Gå til innhold

Facebookgruppen "Mat fra bunnen"

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

og mat på bordet som jeg tenker litt på som selveste KG matbloggeren, hun var aktiv her før bloggen tok av. 

Anonymkode: 12d42...963

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

16 timer siden, Lileep skrev:

Hun skriver av oppskrifter som står andre steder på nettet, endrer på 1 ingrediens, tar halvgreie bilder.. gjort på max 10 min vil jeg tro :P men ja hun bruker mye tid i gruppa for å pushe bloggen, det er jeg enig i. Men måten hun får klikk på er jo allikevel en veldig sleip måte, på lik linje som de andre toppbloggeren gjør også. At slik "jobbing" skal føre til god inntekt er uforståelig i mine øyne.. 

Ærlg talt det gjør jo alle bloggere .  Jeg ser da bloggere som skriver av andres gamle oppskrifter . Hvor tror du de finner dette fra  ellers . ? Eget hode ? niks  De endrer litt etter nymotens ingredienser . Men samme oppskriften. Jeg har da mange nedskrevet oppskrifter fra eldre dager "bestemors"  som går igjen i andre blogger 
Bare sjekke trinesblogg det . Og gladkokken også . Jøss skal jeg skrive . Nå hermer du etter mine gamle oppskrifter 
Kan jo ikke det .  En bolle er en bolle som jeg pleier å si . Kjøttsuppe er ei Kjøttsuppe . :baby:

Anonymkode: c5082...c84

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 timer siden, AnonymBruker skrev:

Ærlg talt det gjør jo alle bloggere .  Jeg ser da bloggere som skriver av andres gamle oppskrifter . Hvor tror du de finner dette fra  ellers . ? Eget hode ? niks  De endrer litt etter nymotens ingredienser . Men samme oppskriften. Jeg har da mange nedskrevet oppskrifter fra eldre dager "bestemors"  som går igjen i andre blogger 
Bare sjekke trinesblogg det . Og gladkokken også . Jøss skal jeg skrive . Nå hermer du etter mine gamle oppskrifter 
Kan jo ikke det .  En bolle er en bolle som jeg pleier å si . Kjøttsuppe er ei Kjøttsuppe . :baby:

Det er veldig sjelden jeg ser disse andre bloggerne fremheve at alle retter er fullstendig egenkomponerte. Det er jo det som er det komiske her, en oppskrift som er så og si lik tusen andre oppskrifter skal frontes som T's egne unike kreasjon, og sier man noe mot det, får man hele fanskaren på nakken. Altså noe så nøytralt som "de er kjempegode, en slik oppskrift har jeg brukt i mange år også" blir man sabla ned av på den gruppen, fordi det er fornærmende mot T.

Mange av toppbloggerne har jeg sett referer til hvor de har fått oppskrifter og/eller inspirasjon fra, dette skjer aldri fra admin i MFB sin side.

• Liker 21
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Og de fleste andre bloggere "skryter" vel ikke på seg å være inspirasjonskilde for både Adams Matkasse og Tine??

Anonymkode: 100ad...85f

• Liker 15
Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 timer siden, AnonymBruker skrev:

T skriver ikke at hun skriver av og lager andre sine oppskrifter. EI heller at hun henter inspirasjon fra andre oppskrifter.

Derimot så skriver hun at hun smaker seg frem og komponerer oppskriftene helt selv.. 

• Liker 15
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg meldte meg inn i gruppen for noen dager siden, da jeg tenkte det hadde vært fint med litt inspirasjon. Jeg har sett den tråden her utallige ganger på "nylig aktivitet-listen", men aldri lest noe så jeg ante egentlig ikke hva som ventet meg. Jeg skjønner nå at gruppen omtrent bare eksisterer for å fremme én enkelt blogg... 

• Liker 18
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg har egentlig ikke imot at noen pusher bloggen sin eller tjener penger på noe - selv om jeg ikke synes det er hverken nyskapende eller veldig verdifullt.

Det jeg har imot er den form for "religiøsitet" i mangel av en bedre måte å sette ord på det som jeg opplever at det skjer der inne - mest med bloggpushing men også med oppheving av en "stjerne". Det er ikke rom for å tenke annerledes, det spilles på samvittigheten til de som skulle våge å komme med et spørsmål eller noe som kan anes som en kritisk kommentar. I tillegg til en stor mangel på ærlighet på hva de gjør.

Jeg hadde lettere klikket meg inn på bloggen om det ikke stadig var så "store ord med tårer i øyekroken" at jeg sitter med inntrykket av at det er en martyr og helgen som sliter seg gjennom dagene bare for å være snill. Dersom det var høyere under taket der kunne jeg godt klikket litt innimellom for å støtte.

Det er greit å være stolt over det man skaper, men ikke ved å sable ned alle som kanskje vet mer om noe/mye av det, noen som skaper noe lignende, eller noen som ærlig nok sier at "så moro, det ligner den måten/oppskriften jeg har brukt i 30 år"..

Anonymkode: 9f10d...1d3

• Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fant denne tråden på google-jakt etter hva som gjør pizzamelet så uerstattelig i disse fantastiske hevefrie tebriksene - Etter et spørsmål på gruppa om hva pizzamel var - Og om man måtte ha det... 
Tråden skal hvertfall ha for underholdningsverdi, og å bekrefte mye av det jeg har sett der inne! 

Enden på gårsdagens pizzamel-diskusjon var hvertfall at T påsto det var en ENORM forskjell og at man MÅTTE bake den på hennes måte, på tross av at andre sa de ble like bra med vanlig mel.... 
Hva som gjorde pizzamelet så uerstattelig... Svarte hun aldri på...

• Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

30 minutter siden, Pote skrev:

Fant denne tråden på google-jakt etter hva som gjør pizzamelet så uerstattelig i disse fantastiske hevefrie tebriksene - Etter et spørsmål på gruppa om hva pizzamel var - Og om man måtte ha det... 
Tråden skal hvertfall ha for underholdningsverdi, og å bekrefte mye av det jeg har sett der inne! 

Enden på gårsdagens pizzamel-diskusjon var hvertfall at T påsto det var en ENORM forskjell og at man MÅTTE bake den på hennes måte, på tross av at andre sa de ble like bra med vanlig mel.... 
Hva som gjorde pizzamelet så uerstattelig... Svarte hun aldri på...

Det er mer gluten i tipo 0 og 00, fordi mer av selve kjernekornet er med. Les her http://www.tv2.no/a/8093788/

men altså, brødene, pizzaen og ikke minst bollene blir like fine med vanlig hvertemel, så med mindre hun skal være italiensk og lage ordentlig italiensk pizza, så er det faktisk ikke så stor forskjell, mellom at vanlig hvetemel har mer av skallet med i malingsprosessen, enn pizzamel. 

Det er en skam å ikke bruke pizzamel i pizza, det må du jo vite. 

:opplyser:

• Liker 10
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, dillyduzit skrev:

Det er mer gluten i tipo 0 og 00, fordi mer av selve kjernekornet er med. Les her http://www.tv2.no/a/8093788/

men altså, brødene, pizzaen og ikke minst bollene blir like fine med vanlig hvertemel, så med mindre hun skal være italiensk og lage ordentlig italiensk pizza, så er det faktisk ikke så stor forskjell, mellom at vanlig hvetemel har mer av skallet med i malingsprosessen, enn pizzamel. 

Det er en skam å ikke bruke pizzamel i pizza, det må du jo vite. 

:opplyser:

Jeg er en skam! :ph34r: Aldri hatt pizzamel i hus - Og er helt sikker på at mine tebriks er like gode som hennes, selv uten gjær og pizzamel. Men det kan jeg ikke skrive, for da blir jo underholdningskilden min borte!

I utgangspunktet lurte jeg bare på hvorfor det MÅTTE være pizzamel, for svaret til T var bare kopiert "Hva er pizzamel" fra blogginnlegget... Det blir man jo ikke mye smartere av! 
Dog, det egentlige svaret på dette er vel "Dette er T sin oppskrift, du har å følge den!" 

• Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Pote skrev:

Jeg er en skam! :ph34r: Aldri hatt pizzamel i hus - Og er helt sikker på at mine tebriks er like gode som hennes, selv uten gjær og pizzamel. Men det kan jeg ikke skrive, for da blir jo underholdningskilden min borte!

I utgangspunktet lurte jeg bare på hvorfor det MÅTTE være pizzamel, for svaret til T var bare kopiert "Hva er pizzamel" fra blogginnlegget... Det blir man jo ikke mye smartere av! 
Dog, det egentlige svaret på dette er vel "Dette er T sin oppskrift, du har å følge den!" 

Prøvde å lage to pizzaer, en med pizzamel og en med vanlig hvetemel, ble akkurat det samme, så, ja, svaret er vel egentlig "Fordi det er T sin oppskrift, derfor MÅ! pizzamel brukes" 

• Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ler meg ihjel av tråden med hun som spurte om hvor mye gjær man må ha i bakt potet:skratte:. Verste er at kun ca 30% tar ironien...

• Liker 26
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, Blå politibil skrev:

Ler meg ihjel av tråden med hun som spurte om hvor mye gjær man må ha i bakt potet:skratte:. Verste er at kun ca 30% tar ironien...

Uh? :klo: 

Sikker på at det ikke bare var et tullespørsmål?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Akkurat nå, Wenda skrev:

Uh? :klo: 

Sikker på at det ikke bare var et tullespørsmål?

Ja det er det jo selvsagt det.  Men er jo kjempemange som ikke skjønner det. 

• Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

9 minutter siden, Blå politibil skrev:

Ja det er det jo selvsagt det.  Men er jo kjempemange som ikke skjønner det. 

Huff. Altså bra at det var tullespørsmål. Man vet jo aldri med den gruppen. Ikke overrasket over at folk ikke tar ironien da

Lenke til kommentar
Del på andre sider

"Hei alle denne fredagskvelden 1f49d.png💝

Setter du pris på jobben som blir lagt ned i denne gruppen? Da hadde jeg satt STOR PRIS PÅ om du kikker innom bloggen min i kveld :)" 

Noen som ikke ligger så høyt oppe på lista som ønsket, eller? Eller er det ikke lagt ut noen innlegg de siste par timene som de kunne ha pushet bloggen i? 

• Liker 15
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
På Monday, October 24, 2016 den 12.50, AnonymBruker skrev:

Kake hver dag?? Kan da lage sunnere ting som passer i hverdagen? Brød, rundstykker feks? Også såå stolt da.

image.jpeg

Anonymkode: cd8b9...c2a

En kommentar til dette. Jeg hadde glatt spist kake hver dag om noen hadde tilbudt meg. Kan ta ikke være usunt kontra sjokolade mm

Anonymkode: af244...ec8

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 minutter siden, AnonymBruker skrev:

En kommentar til dette. Jeg hadde glatt spist kake hver dag om noen hadde tilbudt meg. Kan ta ikke være usunt kontra sjokolade mm

Anonymkode: af244...ec8

Vedkommende baker ikke ordentlig kake hver dag. Hun baker nesten kake. :ler:

• Liker 13
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Opprett ny...