Gå til innhold

Facebookgruppen "Mat fra bunnen"

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

11 timer siden, Herandjetzt skrev:

Er det bare meg som synest at å liksom lage mat fra "bunnen" og samtidig promotere noe slik som "Adams Matkasse" ikke går helt sammen?

Hvorfor betale en formue for noe slikt tull når man handle selv, plukke det man trenger (gjerne i større kvanta) og spare mye penger? Da vet man også mer hva man får.

Tror nok "Mat fra bunnen" taper på en slik sammenblanding på lengre sikt, og kanskje også på kort sikt.

Ja, det synes jeg. Vi sparer litt penger og miljø på å ha matkasse enn å kjøpe selv. Rett og slett fordi i matkassen så kommer det nok til middagene. Vi er ihvertfall ikke flinke til å legge opp til at vi får brukt alle ingrediensene og dermed må vi kaste endel. I tillegg lager vi mer mat fra bunnen om vi har matkasse. 

Endret av Brimi
  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hva skal jeg gjøre med fastelavens ballene om jeg ikke har kardemomme? Har lagt kjøttdeig og pastaplater lagvis, hva er best? Steke nå eller vente til imorgen?  

Hvor jævla dumme er folk? 

Anonymkode: 334bc...a25

• Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Helicase
3 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hva skal jeg gjøre med fastelavens ballene om jeg ikke har kardemomme? Har lagt kjøttdeig og pastaplater lagvis, hva er best? Steke nå eller vente til imorgen?  

Hvor jævla dumme er folk? 

Anonymkode: 334bc...a25

Bollene* hahahaha den var dårlig av meg xD 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Åh, herregud, jeg har ikke sett så mye bollesnakk siden nitten-to-og-femti! Ei som har spurt om man kanskje kan opprette egen bolletråd, og hun blir vel halshugga etterhvert...

"jeg har ikke bakepapir, hva kan jeg gjøre?", "må jeg pensle med egg?", "kan jeg lage fastelavnsboller uten krem?", "skal jeg bruke over-og-undervarme eller varmluft?", "synes mengden gjær virker så mye, hva tenker dere?"

BOLLE BOLLE BOLLE :bond:

• Liker 11
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

45 minutter siden, Severus skrev:

Bra det er bolle på norsk de prater om, på dansk hadde jeg vært skeptisk til bolle.

Spesielt dersom de oppretter egen bolletråd ;)

50 minutter siden, Poppie skrev:

Åh, herregud, jeg har ikke sett så mye bollesnakk siden nitten-to-og-femti! Ei som har spurt om man kanskje kan opprette egen bolletråd, og hun blir vel halshugga etterhvert...

"jeg har ikke bakepapir, hva kan jeg gjøre?", "må jeg pensle med egg?", "kan jeg lage fastelavnsboller uten krem?", "skal jeg bruke over-og-undervarme eller varmluft?", "synes mengden gjær virker så mye, hva tenker dere?"

BOLLE BOLLE BOLLE :bond:

Og en av de bedre: "hva gjør dere for å få bollene så brune oppå?" Jeg har klødd etter å svare at det er bare å steke dem bittelitt på overtid. :rolleyes:  :fnise: Noen av bollene der ser jo i overkant godt stekt ut.

• Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg syntes ALLE bollene jeg har sett der inne er alt for lenge stekt! Både de "originale" bollene til Tony, dronningen selv og alle andre. Jeg tar alltid ut bollene når de fremdeles har samme farge på toppen som resten av bollen, bare de er litt mer lysebrune på toppen så syntes jeg allerede de er for brente nesten. Har heller aldri skjønt det å skulle ha egg på toppen av bollene, syntes verken det ser fint ut eller smaker godt.

Jeg har forøvrig verdens beste bolleopsekif, som jeg fikk av mamma, som igjen fikk den av moren til bestevennen sin som var kokk og komponerte bollene selv (videreførte av en gammel familieoppskrift). Deigen er som å jobbe med en fløyelsmyk sky, klisser ikke i det hele tatt, hever utrolig bra, og blir kjempegode. Er de beste bollene jeg har smakt, samboeren min som ikke liker boller uten tilbehør en gang elsker disse :) men kommer aldri til å legge de ut på mfb 😈

Anonymkode: 8bd72...df0

• Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Legg de ut på MFG istedet ;)

Jeg blir litt småsprø av all bollepraten idag siden jeg fortsatt har sukkerforbud :ler:

• Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

29 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg syntes ALLE bollene jeg har sett der inne er alt for lenge stekt! Både de "originale" bollene til Tony, dronningen selv og alle andre. Jeg tar alltid ut bollene når de fremdeles har samme farge på toppen som resten av bollen, bare de er litt mer lysebrune på toppen så syntes jeg allerede de er for brente nesten. Har heller aldri skjønt det å skulle ha egg på toppen av bollene, syntes verken det ser fint ut eller smaker godt.

Jeg har forøvrig verdens beste bolleopsekif, som jeg fikk av mamma, som igjen fikk den av moren til bestevennen sin som var kokk og komponerte bollene selv (videreførte av en gammel familieoppskrift). Deigen er som å jobbe med en fløyelsmyk sky, klisser ikke i det hele tatt, hever utrolig bra, og blir kjempegode. Er de beste bollene jeg har smakt, samboeren min som ikke liker boller uten tilbehør en gang elsker disse :) men kommer aldri til å legge de ut på mfb 😈

Anonymkode: 8bd72...df0

Hva med en pm da...? ;) Skal love å ikke dele

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

6 minutter siden, sjalabais skrev:

Hva står i kommentarene?

Noen av de vanlige krasse kommentarene typ: "Du kan slå av newsfeeden" - "Her er det mange ideer og inspirasjon til å lage noe nytt" etc. 

Så har du noen som er enige. 

• Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest hulderjenta
20 minutter siden, sjalabais skrev:

Hva står i kommentarene?

Og ikke minst: "Har du ikke noe fint å si kan du la være!" og "Ikke rart det er krig i verden!" :rolleyes:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den 6.2.2016 at 8.50, MarianneE skrev:

Lurer på om følgende problemstilling vil dukke opp på MFB  i løpet av helgen :

"Har ikke oppskrift på fastelavnsboller, kan jeg lage vanlige boller istedenfor og ha krem på"

31 minutter siden, hulderjenta skrev:

Amen! 

2016-02-07 15.01.02.png

Har noen funnet litt inspirasjon her inne, eller? :P 

Anonymkode: 3b188...216

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
19 minutter siden, hulderjenta skrev:

Og ikke minst: "Har du ikke noe fint å si kan du la være!" og "Ikke rart det er krig i verden!" :rolleyes:

Hun ryker vel ut snart...

Anonymkode: 87ee8...8ba

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ny post der med betraktninger: (Forsvarsmodus - engaged)

Sitat

Synes det er helt greit med 10000 forskjellige bilder av samme "rett". Blir jo som med andre ting, ingen er 100% like, uansett om samme oppskrifta er fulgt til punkt og prikke. For at et menneske skal bli født, må man jo liksom ha samme utgangspunkt, men man blir jo ikke like, hverken i utseende eller personlighet. Synes det er gøy å se hvordan andre tolker julemiddager, bursdagskaker og marengs. Hadde vært jævlig stusselig om at den som la ut bilde/oppskrift først, skulle blitt det eneste og liksom "standarden". Synes også det er helt greit at folk tørr å spørre om "grunnleggende" ting, for det viser jo at folk gjerne vil lære, og ikke alle har hatt like bra utgangspunkt i oppveksten, av forskjellige grunner. Det at mer erfarne matlagere har tålmodighet til å svare og hjelpe viser jo bare at de og synes det er gøy å dele kunnskapen sin. Eller? Kan ikke bare være å ta og ta på sånne grupper, man må vise litt respekt for at ikke alle er på sitt nivå, man kan jo komme til å måtte spørre mer erfarne om hjelp selv en gang...

Jaaaa - det er jo kjempespennende med 10000 forskjellige boller. Jeez.

• Liker 11
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Opprett ny...