Gå til innhold

Facebookgruppen "Mat fra bunnen"

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Problemet er at det er veldig provoserende når Tvblir så hengt ut av det med gjæren og innlegget i gruppa kunne jo leses som et laaangt innlegg pakket inn og smurt der eneste poeng  baå få fram hvor feil T tar. Vi følger med her og skjønner jo litt........ 

Anonymkode: d1be9...1c0

Hun henger seg jo ut selv! Kunne hun ikke bare svart på en ordentlig måte på spørsmålet som ble stilt? Istedetfor å gå rett inn i offerrollen "det er det som står i oppskriften, buhu". Det er noe med å oppføre seg profesjonelt. Jeg har sagt det før, jeg tror gjerne at hun har peiling på mat, men man er nødt til å kunne innrømme feil.  Det er jo en av grunnene til at hun blir oppfattet på den måten hun gjør

Anonymkode: d877a...8fb

• Liker 16
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg ser på meg selv som en grei kok til å være 23 år gammel, men jeg blir helt matt av gruppa. 

• Liker 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
7 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Eh.... seriøst?  

Anonymkode: 00d37...581

ja veldig seriøst. 

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
3 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Og ja meld dere ut så slipper dere bekymre dere. Vi liker best medlemmer som koser seg med gruppa og vil lage god mat istedet for dårlig drama. 

Hvis dere hadde visst hvor mange som er medlem kun for å observere hvor ufrivillig komisk en gruppe og dens ledere kan framstå, så hadde dere blitt en smule flaue.. 

Er det forresten noen i adm gjengen som TROR at 80 000 medlemmer er der for å oppleve de fantastiske oppskriftene til en selvutnevnt matekspert?

Anonymkode: 5fa2d...e89

• Liker 21
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Vi håper at mange er medlemmer fordi de er matinteressert ja. Hvis ikke har man vel ikke noe der å gjøre.

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Jeg bare ler og venter på den kokeboka, jeg. Regner med jeg må sette meg på forhåndsbestilling her i Oslo for å få sikret meg gudinnekokeboka. Sånn seriøst, oppskriftene er kjipe og bildene ser helt forferdelige ut, men alle bare jatter med. Er det ikke bedre med en ekte venn i admingruppen som kan si det til deg som det er?  

Anonymkode: 41c95...78e

• Liker 22
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker
1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Vi håper at mange er medlemmer fordi de er matinteressert ja. Hvis ikke har man vel ikke noe der å gjøre.

Leit å ødelegge illusjonen din, men en stor del er medlemmer der fordi de ikke kan google selv tror jeg...

Anonymkode: ff467...912

• Liker 20
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Vel så lenge det hjelper dem med spørsmål om mat er det innafor at de er med fordi de ikke kan google. 

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Navnet til Niennas er ikke i grått hos meg?

Forøvrig en patetisk gruppe jeg og MANGE med meg er medlem av kun for underholdningens skyld. Jeg kommer aldri til å legge ut noe som helst.  "Godt" det finnes frivillige admins som gidder å oute seg selv på den måten slik at alle vet hvem de tilber. 

Anonymkode: b1921...e51

• Liker 14
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
3 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Sorry, mac. Men dersom man er matinteressert, er det ikke den rette gruppa. Tvert i mot. 

Anonymkode: 51eb8...e11

• Liker 21
Lenke til kommentar
Del på andre sider

12 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Og ja meld dere ut så slipper dere bekymre dere. Vi liker best medlemmer som koser seg med gruppa og vil lage god mat istedet for dårlig drama. 

Jeg har pleid å kose meg i gruppa, jeg har fått råd og gitt råd, funnet mange fine oppskrifter og forsøkt å bidra konstruktivt hele veien, og jeg har ikke lagd drama hverken her eller der. Ja, jeg har fulgt og kommentert i denne tråden, men jeg har også flere ganger kritisert den for å gå for langt og å bli svært usaklig. Men nå er det nesten så jeg begynner tro at de som har vært mest kritiske rett og slett bare har sett rekkevidden av galskapen lenge før meg, for styringen av gruppa er så langt ute på viddene! Men kanskje man ikke kan forvente mer av en gruppe som kun ønsker seg yes-men og nikkedukker som "gjester"? 

• Liker 18
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Jeg kommer ikke til å være admin der særlig mye lenger. Derfor skriver jeg her nå. 

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Jeg kommer ikke til å være admin der særlig mye lenger. Derfor skriver jeg her nå. 

wtf? 

Du er inne her for å frenetisk forsvare gruppa og Gudinna - og sier også at du vil ut? Forklar, please. 

• Liker 19
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker
8 minutter siden, AnonymBruker skrev:

wtf? 

Du er inne her for å frenetisk forsvare gruppa og Gudinna - og sier også at du vil ut? Forklar, please. 

Jeg vil ikke være admin i gruppa lenger. 

Og ja jeg blir til tider så provosert av deres dritt og personangrep pakket inn i " konstruktiv kritikk"  at nå klarte jeg ikke dy meg lenger. Det er ikke så ille som dere skal ha det til. Mobbing vil jeg ikke være med på. 

At T blir omtalt som Gudinna, at det gjøres sport i å finne feil i en enkelt persons oppskrifter og deretter latterliggjort er eksempler.

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
6 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Men, du, AB1c0. Er det utkastelsesgrunn bare det å være koblet til denne tråden på KG? Uansett hva man skriver her inne? 

Grunnen til at jeg spør, er fordi det er flere som både kritiserer, men OGSÅ roser og støtter gruppen de gangene det faktisk er noe fint - og det er det. Men så lenge man han skrevet noe som kan oppfattes som kritikk, så er det UT? 

Og en annen ting; når admin T sprer oppskrift som er direkte FEIL, og som kan gi folk vondt i magen, da er det faktisk viktig å informere om det. Uhevet gjær kan gi små barnemager mye vondt, hvorfor kan ikke det bare rettes på? Det er ikke kritikk, det er ikke uthengig, det er rett å slett en påpekning av feil, og DET må man tåle, ikke minst når man styrer en gruppe på 80 000 medlemmer. 

Anonymkode: 6651a...86c

• Liker 24
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
5 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Men, du, AB1c0. Er det utkastelsesgrunn bare det å være koblet til denne tråden på KG? Uansett hva man skriver her inne? 

Grunnen til at jeg spør, er fordi det er flere som både kritiserer, men OGSÅ roser og støtter gruppen de gangene det faktisk er noe fint - og det er det. Men så lenge man han skrevet noe som kan oppfattes som kritikk, så er det UT? 

Og en annen ting; når admin T sprer oppskrift som er direkte FEIL, og som kan gi folk vondt i magen, da er det faktisk viktig å informere om det. Uhevet gjær kan gi små barnemager mye vondt, hvorfor kan ikke det bare rettes på? Det er ikke kritikk, det er ikke uthengig, det er rett å slett en påpekning av feil, og DET må man tåle, ikke minst når man styrer en gruppe på 80 000 medlemmer. 

Her er jeg enig og nei det er ikke utkastelsesgrunn i seg selv. 

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
Gjest asdas123

Ved å bruke Facebook Groups søkte jeg på navnet til Niennas inne i gruppen. Uten at jeg gadd å bla så lenge nedover fant jeg over 20 tråder der hun har forsøkt å bidra/gi råd. 

Men, ved å være medlem på KG og skrive et nyttig innlegg som ikke samsvarer med Ts måte å lage mat på, var det kroken på døren.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Her er jeg enig og nei det er ikke utkastelsesgrunn i seg selv. 

Jeg skjønner ikke helt hva du mener, hva er utkastelsesgrunn da? For jeg må innrømme at jeg har inntrykk av at så lenge man er koblet mot denne tråden på KG, så er det ikke mye nåde å finne... :( 

Forøvrig, @Niennas; jeg tror kanskje at grunnen til at du er kastet ut er ditt "KG-rulleblad", fordi du har jo skrevet i tråden tidligere, både positivt og negativt, som sannsynligvis ikke ble tatt godt imot. Med en gang det ble kjent hvem du var, så... Så jeg tror ikke det er kun på grunn av innlegget ditt om gjær (som var utrolig godt! Del det i MFG, hvis du ikke allerede har gjort det!).

• Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest hulderjenta
2 minutter siden, Kronellermynt skrev:

Ved å bruke Facebook Groups søkte jeg på navnet til Niennas inne i gruppen. Uten at jeg gadd å bla så lenge nedover fant jeg over 20 tråder der hun har forsøkt å bidra/gi råd. 

Men, ved å være medlem på KG og skrive et nyttig innlegg som ikke samsvarer med Ts måte å lage mat på, var det kroken på døren.

Helt tragisk. Men ikke annet å vente fra den kanten. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

23 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Problemet er at det er veldig provoserende når Tvblir så hengt ut av det med gjæren og innlegget i gruppa kunne jo leses som et laaangt innlegg pakket inn og smurt der eneste poeng  baå få fram hvor feil T tar. Vi følger med her og skjønner jo litt........ 

Men sannheten her er jo at jeg har rett når det gjelder gjær. Å spise gjær som ikke har fått gjort jobben sin er unødvendig vondt i magen, og baksten kan ha en lang, smertefull tur gjennom fordøyelsessystemet. Jeg opplyste om det, på samme måte som jeg opplyste om glutennettverk og temperaturer. Men fordi jeg var mer opplyst enn T om fenomenet gjær så er hele innlegget "pakket inn og smurt der eneste poeng var å få frem hvor feil T har?". Hvis du faktisk leste innlegget så nevnte jeg flere ting som jeg ser folk på MFB tror, som er feil, blant annet at det er greit å heve på 50 grader i ovnen. Mener du virkelig at T vil heller at folka som bruker oppskriftene hennes skal få mageproblemer enn å innrømme en feil?

for meg så er det ikke så viktig om T innrømmer feilen sin eller ikke, men jeg hadde brukt tid på det innlegget, og var skikkelig fornøyd med det. Enda mer fornøyd ble jeg nok jeg fikk bekreftelser på at dette var et innlegg folk satte pris på, og trengte. I tillegg til at jeg fikk noen gode input. Surt at det forsvant, og veldig surt at jeg ble kastet ut av gruppa når jeg for en gangs skyld bidrar. 

Det har seg nemlig sånn at tanken er fri. Det er ikke gyldig grunn å kaste meg ut fordi jeg ikke tenker høye tanker om adminteamet, så lenge jeg ikke bare følger regler, men også bidrar. 

• Liker 33
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Opprett ny...