusje etter. Da kan ingen mistenke noe i hvert fall!

Håper noe av dette hjelper deg ts.

Anonymous poster hash: 7f833...7b6

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Herlighet, å bæsje er en av de mest naturlige tingene i verden. Hvor gammel er du? Jeg har alltid syntes det var litt ekkelt å gå nr 2. hos andre, men må man så må man. Vil du heller ha vondt i magen enn å risikere litt lukt? Som AB over meg her sier, så finnes det måter å "skjule" lukten bedre på.

Please kom over dette, det er virkelig ikke bra for deg.

Anonymous poster hash: 55761...222
  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Alle mennesker bæsjer, og det er helt naturlig. For å komme over do-angsten må du utfordre deg selv ved å gå på do i for eks kollektivet. Det er ikke noe å skamme seg over. Et hotellrom koster det samme som et par sko. Aldri i verden om jeg hadde gått glipp av et par sko, fordi jeg ikke ville vise at jeg bæsjer - som alle andre.

Anonymous poster hash: 05f5c...aa8

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Huffda! Dette hørtes ikke bra ut! Synes også det er ekkelt å gjøre nr 2 når jeg ikke er hjemme. Vet du hva som forårsaker denne angsten? Er du bare redd for at noen skal finne ut at du har vært på do? At det lukter vondt? Det er utrolig trist hvordan mange idag, særlig jenter føler at de må late som om de ikke bæsjer. Det er vel sikkert som ved de fleste formene for angst, at det som hjelper best er å utsette seg for det man er redd for. Det var vel sikkert ikke det du ønsker å høre, men det vil nok kunne hjelpe deg. om du bare hopper i det og gjør det, så vil du nok se at det ikke er så farlig som du tror.

Det finnes forresten triks for å skjule at du har vært på do. Mange jenter pleier for eksempel å øve seg på å gå på do fort, slik at ingen kan "mistenke" at de har gjort noe mer enn å tisse. Du kan også minske lukt ved å sitte slik at du dekker hele do-skålen, også kan du trekke ned med en gang du er ferdig, også tørke deg, og trekke ned på nytt. Da rekker liksom ikke lukten å spre seg. Om jeg er har sovet hos noen med dusj på samme rom som doen, pleier jeg å spørre om å låne dusjen, slik at jeg kan gå på do i fred og dusje etter. Da kan ingen mistenke noe i hvert fall!

Håper noe av dette hjelper deg ts.

Anonymous poster hash: 7f833...7b6

Takk for gode tips. Sliter bare med det at jeg ikke vil bæsje foran kjæresten. I mitt forrige forhold tok det ca 3år før jeg var middels komfortabel med det. Det er en stor plage i livet mitt da de fleste besøkene blir ødelagt av dette. Planlegger når jeg må gå på Do før vi treffes og planlegger hvert måltid nøye slik at jeg ikke må på do. Spiser minimalt og holder meg såpass lenge at det har ført til forstoppelse et par ganger. Vet sp inderlig at det er normalt men kommer virkelig ikke over den terskelen... Har prøvd dette dusjetrikset men da blir jeg så fokusert på at jeg må bæsje før det har gått for lang tid slik at han ikke "mistenker" noe. (I know, høres sprøtt ut). Når jeg da blir stresser for det så får jeg det ikke til.. Vil så gjerne dra på en lang ferie med han men denne situasjonen stopper alt for meg...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for gode tips. Sliter bare med det at jeg ikke vil bæsje foran kjæresten. I mitt forrige forhold tok det ca 3år før jeg var middels komfortabel med det. Det er en stor plage i livet mitt da de fleste besøkene blir ødelagt av dette. Planlegger når jeg må gå på Do før vi treffes og planlegger hvert måltid nøye slik at jeg ikke må på do. Spiser minimalt og holder meg såpass lenge at det har ført til forstoppelse et par ganger. Vet sp inderlig at det er normalt men kommer virkelig ikke over den terskelen... Har prøvd dette dusjetrikset men da blir jeg så fokusert på at jeg må bæsje før det har gått for lang tid slik at han ikke "mistenker" noe. (I know, høres sprøtt ut). Når jeg da blir stresser for det så får jeg det ikke til.. Vil så gjerne dra på en lang ferie med han men denne situasjonen stopper alt for meg...

Men du gjør jo ikke det! Kjæresten er ikke med deg inn på badet, og i dette tilfellet var han ikke en gang i bygningen?! Det hadde jo vært en super mulighet til å øve seg på å bæsje hos andre! De fremmede menneskene i kollektivet bryr seg da i alle fall ikke om at jenta som er på besøk bruker doen...

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Alle mennesker bæsjer, og det er helt naturlig. For å komme over do-angsten må du utfordre deg selv ved å gå på do i for eks kollektivet. Det er ikke noe å skamme seg over. Et hotellrom koster det samme som et par sko. Aldri i verden om jeg hadde gått glipp av et par sko, fordi jeg ikke ville vise at jeg bæsjer - som alle andre.

Jeg vet. Angrer allerede på at jeg betalte 750kr for det men i den situasjonen (Om man kan kalle det det) så var jeg desperat! Skulle ønske jeg bare gikk på Do i kollektivet hans men fikk totalt panikk og angst av tanken...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men du gjør jo ikke det! Kjæresten er ikke med deg inn på badet, og i dette tilfellet var han ikke en gang i bygningen?! Det hadde jo vært en super mulighet til å øve seg på å bæsje hos andre! De fremmede menneskene i kollektivet bryr seg da i alle fall ikke om at jenta som er på besøk bruker doen...

Jeg vet.. Jeg tenker akkurat likt som deg men når alt kommer til alt så blir det helt "svart" for meg. Får angst av å tenke på å bæsje i leiligheten hans pg ENDa mer av at det er "fremmede" der..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg beklager at jeg ganske enkelt ikke kan forstå det. Du er et MENNESKE, om du ikke gjør nr. 2 er det noe alvorlig feil med deg. Ergo er det også noe alvorlig feil med han om han ønsker en kjæreste som ikke driter. Du trenger jo ikke gjøre det rett foran han, liksom. Seriøst, ingen BRYR seg. Sant nok, det er litt kjipt om det lukter skikkelig etter noen og de lar døra stå åpen så lukter siver inn på kjøkken etc., men litt lukt på badet i blant må man regne med. Pleier ofte bare å vente litt etter siste har vært på do med å gå selv, for å ta litt hensyn. Er du redd for lyder kan det hjelpe med litt papir i skåla, kran eller musikk på osv. For å fortere bli kvitt lukt er det veldig effektivt å bare fyre opp og blåse ut en fyrstikk. Har fyrstikker liggende på do 😂😅 Men det høres ut som du har en alvorlig angst, og du burde nok snakke med en psykolog om dette.

Anonymous poster hash: 58eeb...0ec

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mens han eer på skolen så er det vel ikke så ille?

Alle har litt do angst spes ovenfor en av motsatt kjønn. Jeg pleide å late som at jeg skulle åp butikken eller ut å gå tur med hunden til venninda mi når jeg hadde besøk av min kjæreste(ex) , sånn at jeg kunne bæsje hos venninden min! Haha..... Men man venner det av seg. Nå kan jeg bæsje hjmme hos meg selv om jeg kjenner at det er "en kjapp en" og da later jeg bare som jeg står i fikser meg på badet.

Fælt at bæsjing skal være skam, finnes ingen dyr ellermennesker som ikke bæsjer !

Anonymous poster hash: a7e62...3d7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har også denne angsten. Hatt siden jeg var baby, og er nå 32. Har aldri hatt samboer pga det.

Vanskelig å løse.

Anonymous poster hash: f9c6f...794

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg kjenner igjen angsten. Jeg har et svært avslappet forhold til min samboer og min familie, men er jeg hos andre, eller på fest, eller ute på shopping, restaurant, bibliotek, skole... Nei, klarer det kun hjemme. Jeg har utfordret meg selv et par ganger, hvor jeg _måtte_ på do. Skolen og en restaurant. Og etterpå så var det ikke så ille! Men den angsten dukker opp hver eneste gang - jeg planlegger også måltider, spiser lite og gjør alt for ikke å la naturen kalle.. En ganske ødeleggende angst egentlig. Men den må utfordres, hver eneste gang.

Sett på noe musikk og gjør det du må gjøre. Hvor mange andre er det i kollektivet? Jeg ville ha gjort det sånn at jeg går sist inn på morgenen, etter de aller fleste har stelt seg og vært på do. Gjerne forklar det til kjæresten, uansett hvor kleint det er. Man blir jo ekstremt anspent hver gang man går ut og får denne angsten, og han vil merke det etter hvert. Da er det like så greit å være helt ærlig.

Hvis du klarer det bare EN gang før du drar igjen, så har du gjort en bra jobb! 

Anonymous poster hash: 0a451...78a
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg vet.. Jeg tenker akkurat likt som deg men når alt kommer til alt så blir det helt "svart" for meg. Får angst av å tenke på å bæsje i leiligheten hans pg ENDa mer av at det er "fremmede" der.. Anonymous poster hash: c9c3f...fa9

Kan du ha en slags tvangslidelse, OCD? Så et program på TV om det, og der var det en som hadde liknende problemer som deg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg kjenner igjen angsten. Jeg har et svært avslappet forhold til min samboer og min familie, men er jeg hos andre, eller på fest, eller ute på shopping, restaurant, bibliotek, skole... Nei, klarer det kun hjemme. Jeg har utfordret meg selv et par ganger, hvor jeg _måtte_ på do. Skolen og en restaurant. Og etterpå så var det ikke så ille! Men den angsten dukker opp hver eneste gang - jeg planlegger også måltider, spiser lite og gjør alt for ikke å la naturen kalle.. En ganske ødeleggende angst egentlig. Men den må utfordres, hver eneste gang.

Sett på noe musikk og gjør det du må gjøre. Hvor mange andre er det i kollektivet? Jeg ville ha gjort det sånn at jeg går sist inn på morgenen, etter de aller fleste har stelt seg og vært på do. Gjerne forklar det til kjæresten, uansett hvor kleint det er. Man blir jo ekstremt anspent hver gang man går ut og får denne angsten, og han vil merke det etter hvert. Da er det like så greit å være helt ærlig.

Hvis du klarer det bare EN gang før du drar igjen, så har du gjort en bra jobb!

Anonymous poster hash: 0a451...78a

Men hvis jeg går sist så vil jo de andre være våkne og evt "høre" at jeg gjør det. Har bestemt meg for å prøve en gang før jeg drar men har bestemt meg for at det må være enten veldig sent eller veldig tidlig slik at folk sover.. Takk for alle svar. Jeg skjønner selv at dette er teit, dumt og at bæsj er naturlig men når alt kommer til alt så forsvinner disse tankene vekk og angsten tar meg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du trenger hjelp av en psykolog. Det der er tvangstanker

Anonymous poster hash: 47803...e95
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Herlighet, å bæsje er en av de mest naturlige tingene i verden. Hvor gammel er du? Jeg har alltid syntes det var litt ekkelt å gå nr 2. hos andre, men må man så må man. Vil du heller ha vondt i magen enn å risikere litt lukt? Som AB over meg her sier, så finnes det måter å "skjule" lukten bedre på.

Please kom over dette, det er virkelig ikke bra for deg.

Anonymous poster hash: 55761...222

Herregud, man kan da ikke alltid noe for det. Nå må du skjerpe deg! Det er jo en grunn til at h*n spør om hjelp..

Anonymous poster hash: a5b4c...f5f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Jeg får helt angst for å tisse når andre kan høre det. For eksempel på et fellestoalett hvor det er sånne båser! Selv om jeg prøver skikkelig hardt og presse det ut og jeg må sykelig på do. Så er det et eller annet som bare stenger igjen. og jeg aner ikke hva det er ! Sykt irriterende når jeg ikke klarer å tisse, så må jeg gå videre og holde på å tisse på meg -,-

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg får helt angst for å tisse når andre kan høre det. For eksempel på et fellestoalett hvor det er sånne båser! Selv om jeg prøver skikkelig hardt og presse det ut og jeg må sykelig på do. Så er det et eller annet som bare stenger igjen. og jeg aner ikke hva det er ! Sykt irriterende når jeg ikke klarer å tisse, så må jeg gå videre og holde på å tisse på meg -,-

Ikke kupp tråden med dine egne problemer da, seriøst ingen i hele verden bryr seg om at du tisser. Du må bare slappe av når du sitter der, ikke presse det ut. Så: det kommer ut, du tørker deg, trekker opp, det er borte. ingen lukt, det går kjapt, ikke noe stress. TS sliter med et reelt problem her. 

TS: Bæsj stinker. Det lukter dritt. Det er ting kroppen ikke skal ha. Newsflash: alle driter. Jeg gjør det. Hver jævla dag, kanskje to tre ganger også. Digger det. Dronninga driter, lærern din har sikkert vært på dass før forelesninga, og bussjåføren holder seg sikkert litt og gleder seg til å bytte rute så han får tatt pause og gått på do. ALLE DRITER. Og best av alt: Ingen stresser med at andre går på do, men mange sliter med det selv. Bryr du deg hvis du sitter på stua, og noen går på doen på kollektivet og driter? Skal du erte dem for at det stinker? Nei. Folk gjør ikke sånt. Please kom over denne frykten før du ødelegger både forhold og psykisk helse.

Hva gjør du hvis dere skal på ferie sammen? Hva om du må drite på fly? På tog? På eksamen? 

Anonymous poster hash: b74be...19e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...