svire Skrevet 27. april 2016 #5481 Del Skrevet 27. april 2016 14 timer siden, daemonia skrev: Du har gått glipp av en god del både i min kommentar og generelt i tråden her skjønner jeg... Jeg skrev at gruppen MFG var et motsvar til MFB. Og der er det ingenting negativt i verken ene eller andre retningen. Videre så er det ikke slik at man mener at all mat som er laget fra bunnen av automatisk er sunn. Men det blir sagt flere ganger her at når inspirasjonen for å starte den gruppa var at folk spiser så mye halvfabrikata og usunn mat så er det veldig spesielt å for det meste ha retter som inneholder masse mettet fett, pasta, sukker, 5-6 pakker gjær, bakepulver i sjokoladekake i mengder som får det til å prikke i munnen (som noen som skrev her faktisk prøvde)... Ja, du skjønner vel tegninga. Hvis du ikke orker å sette deg inn i diskusjonen, så bør du kanskje heller ikke delta i diskusjonen. Nå er det slik at det ryddes så ofte her at "diskusjonen" blir usammenhengende. Det virker som om det er rundt 20 aktive her som ikke snakker om mat, men som snakker om andres mat på en nedsettende måte. 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 27. april 2016 #5482 Del Skrevet 27. april 2016 14 minutter siden, svire skrev: Nå er det slik at det ryddes så ofte her at "diskusjonen" blir usammenhengende. Det virker som om det er rundt 20 aktive her som ikke snakker om mat, men som snakker om andres mat på en nedsettende måte. Nja, det snakkes mest nedsettende om administratorerenes "laden og gjøren" i en matgruppe, samt nedsettende om utnytting av en facebookgruppe til egen blogging selv om dette bryter med regler og retningslinjer de selv har valgt å holde stramt på inntil de selv tjener på å bryte disse. Så da sliter du litt med å lese det budskapet folk forsøker å skrive i denne tråden om du bare leser nedsettende om andres mat. Anonymkode: d0d34...47d 13 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Poppie Skrevet 27. april 2016 #5483 Del Skrevet 27. april 2016 "Hei har et biffstykke, antrekå." Synes den var litt søt 20 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
svire Skrevet 27. april 2016 #5484 Del Skrevet 27. april 2016 5 timer siden, AnonymBruker skrev: Nja, det snakkes mest nedsettende om administratorerenes "laden og gjøren" i en matgruppe, samt nedsettende om utnytting av en facebookgruppe til egen blogging selv om dette bryter med regler og retningslinjer de selv har valgt å holde stramt på inntil de selv tjener på å bryte disse. Så da sliter du litt med å lese det budskapet folk forsøker å skrive i denne tråden om du bare leser nedsettende om andres mat. Anonymkode: d0d34...47d Når jeg stiller spørsmål her, kommer det mest nedsettende svar. Det skrives også om hvor forferdelig usunt det er, det som legges ut på mfb, jeg har bladd litt der i det siste og kan ikke se så mye av det. Å ønske å få noe igjen for over tre års gratis innsats må jo også være lov. Jeg ser mange latterlige blogger der ute som ikke på noen som helst måte tilfører noe annet enn øyeblikkets økte overfladiske selvfølelse. 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Ardwinna Skrevet 27. april 2016 #5485 Del Skrevet 27. april 2016 Et forslag til svire og andre mfb-entusiaster: vis til hvilke innlegg dere mener når dere skriver at det er mye slemme innlegg om matlaging, nedsettende svar på spørsmål o.l.! Er det innlegg dere mener går over streken, så rapporter det inn til moderator! Det er så håpløst å bare beskylde folk for alt mulig, og så aner man ikke hvilke innlegg det er som menes. Det er fullt mulig å både sitere innlegg, linke til side eller vise til sidetall, brukernavn/AB-nummer. Da blir det så mye mer ryddig enn om det bare kommer løse påstander om noen svar som visstnok var veldig slemme men som har blitt ryddet bort og derfor ikke lenger kan vises til. Hver gang tråden ryddes, skriver moderator et innlegg med beskjed om dette, så det er lett å se når det har blitt ryddet. Og til opplysning ryddes det like mange innlegg fra sure mfb-forsvarere som innlegg herfra. F.eks. kom Eiri med et utsagn som var langt over streken (folk her inne ble sammenlignet med en viss massemorder). Kan det ikke vises til konkrete innlegg der ting gikk over streken, så anser jeg det som oppspinn og overdrivelser. Det er uansett helt fair siden påstander herfra ofte har blitt avvist som oppspinn og overdrivelser av både T, admins og andre mfb-gjester. 23 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Ardwinna Skrevet 27. april 2016 #5486 Del Skrevet 27. april 2016 Men: ros til ene mfb-admin for å rose en gjest for å gjøre riktig med full oppskrift i innlegg med link! I tillegg til at det er hyggelig, blir det også mye lettere for andre gjester å se hvordan regelen om linking håndheves. Så hvis du leser her, kudos til deg! 13 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 27. april 2016 #5487 Del Skrevet 27. april 2016 Det jeg savner på mfb er at de kan finne en annen løsning på alle spørsmål som går igjen. Siden blir sammen ned. Eks. Hvor lang holdbarhetsdato har egg. Egga gikk ut i går, kan jeg bruke de i dag. Må jeg tine maten. Tina kjøtt igår som gikk ut på dato, kan jeg bruke de i dag.Hvordan steke koteletter, hvor mange ganger har det spørsmålet blitt stilt. Så bør folk oppfordres til å Google. Et søk så finner du svar på det meste. Eks. Har noen oppskrift på ei god sjokoladekake. Søker du på god sjokoladekake, så popper det opp 100 oppskrifter. Da kan du bake, komme tilbake. Legge inn bilder med oppskrift. Folk er late, så får de andre til å gjøre jobben for seg. Det burde vært plassen for de som gjør noe. Legger ut bilde med oppskrifter, og der kan folk spørre om alt de lurer på ang retten. Anonymkode: d8fcb...cf7 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Kraula Skrevet 27. april 2016 #5488 Del Skrevet 27. april 2016 (endret) Synes det er synd at folk sier til vedkommende som har lagt ut bilde av avokadoen at hun bør kaste den (joda, hun spør, men lord se da). Selv hadde jeg nok bare skjært bort det brune. For alle som trenger litt avokado-opplæring: http://www.howcast.com/videos/398336-how-to-tell-if-an-avocado-is-rotten/ Vi kaster for mye mat! Endret 27. april 2016 av Kraula 8 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Chizue Skrevet 27. april 2016 #5489 Del Skrevet 27. april 2016 2 minutter siden, Kraula skrev: Synes det er synd at folk sier til vedkommende som har lagt ut bilde av avokadoen at hun bør kaste den (joda, hun spør, men lord se da). Selv hadde jeg nok bare skjært bort det brune. For alle som trenger litt avokado-opplæring: http://www.howcast.com/videos/398336-how-to-tell-if-an-avocado-is-rotten/ Vi kaster for mye mat! ELLER, bruk det som ansiktsmaske. Det gjorde jeg igår med min overmodne avokado ^_^ -Men...Det tipset er jo ikke noe mat fra bunnen og dermed veldig off topic xD (Spiselig maske kanskje) 5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 27. april 2016 #5490 Del Skrevet 27. april 2016 Den 24.4.2016 at 23.41, Auri skrev: Anonymkode: 87ee8...8ba Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Honey Dew Skrevet 27. april 2016 #5491 Del Skrevet 27. april 2016 8 timer siden, Poppie skrev: "Hei har et biffstykke, antrekå." Synes den var litt søt Da har de ikke lært seg at det uttales "antrekått" 9 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Severus Skrevet 27. april 2016 #5492 Del Skrevet 27. april 2016 Åhhhhåhåhå nå er holiday dippen tilbake i gruppa, nedjustert saltmengde og alt. 6 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 27. april 2016 #5493 Del Skrevet 27. april 2016 De burde virkelig jobbe med anretningen på bloggen, fritert banan med is ser ut som en penis og skrotum. Anonymkode: e2608...0a7 9 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 27. april 2016 #5494 Del Skrevet 27. april 2016 19 minutter siden, Severus skrev: Åhhhhåhåhå nå er holiday dippen tilbake i gruppa, nedjustert saltmengde og alt. Bra at de tar det til seg da! Anonymkode: 1fcc2...25e 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 27. april 2016 #5495 Del Skrevet 27. april 2016 La merke til at det var ganske mye lenking i dag... 2 timer siden: Innbakt og fritert banan med is. (bumpet opp) i går: bakt potet med bacon, ost, salsa++. 1 time siden: kommentert på forespørsel etter oppskrift pastasalat. 6 timer siden: Ramsløkdressing, 4. timer siden: ramsløkpure, ramsløkpesto. 5 timer siden: Kylling og bacon pai. 1 time siden: noen spør etter "hva kan jeg servere på jentekveld" får (feil) svar om ramsløkpure og -pesto. 5 timer siden: Kjøttrull med brie og purre. 4 timer siden: ramsløk-aioli (også kommentert ramsløkpure og ramsløkpesto, 1 time siden) 5 timer siden: kylling wraps med dressing og grønt (med bilde av is..?). Men hey! Oppskriften er nok sunn da. 6 timer siden: Waleskringle. Anonymkode: 1fcc2...25e 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
knallerter Skrevet 27. april 2016 #5496 Del Skrevet 27. april 2016 10 timer siden, Poppie skrev: "Hei har et biffstykke, antrekå." Synes den var litt søt Dette var positivt og ærlig skrevet . Jeg syns også den var søt . Så håper ikke det kommer noe neg ut av dette .. Skrivefeil ? har vi jo alle her inne 5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
knallerter Skrevet 27. april 2016 #5497 Del Skrevet 27. april 2016 (endret) 1 time siden, AnonymBruker skrev: La merke til at det var ganske mye lenking i dag... 2 timer siden: Innbakt og fritert banan med is. (bumpet opp) i går: bakt potet med bacon, ost, salsa++. 1 time siden: kommentert på forespørsel etter oppskrift pastasalat. 6 timer siden: Ramsløkdressing, 4. timer siden: ramsløkpure, ramsløkpesto. 5 timer siden: Kylling og bacon pai. 1 time siden: noen spør etter "hva kan jeg servere på jentekveld" får (feil) svar om ramsløkpure og -pesto. 5 timer siden: Kjøttrull med brie og purre. 4 timer siden: ramsløk-aioli (også kommentert ramsløkpure og ramsløkpesto, 1 time siden) 5 timer siden: kylling wraps med dressing og grønt (med bilde av is..?). Men hey! Oppskriften er nok sunn da. 6 timer siden: Waleskringle. Anonymkode: 1fcc2...25e Syns det var bra jeg på 24 timer . Og de fikk da mange seere også eller heter det likere og mange delinger også. Så den ene fikk jo neste 100 stk . likere . ps Jeg trykket ikke liker .. Og her inne så fikk en dette innlegget bare 1 trykk Og jeg syns disse Fjortisfnisene er så søte jeg Endret 27. april 2016 av knallerter 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 28. april 2016 #5498 Del Skrevet 28. april 2016 Dette er OT, men hvis du vil se om avocadoen er moden (grønn og ikke brun) så kan du fjerne stilken. Hvis den er grønn/mørk grønn under, så er den helt perfekt http://www.kk.no/livsstil/slik-ser-du-om-avokadoen-er-moden-27863 Anonymkode: 19f48...9f9 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 28. april 2016 #5499 Del Skrevet 28. april 2016 (ca to min tok det meg å google det) AB over her. Anonymkode: 19f48...9f9 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest hulderjenta Skrevet 28. april 2016 #5500 Del Skrevet 28. april 2016 13 timer siden, Severus skrev: Åhhhhåhåhå nå er holiday dippen tilbake i gruppa, nedjustert saltmengde og alt. Veldig bra at saltmengden er nedjustert. Tommel opp! Skulle ønske de jobbet mer med presentasjon og bildene av maten også. Det er begrenset hvor spennende de kjøkkenflisene og - benken er. Tenk hvor mye lekrere denne dip'en kunne vært presentert, med noen fargerike oppkuttede grønnsaker ved siden av, for eksempel. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg