Gå til innhold

Facebookgruppen "Mat fra bunnen"

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker

Ser den der hamburgerbrødtråden. Hun hadde fått beskjed om å legge inn link....æres den som æres bør.

Har ikke sett en gang når de selv legger ut oppskrifter. Nei, for de har funnet opp alt selv. Jeg har funnet kopier på nett av oppskrifter.at de endre noen gram, her og der betyr ikke noe. Det er retter som er laget før de lærte å si mat.patetisk. er det dårlig liksom å bruke andre sine oppskrifter? Oppskrifter endrer seg ikke om du legger til ala eller har i mer salt.

Anonymkode: d8fcb...cf7

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Nå kom det oppskrift på agurksalat, dere vet sånn som man spiser til laks som man lager med vann og litt eddik. Så vanskelig å lage at det må egen oppskrift til.

• Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

14 minutter siden, Severus skrev:

Nå kom det oppskrift på agurksalat, dere vet sånn som man spiser til laks som man lager med vann og litt eddik. Så vanskelig å lage at det må egen oppskrift til.

Hvis man aldri har laget det før er det jo greit med en oppskrift? Jeg har spist det mange ganger, men hadde trengt oppskrift om jeg skulle lage selv.

Jeg blir litt satt ut over alt dere greier å vri om til noe negativt... 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

36 minutter siden, skruf skrev:

MFG ble opprettet som følge av den tråden her, så helt avsporing er det ikke.

Kanskje en videreføring av tråden ;)

:fnise:

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
59 minutter siden, knallerter skrev:

Nå er en vel helt på avsporing vedr denne tråden ..  Lag heller en ny tråd ved MFG 

Jeg synes ikke jeg avspora i det hele tatt, jeg skriver hva som er "feil" med MFB, det er for lite rom for frihet, for mye adminstyrte tråder og innlegg. Så du får rapportere innlegget mitt om du synes det var feil, jeg kommer ikke til å la den diskusjonen ende der om noen plukker opp ballen og fortsetter på samme emne i denne tråden. 

Anonymkode: d0d34...47d

• Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

37 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Anonymkode: d877a...8fb

Ja vedr avsporing . Jeg har skrevet det engang før .. Lag en ny tråd ..  Men samme for meg om vi avsporer :fnise:
Er med på den ..  For jeg sitter på begge gruppene .. Så det er det slik da at vi  gjør det slik som over her . 
Kanskje en videreføring av tråden . Da syns jeg mye av maten i MFG er helt ufyselige noen ganger .. 

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker
17 minutter siden, Sisti skrev:

Hvis man aldri har laget det før er det jo greit med en oppskrift? Jeg har spist det mange ganger, men hadde trengt oppskrift om jeg skulle lage selv.

Jeg blir litt satt ut over alt dere greier å vri om til noe negativt... 

Her er jeg helt enig med deg. Hva folk spør om eller legger ut oppskrifter av synes jeg ikke trengs diskusjon egentlig. For det blir baksnakking. Det som trengs diskusjon rundt er hvordan gruppen blir styrt. Og det trengs fordi de ikke gir rom for å diskutere det i egne kanaler. Bortsett fra i begrenset periode, hvor de kaster seg inn og bruker sarkasme og offerrolle etter en stund, for å deretter stenge/slette diskusjonene. 

• Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Lol, husker jeg leste ett skjermbilde her. Stor admin så furt: Jeg vil ikke ha deg som gjest her jeg, kast henne ut. Ha ha, som en trassig 3 åring. Kan ikke finnes noen annen gruppe på face med bedre underholdning 😂

Anonymkode: 16e02...892

• Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Ja, ikke alle bildene er like gode, men isåfall blir det jo bemerket med en humoristisk tone. Ingen på MFG som gir uttrykk for at de tror at er Hellstrøm, for å si det sånn. Du får bidra med lekrere bilder da, knallerter! Ikke ser jeg helt at MFG er underholdende heller, men det er nå så.

• Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
6 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Ja, ikke alle bildene er like gode, men isåfall blir det jo bemerket med en humoristisk tone. Ingen på MFG som gir uttrykk for at de tror at er Hellstrøm, for å si det sånn. Du får bidra med lekrere bilder da, knallerter! Ikke ser jeg helt at MFG er underholdende heller, men det er nå så.

Ingen å slikke i rumpa der heller :P Men de er jo litt uhøflige da, de viser ingen ut av døra hvis admin sutrer der. Hi hi. Har ikke sett admin der sutre heller når jeg tenker meg om... Kanskje de ikke finnes så store grunner der for å bli kastet ut i mørket. Merkelig saker,  siden det knapt er regler og ingen times vakter som sletter unna med lynets hatighet. .

Anonymkode: 16e02...892

• Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

En student spør etter noe raskt og enkelt for når de får 10-15 personer på besøk i kveld. Her er noen av de mindre gode svarene vedkommende fikk: 

- flere ganger: tapas (herregud, dersom en person skal lage tapas til 10-15 personer er det verken raskt, enkelt eller billig, med tanke på av vedkommende er student)

- bestille sushi eller pizza (ikke akkurat billig for en student)

- ferdigpizza

Lols.

Heldigvis fikk hun en del gode forslag fra andre! :)

Anonymkode: 1fcc2...25e

• Liker 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lurer på hvor all den ufyselige maten på MFG er. Javisst så er det noe som ikke har sett veldig delikat ut på bilder, men som man likevel ser er god mat utifra ingrediensene. Har til gode å se skikkelig ufyselig mat der...selv om det også legges ut bilder av mat jeg selv ikke spiser

Derimot så har jeg sett mye ufyselig mat på MFB. mat som det ikke er noe problem med å se lekkert ut på bilder om ikke personen først hadde druknet det i saus så man ikke kan se ingrediensene engang

Kan godt hende jeg tar helt feil ang MFG altså så kom gjerne med eksempler

• Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tråden er ryddet for persondebatt, latterliggjøringer, personangrep, spekulasjoner og svar til dette.

Kragebein, mod

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker

Vil også ha eksempler på at MFG er underholdende osv. Kjenner jeg er veldig spent på det. Urovekkende lite drama og hersketeknikker der inne:fnise:

• Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Vil også ha eksempler på at MFG er underholdende osv. Kjenner jeg er veldig spent på det. Urovekkende lite drama og hersketeknikker der inne:fnise:

Ja, og i tillegg så mangler det 60% mettet fett i oppskriftene, og på bildene ser vi hva retten er :P 

Ikke rart at kranglefanter her inne mener at maten der inne er motbydelig :fnise:

• Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Tanya's kakepyntingstråd er kanskje den kuleste tråden jeg har sett henne starte. Og sjekk den deltagelsen og engasjementet når de slipper folk til for å dele inspirasjon uten de stramme rammene hele tiden. Tommel opp! 

• Liker 15
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
50 minutter siden, daemonia skrev:

Ja, og i tillegg så mangler det 60% mettet fett i oppskriftene, og på bildene ser vi hva retten er :P 

Ikke rart at kranglefanter her inne mener at maten der inne er motbydelig :fnise:

:fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Ser forøvrig at Tanja råder til å bruke bakepulver i kjøttkaker i en annen tråd... Bakepulver og fløte er litt gjengangere. Bakepulver er fint i enkelte kaker og til å rense misfarge fra tekoppen min. :P

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
8 timer siden, knallerter skrev:
58 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Ser forøvrig at Tanja råder til å bruke bakepulver i kjøttkaker i en annen tråd... Bakepulver og fløte er litt gjengangere. Bakepulver er fint i enkelte kaker og til å rense misfarge fra tekoppen min. :P

Bakepulver? Om du må ty til bakepulver så har du behandlet kjøttdeigen feil. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
1 time siden, AnonymBruker skrev:

Tanya's kakepyntingstråd er kanskje den kuleste tråden jeg har sett henne starte. Og sjekk den deltagelsen og engasjementet når de slipper folk til for å dele inspirasjon uten de stramme rammene hele tiden. Tommel opp! 

Var en tidligere, folk ble veldig ivrig. Hu slettet den....manglet oppskrift.

Den som kom i kveld,kom med masse flott. Folk har som regel bilder av kaker de har laget. Vil bli populær. Tro hva som vil bli gjort for å presse den ned. Stengt for kommentarer?

Lurer på en ting,  er det sånn at en blir kastet ut om en melder seg inn i flere matgrupper?

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Opprett ny...